eitaa logo
صراط مستقیم
10.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
912 ویدیو
65 فایل
صفحه رسمی نشر بیانات استاد آیت‌الله تحریری. تولیت معظم حوزه علمیه مروی تهران. ارتباط با ادمین جهت انتقادات و پیشنهادات: @seratemostaghim_admin ⛔تبلیغات و تبادل نداریم.
مشاهده در ایتا
دانلود
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴اسباب کسب آگاهی 🌿 کانال نشر بیانات استادتحریری👇👇👇 https://eitaa.com/seratemostaghim_ir
(حقیقت مرگ) حقیقت مرگ چیست؟ مرگ اگر از منظری دنیوی بررسی شود، پایان و افولی است که نوعاً هم دردناک است. فرقت از خانواده و دوستان و بستگان است. فرجامی است که بوی تلخ ناکامی سر می‌دهد. اما امیرالمؤمنین؟ع؟ در این فراز به تشریح مرگ از منظر الهی پرداخته و می‌فرماید مرگ پل و خروج‌گاهی است به‌سمت جهانی ابدی که ظواهر کنار رفته و واقعیت حضور در برابر خداوند متجلی می‌شود. اگر در احوال مرگ با این دیدگاه نظر شود، متوجه می‌شویم واقعیت انکارناپذیری است که نه‌تنها افول نیست، بلکه تولدی دوباره است و ذکر آن فواید بسیاری دارد. 🌿 کانال نشر بیانات استادتحریری👇👇👇 https://eitaa.com/seratemostaghim_ir
📚 یکی از اموری که ظـرفیـت روح را بـالا می‌برد، به ویـژه آموزش و بهره‌وری از علوم حقیقی؛ یعنی علوم اهـل بیت -علیهم‌السلام- است. این امر توسعه ابـتـدایـی برای روح ایجاد می‌کند تا کـم کـم انسان را بچشد. 🌿 کانال نشر بیانات استادتحریری👇👇👇 https://eitaa.com/seratemostaghim_ir
🎙سؤال گاهی افکاری شیطانی به ذهن ما خطور می کند که به آن فکر می کنیم و گاه به فکر کردن در آن موضوع فقط در حد فکر ادامه می دهیم . حال آیا در این شرایط گناهی برای ما نوشته می شود؟ 🔉پاسخ با فکر در گناه، گناه نوشته نمی شود؛ لکن ادامه دادنش از نظر روحی مطلوب نیست. کدورت و تاریکی قلبی می آورد و خدای نکرده از آن استفاده ی بد کرده و راه¬های ورود در گناه را در مسیر انسان می گذارد و آن را جلوه می دهد تا آن را مرتکب شود. البته اگر خطورات نسبت به خداوند و خلاف واقع باشد و به فکر و اعتقاد مبدل شود، گناه است. هم چنین به مؤمنین که بدون دلیل شرعی اعتقاد بد به آن ها داشته باشد حرام است. برگرفته از کتاب 🌿 کانال نشر بیانات استادتحریری👇👇👇 https://eitaa.com/seratemostaghim_ir
🌴 اولیـن و اسـاسـی‌تـریـن خدای متعال، است که انسان در تمام کارهای خود، خـدا را در نـظـر داشته باشد و در هــر کـاری ببیند خدای متعال از او چـه خـواسته است و چـه چیزی را نـهی فـرمـوده است. 🌿 کانال نشر بیانات استادتحریری👇👇👇 https://eitaa.com/seratemostaghim_ir
کلاس شرح نهج البلاغه توسط استاد محترم؛ آیت الله تحریری امروز یک ساعت به مغرب(حضوری و مجازی) در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می شود. 🔰( قم /باجک/ ک10) با رعایت❗️ پروتکل های بهداشتی😷 برای ورود به کلاس مجازی از طریق پایگاه اطلاع رسانی مجمع عالی حکمت اسلامی، قسمت ورود به جلسات مجازی؛ کلاس شرح نهج البلاغه وارد شوید. 🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇 https://eitaa.com/seratemostaghim_ir
📚شرح صحیفه مبارکه سجادیه توسط استاد آیت الله تحریری چهارشنبه بلا فاصله بعد از نماز مغرب و عشاء 🌹به صورت حضوری(برادران و خواهران)و مجازی 🔸قم میدان جهاد مسجد مدرسه امام خمینی (ره) و به صورت آنلاین از سایت صراط مستقیم به نشانی: http://seratemostaghim.ir/live 🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇 https://eitaa.com/seratemostaghim_ir
🔰اِلهى اِلَيْكَ اَشْكُو نَفْسًا... بِمَعاصيكَ مُولَعَةً وَ لِسَخَطِكَ مُتَعَرِّضَةً ❇️خدايا به تو شكايت مى‏كنم از نفسى كه به نافرمانی‌ات حريص و به سخط تو متعرض است 🔹نفس انسان به دليل وقوعش در اين عالم، مقتضيات و كشش‏هايى دارد. خداى متعال براى امتحان بشر كه حقيقى را یافته و آن را با اختيار برگزیده است و به آن عمل مى‏كند، تمايلات گوناگون دنيايى (ظاهرى) و معنوى (باطنى) را در وجودش نهاده و به‌علاوه، درک‏هاى مختلفى نيز از جهان، خود و رابطه‌اش با مبدأ عالم قرار داده است. چون درک‏ها و تمايلات ظاهرى و باطنى با هم در اصطكاک‌اند، ميانجى‌ای به نام «قوۀ عاقله» در او ايجاد كرد تا بين آن‌ها هماهنگى و تعادل برقرار كند و انسان از هر دو گونه درک و تمايلات، بهرۀ مناسب ببَرد. 🔹اگر عقل در وجود انسان حاكم نشود، تمايلات و درک‌های ظاهری بر تمايلات و درک‏هاى باطنى غلبه مى‏كند. 👌به ‏فرمايش حضرت اميرالمؤمنين(ع) در ميان موجودات الهى در انسان، و شهوت تركيب شده است، در ملائكه الهى تنها عقل تحقق دارد و در حيوانات، شهوت يا غضب وجود دارد. 🔹به تمايلاتى كه موجب كشش موجود به امور مناسب وجودش مى‏شود «شهوت» می‌گویند و به آن قوه‏اى كه كارش دفع امور مضری است كه با هستی موجود يا كمالاتش متضاد است «غضب» اطلاق مى‏شود. بنابراين، شهوت و غضب و آثار آن براى ملائكه معنا ندارد تا وجودشان متمايل به سوء شود و در وجود حيوانات نيز اين درک‏ها و تمايلات ظاهرى غلبه دارد؛ يعنى آن درک‏ها و تمایلات ديگر را ندارند. البته طبق بعضى روايات درک ضعيفى از بدى‏ها و خوبى‏ها دارند، اما درک وسيعى كه انسان دارد قطعاً حيوانات ندارند. 🌿 کانال نشر بیانات استادتحریری👇👇👇 🌐https://eitaa.com/seratemostaghim_ir
درس فقه الاخلاق استاد تحریری فردا برگزار نمی‌گردد.