🌷 آیت الله کشمیری (ره) :
🖋 در زمان هجوم گرفتاری ها و مشکلات قرائت سوره و یا ذکری به نیت هدیه به امام جواد (علیه السلام) بسیار موثر و مجرب است .
https://eitaa.com/serat12110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ حاجت گرفتن از امام جواد(علیه السلام)
✍امام جواد(علیه السلام) در پاسخگویی به حاجات دنیایی زودتر کار را راه می اندازند. محمد بن سهل قمی نقل می کنند؛ رفتم مکه برای زیارت خانه خدا برگشتم مدینه خدمت آقا امام جواد(علیه السلام)، می گفت: خیلی دلم می خواست یک پیراهن تبرکی از امام جواد(علیه السلام) بگیرم ، آمدم خدمت آقا دیدم منزل شلوغ است و اصلا موقعیت نیست و مطرح نکردم و خداحافظی کردم و آمدم. در مسیر که با کاروان حرکت می کردیم یک وقت دیدم یک قاصدی از پشت سرم فریاد می زند که محمد بن سهل قمی کیست؟ گفتم ؛ من هستم چه کاری دارید؟ گفت ؛ آقا امام جواد(علیه السلام) این بقچه را برای شما فرستاده است. بقچه را باز کردم دیدم پیراهن از خود امام بوده و این بسته را برای من فرستاده است بدون اینکه من حاجات خود را مطرح کنم و به زبان بیاورم.
https://eitaa.com/serat12110
یکی از مناظره های امام جواد
عباسيان از ميان دانشمندان، «يحيى بن اكثم» را (به دليل شهرت وى) انتخاب كردند و مأمون جلسه اى براى سنجش ميزان علم و آگاهى امام جواد ترتيب داد. در آن مجلس يحيى رو به مأمون كرد و گفت: اجازه مى دهى سؤالى از اين جوان بنمايم؟
مأمون گفت: از خود او اجازه بگير.
يحيى از امام جواد اجازه گرفت. امام فرمود: هر چه مى خواهى بپرس.
يحيى گفت: درباره شخصى كه مُحْرِم بوده و در آن حال حيوانى را شكار كرده است، چه مى گوييد؟
امام جواد (علیه السلام) فرمود: آيا اين شخص، شكار را در حِلّ (خارج از محدوده حَرَم) كشته است يا در حرم؟ عالم به حكم حرمت شكار در حال احرام بوده يا جاهل؟ عمداً كشته يا بخطا؟ آزاد بوده يا برده؟ صغير بوده يا كبير؟ براى اولين بار چنين كارى كرده يا براى چندمين بار؟ شكار او از پرندگان بوده يا غير پرنده؟ از حيوانات كوچك بوده يا بزرگ؟ باز هم از انجام چنين كارى ابا ندارد يا از كرده خود پشيمان است؟ در شب شكار كرده يا در روز؟ در احرامِ عُمره بوده يا احرامِ حج؟!
يحيى بن اكثم از اين همه فروع كه امام براى اين مسئله مطرح نمود، متحير شد و آثار ناتوانى و زبونى در چهره اش آشكار گرديد و زبانش به لكنت افتاد به طورى كه حضار مجلس ناتوانى او را در مقابل آن حضرت نيك دريافتند.
مأمون گفت: خداى را بر اين نعمت سپاسگزارم كه آنچه من انديشيده بودم همان شد.
سپس به بستگان و افراد خاندان خود نظر انداخت و گفت: آيا اكنون آنچه را كه نمى پذيرفتيد دانستيد؟!
آنگاه پس از مذاكراتى كه در مجلس صورت گرفت، مردم پراكنده گشتند و جز نزديكان خليفه، كسى در مجلس نماند. مأمون رو به امام جواد (علیه السلام) كرد و گفت: قربانت گردم خوب است احكام هر يك از فروعى را كه در مورد كشتن صيد در حال احرام مطرح كرديد، بيان كنيد تا استفاده كنيم. امام جواد (علیه السلام) فرمود: بلى، اگر شخص محرم در حِلّ (خارج از حرم) شكار كند و شكار از پرندگان بزرگ باشد، كفاره اش يك گوسفند است و اگر در حرم بكشد كفاره اش دو برابر است؛ و اگر جوجه پرنده اى را در بيرون حرم بكشد كفاره اش يك بره است كه تازه از شير گرفته شده باشد، و اگر آن را در حرم بكشد هم بره و هم قيمت آن جوجه را بايد بدهد؛ و اگر شكار از حيوانات وحشى باشد، چنانچه گورخر باشد كفاره اش يك گاو است و اگر شتر مرغ باشد كفاره اش يك شتر است و اگر آهو باشد كفاره آن يك گوسفند است و اگر هر يك از اينها را در حرم بكشد كفاره اش دو برابر مى شود.
و اگر شخص محرم كارى بكند كه قربانى بر او واجب شود، اگر در احرام حج باشد بايد قربانى را در «مِنى » ذبح كند و اگر در احرام عمره باشد بايد آن را در «مكّه» قربانى كند. كفاره شكار براى عالم و جاهلِ به حكم، يكسان است؛ منتها در صورت عمد، (علاوه بر وجوب كفاره) گناه نيز كرده است، ولى در صورت خطا، گناه از او برداشته شده است. كفاره شخص آزاد بر عهده خود او است و كفاره برده به عهده صاحب او است و بر صغير كفاره نيست ولى بر كبير واجب است و عذاب آخرت از كسى كه از كرده اش پشيمان است برداشته مى شود، ولى آنكه پشيمان نيست كيفر خواهد شد.
📘 مجلسى، بحار الأنوار، الطبعه الثانيه، تهران، المكتبه الاسلاميه، 1395 ه".ق، ج 50، ص 75 - 77- قزوينى، سيد كاظم، الامام الجواد من المهد اًّلى اللحد، الطبعه الأولى، بيروت، مؤسسه البلاغ، 1408 ه".ق، ص 168 - .174 راوى اين قضيّه «ريّان بن شبيب» - دايى معتصم - است كه از ياران امام رضا - عليه السلام - و امام جواد و از محدثان مورد وثوق بوده است (قزوينى، همان كتاب، ص 168
https://eitaa.com/serat12110
به نقل از امام صادق سلام الله علیه، روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بر منبر رفت و پس از حمد و ثنای خدا بر پیامبرانش درود فرستاد و فرمود : ای مردم! حاضران به غایبان برسانند که هر کس بدهکار ناتوان از پرداخت را مهلت دهد، برای او نزد خدا در هر روز صدقه ای به اندازه مالش هست تا هنگامی که آن را دریافت کند.
مفاتیح الحیاة ص ۴١۶
https://eitaa.com/serat12110
فرق کریم با جواد چیست
فرمود از شخص کریم همین که در خواست کنید به شما عنایت میکند ولی جواد خودش دنبال نیازمند می گردد تا به او کمک کند
صلی الله علیک یا جواد الائمه
https://eitaa.com/serat12110
#امام_جواد_ع:
#مرگ آدمی به سبب گناهان، بیشتر است از مرگش به واسطه اجل و ادامه حیاتش به سبب نیکوکاری، بیشتر است از #حیاتش به واسطه عمر طبیعی.
https://eitaa.com/serat12110
هیچکس حسود نمیشود الّا اینکه به محیط ولایت طاغوت رفته باشد.
هیچکس رغبت به دنیا پیدا نمیکند الّا اینکه به محیط ولایت ائمّۀ جور وارد شده باشد.
چون آنها هستند که دعوت به دنیا میکنند و حرص و حسد را ایجاد میکنند و لذا هیچکس از حرص و حسد نجات پیدا نمیکند مگر اینکه ولایتش را عوض کند.
#استاد_میرباقری
https://eitaa.com/serat12110
اگر ما اهل تبرّی و لَعن نباشیم، امواج دستگاه ظلمت به ما اصابت میکند و گرفتارمان میکند.
برائت و لَعن، صف ما را جدا میکند و اجازه نمیدهد که تبعات عمل شیطان و قتلۀ امام حسین(ع) ما را بگیرد.
اگر لَعنشان نکردید ناگهان میبینید وسط میدان آنها قرار گرفته و مدافع آنها شدهاید و به آنان گره خوردهاید!
#استاد_میرباقری
https://eitaa.com/serat12110
💠 انواع برخورد انسان با نعمتهای دیگران...
✅ آدم وقتی می بیند که دیگران نعمتی دارند، مثلاً یک کسی خانه، ماشینی، درآمدی، شکلی، جهیزیه ای، تجارت موفقی دارد، در انتخابات رأی می آورد و... چهار رقم برق او را میگیرد:
1⃣ «غبطه» می خورد.
می گوید: خوب نعمت دارد، الحمدلله! خدایا تو که به او دادی، نوش جانش! به من هم بده! این مثبت فکر می کند. به قول سیاسیون برد برد است.
2⃣ «حسادت» می کند.
میگوید: من ندارم، ان شاء الله او هم نداشته باشد. این فکر منفی است. باخت باخت است.
3⃣ «بخل» می ورزد.
می گوید: من داشته باشم، او نداشته باشد. این هم بد است.
4⃣ «ایثار» می کند.
می گوید: او داشته باشد، من نداشته باشم. مثل مادری که پتو را از روی خودش برمی دارد و روی بچه اش می اندازد. می گوید من سرما بخورم طوری نیست، این بچه سرما نخورد.
❌ ما باید حساب کنیم که خداوند اگر چیزهایی به دیگران داده است، در عوض چیزهایی دیگری به ما داده است که به آن ها نداده است. «نَحْنُ قَسَمْنا بَيْنَهُمْ مَعِيشَتَهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا» (زخرف/32) «ما معيشت آنان را در زندگى دنيا ميانشان تقسيم كرده ايم»
#حاجآقاقرائتی
https://eitaa.com/serat12110
مادر شهید قنبری: حاضرم ۵ فرزند دیگرم را فدای انقلاب کنم.
اهالی سیرک زن هرزگی آزادی!
در کل جمعتان اگر یک نفر مانند این شیر زن داشتید یا تربیت کردید، بیایید حرف از انقلاب کردن بزنید...
https://eitaa.com/serat12110
تصویر فیش جعلی مولوی عبدالحمید برای حج!
🔹روز گذشته خبری با عنوان «استفاده یک مولوی مشهور از سند و فیش جعلی برای سفر حج» در تسنیم منتشر شد؛ علیرغم آنکه در خبر تسنیم اسمی از آن فرد مشهور برده نشده بود، اما یک روز بعد جناب مولوی عبدالحمید به این خبر واکنش نشان داد تا ضمیر، مرجعاش را پیدا کرده باشد.
🔹فیش ادعایی آقای مولوی عبدالحمید برای حج، دارای چنین مندرجاتی است که گویا وی آن را از فردی به نام «اصغر ک» به شماره ملی با ابتدای ۲۵۲ و به نشانی کاشان... خریداری کرده است.
🔹سایر قسمتهای این سند صلح مربوط به فیش هم با دادههایی پر شده امّا یک بخش مهم و تعیینکننده آن شماره سندی است که موضوع جعلی بودن را آشکار میکند.
🔹شماره سندی که برای این مصالحهنامه درج شده، ۱۳۹۸۲۲۴۵۵۸۷۱۰۰۰۰۴۱ است، امّا با بررسی آن در اسناد رسمی کشور مشخص میشود که این شماره مربوط به سند ثبتشده پیشین دیگری در سازمان ثبت و مربوط به مصالحه نامه دیگری است. هرچند اصلِ خرید فیش حج از استان دیگر نیز فینفسه بر اساس قانون تخلف است.
🔹سند اصلی و غیرجعلی، مربوط به مصالحهنامهای میان خانم امالبنی ع با وکالت آقای مهدی ت و خانم لعل بیبی ح با وکالت همان آقای مهدی ت در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ است. امّا تیم آقای عبدالحمید با شمارهی همین سند و با باقی گذاشتن بسیاری دیگر از دادههای مندرج در آن، اطلاعات دیگر مربوط به خود را با مدعای خرید فیش حج درج و در واقع سندی را جعل کرده است.
🔹تصویر مصالحهنامه جعلی و پرینتی از سند اصلی را به پیوست میتوانید مشاهده کنید.
https://eitaa.com/serat12110