🌹« باز هم زائرتان نیستم از دور سلام»
♦️برخی از طرق زیارت از راه دور:
۱-ٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرٍ قَالَ کُنْتُ أَنَا وَ یُونُسُ بْنُ ظَبْیَانَ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع وَ کَانَ أَکْبَرَنَا سِنّاً فَقَالَ لَهُ إِنِّی کَثِیراً مَا أَذْکُرُ الْحُسَیْنَ ع فَأَیَّ شَیْءٍ أَقُولُ قَالَ قُلْ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ تُعِیدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً فَإِنَّ السَّلَامَ یَصِلُ إِلَیْهِ مِنْ قَرِیبٍ وَ مِنْ بَعِیدٍ الْحَدِیثَ.
(وسائل الشیعه ج۱۴ص۴۹۳)
🌹حسین بن ثویر گوید: من و یونس بن طبیان نزد امام صادق علیه السلام بودیم انسش از ما بیشتر بود به حضرت عرضه داشت من بسیار امام حسین علیه السلام را یاد می کنم پس چه ذکری بگویم حضرت فرمودند: بگو "صلی الله علیک یا اباعبدالله" و این ذکر را سه مرتبه بگو چرا که سلام از نزدیک و دور به ایشان میرسد.
♦️۲-عَنْ مِسْمَعٍ عَنْ یُونُسَ بْنِعَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ حَنَانٍ عَنْ أَبِیهِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع یَا سَدِیرُ تَزُورُ الْحُسَیْنَ ع فِی کُلِّ یَوْمٍ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ لَا قَالَ فَمَا أَجْفَاکُمْ قَالَ فَتَزُورُونَهُ فِی کُلِّ جُمْعَةٍ قُلْتُ لَا قَالَ فَتَزُورُونَهُ فِی کُلِّ شَهْرٍ قُلْتُ لَا قَالَ فَتَزُورُونَهُ فِی کُلِّ سَنَةٍ قَالَ قُلْتُ قَدْ یَکُونُ ذَلِکَ قَالَ یَا سَدِیرُ مَا أَجْفَاکُمْ لِلْحُسَیْنِ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَلْفَیْ أَلْفِ مَلَکٍ شُعْثاً غُبْراً یَبْکُونَهُ وَ یَزُورُونَهُ لَا یَفْتُرُونَ وَ مَا عَلَیْکَ یَا سَدِیرُ أَنْ تَزُورَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ ع فِی کُلِّ جُمْعَةٍ خَمْسَ مَرَّاتٍ أَوْ فِی کُلِّ یَوْمٍ مَرَّةً قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ فَرَاسِخُ کَثِیرَةٌ فَقَالَ لِی اصْعَدْ فَوْقَ سَطْحِکَ ثُمَّ الْتَفِتْ یَمْنَةً وَ یَسْرَةً ثُمَّ تَرْفَعُ رَأْسَکَ إِلَى السَّمَاءِ ثُمَّ تَنْحُو نَحْوَ الْقَبْرِ فَتَقُولُ السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ تُکْتَبُ لَکَ زَوْرَةً وَ الزَّوْرَةُ حَجَّةٌ وَ عُمْرَة.
ٌ(وسائل الشیعة ج ۱۴ص۴۹۳)
🌹امام صادق علیه السلام به سدیر فرمودند: ای سدیر آیا قبر حسین علیه السلام را هر روز زیارت می کنی؟ عرض کردم فدایت شوم نه، فرمودند: چقدر شما جفا می کنید آیا پس در هر ماه او را زیارت می کنی؟ عرض کردم: خیر فرمودند: آیا پس در هر سال او را زیارت می کنی: عرض کردم گاهی اوقات چنین می شود، فرمودند: ای سدیر چقدر شما به حسین علیه السلام جفا می کنید مگر نمی دانی که خداوند هزار هزار فرشته ژولیده موی و غبار گرفته دارد که گریه می کنند و امام حسین علیه السلام را زیارت می کنند و هرگز خسته نمی شوند و هیچ رنجی بر تو نیست ای سدیر که در هر جمعه 5 مرتبه و در هر روز یک مرتبه قبر امام حسین علیه السلام را زیارت کنی، عرض کردم: فدایت شوم میان ما و او فرسخ های بسیاری است. حضرت فرمودند: بر روی پشت بام خانه ات برو، پس توجهی به جانب راست بعد چپ بنما پس سرت را بلند کن و بسوی آسمان پس رو کن بسمت قبر امام حسین علیه السلام و بگو "السلام علیک یا اباعبدلله السلام علیک و رحمة الله و برکاته" که برایت بدین خاطر یک زیارت نوشته می شود، این زیارت یک حج و یک عمره است سدیر گفت: چه بسیار که این فرمایش را در هر ماه بیش از بیست مرتبه انجام می دادم.
✅ افضل اعمال امشب و فردا، زیارت معرفتانه امام حسین(ع) است. چرا که امام بزرگترین آیه وصل الهی است و خداوند از وجود امام، تجلی کامل برای موجودات پیدا میکند. از آنجایی که ذات قدس خداوند برای هیچ کسی قابل معرفت و ادراک نیست پس اینکه می فرمایند معرفت به خداوند پیدا کنید یعنی دنبال تجلیّات الهی در آفاق و انفس که خدانمایی میکند، باشید و این امام است که تجلی اعظم ذات قدس ربوبی بوده و برای هر کسی به قدر ظرف وجودیش، شهود ایمانی ایجاد میکند. لذا تجلی بدین معناست که هستی خداوند را ادراک میکنیم در عین حال شهادت میدهیم که به کنه ذاتش، احدی احاطه ندارد و او وجودی مطلق و منزه از همه قیودات مخلوقات است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹تصاوير هوایی از کربلای معلی در روز عرفه
چند سالی است که روز عرفه، این دستنوشته محسن حججی در روز عرفه سال ۹۴ دائم جلوی چشمم رژه میرود.
نکته اش اینجاست که امثال ما معمولا وقتی دعا میکنیم دنبال حاجات شخصی و دنیوی خودمان هستیم اما امثال محسن حججی، دعا کردن شان هم فرق میکرد که شهادت شان آنطور یک مملکت را تکان داد...
من از آن جمله معروف حاج قاسم که میگفت "شرط شهید شدن، شهید بودن است" جز این چیز دیگری نمیتوانم در ذهنم تصور کنم...
🔴اگر حجاب زن ایرانی سلیقه و تصمیم شخصی بود چرا برای خارجی ها اینقدر مهم بود ؟
🔻سوال بسیار جدی این است اگر بی حجابی نمیتواند آسیبی به فرهنگ و تمدن ما بزند، همیت وغیرت مردان مارا برای پاسداری تضعیف نکند چرا از طرف دشمن ترین دشمنان ما که تا توانسته اند حمله نظامی کرده و خاک ما را اشغال کرده اند و وقتی دستشان از جنگ کوتاه شده تحریم کرده اند به طور جدی پیگیری بی حجابی زنان ما میشوند
🔻سوال جدی تر این است چه ارتباطی بین بی حجابی زنان و منافع دشمنان ایران وجود دارد که اینگونه برایشان مهم بوده و به صورت جدی به دنبال اجرای کشف حجاب اجباری بوده اند به عنوان نمونه در گزارش والی گیلان به رئیسالوزراء در ۲۱ دی ۱۳۱۴، در مورد اجرای قانون منع حجاب در این خطه آمده است: «لازم میدانم اجمالاً راپورت وضعیات نهضت اخیر را به طور خلاصه معروض دارم، تقریباً یک ماه است دستور اجرای تقویت در تربیت و تجدد نسوان به بنده رسیده و شروع به عمل گردیده است. چون مخصوصاً اطلاع داشتم که خارجیها با جدیت نگران و مراقب وضعیات هستند که به چه نحو اجرا و از طرف مردم چگونه تلقی میشود.» (۱)
منبع :خشونت و فرهنگ، ص ۲۸۰
✍عالیه سادات
🌹عید سعید قربان، این یادگار ابراهیم بت شکن برای سالکان الی الله، که جلوه ای از شکوه عید غدیر است، بر منتظران مطلع الفرج مهدی آل محمد(ص) مبارکباد.
❇️ هر عیدی، تجدید کننده حزن آل محمد(ص)❗️
🔰عَنْ عَبْدِاللهِ بْنِ دِينَارٍ عَنْ أَبِيجَعْفَرٍ عليهالسلام قَالَ:مَا مِنْ عِيدٍ لِلْمُسْلِمِينَ أَضْحًى وَ لَا فِطْرٍ إِلَّا وَ هُوَ يَتَجَدَّدُ فِيهِ لآِلِ مُحَمَّدٍ حُزْنٌ قُلْتُ فَلِم،َ قَالَ لِأَنَّهُمْ يَرَوْنَ حَقَّهُمْ فِي يَدِ غَيْرِهِمْ.(تهذيب الأحكام/ج۳/ص۲۸۹)
➖عبدالله بن دينار نقل ميکند که حضرت باقر عليه السلام فرمودند: اى عبدالله عيدى از اعياد مسلمين چه قربان و چه فطر نیست مگر آنكه در آن عيد، حزن آل محّمد(ص) تجديد ميگردد. گفتم چرا فرمودند زيرا كه ايشان حقّ(خلافت و حکومت) خود را در دست ديگران غصب شده مى بينند.
✅همانا حاکمیت ولایی بهترین رکن برای احقاق حقّ و ابطال باطل است و در صورتی که حاکمیت در دستان ولی الله الاعظم باشد این مهم به سرانجام کامل خود میرسد پس اندوه امام به اندازه جولان باطل و سُرور وی به اندازه گسترش حقّ میباشد. لذا منش غیر انقلابی برخی مسئولین در نظام غدیری و تصاحب مناصب آن بدون اهلیت حداکثری، موجب دمیدن در حزن آل محمد(ص) و حشر و نشر با اهل سقیفه میباشد!
🤲اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
💠ذبیحی بزرگتر از اسماعیل(ع)
🔰وَ فَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ (آیه ۱۰۷صافات)
و ما اسماعیل را در برابر قربانی بزرگی [از ذبح شدن] رهانیدیم.
🔷در عیون اخبار الرضا(ع)، خصال شیخ صدوق و دیگر كتب معتبر، از امام رضا(ع) چنین روایت شده است:
🔰لَمَّا أَمَرَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى إِبْرَاهِيمَ (ع) أَنْ يَذْبَحَ مَكَانَ ابْنِهِ إِسْمَاعِيلَ الْكَبْشَ الَّذِي أَنْزَلَهُ عَلَيْهِ تَمَنَّى إِبْرَاهِيمُ (ع) أَنْ يَكُونَ يَذْبَحُ ابْنَهُ إِسْمَاعِيلَ (ع) بِيَدِهِ وَ أَنَّهُ لَمْ يُؤْمَرْ بِذَبْحِ الْكَبْشِ مَكَانَهُ لِيَرْجِعَ إِلَى قَلْبِهِ مَا يَرْجِعُ إِلَى قَلْبِ الْوَالِدِ الَّذِي يَذْبَحُ أَعَزَّ وُلْدِهِ بِيَدِهِ فَيَسْتَحِقَّ بِذَلِكَ أَرْفَعَ دَرَجَاتِ أَهْلِ الثَّوَابِ عَلَى الْمَصَائِبِ فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ يَا إِبْرَاهِيمُ مَنْ أَحَبُّ خَلْقِي إِلَيْكَ فَقَالَ يَا رَبِّ مَا خَلَقْتَ خَلْقاً هُوَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ حَبِيبِكَ مُحَمَّدٍ (ص) فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ يَا إِبْرَاهِيمُ أَ فَهُوَ أَحَبُّ إِلَيْكَ أَوْ نَفْسُكَ قَالَ بَلْ هُوَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ نَفْسِي قَالَ فَوَلَدُهُ أَحَبُّ إِلَيْكَ أَوْ وَلَدُكَ قَالَ بَلْ وَلَدُهُ قَالَ فَذَبْحُ وَلَدِهِ ظُلْماً عَلَى أَيْدِي أَعْدَائِهِ أَوجَعُ لِقَلْبِكَ أَوْ ذَبْحُ وَلَدِكَ بِيَدِكَ فِي طَاعَتِي قَالَ يَا رَبِّ بَلْ ذَبْحُهُ عَلَى أَيْدِي أَعْدَائِهِ أَوْجَعُ لِقَلْبِي قَالَ يَا إِبْرَاهِيمُ فَإِنَّ طَائِفَةً تَزْعُمُ أَنَّهَا مِنْ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ (ص) سَتَقْتُلُ الْحُسَيْنَ (ع) ابْنَهُ مِنْ بَعْدِهِ ظُلْماً وَ عُدْوَاناً كَمَا يُذْبَحُ الْكَبْشُ فَيَسْتَوْجِبُونَ بِذَلِكَ سَخَطِي فَجَزِعَ إِبْرَاهِيمُ (ع) لِذَلِكَ وَ تَوَجَّعَ قَلْبُهُ وَ أَقْبَلَ يَبْكِي فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ يَا إِبْرَاهِيمُ قَدْ فَدَيْتُ جَزَعَكَ عَلَى ابْنِكَ إِسْمَاعِيلَ لَوْ ذَبَحْتَهُ بِيَدِكَ بِجَزَعِكَ عَلَى الْحُسَيْنِ (ع) وَ قَتْلِهِ وَ أَوْجَبْتُ لَكَ أَرْفَعَ دَرَجَاتِ أَهْلِ الثَّوَابِ عَلَى الْمَصَائِبِ فَذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ وَ فَدَيْناهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ.
🔷هنگامى كه خداوند تبارک و تعالی به حضرت ابراهیم امر کرد که بجای اسماعیل، قوچى را که برایش نازل کرده بود ذبح کند، حضرت ابراهیم(ع) آرزو كرد به اینکه فرزندش را به دست خود ذبح کند و مأمور به ذبح قوچ بجای ذبح فرزندش نشده باشد تا آن داغی را که به قلب پدری که عزیزترین فرزندانش را با دست خود قربانی نموده وارد میشود، به دل او هم وارد شود تا از این طریق، استحقاق بالاترین درجاتی را که اهل ثواب بر مصیبت ها میبرند، پیدا کند. پس خداوند عزّوجلّ بر ابراهیم وحی کرد كه ای ابراهیم، محبوب ترین مخلوقات من نزد تو كیست.
🔷ابراهیم(ع) فرمود: پروردگارا هیچ مخلوقی خلقی نکردی که برای من محبوب تر از حبیب تو محمد(ص) باشد. پس خداوند عزّوجلّ دوباره وحی کرد كه آیا او را بیشتر دوست دارى یا خودت را ابراهیم(ع) گفت که البته که او پیش من از خودم محبوب تر است. خداوند متعال فرمود: فرزند او را بیشتر دوست دارى یا فرزند خود را، ابراهیم(ع) عرض كرد: البته که فرزند او را بیشتر دوست دارم.
🔷پس حق تعالى فرمود: آیا ذبح فرزند او (امام حسین) به دست دشمنان از روى ستم، بیشتر دل تو را به درد می آورد یا ذبح فرزندت به دست خودت در راه اطاعت من! عرضه داشت:
🔷پروردگارا! ذبح او به دست دشمنان بیشتر دلم را به درد می آورد. در این هنگام خداوند خطاب كرد: اى ابراهیم! پس به یقین جمعى كه خود را از امت محمد(ص) مى پندارند، بزودی فرزند وی را از روى ظلم و ستم و با عداوت و دشمنى، ذبح خواهند كرد همان گونه كه گوسفند را ذبح مى كنند و به این سبب مستوجب خشم و عذاب من مى گردند.
🔷پس ابراهیم(ع) از شنیدن این خبر جانكاه، ناله و فریاد بر آورد و قلب و جان او به درد آمد و رو کرد به گریه کردن تا این كه پروردگار عزّوجلّ به او وحی نمود:
🔷اى ابراهیم! جزع و مصیبت تو بر فرزندت اسماعیل را اگر او را به دست خود ذبح مى كردی، با جزع و ناله ای كه تو بر حسین(ع) و شهادتش كردى فدیه و جایگزین نمودم و بدین سبب بالاترین درجاتی که اهل ثواب برای تحمل مصیبت ها می برند به تو دادم. در پایان امام رضا(ع) فرمود: این است مفهوم قول خداوند عز وجل «وَ فَدَیناهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ».
📖عيون أخبار الرضا(ع)، ج۱، ص ۲۰۹
در مسئله کشف حجاب میشه گفت تقریباً به هدفشون رسیدن و دیدن که برخی مسئولین بی عرضه جرأت برخورد نداشتن ، وارد فازهای بعدی شدن .
ظاهراً مسئله بعدی عادی سازی فروش مشروبات الکلی هست .
۱_ عدهای (احتمالاً برنامه ریزی شده ) مشروباتی میفروشند که باعث مرگ و میر بشه
۲_ خبر مرگ و میر را به صورت گسترده ( از رسانه های چپ و راست و داخل و خارجی) رسانهای میکنن
۳_ لشکر سایبری شون عادی سازی میکنن و میگن برای جلوگیری از این مرگ و میرها باید نظام اجازه بده مشروبات استاندارد در کشور به فروش برسه .
( بعید نیست همزمان برخی نفوذی ها در بین مسئولین و مشاورین ، پیگیر قانونی کردنش هم باشند !! الله اعلم . انشالله که اینطور نباشه !! )
مسئله مشروبات هم حل بشه احتمالاً میرن سراغ عادی سازی روابط نامشروع متأهل ها و بعد هم مسئله همجنسبازی و همینطور ...
این راه حد توقف نداره .
هر چی مسئولین صورتی و بی عرضه عقب نشینی کنن ، اونا میان جلوتر .
🔴 سناریو آشنا نیست؟
🔘 شایعه کشته شدن یک جوان به دست پلیس
🔘 شروع اعتراضات خیابانی
🔘 آتش زدن اموال عمومی و خودروهای مردم
🔘 درگیری خشونت آمیز با نیرو های امنیتی
🔘 مجروح شدن ده ها نیروی پلیس
🔘 کشته شدن دستکم یک پلیس فرانسه
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ، وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرين
🔴 هماکنون، مرحلهی دوم❗️
خرداد و تیر سال ۱۴۰۱ گفتیم آنچه به بهانهی توانمندسازی زنان از طریق ورودشان به استادیوم فوتبال آغاز شده، روندی است بر مبنای سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ که انتهای آن سه هدف را مدنظر دارد:
1⃣ برهنگی؛
2⃣ رواج لایعقل شدن انسان (تلفیقی از شراب، ولنگاری جنسی، فضای سایبر، مخدرهای دیجیتال و ...) که نوعی زامبیزاسیون را بهدنبال دارد؛
3⃣ رواج همجنسبازی؛
⭕️ البته واکنشهای ناباورانهی مخاطبان، حاکی از خطر بزرگتری بود که «عدم شناخت دشمن و شیوههای دشمنیِ دشمن» نام دارد.
✴️ اکنون که یک سال گذشته، چند پرسش:
🔹 آیا وضعیت پوشش به سمت برهنگی نرفت؟! ( بیحجابی پیشکش!)
🔸 آیا ترویج جنگهای شناختی را شاهد نبودیم؟
🔹 اکنون کدهایی که امثال داوری و تاجزاده میدهند، آیا در راستای تلاششان برای آزادسازی نجاستخواری قابل تحلیل نیست؟
🔸 آیا افزایش علائم همجنسبازی را شاهد نبودیم؟!
🔹 آیا هنوز هم عمل به احکام الهی را مبنای دو قطبی میدانید؟!
🔸 هنوز هم اولویتتان الگویی از معیشت مردم است که در آن ذبح شدن دین خدا اهمیتی ندارد؟!
🔹 هنوز هم تصور میکنید ما دشمن را بزرگ میدیدیم؟!
🔸 هنوز هم به عدم دشمنشناسیتان نمیخواهید واقف شوید؟!
🔹 آیا امام جامعه از این شرایط راضی است؟؟ آیا شرایط حاضر را در راستای ولایتمداری تعریف میکنید؟؟
🔸 آیا شهدا به این وضعیت راضی هستند؟
💠 ما که از همان موقع تکلیف خود را تعریف و عمل به آن را آغاز کردیم.
🔻 شمایید و وجدانتان و آخرتی که همه در پیش داریم ...
#عوامل_نفوذی
✍️مهندس شکوهیانراد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆ورود معترضان به هتک حرمت قرآن کریم به داخل حیاط ساختمان سفارت سوئد در عراق