eitaa logo
صدای شهر (مطالبه گری)
2.6هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
8.1هزار ویدیو
109 فایل
💢 پایگاه خبری مردمی صدای شهر 🔹فرهنگی 🔹سیاسی 🔹اجتماعی 🔹ورزشی 🔹اقتصادی 🔹بازار 🙏🏻 مارا به دوستان خود معرفی کنید 🗣 شهروند خبرنگار ما در صدای شهر باشید 💭 با ارسال اخبار، سوژه ها ومشکلات محله و مطالبات از مسئولین به آیدی زیر : @cheraghi313
مشاهده در ایتا
دانلود
💢واکنش رئیس مجلس به قطعی‌های بی‌برنامه برق 🔹قالیباف: مردم از اینهمه بی‌برنامگی کلافه شده‌اند؛ لااقل به برنامه اعلام شده خاموشی‌ها پایبند باشید. 🆔(صدای شهر) t.me/sedayeshahrrr eitaa.com/sedayeshahrrr t.me/sedayeshahrrrr https://www.instagram.com/sedayeshahrrr/
💢 اختلال تلفن همراه بخاطر قطعی برق است؟ وزارت ارتباطات: 🔹باتری‌های دکل‌های تلفن همراه برای ۲ ساعت پاسخگوی قطع برق هستند. 🔹دکل‌ها پس از دشارژ کامل، نیازمند ۸ ساعت اتصال به شارژ هستند تا بطور کامل شارژ شوند. 🔹متاسفانه در برخی نواحی، ۸ ساعت برق مستمر شهری در دسترس نیست. 🆔(صدای شهر) t.me/sedayeshahrrr eitaa.com/sedayeshahrrr t.me/sedayeshahrrrr https://www.instagram.com/sedayeshahrrr/
💢 فکر نمیکنم این پیرمرد در مورد حقوق زنان هرگز چیزی خوانده باشد ...... مردانگی ذاتی است 🆔(صدای شهر) t.me/sedayeshahrrr eitaa.com/sedayeshahrrr t.me/sedayeshahrrrr https://www.instagram.com/sedayeshahrrr/
💢برادر گرامی جناب آقای رضا آئینی، انتخاب بجا و شایسته شما برادر ارزشی را بعنوان رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان رباط کریم را که نشان از توانایی و لیاقت شما دارد را خدمت شما تبریک عرض می نماییم. 🔹ان‌شاءالله همچون گذشته در خدمت به حوزه بهداشت و درمان شهرستان رباط کریم موفق و پیروز باشید. 🆔(صدای شهر) t.me/sedayeshahrrr eitaa.com/sedayeshahrrr t.me/sedayeshahrrrr https://www.instagram.com/sedayeshahrrr/
💢 واردات سالانه ۲۶۵ میلیون دلار کفش به کشور 🆔(صدای شهر) t.me/sedayeshahrrr eitaa.com/sedayeshahrrr t.me/sedayeshahrrrr https://www.instagram.com/sedayeshahrrr/
💢 شریعتی: خاموشی‌ها حاصل چند سال کم‌کاری وزارت نیروست 🔹عضو کمیسیون انرژی مجلس: وزارت نیرو باید تا امروز ۲۰ میلیون کنتور هوشمند برای کنترل دقیق مصرف نصب می‌کرد اما الان این عدد زیر یک میلیون است. میوه تلخ امروز حاصل چندین سال کم‌کاری در حوزه مدیریت شبکه، عدم افزایش شبکه تولید و عدم اصلاح نظام تعرفه‌ها در حوزه جرایم سنگین برای پرمصرف‌ها است. 🔹به طور موقت اگر ظرفیتی برای واردات وجود دارد باید فعال شود یا حداقل زمان خاموشی‌ها را به درستی به مردم اعلام کنند. مسئولان فعلی وزارت نیرو حتی در صورت پایان دولت فعلی باید نسبت به کم‌کاری‌های خود پاسخگو باشند. 🆔(صدای شهر) t.me/sedayeshahrrr eitaa.com/sedayeshahrrr t.me/sedayeshahrrrr https://www.instagram.com/sedayeshahrrr/
8.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢اژدهای 7 سر/میراث روحانی برای رئیسی 🔹از بورس تا مذاکرات؛ زمین سوخته‌ و مردم ملتهبی که روحانی بر جا میگذارد 🆔(صدای شهر) t.me/sedayeshahrrr eitaa.com/sedayeshahrrr t.me/sedayeshahrrrr https://www.instagram.com/sedayeshahrrr/
‼️اعراض از وطن 🔷س 0⃣7⃣2⃣ : اگر کسی برای زندگی در شهر دیگر، بدون نیت اعراض*، از وطنش خارج شود ولی اطمینان دارد که دیگر به آنجا برنمی گردد، در این صورت همچنان حکم وطن برای او صادق است یا خیر؟ ✅ج: اعراض محقق می شود و محل مذکور دیگر حکم وطن را برای او ندارد. 🔺مراد از اعراض از وطن، خروج از آن با تصمیم بر عدم بازگشت به آن برای سکونت است. 🆔(صدای شهر) t.me/sedayeshahrrr eitaa.com/sedayeshahrrr t.me/sedayeshahrrrr https://www.instagram.com/sedayeshahrrr/
❤️ مجتبی علیه‌السلام فرمودند: 💢 نعمت‌ها تا هستند ناشناخته‌اند و همين كه رفتند [اهمیت‌شان] شناخته مى‌شوند. 📖 بحارالأنوار، ج۷۸، ص۱۱۵ 🆔(صدای شهر) t.me/sedayeshahrrr eitaa.com/sedayeshahrrr t.me/sedayeshahrrrr https://www.instagram.com/sedayeshahrrr/
﷽ ⛔️شبهه: درقرآن بسیاری از جنایات و افعال زشت وجود دارند که مجاز هستند و تنها اسم آنها عوض شده است و مراجع به اصطلاح فتوا می دهند. جنگ افروزی بد است. اما «جهاد» خوب است (بقره ۱۹۱- در مجموع ۴۹ آیه قتال و ۲۹ آیه جهاد) دروغ بد است. اما «تقیه» خوب است (آل عمران ۲۸، نحل ۱۰۶، غافر ۲۸) دخالت در کار دیگران خوب نیست. اما «امر به معروف و نهی از منکر» خوب است (آل عمران ۱۱۰) شکنجه بد است. اما «حد شرعی» و «تعزیر» مجاز است (نور ۲) فاحشگی بد است. اما صیغه «متعه» مجاز است (نسا ۲۴) نگاه ابزاری به زنان بد است. اما «زنان کشتزار شما هستند و هر گونه که می خواهید به کشتزار خود وارد شوید» (بقره ۲۲۳) زن و مرد برابرند. اما «مرد بر زن برتری دارد» (نسا ۲۴) و..... ❇️پاسخ: ۱. نویسنده متن فوق، از روش القای مطالب نادرستش به عنوان یک مطلب صحیح استفاده کرده است؛ اعم از مغالطه، سفسطه، تحریف و… ۲. در بررسی آیات قتال باید گفت که بین جنگ افروزی و جهاد، بسیار تفاوت است؛ با وجود اشتراکاتی که باهم دارند؛ ازنظر اسلام جنگ افروزی بد است، اما آیا دفاع از خویش، و یا جهاد، نوعی جنگ افروزی است؟! و یا اینکه اتفاقا جهاد جلوی جنگ افروزی را می گیرد؟!!! یعنی اگر اسلام بگوید حتی اگر به مسلمانها حمله شد، از خود دفاع نکنند و کلا امر به جهاد از اسلام حذف شود، ایشان (نویسنده متن) راضی می شود؟! ۳.اینگونه هر کس و به هر طریق تجاوزی نسبت به شما کرد، شما کلا باید با او کاری نداشته باشید و اجازه بدهید جان و مال و ناموستان را به تاراج ببرند؛ چراکه اگر شما از خویش دفاع کنید، می گویند شما جنگ افروز هستید!!! حتی در آیه ای که نویسنده شبهه مطرح کرده است (۱۹۱ بقره) خدای متعال صراحتا بیان می کنند که جهاد شما در مقابل عمل دشمنانه ی دشمن باشد؛ یعنی خدای متعال در این آیه می فرماید: آنها جنایت می کنند، شما ایشان را به قتل برسانید؛ شما را بیرون ساختند، شما آنها را بیرون سازید و … ۴. جنگ‌افروزی و جهاد تفاوت مطلب دارند و صرفا اسم آنها نیست (طبق ادعای نویسنده شبهه) بلکه با وجود اشتراکاتی بین این دو عمل، ماهیتشان کاملا متفاوت است. ۵. در بررسی تفاوت دروغ و تقیه، ابتدا به تعریف تقیه می پردازیم: یکى از تعالیم قرآنى آن است که مسلمان هر گاه نسبت به جان و مال و آبروى خود احساس خطر کند، می تواند از ابراز عقیده خویش خوددارى نماید، که این کار در اصطلاح دینى و شرعى «تقیّه» نام دارد. جواز تقیه، افزون بر دلایل نقلى (آیات و روایات)، بر مبناى عقل هم صحیح و لازم است؛ چرا که از سویى حفظ جان و مال و آبرو واجب است و از سوى دیگر اظهار عقیده و عمل بر طبق آن عقیده یک وظیفه دینى و شرعی است؛ لیکن در صورت تعارض این دو تکلیف با هم، عقل حکم مى کند که انسان وظیفه ی مهم تر را بر وظیفه ی مهم مقدم بدارد؛ این درحالی است که معنا و مفهوم عمل حرامی به نام دروغگویی، کاملا با مفهوم تقیه متفاوت است؛ باید دانست که دروغ صرفا می تواند برای حفظ و یا ارتقا موقعیت باشد حتی اگر خطری پیشرو نباشد. ۶. با مطالعه ی آیات موجود در شبهه به روشنی درمی یابیم که کسی نگفته تقیه خوب است (با توجه به ادعای نویسنده شبهه)؛ بلکه حرف دین در باب تقیه این است که هرگاه جان و مال و آبروی مسلمان، بواسطه ی ابراز لسانی عقیده ی حقش، به خطر بیفتد، از جانب دین این اجازه را دارد که عقیده اش را بزبان نیاورد و یا خلاف عقیده اش را بزبان آورد؛ نکته ی قابل توجه اینست که تقیه یک اجازه در مواقع و‌ شرایط خاص است، نه امری مستحب با بار مثبت. 🆔(صدای شهر) t.me/sedayeshahrrr eitaa.com/sedayeshahrrr t.me/sedayeshahrrrr https://www.instagram.com/sedayeshahrrr/