eitaa logo
🕋 سدرةالمنتهی 🕋
3.3هزار دنبال‌کننده
18.7هزار عکس
19.1هزار ویدیو
206 فایل
مجری سفرهای زیارتی: #حج_عمره_عتبات_عالیات_عراق_سوریه #زیرنظرحج_و_زیارت کدشرکت :٥٧٥٣٠ ثبت: ٥٥٤٦٦٨ تأسیس: ١٣٩٨ 📳تلفن: ٠٩١٩٩١٨٩٤٧٢ ٠٩١٠٠٠١١٩٧٨ ٠٢١٧٧١٥١٦٥٩ 🔴تهران_سی متری نیروی هوایی نبش خ هشتم-خ۷/۲۵روبروی بوستان پیروزی مسجد بقية الله الاعظم طبقه٤
مشاهده در ایتا
دانلود
۳-عاشورا به وقت شام.mp3
30.2M
🔴 عاشورا به وقت شام! جلسه سوم ۸مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - دوگانه جماعت-امامت - پیراهن عثمان - سه قاعده روشنگری زینب کبری و اسرا: ۱. امید به خدا و وجدان عمومی ۲. سنخیت نه سجاعت ۳. مجاوره-محاوره 🏴 ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🔴 عاشورا به وقت شام! چکیده جلسه سوم سخنرانی حجت الاسلام قنبریان/ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف/ ۸مرداد۱۴۰۲ ❗️ دوگانه جماعت_امامت! • بنی امیه دو دستی کار می کرد. با دستی در واقع پدیده ای می ساخت و با دست دیگر روایت دلخواه خود را می ساخت و با دستگاه تبلیغاتی فراگیرش به اذهان حقنه می کرد. • از قضا هیچ خلیفه ای به اندازه علی(ع) ، برآمده از جماعت نبود: - دو ۱۸ ذی حجه (۱۰هجری ، غدیر/ ۳۵هجری، خلافت) بی نظیرترین بیعت اختیاری با علی(ع) شد. یعنی امامت و خلافت با جماعت عجین بود لکن بنی امیه توانست خود بر چنین جماعتی بشورد و در عین حال دوره علی(ع) را دوره فتنه و تفرقه جا بزند! - اینرا به خورد ما شیعیان هم دادند ! بعدتر طیفی از مسلمین "اهل سنت و جماعت" نام گرفت در حالیکه طیف دیگر نه اهل "بدعت" بود و نه "ضد جماعت"! بلکه امامت آنها بیش از خلافت دیگران همراهی جماعت در بدو امر داشت! • امروز همین معرکه در جمهوریت-ولایت مطرح است. ولایت از اول همراه با جمهور مردم بوده ؛ نمیشود علیه جمهور و ولایت شورید و بعد خود دوگانه ساخت که جمهوریت یا ولایت؟! ❗️ پیراهن عثمان! • پروپاگاندای اموی نه فقط سر دوگانه های نظری، عملیات طراحی می کرد بلکه ماهرانه از هم استفاده می کرد: - در ماجرای قتل عثمان، زود پیراهن خون آلود او و انگشتان قطع شده زنش به شام فرستاده شد؛ معاویه پیراهن خون آلود را بر نیزه کرد و کنار منبر عَلَم کرد و بهانه خون خواهی از عثمان تراشید و بر خلیفه مورد بیعت مسلمین (علی) شورید! - ۲۵ سال بعد یزید در اولین خطبه سلطنت موروثی اش این پیراهن را برتن کرد و برای کوفه و مخالفان خط و نشان کشید! - همین نماد، توجیه جنایات کربلا شد! هم به حر و هم به ابن سعد و موکلان فرات نامه زده شد که حسین(ع) را در بیابان دور از آب سکنی دهید و اجازه نوشیدن یک قطره از فرات را به او ندهید همانطور که با خلیفه مقتول (عثمان) کردند! حیرت آور در این جنگ تبلیغاتی این بود که تنها علی(ع) و دو فرزندش (حسن و حسین) بودند که آب و غذا در محاصره خانه عثمان به او می رساندند! ادامه در بخش دوم 🏴 ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🔴 عاشورا به وقت شام! چکیده جلسه سوم سخنرانی حجت الاسلام قنبریان/ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف/ ۸مرداد۱۴۰۲ ▫️ سه قاعده روشنگری زینب کبری و اسراء: در چنین جنگ پیچیده شناختی و تبلیغاتی زینب کبری و امام سجاد(ع) با همه محدودیتهای اسارت باید پرده دروغ را پاره می کردند. اقلا سه قاعده مهم در سیره آنها قابل کشف است: 1⃣ امید به خدا و وجدان عمومی آنها براساس معیارهای الهی و نوامیس عالم خود را "اولوا بقیه" و دستگاه یزید را "احدوثه" می دیدند! قرآن مبارزان با فساد را صاحب بقاء و تکذیب گران آیات الهی را احدوثه و افسانه می خواند. در تقابل حسین(ع)با یزید این تطبیق درست و حتمی بود. این اسرای دربند علیرغم غلبه ظاهری یزید و طمطراق دستگاه تبلیغاتی او همین "ایمان" بود. این امید موجب خلق ابتکارات ساده اما نافع شد. 2⃣ سنخیت نه سجاعت! عبیدالله وقتی پیروزی اول زینب کبری را دید- که احساسات عمومی کوفه را برانگیخت و به ملامت کشاند- به خود دل داری و به زینب(س) گفت: مثل پدرت سجاعت( جملاتی با سجع و قافیه) بلدی! زینب کبری(س) پاسخ داد مرا با سجع و قافیه چکار؟! ناله درونم بود! ⬅️ زبان بازی و لفاظی و وراجی نیست، همایش و دوره های تکراری برای آدمهای تکرای نیست؛ باید روشنگران از جنس آرمانها باشند. زینب به واقع دنباله حسین(ع) و عملا وفادار به مکتب آزادی بخش و عدالت خواه اوست. این تبیین را انفسی و موثر می کند" آتش است این بانگ نی و نیست باد!" 3⃣ مجاوره- محاوره وقتی دستگاه تبلیغاتی دشمن فراگیر است و رابطه مردم و اهالی را بجای "مردم- مردم" به رابطه "آحاد با بنگاه های خبرپراکنی و تفسیری" خود تبدیل کرده است؛ چه راهی برای اسرای دربند می ماند؟! واضح است مجال سخنرانی کمتر یافته میشود پس باید در ضمن پدیده هایی که ساخته یا خود می سازند ، به مردم پیام دهند و وجدانها را بیدار کنند: - امام سجاد(ع) منبر یزید را "چوب" خطاب کرد و اجازه خواست برآن بنشیند! فرار یزید از سخنان با اذان زودهنگام را استفاده کرد و فراز فراز اذان را به بهترین نحو برای معرفی خود و نهضت استفاده کرد... - بیرون کوفه آنها ، خارجی و کافر جار زده شده بودند . مستحق زکات تلقی شده برایشان نان و خرما می ریختند و صدای کوبنده ای می گفت زوات برما حرام است! مردم از این سخن میخکوب شده و گوشها تیز می شد که مگر اینها کیان اند؟! - رقیه بنت امیر المومنین و سکینه بنت حسین در دو موقف از حاملان سر شهدا خواستند جلو بروند تا نگاه های هرزه از آنها گرفته شود! این فقط یک رعایت اخلاقی نبود صدای بلند سیاسی در خطه شام بود که اینها مسلمان و مومنه اند و کنیز و اسیر نیستند که نگاه به آنها جایز باشد! - امام سجاد(ع) بعد عاشورا تا سالیان بسیار چنین بستره هایی برای انتقال پیام عاشورا در اختناق اموی می ساخت. گریه کنار قصاب وقت ذبح گوسفند، کنار سفره غذا ، کنار غریبان و... همه خلاقیت های انتقال پیام در سلطه تبلیغاتی بنی امیه بود. - باز پس گیری پیراهن خون آلود سیدالشهدا(ع) از غنائم کربلا، فقط یک یادگاری خانوادگی نبود برای همیشه نماد پیراهن عثمان برای بنی امیه را بی ارزش و بجایش نماد خون خواهی حسین(ع) شد که تا ظهور امام زمان(ع) کارا خواهد بود! • زینب و اسرا شام را فتح کردند . در همان جلسات اول یزید ، جنایت را گردن عبیدالله انداخت! روزها بعد آنها را به خانه خود برد! در خانه اش شیون و عزا برای سیدالشهدا برپاشد و محترمانه به مدینه برگردانده شدند! - فراموش نکنید این همان یزید واقعه حره است اگر میتوانست جنایت بیشتری به اهلبیت کند هیچ ابایی نداشت! آن "خون عزت مند" و این "حماسه دربند" به او اجازه نداد! - نگاه کنید اغلب زنان اسراء پس از برگشت به مدینه در شهرهای دور دست جان داده و دفن شده اند! چون روشنگری آنها پس از بازگشت هم ادامه یافت و موجب تبعید آنها از مدینه به شام و مصر و... شد! 🏴 ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
مداحی آنلاین - اگه مردم چی - رحیمیان.mp3
4M
اگه مردم چی اگه قبل... اربعین چشامو بستم چی؟ 🎙 🏴 ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🕋 سدرةالمنتهی 🕋
﷽ #چرا_حجاب🤔 #قسمت_هشتم📝 این قسمت: زينت باطني يا پنهاني چيست⁉️ ✅نۅع دۅم از اقسام زينت، زينت پنه
﷽ 🤔 📝 این قسمت: چگونگی حجاب🧕 ✅اشاره در قسمتي از سۅرـہ ي نۅر آيـہ ي مۅرد بحث آمدـہ است:  (✨ۅ ݪيضربن بخرم هنّ عݪي جيۅبهنّ✨)  «بايد رۅسري هاي خۅد را بر رۅي سينـہ ۅ گردن خۅد بيكفند». در اين قسمت از آيـہ خداۅند چگۅنگي ۅ كيفيت حجاب را بيان مي دارد ۅ حدۅد پۅشش ݪازم را بر مي شمرد.  «خمر» ۅسيݪـہ اي است كـہ زنان با استفادـہ از آن سر خۅد را مي پۅشانند، مانند رۅسري ۅ مقنعه؛ ۅ «جيب» بـہ اطراف گردن ۅ قسمت باݪاي سينـہ گفتـہ مي شۅد.  آمدـہ است كـہ زنان قبݪ از نزۅݪ آيـہ مۅرد بحث گۅشـہ هاي رۅسري خۅد را رۅي شانـہ ها يا پشت سر مي انداختند، بـہ طۅري كـہ گردن ۅ كمي از سينـہ ي آنها ظاهر ۅ نمايان مي شد، ݪذا ۅقتي آيـہ ي فۅق نازݪ شد زنان ۅظيفـہ يافتند كـہ با گۅشـہ هاي رۅسري خۅيش گردن ۅ سينـہ را بپۅشانند، در غير اين صۅرت استفادـہ از رۅسي فايدـہ اي ندارد.  مرحۅم طبرسي صاحب تفسير شريف مجمع اݪبيان از ابن عباس اين گۅنـہ نقݪ مي كند:  (تغطّي شعرها ۅ صدرها ۅ تراءبها ۅ سۅاݪفها)  «زن بايد مۅ ۅ سينـہ ۅ دۅر گردن ۅ زير گݪۅي خۅيش را بپۅشاند». 🌱•°‌‌‌‌|‌ⓙⓞⓘⓝ↓ ┗``╯  \╲‌ 🏴 ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
bassim-karbalaei-tezoroni(128).mp3
7.64M
هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم ... مداحی خوش آمدگویی امام حسین علیه السلام به زائران اربعین   🏴 ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🕋 سدرةالمنتهی 🕋
╰⇢⇢✨﷽✨❝╮ #کربلا از آغاز تا پایان🏴 📝قسمت_۱۴ این قسمت🖇: نبرد تن به تن اصحاب امام حسین علیه‌السّ
🏴 از آغاز تا پایان🍃 📚 🦋این قسمت: نبرد تن به تن اصحاب امام حسین(ع)🥀 در این نبرد، بقایاى سپاه امام، چنان فشرده در کنار یکدیگر قرار داشتند که دشمن نمى توانست در آنان نفوذى داشته باشد. به ویژه آنان اطراف خیمه ها را کنده و آتش در آنها روشن کرده بودند و دشمن تنها از یک سوى می‌توانست بر آنان یورش برد. عمر سعد کسانى را براى نفوذ در چادرها و کندن آنها از جاى، به درون محوطه خیمه ها فرستاد که این افراد توسط چند نفر از اصحاب امام محاصره و کشته شدند. این امر سبب شد تا عمر سعد دستور دهد تا چادرها را آتش بزنند. امام حسین(ع) فریاد زد: اجازه دهید آتش بزنند، در هر حال جز از یک سمت نمى توانند بر شما حمله کنند. (207) دشمن براى این که کار را یکسره کند، تصمیم حمله به خیمه ها و آتش زدن آنها را گرفت. شمر همراه سپاهش نیزه اش را به سوى چادر امام حسین(ع) پرتاب کرد و فریاد زد: علىّ بالنار حتى أحرق هذا البیت على أهله، باید این خانه را بر سر اهلش آتش بزنم. در اینجا بود که فریاد زنان و کودکان به آسمان رفته، همه از چادر بیرون ریختند. در اینجا بود که شَبَث بن ربعى شمر را توبیخ کرده، حرکت او را زشت شمرد و شمر بازگشت. (208) زهیر بن قین که فرماندهى ناحیه راست سپاه امام را داشت، همراه با ده نفر به سوى شمر حمله کرده او را از محل اقامت زنان و کودکان امام حسین(ع) دور کرد. (209) اما شمر بر او حمله کرده چند نفر از افراد وى را به شهادت رساند. (210) نبرد ادامه یافت. اصحاب امام حسین(ع) یک یک به شهادت می‌رسیدند و هر کدام که شهید می‌شدند، نبود آنان کاملا احساس می‌شد؛ در حالى که کشته‌هاى دشمن به دلیل فراوانى آنان، نمودى نداشت. (211) این حوادث تا ظهر عاشورا ادامه یافت. نزدیکى ظهر بود که حبیب بن مظاهر به شهادت رسید. واقعه از این قرار بود که ابوثمامه صائدى ـ که از اصحاب امام على(ع) بود(212) ـ وقتى دید اصحاب تک تک به شهادت می‌رسند، نزدیک امام حسین(ع) آمد و گفت: احساس می‌کنم دشمن به تو نزدیک می‌شود، اما بدان! کشته نخواهى شد مگر آن که من به دفاع از تو کشته شوم. أما پیش از آن من می‌خواهم در حالى خداى خود را ملاقات کنم که نماز ظهر را با تو خوانده باشم. أحبّ أن ألقى ربّى و قد صلّیت هذه الصلاة الّتى دنا وقتها، امام حسین(ع) فرمود: ذکّرت الصلاة! جَعَلَک اللّه من المصلّین الذّاکرین، نماز را به یاد ما آوردى! خداوند تو را از نمازگزاران ذاکر قرار دهد. امام ادامه داد: از دشمن بخواهید جنگ را متوقف کند تا نماز بگزاریم. حُصَین بن نُمَیر تمیمى فریاد زد: نماز شما قبول نمى شود! در این وقت، حبیب بن مظاهر فریاد زد:‌ای الاغ! نماز آل رسول الله قبول نمى شود، اما نماز تو قبول می‌شود؟ در این جا بود که حبیب با حصین بن تمیم درگیر شد. (213) حبیب در این حمله با زخمى کردن اسب حصین توانست وى را به زمین بیندازد که یارانش سر رسیدند و حصین را نجات دادند. به دنبال آن با بدیل بن صریم تمیمى درگیر شده، او را کشت. در این وقت یک تمیمى دیگر بر حبیب حمله کرده، او را مجروح کرد. حصین بن تمیم سر رسید و شمشیرش را بر سر حبیب فرود آورد. در این وقت آن فرد تمیمى از اسب پیاده شد و سر حبیب را از تنش جدا کرد. حصین بن تمیم براى افتخار، ساعتى سر حبیب را گرفته بر گردن اسبش آویخت؛ سپس آن را به آن مرد تمیمى داد تا نزد ابن زیاد برده، جایزه اش را بگیرد. (214) شهادت حبیب، امام حسین(ع) را سخت تکان داد، لمّا قُتِل الحبیب هدّ ذلک حسینا و قال عند ذلک: أحتسب نفسى و حماة أصحابى. (215) وقتى مرد تمیمى به کوفه آمد، قاسم فرزند حبیب بن مظاهر که آن زمان نوجوانى بیش نبود، از او خواست تا سر پدرش را به او بدهد تا آن را دفن کند. آن مرد نداد. قاسم چندان صبر کرد تا زمان تسلط مصعب بن زبیر بر کوفه، آن تمیمى را کشت. (216)‌ 🏴 ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠کلیپی مخصوص افرادی که میخواهند نماز خوان شوند💠 🍃بسیار زیبا و تاثیر گذار🍃 ✨حَی عَلَی الصَّلاةِ✨ ✨حَی عَلَی الصَّلاةِ✨ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عاشورا 🔻 فهم جریان کربلا شناخت بهتری نسبت به قواعد می‌خواهد؛ موقعیت، تاریخ و فرهنگ آن زمان در این فهم دخیل است. اگر یک وقتی این‌قدر رشد پیدا شود که ارتباط جریان عاشورا با خلافت و انحراف در خلافت و کلمه به کلمۀ جریان روز عاشورا بررسی بشود، روشن می‌شود که هر دو در یک مسیر است و می‌بینند که چقدر واقعه کربلا مرتبط با جریان غصب خلافت اهل‌بیت(علیهم السلام) است! کد ۸۹۵ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
حَبيبي يَا أَبَا عَبدِاللهِ ...
بِنَفَسِي أنتَ...