eitaa logo
🕋 شرکت زیارتی سدرةالمنتهی 🕋
3هزار دنبال‌کننده
18هزار عکس
18.1هزار ویدیو
205 فایل
مجری سفرهای زیارتی: #عمره_عتبات_عالیات_عراق_سوریه #زیرنظرحج_و_زیارت کدشرکت ٥٧٥٣٠ ثبت ٥٥٤٦٦٨ تأسیس ١٣٩٨ 📳تلفن: ٠٩١٩٩١٨٩٤٧٢ ٠٢١٧٧١٥١٦٥٩ 🔴تهران پیروزی_ خ سی متری نیروی هوایی- خ مسیل منوچهری-خ۷/۲۵ روبروی بوستان پیروزی مسجد بقية الله الاعظم طبقه٤
مشاهده در ایتا
دانلود
enc_16905329203124946256456.mp3
5.88M
يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ..🖤 ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
enc_16906776222454256981732.mp3
3.54M
کاشکی‌کربلا،باشه‌تو‌ایوون‌طلا‌..💔 ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
Nariman_Panahi_Marham_Vase_Cheshme.mp3
8.57M
رحمی‌بکن‌به‌چشم‌های‌زارم.. خیلی‌بدم‌اما‌دوست‌دارم:)💔 ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
4_5931433746552066101.mp3
6.66M
🔳 احساسی 🌴نشسته در سینه عشق ثارالله 🌴و قبرُه فی قلوبِ مَن والاه 🎙 👌بسیار دلنشین ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
jannat_alhosein313 (7).mp3
8.1M
و انت مصباح الهدی ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
@nasimintezar_نسیم_انتظار_سید_رضا_نریمانی(1)(3).mp3
4.39M
مگه‌من‌چندتاامام‌حسین‌دارم؟(:💔 ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🕋 شرکت زیارتی سدرةالمنتهی 🕋
╰⇢⇢✨﷽✨❝╮ #کربلا از آغاز تا پایان🏴 📝قسمت_12 این قسمت: روز عاشورا🥀 🌷حُرّ بن یزید ریاحى از معدود
╰⇢⇢✨﷽✨❝╮ از آغاز تا پایان🏴 📝قسمت_۱۳ 📚این قسمت: آغاز نبرد و شهادت گروهی از سپاه امام حسین علیه‌السّلام🥀 عمر بن سعد با انداختن نخستین تیر، رسما جنگ را آغاز کرد و گفت: نزد عبیدالله شهادت دهید که من نخستین تیر را رها کردم. (188) عمر بن سعد خطاب به کوفیان گفت: منتظر چه هستید! اینان برای شما یک لقمه هستند. (189) زمانى که عمر بن سعد تیر انداخت، سپاه ابن زیاد نیز شروع به تیر اندازى کردند. (فلمّا رمى عمر، ارتمى الناس،(190) به گزارش ابن اعثم، و أقبلت السهام کأنّها المطر، باران تیر از سوى کوفیان به سوى اصحاب امام حسین(ع) شدت گرفت و امام فرمود: اینها نماینده این قوم به سوى شماست؛ براى مرگى که چاره‌ای از پذیرش آن نیست، آماده باشید. پس از آن دو گروه بر یکدیگر حمله کردند و ساعتى از روز را به طور دسته جمعى با یکدیگر جنگیدند، به طورى که بنا به برخى اخبار پنجاه و اندى از اصحاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند. در این حمله، بسیارى از اصحاب با تیرهایى که بربدنشان فرود آمد، به شهادت رسیده یا زخمى شدند، فما بقى واحد من أصحاب الحسین إلاّ أصاب من رمیهم سهم،(191) ابن شهرآشوب اسامى شهدایى را که در حمله نخست دشمن به شهادت رسیدند، فهرستوار آورده است. این افراد جمعا 28 نفر از اصحاب و ده نفر از موالى امام حسین(ع) و پدرشان امام على(ع) بودند که در مجموع 38 نفر می‌شدند. (192) اینها افرادى هستند که اساسا فرصت نبرد تن به تن پیدا نکرده و در تیراندازى نخست کوفیان به شهادت رسیدند. دیدیم که ابن اعثم شمار آنان را بیش از پنجاه نفر یاد کرده است. (193) با شهادت پنجاه نفر در یک حمله دسته جمعى، شمار اندکى از یاران امام حسین(ع) باقى ماندند؛ کسانى که به نوعى، مبارزه تن به تن با سپاه ابن زیاد داشتند. از آن جمله، عبدالله بن عمیر کلبى است که در برابر مبارزه‌خواهى یسار از موالى زیاد بن ابیه، پس از کسب اجازه از امام حسین(ع) عازم میدان شد. در همان حال همسرش او را تحریک به جنگ می‌کرد و خطاب به او می‌گفت: قاتِل بأبى و أُمّى عن الحسین ذُریة محمّد. (194) در واقع، اوّل حبیب بن مظاهر و بُرَیر بن خضیر قصد رفتن به مبارزه را داشتند که امام اجازه نداد و پس از آن که عبدالله بن عمیر اجازه خواست، امام اجازه رفتن به میدان را به وى داد. وقتى در این نبرد یسار را کشت، سالم از موالى عبیدالله به میدان آمد که به رغم آن که انگشتان عبدالله کلبى در برابر شمشیر سالم افتاد، اعتنا نکرده، او را نیز کشت و در میان میدان شروع به رجز خوانى کرد. زنش هم عمودى در دست گرفته به تحریض او می‌پرداخت و می‌گفت: قاتِل دونَ الطیبین ذرّیة محمّد. امام به همسر او دستور داد تا بازگردد و در عین حال آن ها را دعا کرد. (195) یسار و سالم، نخستین کشتگان سپاه ابن زیاد بودند. پس از تیرباران نخست و مبارزه عبدالله بن عمیر و ابوالشعثاء، سپاه عبیدالله ابتدا از سمت راست و سپس از سمت چپ به سپاهِ اندک امام نزدیک شدند. افراد باقى مانده از سپاه امام، روى زانو نشسته، نیزه‌هاى خود را به سوى اسبان گرفتند و آنها به اجبار برگشتند. پس از آن، شروع به تیراندازى به سوى سپاه عبیدالله کرده، عده‌ای را کشته و شمارى را مجروح کردند. (196) 📝ادامــــــہ دارد 🖤 ¦ ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🕋 شرکت زیارتی سدرةالمنتهی 🕋
╰⇢⇢✨﷽✨❝╮ #کربلا از آغاز تا پایان🏴 📝قسمت_۱۳ 📚این قسمت: آغاز نبرد و شهادت گروهی از سپاه امام حس
╰⇢⇢✨﷽✨❝╮ از آغاز تا پایان🏴 📝قسمت_۱۴ این قسمت🖇: نبرد تن به تن اصحاب امام حسین علیه‌السّلام🥀 باقی‌مانده سپاه تک تک عازم میدان شده و پس از مبارزه به شهادت رسیدند. یکى از چهرگان کربلا بُرَیر بن حضیر هَمْدانى است که در کوفه به سیّد‌القراء شهرت داشت و از شیعیان بنام این شهر بود. وقتى یزید بن معقل مبارز طلبید، بریر عازم نبرد با وى شده، چنان ضربتى بر سر او زد که نه تنها کلاهخود او، بلکه نیمى از سرش را هم شکافت. پس از آن رضى بن منقذ عبدى به نبرد وى آمد. ساعتى به هم پیچیدند تا بُرَیر بر سینه او نشست. رضى از دوستانش یارى طلبید. در این وقت کعب بن جابر به سوى بریر شتافت و نیزه خود را بر پشت بریر فرو کرد. [عفیف بن زهیر که خود در کربلا بوده، می‌گوید: به کعب گفتم: این بریر همان است که در مسجد کوفه به ما قرآن تعلیم می‌داد.](197) پس از آن بر وى حمله کرده، او را به شهادت رساند. در گفتگویى که میان یزید بن معقل و بریر صورت گرفت، یزید به عقاید سیاسى بریر اشاره کرده، گفت: به خاطر دارى که در کوفه می‌گفتى: إنّ عثمان بن عفّان کان على نفسه مُسْرفًا، و إنّ معاویة بن أبى سفیان ضالّ مضلّ، و إنّ امام الهدى و الحقّ علىّ بن أبى طالب. (198) بعدها خواهر کعب به برادرش کعب که بریر را به شهادت رسانده بود، می‌گفت: آیا بر ضد فرزند فاطمه جنگیدى و سید قرّاء را کشتى، به خدا سوگند دیگر با تو سخن نخواهم گفت. (199) ✅از چهره‌هاى برجسته کربلا، یکى همین نافع بن هلال بِجلى است. طایفه بجیله، از طوایف شیعه کوفه است که بعدها نیز در میان آنان شیعیان زیادى شناخته شده اند. از وى نیز تعریفى براى تشیع رسیده که بسان آنچه درباره بریر گذشت، جالب است. وقتى به میدان مبارزه آمد، فریاد می‌زد: أنا الجملى، أنا على دین علىّ. مزاحم بن حُرَیث به مقابله با او آمد و گفت: أنَا عَلى دین عثمان. نافع پاسخ داد: أنت على دین شیطان. پس از آن با هم گلاویز شدند تا نافع او را کشت. (200) 〰〰〰〰〰 پس از مبارزه تن به تن برخى از اصحاب با کوفیان و کشته شدن شمارى از سپاه عبیدالله، عمرو بن حجاج خطاب به سپاه عمر سعد فریاد زد:‌ای احمق ها! شما با قهرمانان این شهر می‌جنگید؛ کسى با آنان تن به تن به مبارزه نرود. آنها اندک‌اند و شما با پرتاب سنگ می‌توانید آنها را از میان ببرید. عمر بن سعد رأى او را تصدیق کرده، از سپاهش خواست تا کسى مبارزطلبى نکند. پس از آن عمرو بن حجاج از سمت راست سپاه کوفه بر سپاه امام یورش برد. عمرو به سپاه کوفه فریاد می‌زد: یا أهل الکوفة! الزموا طاعتکم و جماعتکم، و لاترتابوا فى قتل من مَرَق عن الدین و خالف الإمام!. (201) ‌ای کوفیان! اطاعت و جماعت خود را نگاه دارید و در کشتن کسى که از دین خارج شده و با امام خود مخالفت کرده، تردید به خود راه مدهید. به احتمال شمار سپاه امام در این لحظه 32 نفر بوده است. (202) 〰〰〰〰 در این میان، مسلم بن عوسجه اسدى به دست دو نفر از کوفیان به شهادت رسید. شهادت مسلم موجب شادى سپاه کوفه شد و شَبَث بن ربعى که خود امیر بخشى از سپاه کوفه بود، متأثر شد. وى به یاد رشادت‌هاى مسلم بن عوسجه در جنگ با مشرکان در آذربایجان افتاد که مسلم در آنجا شش نفر از مشرکان را کشته بود. (203) امام حسین(ع) پیش از شهادت مسلم، زمانى که هنوز رمقى در وجود او مانده بود، خود را به وى رساند و فرمود: رحمک ربّک یا مسلم. آنگاه حضرت آیه فمنهم من قضى نَحْبَه و مِنْهُم من ینْتظر را براى وى خواند. 🌷حبیب بن مظاهر، دوست صمیمى مسلم بن عوسجه هم کنار او آمد و او را به بهشت بشارت داد و گفت: اگر در این شرایط نبودم، دلم می‌خواست به وصایاى تو گوش می‌دادم. مسلم بن عوسجه گفت: أوصیک بهذا ـ و اشاره به امام حسین(ع) کرد ـ أن تموت دونه، در راه او کشته شوى و به دفاع از او جانت را بدهى. حبیب گفت: به خداى کعبه چنین خواهم کرد. (204) تعبیر به این که مسلم بن عوسجه اوّل اصحاب الحسین بوده است که شهید شده، می‌باید اشاره به آن باشد که نخستین شهید در حمله عمومى سپاه کوفه بوده که طبعا پس از تیراندازى عمومى اول و شهادت برخى از مبارزان به صورت تک تک شهید شده است. با این حال، در زیارت ناحیه، به طور کلى از وى به عنوان اولین شهید کربلا یاد شده است: کنت أوّل من شرى نفسه و أوّل شهید من شهداء اللّه. (205) در این مرحله عبدالله بن عمیر کلبى به شهادت رسید. با شهادت وی همسرش بر بالین او رفت و گریه کرد. شمر به یکى از غلامان خود با نام رستم دستور داد تا با عمودى آهنین بر سر او بکوبد. رستم چنین کرد و آن زن نیز به شهادت رسید. (206) 📝ادامــــــہ دارد.. 🖤 ¦ ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─.
۱-عاشورا به وقت شام.mp3
25.54M
🔴 عاشورا به وقت شام! جلسه اول/ شب شام غریبان ۶مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - اعتماد به نفس دستگاه اموی - گوشه ای از تدابیر اموی درباره عاشورا - معادله را یک زن به هم زد!
🔴 عاشورا به وقت شام! چکیده سخنرانی حجت الاسلام قنبریان/ شب شام غریبان/ ۶مرداد۱۴۰۲/ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف • اعتماد به نفس دستگاه اموی بنی امیه پس از شهادت امیرالمومنین(ع) کل مملکت اسلام -بزرگتر از خاورمیانه کنونی- را یکپارچه در دست گرفتند. - قدرت نظامی برتر منطقه مقابل روم و ایران شدند! - عمده فتوحات در دوره آنان انجام شد (عباسی ها بیشتر صورت تمدنی بر آن افکندند) - آنها توانستند خلافت اسلامی را تبدیل به سلطنت و حتی آنرا موروثی کنند و این کار را بنام اسلام هم کردند! - قدرت و هژمونی تبلیغاتی شان از نظامی شان بیشتر بود آنها توانستند -یعنی علی(ع)- را نه فقط از خلافت محروم بلکه فضایل او را از زبانها جمع کنند و بالاتر سبّ و لعن او را بر زبانها در همه شهرها جاری کنند! تا عاشورا ۲۰ سال از اجرای این سیاست تبلیغاتی می گذشت و کاملا خود را موفق می دیدند! ⬅️ بنظرتان اینها دستگاه اموی را اعتماد به نفسی نمی دهد که ماجرای مخالفت حسین(ع) را خُرد ببیند و به زعم خود از عهده اش برآید❓ - حسین(ع) بیشتر از علی(ع) فضیلت در چشم مردم ندارد وقتی صاحب لیله المبیت و خندق و خیبر را می توان تا مرتبه سبّ و لعن کشاند چرا نوه رسول الله -که خاطرات کودکی با او دارد- را نتوان خارجی و مارق و کافر جا زد؟! این واقعا از دستگاه تبلیغاتی اموی و آنها بر می آمد! • گوشه ای از تدابیر اموی درباره عاشورا - ولایتعهدی یزید را در یک پروژه ۹ساله (۵۱ تا۶۰ق) به تدریج دنبال کردند. سران را خریدند و مخالفان را ترساندند طوری که فقط چند مخالف محدود از جمله امام حسین(ع) ماند! - تدبیر دارالندوه ای خود در مکه برای قتل پیامبر(ص) را درباره حسین(ع) بازتولید و اجرایی کردند⬅️ اینبار جای لیله المبیت ، عاشورا رقم خورد! ❓از خود نمی پرسید برای بیعت گرفتن یا کشتن ۷۰نفر ، ۳۰هزار آدم چرا؟! (بین ۲۲هزار تا ۳۵هزار گزارش شده است) ⬅️ برای این بود که دست همه قبایل کوفه به این خون آلوده شود! اینجور انتقام و خون خواهی هم منتفی بود! کی از کی انتقام بگیرد؟! - لذا حتی سرها را به نسبت قبایل تقسیم و جنایت پیشه گان قبایل در کربلا( شمر، حرمله، خولی و...) را حامل سرها کردند: هوازن ۲۰ سر، بنوتمیم ۱۷ سر، بنو اسد ۶سر، مذحج ۷سر، دیگر قبایل ۹سر! • البته عده ای هم از جنگ گریختند از لشکرهای ۱۰۰۰نفری اعزامی به کربلا ۳۰۰ تا ۴۰۰ می رسیدند و بقیه بخاطر کراهت از قتل حسین(ع) در بیابان متواری می شدند. روز عاشورا همین ها بر تلی جمع شده بر حسین(ع) ندبه و برای پیروزی اش دعا می کردند! این تماشاگران که دو سومِ کل بودند اگر بجای تماشاگری و گریه مذموم یک تکبیر گفته به حسین ملحق می شدند کار تمام بود! کلیشه دوصف در کربلا ، غلط مشهور است! سه صف بود؛ صف تماشاگران در همان کربلا بزرگتر بود! اینها مقصران همیشه تاریخ اند! • معادله را یک زن بهم زد! در چنین شرایطی اعتماد به نفس تبلیغاتی اموی بیجا نبود. او بیرون منطقه کوفه اصلا پنهان کرده بود که اینها خاندان رسول الله اند! مثل اسیران مرزها و کشور گشایی داشت واردشان می کرد! مردم شام اصلا نمی دانستند پیامبر غیر از بنی امیه خویشانی دارد!!! برای کوفه هم آنجور تدبیر کردند که مخالفتی برنخیزد! ❗️همه چیز درست و محاسبه ها دقیق بود اگر زینب(س) نبود! امام سجاد(ع) تا شام در بیماری است و خطبه ای نخوانده؛ همه حماسه این روزها مال زینب و بچه های زیر چتر اوست (مثل فاطمه صغری، امام باقر و...) - در کوفه و شام خطبه هایش و در مسیر تدبیرهایش ، عاشورا را جا انداخت و دستگاه عجیب تبلیغاتی اموی را در هم شکست! وقتی جا زده اند اینها اسیران خارجی بلکه مشرک (مثل ترک و دیلم) اند ، مردم برایشان زکات می ریختند! یک کلمه فریاد می شد: زکات برما حرام است! مسلمانان مفتون شده در دستگاه اموی را میخکوب می کرد که اینها مساله شرعی از کجا می دانند؟! زکات فقط بر بنی هاشم از خاندان رسول الله حرام است! و حالا گوشها تیز بود که بشنوند: اینها دختران و بچه های خودِ رسول الله اند! و طلسم اموی باطل شود! • عبیدالله در مواجهه اول با حماسه زینب(س) گفت:... اکذب احدوثتکم! خدا احدوثه شما را تکذیب و باطل کرد! - احدوثه از حدیث است در سوره مومنون خداوند سلاطین کفر را "احادیث" می خواند. سرجمع یعنی افسانه و اسطوره و تاریخ! در واقع گفت نظریه امامت و ولایت شما که خدا برایتان جعل کرده ، یک اسطوره و افسانه بود! خدا شما را یاری نکرد و در عاشورا کشت! - زینب(س) با کلام و تدبیرش می خواهد ثابت کند "احدوثه" سلطنت اموی( و هر سلطنتی) است و امامت و حسین(ع)، "اولوا بقیه" (۱۱۶ هود و مقابل احدوثه) هستند. ماجرای زینب(س) از این شروع می شود! بقیه را در جلسات بعد تعقیب کنید! * شنیدن این سه جلسه سخنرانی را برای علاقمندان موکداً تاکید می کنیم
سرفصل‌های ۱• چگونگی فهم یک مقام ۲• چگونگی کسب یک مقام ۳• چگونگی طیّ مسیر فهم یک مقام تا کسب یک مقام ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
مقام محمود 2.mp3
11.98M
۲ ※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله. اینکه بوسیله‌ی دعاهای مختلف، یادمان دادند چه مقاماتی را آرزو کنیم، یکطرف! اینکه چگونه می‌شود به این آرزوهای دور و بلند رسید، یکطرف! ✘ شما هم بر این عقیده‌اید که این مقامات بلند، مخصوص عرفا و آدمهای خاص است؟
🔰معنی سلام در زیارت عاشورا «السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ»، 🔹اولین معنی سلام این است؛ یعنی آقا جان، من آمده‌ام دانش‌آموز مکتب شما و تسلیم شما باشم. 🔸قدم اول می‌فرمایند همه‌ی کارهایی که ناخوشایند ماست و وقتی به ما می‌رسد ناراحت می‌شویم را ترک کنید. سالک الی الله باید سائر باشد. تمام فکر، ذکر و تصمیم‌گیری‌های شما باید شما را حرکت بدهد. کسی شما را می‌بیند بفهمد که مسافر هستید. اگر می‌خواهی امام حسین علیه‌الصّلاةوالسّلام جواب سلامت را بدهند قدم اول تسلیم‌شدن است. یعنی آقا جان، از من ضرر و زیانی، عملی که قلب شما از من ناخرسند بشود سر نمی‌زند. این یکی از معانی سلام است. نه اینکه انسان یک سلامی بکند بعد دائم طرف را برنجاند! سلام یعنی تو در امان هستی و از جانب من اذیت و آزاری متوجهت نیست. 🔹معنی دوم سلام یعنی من تسلیم هستم که شما تربیت‌های الهی را در من پیاده کنید تا من سالم شوم. 🔰استاد حاج آقا زعفری‌زاده ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🔺حدیث روز امیرالمؤمنین عليه السلام: خردمند به عمل خود تكيه مى كند و نادان به آرزوهايش العاقِلُ يَعْتَمِدُ على عَملهِ، الجاهِلُ يَعْتَمِدُ على أمَلهِ ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
✨﷽✨ 🌷راه علمی درمان کبر ✍حاج آقا مجتبی تهرانی: علمای اخلاق دو راه را برای معالجه کبر می گویند. راه اول، راه علمی است؛ یعنی راه تدبر و تفکر که آن هم در سه جهت خلاصه می شود: 1⃣ اگر این حالت خودبزرگ بینی در انسان پیدا شد، در این جهت تفکر، تامل و تدبر کند که خود را با سایر موجودات مقایسه کند. وقتی نسبت کل این کره خاکی در مقایسه با تمام کرات و منظومه ها کم تر از نسبت یک سلول به پیکره یک بدن است، نسبت تو به کل انسان ها، انسان ها به حیوانات، حیوانات به نباتات، نباتات به ماده که در عرض هم هستند، چیست؟! چه چیزی از آن باقی می ماند؟! تو، هیچ در هیچ در هیچ هستی؛ نمی دانم ضریبش چقدر می شود. 2⃣ راه دیگر، تفکر درباره پیامد زشتی که این بیماری در رابطه با درون انسان دارد. به سبب وجود کبر در انسان، نه تنها حق را نمی بیند، بلکه به جای حق باطل را می بیند. و تفکر درباره پیامد زشت کبر از نظر بیرونی و در سطح جامعه بشری است. پیامد زشتش از نظر بیرونی این است که دست غیبی هم توی سر او می زند و او را در سطح جامعه خوار می کند؛ خلاف آنچه که می خواست در رابطه با این بیماری برای خودش تحصیل کند. 3⃣ راه سوم، اینکه انسان از نظر روانی بنشیند و ریشه یابی کند. کبر در ارتباط با آن خواری و کمبودی است که در خود احساس می کند و از این طریق می خواهد جبران کند. به تعبیر دیگر انسان از نظر واقع به هر مقدار عظمت پیدا کند و سعه وجودی پیدا کند، فروتن می شود، درست عکس تکبر. 📚 تادیب غضب؛ جلد هفتم
▪️مجلس عزای سیدالشهدا(ع) با سخنرانی علیرضا پناهیان 🗓 جمعه، ۱۳ مرداد، حوالی ۹:۳۰ صبح 🚩 مؤسسه قرآن و عترت صابره 📍خ امام خمینی(ره)، خ شیخ هادی، خ هاتف، خ محمد بیک، پلاک ۶۴ (لینک نشان، گوگل مپ)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آیا دین می‌خواهد فقط ما با اخلاق باشیم؟ 🔻چرا با اخلاق می‌توان مقابل دین ایستاد؟ 🔻ما برای سعی آفریده شده‌ایم نه صرفاً اخلاقی شدن! ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌نسبت دین با اخلاق ➖ چرا ابوموسی اشعریِ با اخلاق، مورد لعنت امیرالمؤمنین(ع) قرار می گیرد؟! ➖ اخلاق، رشد حداقلی می‌دهد و دیگر هیچ! ➖ اگر اخلاق کافی بود، پیامبران ارسال نمی شدند ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
۲-عاشورا به وقت شام.mp3
25.02M
🔴 عاشورا به وقت شام! جلسه دوم ۷مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - احدوثه یا اولو بقیه؟! - بنی امیه بر چه حسابی امامت و ولایت را احدوثه خواند؟! - ساخت دوگانه جماعت-امامت! - قطار آقایان نصیحت! - زینب و ما ادراک ما زینب!
🔴 عاشورا به وقت شام! چکیده جلسه دوم سخنرانی حجت الاسلام قنبریان/ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف/ ۷مرداد۱۴۰۲ احدوثه یا اولوا بقیه؟! • عبیدالله اولین اقدام زینب کبری(س) را در کوفه دید. به او تهاجم کرد که: "خدا شما را کشت و مفتضح تان کرد و اکذب احدوثتکم(افسانه تان را باطل کرد)!" منظورش ادعای امامت و ولایت از جانب خدا بود که ظاهرا در کربلا یاری (از خدا و مردم) نشد! • در قرآن این دوگانه مقابل هم هست: - احدوثه: "جعلناهم احادیث"(۴۴مومنون) که درباره تکذیب کنندگان الهی است. همان طواغیت و سلاطین جور. "آنها را احادیث قرار دادیم"؛ یعنی فقط خبری از آنها ماند، افسانه شدند و به تاریخ پیوستند! - اولوا بقیه: "...اولوا بقیه ینهون عن الفساد فی الارض"(۱۱۶ هود) در مقابل قرآن کسانی که نهی از فساد در زمین می کنند را "اولوا بقیه" یعنی صاحبان بقاء و نامیرا می خواند. آنها باقی اند "مابقی الدهر"! از آنها فقط جسمی می میرد که حضور دائمی شان را بیشتر می کند. ❗️زینب کبری(س) باید نشان دهد که حسین(ع) نامیرا است چون برای نهی از فساد در زمین برخاست! و یزید و دستگاه اموی، احدوثه است؛ جولانی است که زود تمام میشود! • این دریافت، یک مجاهد و کنشگر است. اگر حرکت خود را در مدار "اولوا بقیه" دید ، دیگر جایی برای نگرانی نیست . این شیکت های ظاهری و حتی کشته شدن و اسارت همه مقدمه پیروزی بزرگ و نامیرایی است. اگر جریان مقابل خود را هم "احدوثه" دید ، بالانشینی و سلطه و طمطراق او ناامیدش نمی کند و می داند او رو به افول و تمام شدن است. ⬅️ در همه آن مصائب و ناملایمات جاری این درک بزرگ به زینب کبری(س) و اسیران، امید داد. امیدی که طلیعه پیروزی شد. ❓ بنی امیه بر چه حسابی امامت و ولایت را احدوثه خواند؟! • دستگاه اموی تبلیغات و پروپاگاندای خود را بر یک نظریه مبنا استوار کرد. صرفاً افزایش بوق چی هایش نبود! • دیگر اینکه دو دستی کار می کرد: - در صحنه واقعیت، کاری می کرد و حادثه ای می ساخت - و در صحنه ذهنیت، با دستگاه تبلیغاتی خود آنرا دلخواه روایت می کرد و برساخت خود را در اذهان هک می کرد. ❗️ ساخت دوگانه جماعت-امامت! • از قضا تنها خلیفه ای که غیر از نص الهی، جماعت مردم با او بیعت همگانی، عمومی و علنی کردند، حضرت امیر(ع) بود! به تحقیق بیعت او جمع بین "عموم مردم مدینه"،"نمایندگان شهرهای بزرگ اسلام( کوفه، بصره، مصر) " و "اهل حِلّ و عقد" بود که چنین بیعت فراگیری برای احدی در حجاز بلکه در ایران و روم و یونان گزارش نشده است! لکن بنی امیه می خواست با چنین خلافتی، دوگانه امامت یا جماعت بسازد! این اوج توانایی تبلیغاتی و منقلب کردن واقع بود! • خود بر علی(ع) شوریدند( جنگ صفین) ، دیگر امتیاز خواهان را هم شوراندند( جنگ جمل)؛ بعد از این شورش های خود ساخته علیه امامت ، عکس هوایی گرفتند که: دوره علی(ع) دوره تفرقه و شکستن جماعت است! ⬅️ دستگاه تبلیغاتی آنها دوگانه جماعت-امامت را پروراند و جا انداخت که جماعت مسلمین ، با ادعای امامت نیست! و خود را جانب جماعت قرار دادند! ❗️در زمانه ما این ترفندی اموی با دوگانه جمهویت- ولایت بازتولید میشود ! عجبا که برخی طرفداران ولایت را هم قانع می کند ایندو مقابل هم اند! ادامه در بخش دوم