eitaa logo
صراط ولایت
1.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
3هزار ویدیو
30 فایل
خوشابحال کسانی که در شطّ خونین بلا، غرقه در خون سرخ عاشقی شدند و در شعاع انوار آل محمد(ص)، از آفاق مُعلّای ملکوت برای جهانیان جلوه گری میکنند. شعار اهل ولاء تا صبح آدینه ی فرج:یالثارات الحسین(ع)
مشاهده در ایتا
دانلود
📛 انفعال در برابر رژیم سفاک سعودی 🔸در سوء استفاده رژیم سفاک سعودی از توافق و سکوت محور مقاومت در برابر جنایت های آل سعود در قبال شیعیان مظلوم حجازی و بحرینی و اعدام اخیر سه نفر دیگر در روز جاری نکاتی قابل توجه وجود دارد: 🔻بعد از رسمی شدن توافق و با حضور هیات سعودی در تهران برای بازگشایی سفارت اولین اعدام ها اتفاق افتاده است . 🔻این اعدامی ها از میان شیعیان انتخاب شده اند و با سکوت معارضین سنی نیز همراه بوده است . 🔻اعدام ها بر خلاف قبل که در لیست های ۴۷، ۳۷ و ۸۱ نفره بود که صدای مجامع بین المللی حقوقی را در آورده بود، به شکل فردی، دو یا سه نفره می باشد که صدایی را بلند نکرده است. 🔻اعلام جرم بر اساس اقدام علیه امنیت ملی، تروریسم، حمل سلاح ... بوده تا انگیزه دفاع را پایین بیاورد. 🧐در همین راستا متاسفانه عدم فهم صحیح از توافق شامل درخواست عربستان و نیاز عربستان به آن، ذوق زدگی سیاسیون و نوع نگاه ضدمنافع ملی رسانه های اصلاح طلب به توافق، فهم غلطی را ایجاد کرده که موجب سردرگمی و انفعال در برابر چنین جنایاتی از عربستان شده است. 🔸اگرچه در توافق آمده است رسانه های رسمی دو طرف موضع ضدیت نداشته باشند، اما کم کاری ما در رسانه های وابسته به محور مقاومت مشهود می باشد . (این رسانه ها وابستگی رسمی و اعلامی به جمهوری اسلامی ندارند) . حتی رسانه های انقلابی و سلبریتی های انقلابی که وابستگی رسمی هم به حکومت ندارند نیز سکوت اختیار کرده اند ! 🧐 برای فهم دقیق تر کافی است به اقدامات رسانه وابسته به سعودی یعنی اینترنشنال در بعد از توافق نگاهی بیندازیم که از ضدیت با جمهوری اسلامی کاسته نشده است و در همین حال هیچ موقع هم اعلام نکرده است که وابستگی رسمی به رژیم سعودی دارد . 🔸معذورات سیاسی بعد از توافق برای ایران قابل فهم است اما باید بخش های موثر با آسیب را حتما فعال کرد. مانند: ۱.صفحات و رسانه های محور مقاومت ۲.برخی از گروه ها و جریانات مقاومتی که موضوع دفاع از شیعیان عربستان تبدیل به یک اصل برای آن ها شده و معذوریت های سیاسی را ندارند مانند گروه های عراقی ... ۳. نکته بسیار مهم یعنی بهره گیری از ظرفیت حوزه علمیه بعنوان یک نهاد مستقل از دولت و حافظ تشیع انقلابی ۴. خنثی سازی روایت خبری سعودی که شهدا را تروریست معرفی می کند، برای خارج شدن از این روایت که به راحتی بتوان دفاع کرد و متهم به این عنوان نشد می توان اعلام نمود این اعدام ها سیاسی است، انتقام گرفتن از شیعه بخاطر شکست منطقه ای، ترس سعودی از قدرت شیعیان و اسلام بعد از توافق و...
🔴 درخواست شیعیان عربستان از مراجع قم و نجف برای توقف اعدام‌های آل‌سعود 🔰المیادین به نقل از معارضان رژیم آل‌سعود: ◽️رژیم سعودی همواره تلاش داشته مخالفان را خونریز، آدم‌کش و دسیسه‌گر جلوه دهد. ◽️این اتهامات سیاسی، نمی‌تواند شمار زیادی را قانع کند. ◽️اعدام این سه شهید، هیچ تفاوتی با اعدام‌های سیاسی پیشین ندارد. ◽️از مراجع قم و نجف می‌خواهیم در راستای توقف اعدام‌ها کمک کنند.
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷امام خمینی(ره): اگر همه عالم را بگردید، خسته‌تر از من نمی‌توانید پیدا کنید، لکن خدمت به اسلام و مسلمین از همه چیز مهمتر است...
⁉️سؤال: چرا به حضرت امام خامنه ای، نائب بر حق امام زمان می گویند و رهبر مسلمین جهان اطلاق میشوند؟! 🔻پاسخ ♦️همان طور که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «علما وارث انبیاء هستند» و طبق صریح روایات و نیز حکم عقل، فقهای ربانی، همه نواب امام زمان(عج) می‌باشند. چهار نفر در دوره غیبت صغری نایب خاص بودند و مابقی تا زمان ظهور حضرت (عج)، نواب عام حضرت ارواحنافداه می‌باشند. 🌹امام‌حسن‌عسکری‌علیه السلام درباره علما فرموده است: «... وَاَمّا مَنْ کانَ مِنَ الفُقَهاءِ صَائِنا لِنَفْسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً لِهَواهُ مُطیعاً لِاَمرِ مَولاهُ فَعلی الْعَوامِ اَنْ یُقَلِّدُوهُ وذلكَ لا يكونُ إلّا بَعضَ فُقَهاءِ الشِّيعَةِ لا جَميعَهُم/وسائل الشیعة، ج۲۷، ص ۱۳۱»  ➖هر یک از فقها که از نفس خود در برابر هواهای نفسانی صیانت کند و دین خود را حفظ نماید، با هوای نفس خود مخالفت ورزد و امر مولای خود را اطاعت کند، بر همگان واجب است که از او پیروی نمایند(ولایت و امر و نهی او را پذیرا باشند) البته صاحب این ويژگيها تنها برخى فقهاى شيعه هستند، نه همه آنها». ♦️همچنین شیخ کلینی، صدوق و طوسی روایتی را - که معروف به «مقبوله عمربن حنظله» است - از امام صادق‌علیه السلام نقل کرده‌اند: «... مَنْ کانَ مِنکُمْ مِمَّنْ قَدْ رَوَی حَدیثَنا ونَظَرَ فی حَلالِنا وَحَرامِنا وعَرَفَ اَحْکامَنا فَلْیَرْضَوا بِهِ حَکَماً فَاِنّی قد جَعَلتُهُ عَلَیْکُم حاکماً.../الکافی، ج۱، ص ۶۷»  ➖هر کدام از شما اگر از کسانی بود که حدیث ما را روایت کند و در حلال و حرام ما صاحب نظر باشد و احکام ما را بداند، پس دیگران باید به حکومت او رضایت دهند(او را به حکومت برگزینند) چرا که همانا من بتحقیق او را بر شما حاکم قرار دادم. ♦️پس مقام معظم رهبری که یکی از مشاهیر فقهای معاصر است نیز «نایب بر حق امام زمان عج» هستند. مضافا اینکه ایشان توسط دهها نفر از فقهای شیعه برای زعامت مسلمین کشف ومعرفی گردیده اند هر چند عده‌ای را خوش نیاید و اکراه داشته باشند. البته باید این نکته را ملحوظ داشت که از آنجایی که در این دوران، نظام اسلامی دایر شده است بخاطر عدم تشتّت آرای فقها و انشقاق حاکمیت، صرفا باید یک نفر که از همه اصلح است بر منصب حاکمیت قرار گیرد و سایر فقها و علمای ربانی تحت فرمان او قرار گیرند‌. همچنین باید متذکر شد که در عبارات علما خصوصا در رساله های علمیه بسیار عبارت حاکم شرع آمده(در بسیاری از احکام، ارجاع به حاکم شرع داده شده مثل اجازه برای ردّ مظالم و پرداخت خمس) که این عبارت «حاکم شرع» معادل همان عبارت «ولایت فقیه» میباشد و این یعنی همه فقهای امامیه اصل ولایت فقیه را قبول دارند. ♦️در مورد قسمت دوم سؤال، به اذهان اینگونه القاء می‌کنند تا همه مسلمانان بدون یک استثناء فردی را به رهبری قبول نکردند، نمی‌توان او را «رهبر مسلمین جهان» قلمداد کرد! و شاهد می‌آورند که بسیاری از مسلمین اشخاص دیگری را به رهبری قبول کرده‌اند! ♦️این تعریف درست نیست که اگر درست بود، امام و ولی امر مسلمین خواندن امیرالمؤمنین (ع) و سایر ائمه(ع) نیز درست نبود چون همه مسلمان ها تبعیت از آن امامان معصوم ندارند. پس آنها ولی امر مسلمین هستند، چه همه بخواهند و چه نخواهند و چه باور و قبول داشته باشند یا نداشته باشند چرا که این عبارت براساس مبانی دینی بر فقیه عادل اطلاق شده و مقبولیت عامه برای ثبوت حقیقی آن لازم نیست. لذا اگر کسی این ولایت را قبول نداشت، باید در مسلمانی خودش تردید و تجدید نظر نماید و نه در ولایت ایشان! ♦️لذا از آنجایی که فقیه عادل طبق حکم شرع، والی مردم‌ قرار گرفته نمی‌توان گفت: چون عده‌ای از مسلمانان ولایت ملک سلمان، یا حتی امریکا، انگلیس و اسرائیل را گردن نهاده‌اند، پس اطلاق «رهبر مسلمانان جهان» به ایشان خطاست! بلکه مسلمانی آنها تمام و کامل نیست. ♦️این ادله که در بالا آمد برای کسانی که مذهب تشیع را انتخاب کرده اند کفایت میکند لکن اگر بخواهیم برای غیر شیعیان طبق ادله ای که قبول دارند دلیل بیاوریم باید گفت که‌ طبق آموزه‌ها و فتاوای کلیه مذاهب غیر شیعه، هر گاه فقیه با حمایت و بیعت مردم به حکومت رسید، ولی امر مسلمین جهان است و همه باید با او بیعت نمایند. خصوصا این که هم اکنون صدها میلیون مسلمان [از مذاهب مختلف] ایشان را رهبر خود می‌شناسند، هر چند که به خاطر شرایط یا ...، مانند ما امکان تبعیت یا ابراز نداشته باشند. ♻️نشر_حداکثری
✳️گردهمایی بیعت بانوان اصفهانی با ولایت 🗓تاریخ: دوشنبه 15 خرداد 1402 ⏰زمان:ساعت 10 صبح 🕌مکان: گلستان شهدای اصفهان
🔺مصوبه غیر قانونی بودن کاشت ناخن ♦️این مصوبه با کمک پیگیری های دوستان قمی که در حال مبارزه با مفاسد آرایش های نوظهور هستند اتفاق افتاد. 👌با قدرت از دفاتر ائمه جمعه و ستادهای امر به معروف شهرهای خود، تنظیم و ابلاغ چنین مصوبه ای را پیگیری کنید و سپس منتشر کنید تا برسد به سالن دارانی که از طریق ارائه این خدمات سودآوری می کنند.
6.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 قیام ۱۵ خرداد و یادبود کفن پوشانی که در سال ۱۳۴۲ جاودانه شدند 🇮🇷امام خمینی (ره): 15 خرداد خاطره‌ای غم‌انگیز و حماسه‌آفرین برای ملت ایران است. روزی که بنا به آنچه مشهور است قریب به پانزده هزار نفر از ملت مظلوم و ستم‌کشیده ما به خاک و خون کشیده شد و ملت ما این روز را عزیز می‌شمارد و من روز 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آقای علوی! راه بروجردی شدن دفاع از بهاییت نیست! ⏪ آقای علوی که تلاش می‌کند از قِبَل انتساب خود به مرجع عالیقدر شیعه، آیت‌الله العظمی بروجردی در دل متدینین جا باز کند، اخیرا با نظرات شاذ و دفاع از فرقه ضاله بهاییت، چشمی هم به مقبولیت در طیف‌های دیگر دارد. این در حالی است که تقابل مرجع عالیقدر شیعه با این فرقه ضاله قابل انکار نیست. ۱. آیت الله بروجردی پس از بازگشت از نجف، وقتی در بروجرد تقویت بهاییت را از طرف مقامات دید، شهر را ترک کرد تا مردم علیه بهاییت در شهر قیام کردند. ۲. از سال ۱۳۲۰ تا ۲۴ ماه رمضان درباره مهدویت و رد بهاییت سخنرانی کرد. ۳. وقتی به قم رفت و لباس مرجعیت به تن داشت، از سال ۱۳۳۱ مبلغینی برای روشنگری علیه بهاییت اعزام کرد. ۴. بعد از کودتای ۲۸ مرداد و نفوذ بهاییت در دولت، در سال ۱۳۳۳ در مصاحبه با کیهان خواستار اخراج بهاییت از دولت شد. ۵. آیت الله فلسفی را مأمور دیدار و تذکر به شاه درباره بهاییت کرد. ۶. سال ۱۳۳۸ آقای دوانی را مأمور ترجمه جلد ۱۳ بحارالانوار کرد. از طرفی نه کسی بهایی‌ها را به این خاطر کشته و نه کسی فعلا چنین حکمی داده، اما چون بهاییت فرقه ضاله و منحرف و زاده استعمار پیر انگلیس است، نباید فرصت ظهور و بروز و تبلیغ و ترویج و رسمیت داشته باشد. خصوصا اینکه به فتوای علما، اینها بخاطر عقاید مشرکانه و الحادی صریح، نجس العین بوده و از کافران حربی محسوب میشوند. چناب علوی! بین میراث آیت‌الله بروجردی و محبوبیت در مجامع ضد انقلاب یکی را برگزیند. ♻️نشر_حداکثری
این شخص کیست؟! - سردار غیب‌پرور جانشین فرمانده کل سپاه! 🌀 کسی‌ که می‌بایست پاسدار خطوط فاصل و مرزهای عقیدتی با ضدانقلاب باشد با یک ضدانقلاب و مسبب وضعیت موجود کشور هم‌آغوش شده و نهایت احترام را نسبت به او ادا می‌کند! جناب سردار! این آغوش‌ رایگان نوش جانتان، خیالتان راحت، هزینه‌اش را کف خیابان می‌پردازد.
🔴اردشیر زاهدی وزیر خارجه دوران پهلوی هرگز نگفت اگر یکی مثل ظریف داشتیم بحرین نمی رفت. یا نگفت کاش ذره ای از وجود دکتر ظریف در من و شاه بود. 🔹حتی اردشیر زاهدی فهمید ولی برخی نفهمیدند!
🪧 این روزها حجابم را محکم‌تر میگیرم تا یادم باشد آخرین نگاه حسین؏ به خیمه‌ها بود. دست نوشته زیبا در مراسم دیروز حرم امام خمینی(ره)
🔴آب‌ها از آسیاب نیفتاده بود! (نکته) ۱- بعد از قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، رژیم آمریکایی شاه ادعا [‌و یا تظاهر‌] می‌کرد که قیام برخاسته از ائتلاف سرخ و سیاه! را سرکوب کرده و «‌دارها برچیده و خون‌ها شسته است‌»! و به فریب در این شیپور می‌دمید که «‌آب‌ها از آسیاب افتاده است‌»! و... آن روزها، گروه‌ها و احزاب سیاسی درباره قیام پانزده خرداد نظرات و دیدگاه‌هایی داشتند و ارائه می‌دادند که مروری -هرچند گذرا- بر آن، درس‌آموز و عبرت‌انگیز است. بخوانید! شماری از طرفداران «‌جدایي دین از سیاست»! (و نه همه آنها‌)، گناه قتل عام مردم را به حساب حضرت امام می‌نوشتند و هشدار می‌دادند که خون‌های ریخته شده‌، نتیجه دخالت دین در سیاست است! ملی‌گراها‌، خروج مبارزه از مسیر پارلمانتاریستی را ملامت می‌کردند و درایت و هوشمندی! مصدق را به رخ می‌کشیدند که هرگز با مشت به مقابله درفش نمی‌رفت!! جماعتی هر چند ‌اندک و کم‌شمار، که امروزه واژه «شیعه انگلیسی»! نام با مسمایی برای آنهاست، قیام ۱۵ خرداد را ناسپاسی! نسبت به تنها پادشاه شیعه جهان! و یا پادشاه تنها کشور شیعه جهان می‌دانستند! روشنفکر‌نماهای غرب‌زده، قیام را کور و بی‌نتیجه و برهم زننده آرامش جامعه تحلیل می‌کردند!! مارکسیست‌ها با استناد به تز «‌ماتریالیسم تاریخی» کارل مارکس، قیام ۱۵ خرداد را تقابل فئودالیسم با بورژوائیسم تفسیر می‌کردند و از آنجا که بورژوائیسم (رژیم شاه‌) را مترقی‌تر از فئودالیته می‌دانستند، حق را به شاه می‌دادند! طرفداران رژیم سلطنتی در مطبوعات و رادیو تلویزیون آن زمان، قیام ۱۵ خرداد را سنگ‌اندازی متعصب‌های مذهبی در مسیر تمدن بزرگی که شاه وعده آن را داده بود تفسیر می‌کردند!! و‌... ۲- رژیم طاغوت از تمامی این تحلیل‌ها حمایت می‌کرد و از بلندگوهای وابسته به خود به ترویج آن می‌پرداخت‌، اما می‌دانست که ماجرا تمام شده نیست و آب‌ها نه فقط از آسیاب نیفتاده‌، بلکه، به آسیاب راه یافته است و این‌گونه بود که با هرچه نام و نشانی از خمینی داشت به شدت برخورد می‌کرد و زبان می‌برید و گلو می‌درید. ۳- دشمن می‌دانست که امام خمینی، مبارزه را از بسترهای فرعی به بستر اصلی آن، یعنی اسلام ناب محمدی‌(ص) کشانده است و راهیان سراب را از گمراهی رهانده و به سوی آب هدایت کرده است. بستری که نام مبارک حضرت بقیهًْ‌الله (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء‌) به عنوان شناسنامه انقلاب بر تارک آن می‌درخشید. امام راحل ما‌(ره) می‌دانست که قیام ۱۵ خرداد نقطه آغاز انقلاب اسلامی است و با نگاهی برخاسته از یقین تاکید می‌فرمود «‌انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‌». حضرت امام از یاران و همراهانی خبر می‌داد که به گفته ایشان، آن روزها در گهواره‌ها، رحم مادران و صلب پدران خویش بودند و روز موعود که فرا رسید، لبیک‌گویان به سویش شتافتند، سقف ظلمانی نظام سلطه را شکافتند و طرحی نو در انداختند که به قول حکیم ابوالقاسم فردوسی از «‌باد و باران نیابد گزند‌». ✍حسین شریعتمداری