ماییم و سینهای که بُوَد آشیانِ آه
ماییم و دیدهای که بُوَد آشنای اشک...
"رهی معیری"
#محرم_خونه
فردا اول صفره و زمان ورود سر مطهر امام حسین (علیهالسلام) و کاروان اهلبیت (علیهمالسلام) به شامه.
توی این روزها و شبها در روضههامون برای همه حاجتمندان دعا کنیم.
شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان در آداب ماه صفر اینطور نوشته:
آگاه باش كه اين ماه معروف به نحوست و بديُمنى است و براى رفع نحوست و بد يمنى چيزى بهتر از
صدقه دادن
و خواندن دعاها و استعاذات
وارده نيست.
اگر كسى بخواهد از بلاهاى نازله اين ماه، محفوظ بماند، چنانكه محدّث فيض و غير او فرمودهاند،
هر روز ده مرتبه بخواند:
يَا شَدِيدَ الْقُوَى وَ يَا شَدِيدَ الْمِحَالِ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِكَ جَمِيعُ خَلْقِكَ فَاكْفِنِي شَرَّ خَلْقِكَ يَا مُحْسِنُ يَا مُجْمِلُ يَا مُنْعِمُ يَا مُفْضِلُ يَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّيْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذَلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ.
#محرم_خونه
مدیون او هستم اگر که گریه کردم
بانی اشک و رازق ماتم رقیه است...
#محرم_خونه
مرحوم شیخ ابراهیم کفعمى و مرحوم شیخ بهایی مینویسند: روز اول ماه صفر، روزی است که سر حضرت سیّدالشهدا (علیهالسلام) به دمشق وارد شد و بنیامیه آن روز را عید قرار دادند.
و لعنة الله علی القوم الظالمین
#محرم_خونه
عقبتر از همه نشسته بود. گوشش با حسین حسین گفتن مداح بود. با چند ماشین کوچک و عروسک بندانگشتی داشت برای بچههایش نمایش اجرا میکرد.
#قصههای_خونه
مرحوم حاج اسماعیل دولابی می گن:
امام حسین (علیهالسلام) ظهور محبّت است. ائمّه (علیهمالسلام) یک ماه محرم را خیمهٔ عزا میزدند و گریه میکردند. کسی که در عزای امام حسین (علیهالسلام) بگرید یا بگریاند یا محزون شود، دیگر آتش دنیا و آخرت او را داغ نخواهد کرد.
#احیاء_خونه
درهم شده مویش ولی خیلی کریمه است
آن کس که ما را میخرد درهم، رقیه است
#محرم_خونه
حضرت رقیه (سلاماللهعلیها)؛ بابالحوائج
آیتالله مجتبی تهرانی (رحمتاللهعلیه) میفرمایند:
همه قائل بر این هستند که بابالحوائج در عالم سه نفر هستند؛ منِ مجتبی میگویم چهار نفر هستند.
همه میگویند:
حضرت موسیبنجعفر، حضرت علیاصغر و حضرت ابوالفضل علیهمالسّلام است. بر من مکشوف شده است و قائل بر این هستم که چهارمین کسی که در عالم بابالحوائج است؛ حضرت رقیه سلاماللهعلیها است.
والله قسم آنقدر آبرو دارد که اگر دستان کوچکش را بالا بیاورد، دعا نکرده خدا میگوید مستجاب شد. ابجد نام حضرت رقیه سلاماللهعلیها با ابجد رزّاق یکی است؛ یعنی خداوند هر مقدار روزی که به بندههایش میدهد، به وسیله این خانم عطا میکند.
#احیاء_خونه
مرحوم حاج اسماعیل دولابی می گن:
امام حسین (علیهالسلام) ظهور محبّت است. ائمّه علیهمالسلام یک ماه محرم را خیمهٔ عزا میزدند و گریه میکردند. کسی که در عزا امام حسین (علیهالسلام) بگرید یا بگریاند یا محزون شود، دیگر آتش دنیا و آخرت او را داغ نخواهد کرد.
برای برگزاری مجالس خونگیتون از طریق راههای زیر اقدام کنین:
در پیامرسانهای ایتا، تلگرام، بله: @Sedreh_admin
شماره تماس: 09196210631
#احیاء_خونه
هَب لِی دموعا للبُکاءِ عَلَیک
به من اشک ببخش، تا برایت گریه کنم...
#محرم_خونه