eitaa logo
پایگاه خبری صدای حوزه
15.2هزار دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
5.2هزار ویدیو
91 فایل
پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه www.v-o-h.ir رسانه حوزوی مستقل صدای طلاب تصویرسازی واقعی از روحانیت ورود جسورانه به چالش های روز پیشنهاد، انتقاد، سفارش تبلیغ، ارسال سوژه و راه ارتباطی 🆔 @vohadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
در آستانه هفتمین سالگرد فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی؛ 📸 مواضع تند رئیس مجلس وقت و خطیب نماز جمعه تهران در سال ۶۴ علیه زنان بدحجاب ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 هم‌اکنون؛ با ورود رهبر معظم انقلاب به حسینیه امام خمینی، دیدار هزاران نفر از مردم قم در سالگرد قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ آغاز شد 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 تجربه آزادی طبقاتی با ورودی ۳۵۰ هزار تومانی در ایران مال تهران! ▫️آیا بخشی از قوه عاقله نظام به این نتیجه رسیده است که بهتر است یک جاهایی خاص برای آدم هایی خاص رها باشد؟! 🔹آیا بنا بر اینست که به شکلی چراغ خاموش، در روزگار سختی اقتصادی، خطوط قرمز اجتماعی کمرنگ شوند؟! 🔸امروز، سبک صحیح تعامل کوتاه مدت و بلندمدت با بخشی از مردم ایران که گرایشی پرقدرت به سبک زندگی مدرن با همه رنگ و لعابش و از فرق سر تا نوک پا دارند، چیست؟! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
9.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: ما بر سرکوب عوامل واقعی و پشت پرده حادثه تروریستی کرمان اصرار داریم! ▫️مسئولان مربوطه در موضوع حادثه کرمان به طور جدی در تلاشند و خوب کار کردند. 🆔 @sedayehowzeh
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در سالگرد قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم: 📽 همه باید برای حضور مردم در صحنه تلاش کنند / هر کسی زبان گویا و مخاطبی دارد باید در این زمینه کار کند! 🆔 @sedayehowzeh
🔺رهبر انقلاب: توده‌ی مردم همه‌کاره‌اند رهبر معظم انقلاب، امروز: ▫️امیرالمؤمنین (علیه السلام) در فرمان به مالک اشتر فرمود: «و إنما عماد الدین و جماع المسلمین و عُدّة للأعداء، العامّة من الأمّة». عمادالدین یعنی تکیه‌گاه دین. امیرالمومنین به ملّت خودش می‌فرماید، خطاب به ما هم هست. خیلی خب. جامعه‌ی اسلامی هستید، تکیه‌گاه اسلام‌تان امت‌اند بدنه‌ی مردم‌اند. والعدّة الاعداء. 🔹این ذخیره‌ در مقابل دشمن اینها کی هستند، العامة من الامة. یعنی توده‌ مردم. من یک وقتی یک تکه‌هایی از نامه را مطرح کردم برای مسئولین چند سال قبل از این. که آنجا حضرت مقایسه می‌کند بین خاصه و عامه. خاصه یعنی نورچشمی‌ها. عامه یعنی توده‌ مردم. بیانات عجیبی درباره‌ خاصه ذکر میکند بیانات عجیبی درباره‌ عامه توده‌ی مردم ذکر می‌کند. ▫️تکیه‌ حضرت به این است که به توده‌ مردم تکیه کنید. به توده‌ مردم. وقتی یک رئیس‌جمهوری با توده‌ مردم انس می‌گیرد حرف می‌زند کار می‌کند بین آنها، می‌رود در دل مردم یک عده‌ای از آنجا بلند می‌شود می‌گویند این پوپولیسم است. اهانت می‌کنند. نه، این مردم‌داری است. این نشان گرفتن نقطه‌ اصلی است. توده‌ مردم همه‌کاره‌اند. 🆔 @sedayehowzeh
👓 امروز دیدار تجدید بیعت مردم با رهبر انقلاب بسیار پرشور و حرارت بود؛ بعد از دیدار هنگام خروج از بیت، یکی از دوستان معمم نگاهی به آقایان اعرافی و خاتمی کرد و با افسوس در گوش بنده گفت: چرا و امر مهم و فوری حضرت آقا درباره کانونهای عظیم تبلیغی را پشت گوش انداختند! 🔻 مبادا با این کارها، بی اعتنایی به اوامر ولی امر مسلمین را نهادینه و تئوریزه کنیم! 🔻 مبادا با این کارها خروجی حوزه‌های علمیه امثال حسن روحانی شوند! 🔻 مبادا آقایان مسؤول حوزه بجای اقدام فوری برای علاج مسائل فرهنگی و اجتماعی و دینی، نهایتا در برخی مسائل سیاسی صرفا فریادهایی بزنند یا فقط دستگاه‌های کشوری را برای بی‌حجابی و استحاله فرهنگی مؤاخذه کنند، حال آنکه خود مسؤول‌اند؛ بدون اینکه ذره‌ای اقدام عملی و گزارش کاری از خود بروز داده باشند. 💬 علی @HozeTwit
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 راز موفقیت یک طلبه 🎙علیرضا پناهیان ▫️برای رسیدن به یک نقطه حرکت نکن، چون به اوج رسیدی حرکت کن... غصه خودت رو نخور و نگو چطور منبری موفقی باشم، غصه مردم رو بخور و بگو چطور هدایتش کنم؟! ▫️آیا طلب موفقیت در زندگی، استرس زا نیست؟ 🆔 @sedayehowzeh
ابتکار جالب در شبکه سه سیما؛ 📽 پخش زنده اذان از وسط سوله فولاد مبارکه اصفهان ▫️شبکه سه، دیروز اذان ظهر و نماز را به صورت زنده از فولاد مبارکه اصفهان پخش کرد. 🔹یکی از نیروهای فولاد مبارکه وسط سوله این شرکت اذان می‌گفت و دوربین در نمازخانه فولاد مبارکه رفته بود! 🔸 تلاش برای احیای سنت های اسلامی از ریز تا درشت قابل تقدیر است‌؛ مروجان سنت های دینی نیار به حمایت هویتی دارند تا با سری افراشته تر درگیر چنین روندی باشند، اذان گوی یک اداره وقتی انعکاس نوع کارش را در رسانه ملی ببیند می تواند با دلی قرص تر اذان بگوید، این حداقل کمک ممکن سیستم دینی به فعالان فرهنگ دینی در مصادیق مهمتر و اساسی تر هم می تواند باشد. ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
تآملی کوتاه در ستایش لزوم مراقبت از روش های علمی اجتهادی؛ 🔺 اشکال بزرگ استاد رهدار به آقای اکبرنژاد که بی پاسخ ماند! ▫️ در دو جلسه از این مناظره، دکتر رهدار از روش طرفش سوال کرد و گفت اساسا اینکه یک حدیثی را بگیریم و دورش واژگانی بچینیم و بعد بگوییم استراتژی سیاسی انبیا این بوده اصلا مورد قبول نیست؛ به عبارت بهتر خواست بگوید اگر اجتهاد به همین راحتی بود که طلبه ها از همان پایه اول مجتهد هستند! ▫️شنیدم می گویند چرا آقای رهدار به حدیث و استنباط آقای اکبرنژاد از حدیث اشاره ای نکرد، اولا که اشاره کرد و آن حدیث را حداکثر در سطح تبیین یک تاکتیک اجتماعی دانست نه یک استراتژی سیاسی، بعد هم خب چه اشکالی بکند وقتی استنباطی در کار نیست؛ فایده اعظم این مناظره این بود که جنس روش جناب اکبرنژاد دستمان آمد و فهمیدیم که چیزی برای بررسی دقیق و علمی وجود ندارد و دیگر نمی توانیم به برخی بزرگان و مراکز فقهی و ... خرده بگیریم که شما چرا پاسخ این شخص را نمی دهید! ▫️آقای اکبرنژاد محور بحثش یک حدیث مستفیض از امام صادق علیه السلام است و در ادامه برداشت هایی مطابق دیدگاه منتخبش یعنی تنش زدایی به حدیث بار می کند، اینکه روش اجتهادی نیست، این روشی برای اداره یک منبر است و در آن سطح اشکالی وارد نیست چرا که ما در منبر برداشت های سلیقه ای هم از احادیث داریم و خلی سخت گیری نداریم اما چرا خرده گرفته نمی شود چون آن برداشت های سلیقه ای هم باز مستند به بخش هایی دیگر از متون دینی است و کلا جریان منبر در صدد القاء و ابلاغ مفاهیم دینی می باشد و اصراری نیست که حتما هر چه می گوییم به لحاظ علمی قابل تطبیق بر حدیث محوری منبر ما باشد. ▫️در اواخر مناظره دوم ما شاهد یک دفاع حداقلی آقای اکبرنژاد از روش کارش بودیم که می گوید من مشترکات رفتار انبیاء را کنار هم چیده ام و چنین نتیجه ای گرفته ام؛ این در حالیست که اگر بناست ما روشی را به انبیا نسبت دهیم و قصد دفاع علمی از ایده خود را داریم باید ده ها منبع و فکت و نمونه بیاوریم و با برداشت هایی دقیق طی مقالاتی علمی اینها را به معرض قضاوت بگذاریم ولی آنچه تا حالا دیده ایم استظهاراتی ذوقی از چند حدیث و آیه بوده و لاغیر؛ این مناظره ها نشان داد چیزی بیشتر از این بنا نیست از مرد تنش زای این روزها بشنویم! 🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب 🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
7.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ستایش حاج حسین یکتا از منش جهادی و دانش بنیان دهه هشتادی ها و هفتادی ها در حل مسائل کشور / اسم هایشان را نمی گوییم تا آنها را نکشند! ▫️دیروز پشت دیوارهای بصره و تنگه هرمز می جنگیدیم، امروز به پشت دیوار های بیت المقدس و تنگه باب المندب رسیدیم... ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
29.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برشی از گفتگوی علمی اخیر در صدای حوزه / بخش اول؛ 📽 استراتژی سیاسی انبیاء نفی مطلق حاکمیت شرک بوده اما در عرصه اجتماعی به روش پلکانی عمل می کردند ✍️ در این بخش از گفتگوی علمی بین حجج اسلام اکبرنژاد و رهدار، بحث بر سر ارزیابی استراتژیک شیوه مواجهه حضرت موسی با فرعون است؛ آقای اکبرنژاد استراتژی سیاسی حصرت موسی را پلکانی می داند و آقای رهدار با قبول رویکرد پلکانی انبیاء، آن را استراتژی اجتماعی می داند نه سیاسی! ▫️استاد رهدار در این بخش، استرتژی سیاسی موسی در برابر فرعون را کاملا تنش زا می داند یعنی اعلام ربوبیت الهی در برابر ادعای ربوبیت فرعون! 🔹 اما در مقام عمل و در سطح تاکتیک، موسی با زبان نرم (تنش زایی حداقلی) سراغ فرعون می رود لذا از این ماجرا استراژی های سیاسی مثل عدم درگیری با طاغوت و حداقلی کردن برنامه ها مثل اینکه "همین که اجازه بدهی من با بنی اسرائیل از اینجا بروم کافیست" در نمی آید. 🔸در واقع از دیدگاه حجت الاسلام رهدار برخورد نرم حضرت موسی با فرعون نوعی تاکتیک سیاسی و برخورد نرم با مردم نوعی استراتژی اجتماعی می باشد. ➖ اینکه مهمترین خواسته موسی از فرعون این بوده که اجازه بدهد قوم بنی اسرائیل را همراهش ببرد مستندی ندارد؛ بلکه موسی معجزه خودش را برای اعلام توحید بکار می برد نه گرفتن مجوز هجرت برای بنی اسرائیل! 📽 فیلم کامل مناظره در آپارات صدای حوزه: 🌐 https://www.aparat.com/v/EsZKt ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh