هدایت شده از روشنگری
خبرهای خوبی از #وین به گوش نمی رسد
♦️"زنگنه" نماینده #مجلس: مذاکرهکنندگان ایرانی با "لغو کلیه تحریمهای پس از امضای #برجام" بجای "لغو کلیه تحریمها" موافقت کردهاند.
این یعنی بازگشت به سال 1394 👆
🆘 @Roshangari_ir
✅قسمتی از سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی در کتاب ذوالفقار:
چرا وارد سوریه شدیم؟
(( وقتی طرف مقابل، شما را واجب القتل می داند و نوامیس شما را غارت خود می شمارد، آیا جایی برای دمکراسی باقی می ماند یا باید جهاد کرد؟ ))
⬅️ چرا ما در بُعد حکومتی تصمیم گرفتیم در مقابل چنین حوادثی بایستیم؟ چرا در سوریه وارد شدیم؟ چرا در عراق وارد شدیم و کمک کردیم؟
🔸چند مسئله وجود دارد که این ها حلش از راه دیپلماتیک و دیپلماسی غیرممکن است. یعنی میخ دیپلماسی با هر چکشی به سنگ سخت این موضوع فرو نمی رود. این را با دیپلماسی نمیتوان حل کرد. بعضیها نادانسته سخن پراکنی میکنند.
🔸 اگر بعضی از کارها با دیپلماسی قابل حل بود، هیچ کس مصلح تر از امیرالمومنین (صلوات الله علیه) نبوده است. هیچ کس مصلحتر از امام حسین (صلوات الله علیه) نبوده است.
🔸چرا امام حسین و چرا امیرالمومنین (صلوات الله علیهم) در بعضی جاها دست به شمشیر بردند؟
و چرا امام حسین (صلوات الله علیه) با خون خودش و فرزندانش و این فقهای حقیقی عالم اسلام آمد دفاع کرد از اسلام با خون؟ چون آن منطق، منطق دیپلماسی نبود.
🔸وقتی که منطق طرف مقابل این است که شما از نظر دینی واجب القتل هستی و کشتن تو و هر چه میزان بیشتر کشتن تو بهشت را بر او واجب میکند، برای کسی که تو را واجب القتل میداند، آیا امکانی برای دیپلماسی وجود دارد؟
این جا جهاد میخواهد.
🔸چرا ولی فقیه و امام ما، امام امروز جامعه ما اصرار به ایستادگی و حمایت از این جبهه برای خشکاندن ریشه این خبیثه خطرناک کرد؟ این مسئله ساده نیست.
🔸من نمونههایی دیدم و میشنیدم از شنود که بین چند جوان وهابی دعوا بود. تعدادیشان قهر کرده بودند. فرماندهشان میخواست مشکل اینها را حل کند. میخواستند از این جبهه بروند به جبهههای دیگری، به فرمانده دیگری، حرفشان چه بود؟ حرف بر سر این بود که نوبت من بوده که عمل انتحاری انجام بدهم، اما این نوبت من را به دیگری واگذار کرده! منطقی که ۱۵۰۰ انتحاری در طول هفت ماه در عملیات موصل عمل بکند، این منطق، منطق جهاد میخواهد.
🔸این منطق، راهی جز این که شما با جهاد با آن مواجه بشوید، ندارد. نمی توانید. او همه هدفش خشکاندن ریشه دینی شما است، 🔸وقتی شما را واجب القتل میداند و نوامیس شما را غارت خود میداند. همان کاری که در سنجار شده و همان جنایتی که اسپایشر اتفاق افتاد و در جاهای دیگر و در سوریه اتفاق افتاد. این جا منطقش این است که باید ایستادگی کرد.
🔸یک وقت انسان میگوید یک خطر مربوط به جای دیگری است، به ما چه! یک وقت نه، همه تلاش او این است که این را از سر راه بردارد، به ما برسد.
🔸آن خبیثی که اعلام دولت اسلامی عراق و شام را کرد، آن پل اول بود برای رسیدن به ما. آن کسی که همه جمعیت و مردمش واجب القتل بودند، این جا بود. ایران اسلامی بود.
🔸ما میتوانستیم بنشینیم نگاه کنیم ببینیم سوریه کی سقوط میکند، عراق کی سقوط میکند. او تجهیز بشود و با قدرتی ۱۰ برابر و ۱۰۰ برابر بعد بیاید به مرزهای ما، وارد کشور بشود، صف آرایی کند و شروع کند به کشتار. هیچ انسان هوشمندی، هیچ مدیری مدبری، هیچ انسان مسئولی این را قبول نمیکند و میگوید باید رفت به سمت این شجره خبیثه، آن را در ریشه خشکاند.
هدایت شده از محلهٔ صادقعلی
✅قسمتی از سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی در کتاب ذوالفقار:
چرا وارد سوریه شدیم؟
(( وقتی طرف مقابل، شما را واجب القتل می داند و نوامیس شما را غارت خود می شمارد، آیا جایی برای دمکراسی باقی می ماند یا باید جهاد کرد؟ ))
⬅️ چرا ما در بُعد حکومتی تصمیم گرفتیم در مقابل چنین حوادثی بایستیم؟ چرا در سوریه وارد شدیم؟ چرا در عراق وارد شدیم و کمک کردیم؟
🔸چند مسئله وجود دارد که این ها حلش از راه دیپلماتیک و دیپلماسی غیرممکن است. یعنی میخ دیپلماسی با هر چکشی به سنگ سخت این موضوع فرو نمی رود. این را با دیپلماسی نمیتوان حل کرد. بعضیها نادانسته سخن پراکنی میکنند.
🔸 اگر بعضی از کارها با دیپلماسی قابل حل بود، هیچ کس مصلح تر از امیرالمومنین (صلوات الله علیه) نبوده است. هیچ کس مصلحتر از امام حسین (صلوات الله علیه) نبوده است.
🔸چرا امام حسین و چرا امیرالمومنین (صلوات الله علیهم) در بعضی جاها دست به شمشیر بردند؟
و چرا امام حسین (صلوات الله علیه) با خون خودش و فرزندانش و این فقهای حقیقی عالم اسلام آمد دفاع کرد از اسلام با خون؟ چون آن منطق، منطق دیپلماسی نبود.
🔸وقتی که منطق طرف مقابل این است که شما از نظر دینی واجب القتل هستی و کشتن تو و هر چه میزان بیشتر کشتن تو بهشت را بر او واجب میکند، برای کسی که تو را واجب القتل میداند، آیا امکانی برای دیپلماسی وجود دارد؟
این جا جهاد میخواهد.
🔸چرا ولی فقیه و امام ما، امام امروز جامعه ما اصرار به ایستادگی و حمایت از این جبهه برای خشکاندن ریشه این خبیثه خطرناک کرد؟ این مسئله ساده نیست.
🔸من نمونههایی دیدم و میشنیدم از شنود که بین چند جوان وهابی دعوا بود. تعدادیشان قهر کرده بودند. فرماندهشان میخواست مشکل اینها را حل کند. میخواستند از این جبهه بروند به جبهههای دیگری، به فرمانده دیگری، حرفشان چه بود؟ حرف بر سر این بود که نوبت من بوده که عمل انتحاری انجام بدهم، اما این نوبت من را به دیگری واگذار کرده! منطقی که ۱۵۰۰ انتحاری در طول هفت ماه در عملیات موصل عمل بکند، این منطق، منطق جهاد میخواهد.
🔸این منطق، راهی جز این که شما با جهاد با آن مواجه بشوید، ندارد. نمی توانید. او همه هدفش خشکاندن ریشه دینی شما است، 🔸وقتی شما را واجب القتل میداند و نوامیس شما را غارت خود میداند. همان کاری که در سنجار شده و همان جنایتی که اسپایشر اتفاق افتاد و در جاهای دیگر و در سوریه اتفاق افتاد. این جا منطقش این است که باید ایستادگی کرد.
🔸یک وقت انسان میگوید یک خطر مربوط به جای دیگری است، به ما چه! یک وقت نه، همه تلاش او این است که این را از سر راه بردارد، به ما برسد.
🔸آن خبیثی که اعلام دولت اسلامی عراق و شام را کرد، آن پل اول بود برای رسیدن به ما. آن کسی که همه جمعیت و مردمش واجب القتل بودند، این جا بود. ایران اسلامی بود.
🔸ما میتوانستیم بنشینیم نگاه کنیم ببینیم سوریه کی سقوط میکند، عراق کی سقوط میکند. او تجهیز بشود و با قدرتی ۱۰ برابر و ۱۰۰ برابر بعد بیاید به مرزهای ما، وارد کشور بشود، صف آرایی کند و شروع کند به کشتار. هیچ انسان هوشمندی، هیچ مدیری مدبری، هیچ انسان مسئولی این را قبول نمیکند و میگوید باید رفت به سمت این شجره خبیثه، آن را در ریشه خشکاند.
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
جواد ظریف با انتشار یه پست اینستاگرامی گفته اگه فکر میکردم صحبتهام قراره پخش بشه، اون حرفها رو نمیزدم!
بزرگوار حرف ما اینه شما به عنوان وزیر خارجه مملکت چرا انقدر پرتی که فکر میکنی حاج قاسم با ایستادن جلوی داعش دست پرورده آمریکا، دیپلماسی رو به هم زد!
ضمنا جناب ظریف، سوره حشر 24 آیه بیشتر نداره؛ شما چطوری آیه 60 رو نوشتید؟!
@BisimchiMedia
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
🟣 کرشمه قطام
🔖 #اختصاصی
📸 b2n.ir/z20656
🟥 روش اغوای جنسی معمولا رویهای در طول تاریخ بوده که یهودیها در کنار قدرت مالی از آن استفاده میکردند تا به اهداف سخت خود که با اصول مرسوم قابل دسترسی نبوده برسند. معروفترین نمونهی آن هم داستان «کرشمهی استر» است که طی آن یهودیها خشایارشا را فریب دادند و امروز به عنوان یک دکترین شناخته میشود.
نمونههای تاریخی دیگری نیز وجود دارد که قابل بررسی است و جزو آخرین موارد آن نیز میتوان به ماجرای زیپیلیونی وزیر امور خارجه اسرائیل با امیر قطر و یا رسوایی جنسی پادشاه اردن که در دام سازمان سیا افتاد اشاره کرد.
🟥 در تاریخ جهان اسلام موارد اینچنینی که تصمیم استراتژیکی صرفا برای چنین موضوعی اتخاذ شود و یا شهوت جنسی حربهای شود جهت وادار کردن کسی به انجام یک اقدام استراتژیک کمتر دیده میشود؛ اما وجود دارد.
🟥 یکی از دردناکترین و خسارتبارترین نمونههایی که در تاریخ جهان اسلام اتفاق افتاده و گروهی از این حربه استفاده کردند تا به گروهی دیگر ضربه بزنند، ماجرای شکافتن فرق مبارک علیبنابیطالب در محراب مسجد کوفه توسط ابن ملجم است.
🟥 ابن ملجم در ماجرای جنگ صفین مقابل قاسطین و در کنار حضرت امیر قرار داشت اما پس از ماجرای حکمیت به خوارج پیوست که در جنگ نهروان شکست سختی از حضرت علی-علیهالسلام- خوردند. او پس از جنگ به کوفه بازگشت و با دختری زیبا روی به نام قَطام روبرو شد.
در تواریخ، او را یکی از زیباترین دختران عرب دانستهاند. بلعمی قطام را زیباترین زن کوفه و مسعودی و ابوالفرج اصفهانی از وی به عنوان زیباترین زنان زمان یاد کرده است.
🟥 قَطام دختر شَجنة بن عَدی بود که پدر و برادر خود را در همان جنگ نهروان از دست داد و به همین دلیل از امام ما که نفسُالرسول و حبیبالله بود کینه داشت و کشتن علی-علیهالسلام- را شرط ازدواج خود با ابن ملجم گذاشت. با توجه بدین موضوع برخی معتقدند که او به صورت تعمدی خود را بر مسیر ابنملجم قرار داد تا با اغوای او، ابنملجم را که نیت ترور حضرت را داشت، مصممتر کند.
🟥 ابن اعثم کوفی، عشق ابن ملجم به قطام را دلیل بر قتل امیرمؤمنان ذکر کرده و میگوید: «پس از جنگ نهروان و پیش از رسیدن علی-علیهالسلام- به کوفه، ابن ملجم به کوفه وارد شد و خبر کشته شدن خوارج را به طرفدارانشان داد. او در کوفه به زنی به نام قطام دل باخت و از او تقاضای ازدواج کرد. بنا بر این نقل، عبدالرحمن در آن شب در خانه قطام به سر برد و شراب نوشید و مست افتاد و چون بانگ اذان صبح برخاست، قطام او را بیدار کرد و به مسجد کوفه فرستاد و سرانجام چون علی-علیهالسلام- خواست در رکعت دوم از سجده بلند شود، شمشیر ابن ملجم بر سرش فرود آمد.»
🟥 شهوت افسارگسیخته ابن ملجم برای رسیدن به قدرت و سپس رسیدن به لذت زودگذر با قطام به همراه اغوای جنسی خودِ قطام، یک امت را در طول تاریخ از علی داشتن محروم کرد و زیانی به بشریت وارد کرد که جبران ناپذیر بود.
#جنگ_ناتمام
#شهوت_سیاسی
🔰جنگ جهانی چهارم
📡 @worldwar4_ir
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
از دیشب تا حالا دلار داره آسانسوری میریزه!
یاد این اعتراف واعظی افتادم که گفت دلار رو خودمون گرون کردیم.
الانم نزدیک انتخابات هست، خودشون ارزونش میکنن!
@BisimchiMedia
هدایت شده از نهضت جهانی مقاومت
🔴بسیار آموزنده/ توییت استاد رائفی_پور
▪️درسی از تاریخ!
مالک اشتر مرد_میدان بود و ابوموسی اشعری مرد مذاکره
سپاهیان امام علی(علیه السلام) نپذیرفتند مالک برای مذاکره برود!
آنها اشعری را نرم خو و رجل مذاکره میدانستند
معاویه و عمرو عاص که میدان را باخته بودند به لطف اشعری مذاکرات را بردند و البته چندی بعد مالک را به شهادت رساندند.
🌎نهضت جهانی مقاومت🌍
http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a
🆕آخرین اخبارمنطقه،جهان،جبهه مقاومت
هدایت شده از [ خبرگزاری عَمّار ]
⭕️ نکتهی مغفول مونده از حرفای رهبری اونجاس که گفت وزارت خارجه #باید مجری باشه
نگفت که هست
یعنی نیست، یعنی نبوده، یعنی همون که ظریف توی صوت گفت
👤 حاج فیدل🇮🇷
#اخبار_تکمیلی 👇👇👇
🔻به خبرگزاریمردمیعَمّار بپیوندید
http://eitaa.com/joinchat/2044657664C50ccd48f34
@adminpress 👈: تحریریه
هدایت شده از روشنگری
وزارتخارجه در «خسارتمحض» مسولیتی نداشت؟
▪️پاسخ به یک شبهه سادهسازانه درباره بیانات امروز رهبر انقلاب
🔹بلافاصله بعد از بیانات امروز رهبر معظم انقلاب درباره نحوه تعیین سیاستهای کشور در حوزه سیاست خارجی و تاکید ایشان مبنی بر اینکه وزارت خارجه در این زمینه تنها تصمیمگیر نیست، برخی نوشتند که رهبر معظم انقلاب بدینوسیله مسئولیت کامل برجام و هر آنچه در سیاست خارجی این 8 سال اتفاق افتاده را برعهده گرفتند لذا یا نقدها به برجام و دستگاه دیپلماسی دولت روحانی از اساس غلط است و یا نوک پیکان به سمت دولت نیست چرا که وزارت خارجه فقط مجری بوده است.
🔹اما این برداشت، یک مغلطه آشکار و یک ساده سازی عجیب است؛ علت آنکه رهبر معظم انقلاب نفرمودند وزارت خارجه هیچکاره است، بلکه وزارت خارجه تصمیمگیرّ تنها نیست و از قضا چنین نکتهای نه تنها عجیب نیست بلکه یک امر بدیهی و روشن در امور حکمرانی در دنیاست.
🔹همانطور که رهبری نیز اشاره کردند، دستگاههای بالادستی (که شورای عالی امنیت ملی مهمترین آنهاست) بر مبنای فاکتورهای مختلف مثل اقتصاد، فرهنگ، امورات نظامی، اجتماعی و دیپلماتیک، نهایتاً سیاستگذاری میکنند.
🔹لذا اولاً وزارت خارجه بخشی از این روند تصمیمگیری است(کما اینکه یک عضو ثابت دارای حق رای در شورای عالی امنیت ملی وزیر خارجه است) اگرچه منطقاً همهی تصمیمگیری با او نیست.
🔹ثانیاً ماهیت و تفکر و توان دستگاه دیپلماسی قطعاً در معادلات این تصمیمگیری موثر است و ثالثاً و از همه مهمتر اینکه وزارت خارجه به عنوان «مجری» میتواند این سیاستها را محقق و یا به کلی آن را معکوس کند.
🔹کما اینکه در موضوعی مانند برجام مشاهده شد که سیاستگذاری کلان انجام شد، خطوط قرمز تعیین شد تا کشور به «توافق خوب» برسد، اما مجری به نحوی عمل کرد که هیچ یک از خطوط قرمز محقق نشد و نتیجه آن شد که کشور با یک «خسارت محض» مواجه شد که حاصل آن شدیدترین تحریمهای تاریخ علیه کشور بود.
🔹اما وقتی همین سیاستها در میدان و توسط فردی مانند حاج قاسم پیگیری میشد کاملا محقق میگشت. به نحوی که سیاست مقابله با داعش و حفاظت از مرزها و منافع ایران اسلامی کاملاً تحقق یافت و کشور آن را جشن گرفت.
🔹لذا ماهیت دولت و وزیر و وزارت خارجه در این سیاستگذاریها موثر است (تفاوت برخی تاکتیکها و رویکردها در دولتهای مختلف گواه روشن این امر است) و ثانیاً «اجرا» بخش مهمی از این پروژهی مربوط به دستگاه روابط خارجی است که میتواند باعث افتخار شود و یا خسارت محض را نصیب کشور کند.
🆘 @Roshangari_ir