eitaa logo
صراط ولایت
2هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
2.8هزار ویدیو
28 فایل
خوشابحال کسانی که در شطّ خونین بلا، غرقه در خون سرخ عاشقی شدند و در شعاع انوار آل محمد(ص)، از آفاق مُعلّای ملکوت برای جهانیان جلوه گری میکنند. شعار اهل ولاء تا صبح آدینه ی فرج:یالثارات الحسین(ع)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حضور جمعی از بانوان در مقابل حوزه ریاست قوه تهران ▪️مطالبه این عزیزان🔻🔻 ➖حمایت از بازداشت‌شدگان دیشب ➖ لزوم پاسخگویی شفاف دستگاه قضا ➖ضرورت برخورد بازدارنده با سرشاخه‌های ترویج فحشا مانند برخی چهره‌های معروف و منشأها مانند کمپانی‌های سرمایه‌داری در تولید ➖مشخص شدن چرایی سکوت ضابطین خاص و عام نسبت به جرم مشهود و حرام سیاسی بی‌حجایی؟ ➖رییس محترم قوه می‌داند که این مؤمنان بزرگ‌ترین پشتوانه اقتدار قوه قضاییه هستند.
🔹جناب قاضی القضات! خواسته طلاب متحصن که بازداشت شدند، فقط دیدار با شما بود که بپرسند چرا چشم بر حرام شرعی و سیاسی کشف حجاب بسته‌اید، فقط همین... 🔹ممنون بابت وقتی که اختصاص دادید، ممنون بابت بزرگداشت نیروهای مخلص انقلاب، ممنون بابت تکریم ، ممنون بابت اهتمام به آرمان امام و شهدا یعنی
🇮🇷مقام معظم رهبری:حجاب مایه‌ی تشخص و آزادی زن است 🔰تجمع بزرگ خانوادگی ریحانه ⚪️ به مناسبت هفته بزرگداشت خانواده وعفاف وحجاب 🎙با اجرای مجری توانمند حامد سلطانی 🎤خوانندگی رضا صنعتگر 🔊اجرای گروه همخوانی سجاد محمدی 🔉همخوانی سرود بیعت می کنم باحضور کودکان و نوجوانان 🕰زمان: چهارشنبه ۲۱تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ 🕌 مکان:میدان امام حسین علیه السلام اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فیلمی قدیمی درباره کشف کودتای ۱۸ تیر ۱۳۵۹ نوژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان طوفانی روح الله مؤمن نسب، دبیر انقلابی ستاد امر به معروف تهران خطاب به مسئولان منفعل : شما روی صندلی هایی نشستید که شهدایی برای آن جان داده‌اند. اگر زور دارید، جلوی بی‌حجابی‌ها را بگیرید. فضای‌مجازی را درست کنید. دمش گرم حرف دل مردم انقلابی رو زد.
📃نامه‌ای از شهید علی خلیلی خطاب به رهبر معظم انقلاب: «آقاجان! به خدا دردهایی که می‌کشم به اندازه این درد که نکند کاری بر خلاف رضایت شما انجام داده باشم مرا اذیت نمی‌کند. مگر خودتان بارها علت قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر تشریح نفرمودید؟ مگر خودتان بارها نفرمودید که بهترین راه اصلاح جامعه تذکر لسانی است؟ یعنی تمام کسانی که مرا توبیخ کردند و ادعای انقلابی‌گری دارند حرف شما را نمی فهمند؟»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰در تاریخ بنویسید... 🔹 بنویسید که یک عده زن عفیفه و بچه شب‌ها را در خیابان به سر کردند و خواستار اجرای قوانین الهی و جمهوری اسلامی شدند اما رئیس عدلیه با ایشان برخورد کرد.... ❗️منش امام علی عليه السلام اینگونه نبود جناب اژه‌ای.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎راز بقای جمهوری اسلامی 🎤استاد قرائتی: آیت الله العظمی گلپایگانی ره به امام پیام داد که "اگر می‌خواهید جمهوری اسلامی محکم شود، دو تا قاضی که خلاف کرده است را هم شلاق بزنید تا مردم شما را باور کنند."
🔴شورای جهانی گردشگری گزارش داد ۵۵٪ گردشگران خارجی سال ۲۰۲۲ در ایران عراقی بودند، ۶/۲ میلیارد دلار هم درآمد ایران از توریست های خارجی بود. ♦️عراقی ها این رکورد را شکستند. براساس آمارها، هر توریست عرب و عراقی به طور متوسط بیش از گردشگر خارجی دیگر کشورها در ایران پول هزینه می کنند.
‏300سال پیش اگه همجنسباز بودی دست وپاتو با چهارتا اسب میکشیدن تا چهارتکه شی 100سال پیش اعد۱م میشدی 50سال پیش شلاق میخوردی 30سال پیش میوفتادی زندان 10سال پیش یک جریمه ناچیز میدادی 5سال پیش کلا آزاد شد وحالا هم به یک جایی رسیده که داره اجباری میشه 🔹این اگه سقوط بشریت نیست پس چیه؟
👆تا سال ۱۹۱۹ استفاده از کودکان سیاهپوست جهت طعمه قراردادن برای تمساح توسط شکارچیان اروپایی و آمریکایی در ایالت‌های ساحلی آمریکا رایج بود. ♦️بچه‌های سیاهپوست را به زور از مادرشان جدا کرده و به عنوان طعمه زنده جهت شکار در حوالی محل زندگی تمساح‌ها قرار می‌دادند و ... سپس اگر بچه را زنده به مادرش برمی‌گرداندند در ازای اینکار ۲ دلار انعام می‌دادند! ♦️مجله تایمز در سال ۱۹۰۸ پرده از این جنایت برداشت. تازه تمبرشم چاپ کردن یادگاری بمونه 😔 📍غرب متوحش امروز هم همان خویِ وحشی گری را دارد چرا که بر همان ارکان لیبرالی خود قوام دارد فقط کافیست زورش بچربد. کسانی که غرب وحشی و قبله بربریت مدرن را تطهیر و بلکه تقدیس میکنند در سیاهه جنایاتشان شریک هستند!!!
هدایت شده از صراط ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷ما گاهی حسرت میخوریم چرا زمان آقا امیرالمؤمنین علیه السلام و دیگر امامان معصوم نبودیم! ✌️بسم الله 🌀دعوت حجه الاسلام والمسلمین کرباسی(معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف تهران) از مردم ولایی تهران،پاکدشت،ورامين و مردم اطراف تهران برای حمایت از متحصنین مقابل قوه قضائیه 🔸اشهد بالله این عزیزانی که تحصن کردند هیچ وابستگی به هیچ تفکر و جریان سیاسی ندارند،بچه های انقلابی هستند و دغدغه دین دارند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلمی از قلعه خیبر که توسط امیرالمومنین علی علیه السلام فتح شد .
❗️تجزیه ات خوب بود، ولی مرده شور ترکیبت را ببرد!  ♦️گویند روزی مطربی نزد مرحوم کرباسی که از علمای عهد قاجار بود آمد و حکم شرع را در مورد رقصیدن پرسید. این عالم بزرگ جواب داد: عملی است مذموم و فعلی است حرام. مطرب پرسید: حضرت آقا، اگر من دست راستم را بجنبانم حرام است؟ مرحوم کرباسی گفت: خیر! مطرب پرسید: اگر دست چپم را بجنبانم؟! مرحوم کرباسی گفت: خیر! سپس مطرب از حکم شرعی در مورد تکان دادن پای راست و چپ پرسید و هر بار مرحوم کرباسی گفتند: خیر ایرادی ندارد. اصولا دست و پا برای جنبانده شدن خلق گشته اند. مطرب که منتظر این فرصت بود از جای خود بلند شد و در مقابل دیدگان بهت زده حاضران مجلس شروع به رقصیدن کرد و گفت: حضرت آقا، رقص همان تکان دادن دست ها و پاهاست که فرمودید حرام نیست. مرحوم کرباسی در جواب گفت: تجزیه ات خوب بود، ولی مرده شور ترکیبت را ببرد!  به این معنی که برخی امور به تنهایی خوبند اما مجموعشان فعل حرام است و به درد نمیخورد. 👌روشنفکران کوردل برای مطامع نامشروع خود، دین را بصورت تجزیه ای بررسی میکنند و نمیگذارند دین بصورت ترکیب و گزاره ای کامل برای مردم تبیین شود. مثلا آیه«لا إِکراه فی الدین» را به تنهایی برای تجویز ولنگاری و تئوریزه کردن اباحه گری قرائت میکنند بدون اینکه بخواهند یا بگذارند این آیه به همراه آیات دیگر معنا شود. مثلا چند وقت قبل سیدمحمد خاتمی در دیدار برخی فعالان اجتماعی و سیاسی (بخوانید مشتی برانداز و خدشه کننده در احکام نظام اسلامی) گفته بود «لا اکراه فی‌الدین» یعنی در دین خدا که اصل است، زور و اجبار وجود ندارد. در جواب این افاضات باطل الذات وی باید گفت که این آیه اشاره دارد که انسانها بصورت تکوینی بر ایمان پیدا کردن مجبور نشده اند. که این مطلب از آیه مبارکه ۱۴۹ سوره انعام فهمیده میشود: فَلَوْ شَاءَ لَهَدَاكُمْ أَجْمَعِينَ/ پس اگر خدا می خواست قطعاً همه شما را [به طور جبر و با امر تکوینی] هدایت می کرد. لذا اگر از سوی ایادی حکومت اسلامی بر رعایت احکام دینی در سطح جامعه اجبار و الزام صورت میگیرد، اولا جنس این اجبار و التزام از جنس امر تکوینی نیست بلکه بخاطر امر تشریعی خداوند سبحان است که در صدها آیه بیان شده است. که آن هم نه بخاطر حلول ایمان در وجود آدمی بصورت قهری، بلکه بخاطر مصونیت جامعه از مظاهر بی ایمانی می‌باشد. از طرفی در حدیث است که تا قبل از تبیین، هیچ اجباری نیست‌‌ و بعد از تبیین، الزامات مدنی باید صورت گیرد. 🌹امام رضا علیه السلام میفرمایند:لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ أَیْ لا یَکْرَهُ أَحَدٌ عَلی دِینِهِ إِلَّا بَعْدَ أَنْ تَبیَّنَ لَه قَد تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ➖عبارت لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ بدان معنی است که خداوند، احدی را بر دینش مجبور نمی‌کند مگر بعد از آنکه برای او احکام اسلامی را تبیین کرده باشد. (راه و بیراهه را برایش مشخّص کرده‌باشد) و این در حالی است که خداوند، راه و بیراهه را مشخّص کرده است.(تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۳۰۲) ♦️لذا وقتی حکومت اسلامی تشکیل بشود به طریق حتمی، بینات اسلامی تبیین شده و لذا احکام اسلامی در صحنه اجتماعی لازم الاجرا میشود. از طرفی گفته شد این التزام به مظاهر ایمان در سطح عمومی، بخاطر وارد کردن نور ایمان بصورت قهری در قلب افراد جامعه نمیباشد که بصورت تکوینی این امر محال است چرا که حلول ایمان با تفکر و عمل صالح یا همان صبر و بصیرت که همگی از روی اختیار است امکان پذیر میباشد. پس این التزام برای اینست که جامعه اسلامی از ویروس کفر و الحاد و مظاهر گناه مصونیت پیدا کند و ابزار هدایت در جامعه سهل الوصول باشد. مثلا اگر برخورد سلبی با بی‌حجابی صورت میگیرد بخاطر این نیست که فرد را بصورت قهری باورمند به حجاب کنیم بلکه بخاطر این است که جامعه را از مظاهر بی عفتی منزه نماییم که این مساله به امر تشریعی خداوند متعال، از وظایف حتمی حکومت اسلامی می‌باشد. ♦️آری، خناسان با تمام قدرت در برابر ولایت که می خواهد دین را بصورت ترکیبی به جامعه عرضه کند صف آرایی میکنند و تا جایی که بشود نمیگذارند قرآن ناطق، آیات الهی را برای همگان تاویل و تفسیر نماید. و امروزه در عصر غیبت، ولایت فقیه به اذن حضرات معصومین، وارث معارف و حاکمیت غدیر بوده و به نوعی جلوه ای از قرآن ناطق می‌باشد. دیدیم که رهبری با قرائتی از جنس قرآن ناطق، بیحجابی را حرام شرعی و سیاسی دانستند که همین حقیقت در کنار سایر حقیقت های مطرح شده از سوی ایشان، اینطور خفاشان شب تار را به دشمنی و شیطنت برانگیخته نموده است. حرام سیاسی یعنی اینکه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، برخورد سلبی با پدیده بیحجابی را وظیفه حتمی خود بدانند و نهادهای فرهنگی نیز توامان به فرهنگ سازی مقوله عفت و حجاب مشغول باشند که البته اصل پوشش و حداقلیات حجاب اسلامی، برای تمامی افراد جامعه تبیین شده و برای خاطیان عذر ندانستن متصور نیست! ♻️نشر_حداکثری
❄️گوهر علم را به نااهلان نمى دهند 📿إِذَا أَرْذَلَ اللّهُ عَبْداً حَظَرَ عَلَيْهِ الْعِلْمَ 🟡هرگاه خداوند بنده اى را پست بشمرد علم را از او دريغ مى دارد ✍ بديهى است خداوند، هم حكيم است و هم عادل، و هرگز كارى برخلاف حكمت و عدالت نخواهد كرد، پست شمردن افراد به يقين براثر گناهان ومعاصى آنهاست و مفهوم اين سخن آن است كه افرادى كه براثر گناه از درگاه خداوند بيرون شوند خداوند بزرگ ترين موهبت را كه موهبت علم است از آنها منع مى كند. امام عليه السلام در اين كلام شريف مى خواهد درس مهم اخلاقى به همگان بدهد كه اگر علاقه اى به علم و دانش و محضر علما و دانشمندان نداشتيد بدانيد اين براثر تاريكى قلب شما و گناهانى است كه مرتكب شده ايد. علم، نور است و هيچ انسانى كه داراى چشم سالم است از نور نمى گريزد، اين خفاش صفت انند كه از نور وحشت دارند و در تاريكى ها به حركت درمى آيند. 📚 حکمت_288
🔴 امام یک دفعه از جایشان بلند شدند، همه تعجب کردند...!! ♦️در یکی از این دیدارها بود که تا امام خمینی آمد توی اتاق و روی صندلی نشست، شهید حسن باقری اجازه خواست با دوربینی که خودش آورده بود، دو سه عکس یادگاری بگیرد. ♦️امام گفت: «چه ایرادی داره پسرم؟!» یکی از محافظ‌ها که اشاره کرد فلش دوربین برای چشم امام خوب نیست، حسن لامپ اتاق را روشن کرد تا عکس‌ها خراب نشود. زود سه چهار عکس پشت سر هم گرفت و نشست روی زمین. سکوت بر اتاق حاکم شد. آقای محسن رضایی آماده‌ی ارائه‌ی گزارش بود که امام از روی صندلی بلند شد. همه همراه او بلند شدند و با تعجب به هم نگاه کردند. امام از کنار فرماندهان رد شد و رفت طرف کلید برق و چراغ را خاموش کرد. در آن وقت روز نیازی به لامپ نبود، اما برای همه‌مان جالب بود که چرا هیچ‌کس به این قضیه توجه نداشت جالب‌تر آن‌که چرا امام به کسی دستور نداد چراغ‌ها را خاموش کند و خودش شخصا بلند شد و کلید را زد. 📌 مراقبت از اعمال، بویژه اسراف را از امام یاد بگیریم.
🛑ادله ای کوتاه بر برتری شرعی سیاهی چادر 🚫یکی از هجوم ها برعلیه حجاب برتر که رنگ دینی داردآنست که می گویند:در اسلام لباس مشکی کراهت دارد،در نتیجه چادر مشکی هم کراهت دارد. ♦️قبل از پاسخ به این شبهه،توجه به این نکته مهم ضروریست که هر انسان عاقلی قبول دارد اظهار نظر در مورد هر علم وحرفه وکاری باید از سوی متخصص آن فن ورشته باشد،در مسائل اسلام با آن همه وسعت وابعاد مختلف نیز باید به نظر مراجع عظیم الشان که متخصصان ودین شناسان واقعی هستند مراجعه نمود. 🇮🇷مقام معظم رهبری در این مورد می فرماید: «اظهار نظر در مسائل دینی واحکام شرعی برکسانی که صاحب نظر نیستند جایز نیست وبرمومنین واجب است در تمام احکام دینی به مراجع بزرگوار تقلید واسلام شناسان مورد وثوق واعتماد مراجعه نمایند.» ♦️و اکنون قبل از بیان فتاوای فقهاءعالیقدر به چند روایت توجه نمایید: 1)امام صادق(ع) فرمودند: «پوشیدن لباس سیاه کراهت دارد مگر در سه چیز که عبارتند از:کفش،عمامه وکساء» (وسائل الشیعه،ج۳ ص۲۷۹) 👌کساء به لباس بزرگ مثل عباء وچادر و امثال آن گویند. نکته دیگر اینکه چه بسا دلیل عدم کراهت رنگ سیاه در این سه چیز، بخاطر مصلحتی من جمله افزودن وقار و سیادت در افراد میباشد. مثلا عمامه مشکی نشان از سیادت و بزرگی و وقار میکند لذا سادات روحانی مفتخر به عمامه مشکی هستند. در عرف جهانی نیز اگر رصد کنید رنگ مشکی در برخی پوشش ها به نشانه تشخص و بزرگی مستعمل میشود. مثلا نوع حاکمان سیاسی کت و شلوار و ماشین مشکی استفاده میکنند یا دیگر اینکه ورزشکاران رزمی در دوره های پیشرفت وارتقاء سطح، از کمربند مشکی استفاده میکنند. لذا رنگ مشکی در برخی پوشش ها از سروری کامل نسبت به رنگهای دیگر برخوردار است. ۲)شخصی از امام صادق(ع)درباره پوشیدن پیراهن وکلاه مشکی سوال کرد. آنحضرت در پاسخش فرمودند: «دلت را از گناه وآلودگی پاک نما وهر رنگی را خواستی بپوش» (وسائل الشیعه،ج۳،ص۲۸۰) 📍که البته این روایت👆 اشاره به عدم حرمت رنگی مشگی لباس دارد و از روایات دیگر کراهت پیراهن مشکی بدست می آید. 🔴نظر مراجع تقلید در مورد چادر مشکی 📍عده ای همراه باتبلیغات  فرهنگی دشمن در روزنامه ها وسخنرانی هایشان میگویند: چادر مشکی برای بانوان مکروه است وباید پوشش جدید مانتو وکت ودامن با رنگ های متنوع جایگزین چادر مشکی شود.آیا چنین حرف واقدامی صحیح است یانه؟خواهشمند است نظر شریفتان را مرقوم فرمائید. 🔰مقام معظم رهبری: این صحبت صحیح نیست وبهترین حجاب پوشیدن چادر است و چادر سیاه هم بی اشکال است. 🔰آیت الله العظمی فاضل لنکرانی: چادر مشکی بهترین نوع حجاب است وپوشیدن لباس هائی که جلب توجه کند حرام است. 🔰آیت الله العظمی تبریزی: زن باید بدن خود را – درغیر وجه وکفین – از نامحرم بپوشاند ولباسی که زینت حساب میشود باید آنراهم بپوشاند وباچادر بهتر می تواند بدن وزینت را بپوشاند وچادر سیاه مثل عبای سیاه کراهت ندارد. 🔰حضرت آیت الله مکارم شیرازی: باتوجه به این که درحال حاضر رنگ مشکی برای حفظ پوشش زنان بهتر است کراهت آن ثابت نیست. 🔰حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: نظریه مذکور صحیح نیست ومفاسد بسیار دارد.متاسفانه در این زمان عده ای اصرار بر آشکار شدن مفاتن زن وخروج او از ستر وعفاف که حافظ شخصیت وارزش ومتانت اوست مع الاسف می خواهند این امر را اسلامی جلوه دهند درحالیکه بر خلاف اسلام است. 📍نکته ای که در آخر باید بدان توجه داشت این است که یکی از ملاکات پوشش حقیقی بانوان عدم تبرّج و جلوه گری آن نوع پوشش میباشد. فی المثل اینکه خانمی مانتوئی یا چادری بپوشد که به جذابیت شهوانی او افزوده و در برابر نامحرم او را بیشتر جلوه دهد این نوع پوشش جایز نیست و از دایره عفاف زن را خارج میکند. لذا هر پوششی که موجب تبرّج و زینت افزائی شهوانی زن شود در حقیقت نوعی برهنگی و عریان سازی زنان می باشد و اگر میبینید غربستان امروز به ظاهر عریان کامل نیست صرفا بخاطر این است که پوشش متبرّجانه، بیشتر باعث جذابیت شهوانی زنان میشود. که در روایت منقول، افرادی که این نوع پوشش را دارند، كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ(زنان پوشیده‌ی عریان) قلمداد شده اند. لذا نباید به پوشش و چادر برای زنان، به مثابه یک مد نگاه شود بلکه باید دیدی عفاف گونه به آن داشت و این شرط اساسی برای حجاب اصیل اسلامی میباشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷رهبرمعظم انقلاب: به ما میگفتند که در اروپا نیست و زن و مرد با هم قاطی‌اند، هوس و شوق جنسی هم در آنجا طبعاً کنترل‌شده!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود: *نسلِ رو به اتمام و پر ماجرای ما،* *نسل تربیت‌شده در قبل از انقلاب * اگر متوسط سن رزمندگان دفاع مقدس را ۲۳ سال در نظر بگیریم و سال ۶۳ را متوسط هشت سال دفاع مقدس محاسبه کنیم، سن متوسط بازماندگان دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان و آزادگان) در سال۱۴۰۲ باید عددی حدود ۶۰ تا ۶۲ سال باشد، و البته آسیب‌های روحی و جسمی وارده به این افراد، آنان را مشابه پیرمردانی ۷۰ تا ۸۰ ساله (بسته به نوع و شدت آسیب‌های روحی و جسمی) نشان می‌دهد. دیگر خبری از والدین شهدا نیست و تقریبا پدران و مادران شهدا به آخرای خط رسیده‌اند و جمعیت بسیاری از آنان به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند. آرام آرام جانبازان، ایثارگران و رزمندگان بار و بندیل سفر را می‌بندند تا به رفقای آسمانی خود بپیوندند، و تقریبا هر روزه در هر کوی و برزنی صدای لا اله الا الله را برای تشییع این خون‌داده‌ها و خون دل خورده‌ها می‌شنویم. تا ده سال آینده، اگر خبرنگارانی هوس مصاحبه و گفتگو با یکی از رزمندگان زنده‌مانده از جنگ و دفاع مقدس را داشته باشند باید شهر به شهر، کوه به کوه و دیار به دیار، روزها و ماهها بگردند، تا شاید بتوانند یک کهنه‌سرباز پیر و فرتوت را، که نای سخن گفتن ندارد پیدا کنند تا مصاحبه‌ای نمایند. ما بی‌نظیرترین نسلیم! ما نسل انتقالیم. آخرین بازمانده‌های نسل سنتی، و اولین اهالی دهکده مجازی نسل مدرن. ما با تمام سختی‌هایی که داشته‌ایم نسلی بی‌نظیریم. نسلی هستیم که هم خانواده‌ی پرجمعیت را تجربه کردیم و هم خانواده کم‌جمعیت تک فرزندی را دیدیم . نسلی هستیم که عمو، عمه، دایی و خاله برایمان بسیار پررنگ بود، و نسلی را دیدیم که کم‌کم با آن غریبه شدن . نسلی هستیم که همسایه و هم‌محله‌ای بخش مهمی از خاطراتمان بود، و نسلی را دیدیم که در یک آپارتمان چند واحدی، کسی کسی را نمی‌شناسد. نسلی که گروه‌های گفتگویمان، جمع شدن‌هایمان داخل کوچه بود، و نسلی را دیدیم که با ایسنتاگرام و واتساپ و تلگرام، جمع‌های مجازی تشکیل دادند اما سال تا ماه یکدیگر را نمی بینند و بعضاً نمی‌شناسند. نسلی که روزها و هفته‌ها در خانه‌ی پدربزرگ و عمو و دایی و… می‌ماندیم، و نسلی را دیدیم که بعد از دو ساعت مهمانی در خانه‌ی پدربزرگ و عمو و دایی، در گوش پدر و مادر غر می‌زند که چرا نمی‌رویم؟  نسلی هستیم که تماشای آلبوم‌های خانوادگی، یکی از سرگرمی‌های مهمانی‌های مان بود، و نسلی را دیدیم که هزاران عکس بی‌حس را در حافظه گوشی و کامپیوتر  ذخیره می‌کند و هرگز هوس نمی‌کند آنها را بار دیگر ببیند. نسلی که در پذیرایی خانه‌هایمان فقط پُشتی و بالش‌ بود، اما با کلی مهمان و نسلی را دیدیم که مُبل، بخش زیادی از فضای خانه‌شان را اِشغال کرده است و کسی نیست روی آنها بنشیند. ما نسلی بی‌نظیریم! ما جنگ دیده‌ایم، آژیر قرمز شنیده‌ایم، دشمن بی‌رحم دیده‌ایم، بمباران و توپ و تانک و موشک دشمن دیده‌ایم. ما بی‌رحم‌ترین موجودات تاریخ را دیده‌ایم، داعش را تجربه کرده‌ایم و از آن طرف مردِ میدان را داشته‌ایم. (شهدا و جانبازان را) ...... ما با همه‌ی نسل‌ها فرق داریم. ما بی‌نظیرترین نسلی هستیم که نه قبلاً وجود داشته و نه بعدها به وجود می‌آید. در زمان ما سرای سالمندان اسمی ناآشنا بود، اما امروز در هر شهر و محله‌ای تابلوی این مراکز خودنمایی می‌کند. ما نسل انتقالیم. آخرین بازمانده‌های نسل سُنّتی و اولین اهالی دهکده‌ی مجازی نسل مُدِرن. ما با تمام سختی‌هایی که داشته‌ایم نسلی بی‌نظیریم ... : اگر دوباره جنگی شروع شد و ما نبودیم از قول ما *رزمندگانِ دیروز* به *رزمندگانِ فردا* بگوئید: در حین مبارزه با دشمنِ متجاوز، به *بعد از جنگ* هم بیاندیشید. مبادا *ارزش‌ها* در خاکریزها جا بماند، و ارزش‌ها، مثل امروز، *عوض* شود و *عوضی‌ها* ارزشمند شوند. می‌بینید که چگونه ما را *غریبه* می‌پندارند! آن روزها: *قطارقطار* می‌رفتیم.. *واگن‌واگن* برمی‌گشتیم. *راست‌قامت* می‌رفتیم... *کمرخمیده* برمی‌گشتیم. *دسته‌دسته* می‌رفتیم. *تنها تنها* برمی‌گشتیم. بی‌هیچ استقبال و جشن و سروری. فقط *آغوش گرم مادری* چشم انتظارمان بود، و دیگر هیچ...! اما مردانه، ایستادیم... باور کنید که: ما هم دل داشتیم، فرزند و عیال و خانمان ‌داشتیم. اما با *دل* رفتیم... *بی‌دل* برگشتیم. با *یار* رفتیم... با *بار* بر گشتیم. با *پا* رفتیم... با *عصا* بر گشتیم. با *عزم* رفتیم... با *زخم* برگشتیم. با *شور* رفتیم... با *شعور* برگشتیم. ما اکنون *پریشان* هستیم. اما *پشیمان* نیستیم. *ما* همان کهنه‌رزمندگانِ* پیاده‌ایم که *سواری* نیاموخته‌ایم. *ما* همان‌هایی هستیم که به *وسوسه‌ی قدرت* نرفته بودیم. می‌دانید *تعداد ما* در هشت سال جنگ چند نفر بود؟؟؟ *۳/۵* درصد از کل جمعیت ایران!!! اما *مردانگی* را *تنها* نگذاشتیم. ما *غارت* را آموزش ندیده بودیم. رفتیم و *غیرت* را تجربه کردیم!