eitaa logo
صراط المستقیم
1.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
177 فایل
کانال جامع با مطالب مستند و مستدل ارتباط با ادمین @nasim1368 @zamin25111354 اينستا https://instagram.com/student_dialame?igshid=1f64s03e74n67 سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
صراط المستقیم
🔊 استاد رائفی پور 📝 ظرفیت های تمدن سازی عاشورا 📌 بررسی سیر تصویب سند توسعه پایدار در ایران ☑️ روایت
Ostad Raefipour-Zarfiathaye Tamadon Sazi Ashura-97.06.21-Jalase2-24kb.mp3
10.8M
💾🔊 استاد 📝 ظرفیت های تمدن سازی عاشورا 📌 نفوذ بهائیت در اسناد ساواک 📅 جلسه دوم - ٢١ شهریور ٩٧ - تهران ⏳زمان : ۵٩ دقیقه 🎵 صوتی با کیفیت 24kb - حجم 10 مگابایت @seratalmostaghim2
صراط المستقیم
💾🔊 استاد #رائفی_پور 📝 ظرفیت های تمدن سازی عاشورا 📌 نفوذ بهائیت در اسناد ساواک 📅 جلسه دوم - ٢١ شهریور
💾🔊 استاد 📝 « ظرفیت های تمدن سازی عاشورا » 📅 جلسه دوم - ٢١ شهریور ٩٧ - تهران ⏳ زمان : ۵٩ دقیقه 🎥📥 دانلود تصویری با کیفیت HD720p - حجم 274 مگابایت 👇 http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram97/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-97.06.21-Jalase2-HD720p.mp4 🎥📥 دانلود تصویری با کیفیت 360p - حجم 141 مگابایت 👇 http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram97/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-97.06.21-Jalase2-360p.mp4 📥🎵دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 34 مگابایت 👇 http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram97/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-97.06.21-Jalase2-80kb.mp3 📥🎵دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 10 مگابایت 👇 http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram97/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-97.06.21-Jalase2-24kb.mp3 __ 🔵 انتشار بدون لینک حرام است سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2 آی گپ https://iGap.net/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
🔵 جلسه چهارم 🔴 سلسله مباحث تاریخ تحلیلی اسلام دوره اول سال ۸۴-۸۲ 🎤 استاد مهدی طائب 📌 22 مگابایت 7/1
جلسه پنجم تاریخ تحلیلی دوره اول استاد مهدی طائب.mp3
18.97M
🔵 جلسه پنجم 💢 بررسی دوران حضرت نوح ♻️ ماجرای ساخت کشتی و حوادث بعد از آن 🔴 سلسله مباحث تاریخ تحلیلی اسلام طبق قرآن 🎤 استاد مهدی طائب 📌 18 مگابایت 14/11/82 @seratalmostaghim2
صراط المستقیم
🔵 جلسه پنجم 💢 بررسی دوران حضرت نوح ♻️ ماجرای ساخت کشتی و حوادث بعد از آن 🔴 سلسله مباحث تاریخ تحلیلی
جلسه پنجم پرسش و پاسخ تاریخ تحلیلی دوره اول استاد مهدی طائب.mp3
12.84M
🔵 جلسه پنجم پرسش و پاسخ 🔴 سلسله مباحث تاریخ تحلیلی اسلام دوره اول سال ۸۴-۸۲ 🎤 استاد مهدی طائب 📌 12 مگابایت 14/11/82 انتشار بدون لینک حرام است @seratalmostaghim2
آرزومه کربالا برم.mp3
13.77M
🔵 اللهم الرزقنا حرم ⚪️ آرزومه کربلا برم 👤 مداح گمنام ارتباط با یکی از ادمین ها : @nasim1368 انتشار بدون لینک حرام است @seratalmostaghim2
صراط المستقیم
👤 سخنان کوبنده و بیانات انقلابی امام جمعه منطقه بیضا خطاب به نمایندگان خائن و مسئولین نفوذی در کشور
👤 سخنان کوبنده و بیانات انقلابی امام جمعه منطقه بیضا خطاب به نمایندگان خائن و مسئولین نفوذی در کشور 💯 تشکر از دست نوشته یک جوان مومن انقلابی در نماز جمعه با موضوع تصویب fatf یعنی تحویل سردار سلیمانی به آمریکا ♻ fatf یک طرح آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی است ✅ پیرمرد ها لطفا کار را به دست جوانان مومن انقلابی بسپارید ♨ مشکلات اقتصادی به سو مدیریت مسئولین بر می گردد نه تحریم ها 📝 نمازجمعه خطبه دوم 13 مهر 97 🔵 انتشار بدون لینک حرام است سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2 آی گپ https://iGap.net/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*⭕️ اجرا کردن FATF بازی در زمین صهیونیزم جهانی است* استاد #رائفی_پور با بیان اینکه هدف FATF ضربه زد
✅🔷 بیانات مهم حضرت آیت الله سیفی مازندرانی در انتهای درس خارج فقه امروز در مورد «اف.ای.تی.اف» ⏮ در این برهه از زمان بزرگترین منکر، «اعتماد به معاهده با کفار و سران استکبار» است. و اما امروز و در این برهه از زمان بزرگترین سیئه و منکر، «اعتماد به معاهده با کفار و سران استکبار» است. این حرف حقیقت است نه شعار، و در این باره دلیل و نصّ صریح قرآن موجود است. تنها سوره ای که در قرآن مجید بدون «بسم الله الرحمن الرحیم» شروع شده است و به سوره غضب معروف است و شدت غضب ذات مقدس حق را می رساند سوره توبه است. موضوع این سوره، غضب پروردگار از کفار معاهَد است؛ همانها که با مسلمین عهد وپیمان بسته اند. این سوره با اعلان برائت از مشرکین و سران کفری که با آنها معاهده بسته شده (آنها که غضب خدا شامل آنها است) آغاز گردیده است: «براءة من الله و رسوله الی الذین عاهدتم من المشرکین»، و در ادامه استثنائی را بیان می کند: «الا الذین عاهدتم من المشرکین ثم لم ینقصوکم شیئا و لم یظاهروا علیکم احدا فاتمّوا الیهم عهدهم الی مدتهم»؛ سوره توبه، اصل را بر بی اعتمادی گذاشته و چنین می فرماید: که ای مؤمنین! اگر خدا و رسولش را قبول دارید بدانید که در معاهده ای که با کفار و سران کفر می بندید اصل بر بی اعتمادی است، مذاکره کنید ولی اعتماد نکنید؛ و این مطلب همانی است که مقام معظم رهبری (حفظه الله) به آن تصریح کردند و فرمودند: من به آقایان اهل مذاکره گفتم که می توانید با اروپاییان مذاکره کنید اما به آنها اعتماد نکنید! فرمایشات ولیّ امر، ریشه در قرآن دارد. ⏮ دولتهای غربی اگر قدرتشان برسد به شما لحظه ای مجال نمی دهند.کدام یک از این اروپاییها به شما ضربه نزده و وفادار نسبت به شما بوده اند و شما را پشتیبانی کرده اند؟ مگر نه این است که اینها دائما هم پیمان آمریکا و اسرائیل و صهیونیست هستند؟ این اختلافات ظاهری که گاهی از آنها دیده می شود جنگ زرگری است و هر کس این مطلب را نفهمد بویی از سیاست نبرده است. ⏮ در برجامی که شما نیز یک طرف میز بودید قلم به نفع دول غربی چرخید در مورد «اف.ای.تی.اف» که قانون آنهاست قرار است چه اتفاقی بیفتد خدا می داند؟! دلیل دیگری که می توان بر عدم مشروعیت اینگونه معاهدات بدان استدلال کرد «قاعده نفی سبیل» است. آنجایی که شما هم در پای میز مذاکره بودید با این وجود به قول مقام معظم رهبری (حفظه الله) عنان قلم را از دست شما گرفتند و شما به جای نرمش قهرمانانه، نرمش منفعلانه کردید! به گونه ای متن برجام را ترتیب دادند که هرگاه خواستند بتوانند از آن به نفع خودشان استفاده کنند، ولی شما چطور؟ آیا یک مورد در متن برجام داشتید که بتوانید علیه آنها استفاده کنید؟ حال در آن جا که اصلا دخالتی هم نداشته اید و دربسته و سربسته این متن توسط اروپا و جهان غرب تهیه شده است قرار است چه بلایی بر سر ما بیاورند خدا می داند. مگر رهبری معظم درباره سند «2030» نفرمودند که به سند بالادستی خودتان اعتماد کنید! «اف.ای.تی.اف» را هم آنها تدوین کرده اند. مبارزه با تحریم مالی نهادهای تروریستی از نظر آنها به چه معناست؟ بنابر تعاریف آنها نهادهایی همچون سپاه پاسداران، حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، نیروهای مبارز یمن، فلسطین از نهادهای تروریستی به شمار می روند. هر نهادی را که ما حافظ کیان اسلام و مسلمین می دانیم اینها را تروریست می دانند! ⏮ ای کاش در قضیه برجام فریاد امثال آقای جلیلی را می شنیدید آزموده را آزمودن خطاست! مگر اینها را در برجام نیازمودید؟ آن زمان که آقای جلیلی و دیگران فریاد می زدند که اینها از برجام سوء استفاده می کنند و شما نمی توانید در مقابلشان بایستید؛ شمامی گفتید ما توانایی داریم که در مقابل آنها بایستیم. آیا توانستید جلوی تحریم را بگیرید؟ می گفتید امضاء می کنیم و تضمین کتبی بین المللی می دهیم اما در مقام عمل طور دیگری عمل خواهیم کرد. آیا توانستید؟ معنای «لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا» این است که: «لن یشرّع الله تعالی فی دفتر التشریع ما یوجب العمل به سلطة الکفار علی المؤمنین»؛ خداوند قانون و حکمی در دفتر تشریع جعل نکرده است که به واسطه آن کفار بر مؤمنین سلطه پیدا کنند. شیخ طوسی در این باره ادعای اجماع کرده است و فقهای ما از قدماء تا آخر المتأخرین، در ابواب گوناگون فقه به این قاعده استدلال کرده اند. خدا هیچ قانونی تشریع نکرده است که چنین سلطه ای را به دنبال داشته باشد. ⏮ امروز حفظ کیان این نظام و حکومت، حفظ کیان اسلام و مسلمین است. ⏮ کوتاه آمدن سپاه پاسداران در برابر توهینها برای حفظ نظام بوده است. ⏮ تا آخرین قطره خون خواهیم ایستاد. پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیفی مازندرانی https://sapp.ir/seyfi.ir 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
✅🔷 بیانات مهم حضرت آیت الله سیفی مازندرانی در انتهای درس خارج فقه امروز در مورد «اف.ای.تی.اف» ⏮ در
سخنان آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله پیرامون FATF.mp3
4.92M
✅ سخنان آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) پیرامون FATF ⏪ سه دلیل بر حرمت معاهده با کفار بدعهد ⏪ سپاه یکی از ارکان اصلی انقلاب است. ⏪ عدم توانائی خودتان را در برجام ثابت کردید @seratalmostaghim2
صراط المستقیم
🔵 ولی معیار وحدت 🔵 علامه امینی : ولایت تنها جامع امت اسلامی #ولی_معیار_وحدت #ولایت_تنها_جامع_امت_اس
1⃣ بخش اول پاسخ حضرت آیت الله سیفی در درس خارج فقه به تلاش مذبوحانه ی برخی ساده اندیشان در حوزه علمیه قم که در تشکل هایی قصدحذف ولایت فقیه از قانون اساسی را دارند. ⚫️ چند روز قبل دادستان کل کشور به تلاش برخی افراد حوزه علمیه قم برای حذف ولایت فقیه از قانون اساسی اشاره کردند . حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) در باره تلاش این افراد واکنش نشان داده و با سخنانی مبرهن و مستدل به آنها پاسخ داده اند که در ادامه می آید. 1⃣ استمرار کوری در راه حق ، ثمره پافشاری بر جهل است  💯 امیرالمؤمنین علیه السلام در ضمن روایتی یکی از دعائم چهارگانه کفر را « التنازع » بر می شمرد ( الکفر علی اربع دعائم : علی التعمّق و التنازع و الزیغ و الشقاق ) و در ادامه می فرمایند: « و من کَثُر نزاعه بالجهل دام عماه عن الحق ؛ کسی که بر آنچه علم به کتاب و سنت ندارد پافشاری نماید کوری او بر حق ادامه پیدا می کند .» (نهج البلاغه للصبحی صالح: ص 473 و 474) 📌 اهل سنت و سران آنها که بر جهلشان استمرار دادند و با اهل بیت علیهم السلام نزاع کردند کوریشان نسبت به حق ادامه پیدا کرده است . این فرمایش امام صادق علیه السلام به ابی حنیفه گویای مطلب است: « ما ورّثک الله من کتابه حرفا » (وسائل: ج 27، ص 48). حضرت علیه السلام در مواردی ، تفسیر آیاتی از قرآن را از آنها سؤال کرده بود ولی آنها تفسیر غلطی ارائه دادند و حضرت علیه السلام نادرست بودن تفسیرشان را گوشزد کرده بود واصحاب هم تصدیق کردند. آری ! برای آنها ثابت شده بود ولی مع ذلک در جهل خودشان با ولیّ امر تنازع کردند. 2⃣ وحدت مطلوب ؛ وحدت حول محور ولیّ امر  ⚪️ در قرآن آمده است: « و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم » (انفال: 46)؛ اگر اطلاق این آیه را بگیریم مخالف ضرورت دین پیش می آید ؛ زیرا امیر المؤمنین علیه السلام و اصحابش نیز با ناکثین ، قاسطین و مارقین تنازع کردند ؛ پس باید بگوییم مقصود آیه شریفه این چنین است که « لاتنازعوا فی مخالفة اولی الامر ». شاهد این مطلب نیز آیه « واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا » (آل عمران: 103) می باشد که به معنای « لاتتفرقوا عن حول حبل الله و لاتتنازعوا مع حبل الله » است .  بنابراین مسلمینی که در مقابل ولیّ امر تنازع می کنند ولو خودشان هم همگی وحدت داشته باشند شامل حال آیه فوق می شوند . مگر افراد حاضر در سقیفه بنی ساعده وحدت نداشتند و با یکدیگر جمع نشده بودند؟ ولی آیا اعتصمام به حبل الله داشتند ؟ تنازعی که در مقابل ولیّ امر شرعی باشد مصداق بارز کلام امیرالمؤمنین علیه السلام است که سرآغازش سقیفه بنی ساعده بود و تا کنون نیز ادامه دارد. ⚫️ متأسفانه در بعضی از جهّال مدّعی علم ما شیعیان نیز در مقابل ولیّ امر ، تنازع مذکور وجود دارد ؛ از تشیّع لندنی گرفته تا روشن فکر مآبان داخلی و تا ساده لوحانی که خیال می کنند فقه را فهمیده اند اما به تعبیر صاحب جواهر :«  ما ذاق من طعم الفقه شیئاً » (جواهر الکلام: ج 21، ص 397) . متن کامل : http://l1l.ir/518t 🔵 انتشار بدون لینک حرام است سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2 آی گپ https://iGap.net/seratalmostaghim2  
صراط المستقیم
1⃣ بخش اول پاسخ حضرت آیت الله سیفی در درس خارج فقه به تلاش مذبوحانه ی برخی ساده اندیشان در حوزه علمی
2⃣ بخش دوم پاسخ حضرت آیت الله سیفی در درس خارج فقه به تلاش مذبوحانه ی برخی ساده اندیشان در حوزه علمیه قم که در تشکل هایی قصدحذف ولایت فقیه از قانون اساسی را دارند. 3⃣ انکار ولایت فقیه ناشی از نفهمیدن روح فقه است 🔘 این روزها بعضی از اهل علم ، نفی و انکار ولایت فقیه را مطرح می کنند و روزنامه ها به آن می پردازند . این نوعی ساده لوحی و کج اندیشی است و نشان از آن است که واقعا روح فقه را نفهمیده اند. ⚪️ ولایت فقیه ، ضرورت عقل ، فقه و اسلام است و مطلبی نیست که صِرف ادّعا باشد . ولایت فقیه برگرفته از آیات قرآن است . خداوند در قرآن می فرماید: « اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم » (نساء:59) ؛ در کلام امام رضا علیه السلام « اولی الامر » توسعه به هرکسی که دارای خصوصیاتی است یافته است . در معتبره فضل بن شاذان از امام رضا (علیه السلام) این گونه آمده است: حکمت و وجه جعل " اولی الامر " این است که خصوصیاتی از جمله قلع بدعتها ، اقامه احکام الهی ، رساندن اموال بیت المال به حق داران ، اقامه جمعه ، رفع ظلم و دفاع از مظلوم را دارا باشد . بر هر کسی که این خصوصیات را دارا باشد حکمت اولی الامر در مورد او هست . ( عیون اخبار الرضا علیه السلام: ج2، ص 100 ) 🔴 امام صادق علیه السلام در صحیحه سلیمان بن خالد می فرماید: « اتقوا الحکومة ؛ فان الحکومة انما هی للامام العالم بالقضاء العادل فی المسلمین ، کنبیّ او وصیّ نبیّ ؛ به حکومت نزدیک نشوید و ادّعای حکومت نکنید و زمام حکومت را به دست نگیرید ، حکومت فقط برای کسی است که فقیه باشد و عالم به قضاء و عادل بین مسلمین باشد ( و اصولا برای غیر او نیست ) ؛ مانند نبی یا وصی نبی » (وسائل: ج 27، ص 17) . لفظ « أو » در عبارت « کنبیّ او وصی ّ» عاطفه است و به معنای « او کوصی نبی » می باشد . و این فقیه جامع است که بر « کوصيّ نبي ّ» صدق می کند و به غیر فقیه جامع نمی توان « کوصی » را اطلاق کرد .  این مصداق را خود امام صادق (علیه السلام) تعیین فرموده است: « ینظران الی من کان منکم قد روی حدیثنا و نظر فی حلالنا و حرامنا و عرف احکامنا فلیرضوا به حکما فانی قد جعلته علیکم حاکما » (وسائل: ج 27، ص 300) 🔵 امام صادق علیه السلام فقط چنین شخصی را حاکم قرار داده است . وگرنه تحدید به این قیود ، لغو می شود. متن کامل : http://l1l.ir/518t 🔵 انتشار بدون لینک حرام است سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
2⃣ بخش دوم پاسخ حضرت آیت الله سیفی در درس خارج فقه به تلاش مذبوحانه ی برخی ساده اندیشان در حوزه علمی
3⃣ بخش سوم پاسخ حضرت آیت الله سیفی در درس خارج فقه به تلاش مذبوحانه ی برخی ساده اندیشان در حوزه علمیه قم که در تشکل هایی قصد حذف ولایت فقیه از قانون اساسی را دارند. 4⃣ منکرین ولایت فقیه ، کلمات فقهاء را برای یک بار به صورت عمیق بخوانند 🔵 شیخ انصاری در کتاب القضاء در تفسیر این روایت آورده است : این که حضرت (علیه السلام) فرمود: « فانی قد جعلته علیکم حاکما » به مثابه تعلیل و بیان وجه امر به حکمیت ( فلیرضوا به حکما ) است ؛ در ابتدا حکمیت را فرمود و در تعلیل آن فرمود: « چون من برای او حکومت مطلق قرارداده ام ( فانی قد جعلته علیکم حاکما )». پس عبارت « فانی قد جعلته علیکم حاکما » به این معناست که: از آنجا که حکومت مطلقه را برای چنین شخصی ثابت می بینم لذا او را حَکَم قرار دادم و امر کردم که او را حَکَم قرار دهید . پس معنای روایت این گونه است که: لمّا کان مشروعیة الحَکَمیة فرع حکومته المطلقه فلیرضوا به حکما ، و به عبارت دیگر معنا این چنین است: « لانی قد جعلت له الحکومة المطلقة ، من هنا یجب علیکم الرضا بحَکَمیته .» 🔴 همان طور که گذشت صاحب جواهر هم در جواهر در این باره می گوید: کسی که ادعای فقاهت بکند ولی هنوز ولایت فقیه را از روی روایات اهل بیت (علیهم السلام) نفهمیده باشد ما ذاق طعم الفقه شیئا . ⚫️ اگر کسی مجموع کلام راحل (ره) را ملاحظه کند کلامی بالاتر از سخن صاحب جواهر می فهمد و آن اینکه: ما فهم من الدین و الاسلام شیئا ؛ چون ایشان ولایت مطلقه فقیه را از ضروریات و واضحات اسلام و آیات و روایات می دانند . ⚪️ حتی مرحوم آقای خویی نیز ملتزم به ولایت فقیه است منتها آن را از دلیل حسبه استفاده می کنند ؛ چون به قول امام راحل (ره) حکومت از اعظم مصادیق حسبه است ؛ اگر یتیم یا قاصر یا مجنونی که از اشخاصند نیاز به ولایت دارند حکومت اسلام نیاز به ولیّ ندارد؟! چه مصداقی بالاتر از نفس حکومت که مقدرات و سرنوشت مسلمین را رقم می زند ؟ در امور حسبه گفته می شود که تا زمانی که حاکم باشد نوبت به عدول مسلمین نمی رسد . پس مرحوم آقای خویی نیز ملتزم به ولایت فقیه بوده منتها از این بابی که عرض شد. 🔶 محقق کرکی در رسائل کرکیه تصریح بر این مطلب دارد و ما در کتاب ولایت فقیه آورده ایم که: اجماع اصحاب ما بر ثبوت ولایت عامه برای فقیه می باشد :« اتفق اصحابنا علی ان الفقیه العدل الامامی الجامع لشرائط الفتوی المعبّر عنه بالمجتهد فی الاحکام الشرعیة نائب من قبل أئمة الهدی علیهم السلام فی حال الغیبة فی جمیع ما للنیابة فیه مدخل» (رسالة المحقق الکرکی: ج 1، ص 142) این مطلب از کلمات فقهای دیگر نیز فهمیده می شود. 🔷 امروز بعد از آن همه کلمات فقهاء و بعد از تشیید امام راحل (ره) و پس از این همه مقالات و صحبت ها در این باره، باز هم عده ای در حوزه علمیه قم پیدا شوند و بگویند دلیلی بر ولایت فقیه نداریم ؛ باید گفت این مطلب چیزی جز نفهمیدن مذاق اهل بیت (علیهم السلام) و به تعبیر صاحب جواهر نچشیدن طعم فقه اهل بیت (علیهم السلام) نیست. متن کامل : http://l1l.ir/518t 🔵 انتشار بدون لینک حرام است سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2