eitaa logo
آرشیو سِرِّثاری
410 دنبال‌کننده
5 عکس
6 ویدیو
30 فایل
• بنیاد سِرِّثاری • آرشیو جلسات و بیانات اساتید سِرِّثاری 📕 سرّثاری در اینستاگرام: Instagram.com/serrethari 📙 سرّثاری در ایتا: @serrethari 💠 گروه سرّثاری: eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f 💬 ادمین: @pasokhgo_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
شناخت شناسی _ جلسه چهاردهم مقدمات کیفیت ارتباط روح با جسم در چهارماهگی؛ کیفیت ارتباط روح به جسم ... جمع بندی ماقبل ... 🌐 https://www.aparat.com/v/pGOF8
شناخت شناسی _ جلسه پانزدهم تولد شناخت بعد از موجود حساس اتفاق می‌افتد؛ نحوه‌ی ارتباط علم حضوری با حصولی ... ملاک خطاء نکردن در علم حضوری ... 🌐 https://www.aparat.com/v/0XFSc
شناخت شناسی _ جلسه شانزدهم ارتباط روح و جسم ارتباط علم حضوری با حصولی؛ ملاک خطاء نبودن علم / حرکت جوهری ... جسم همان روح است ولی روح جسم نیست ... 🌐 https://www.aparat.com/v/aSGoH
شناخت شناسی _ جلسه هفدهم توضیح حرکت جوهری؛ بحث‌های حرکت و ارتباط جسم و روح ... تشکیک طولی و عرضی / وجود ذهنی و فی الذهن 🌐 https://www.aparat.com/v/naQR6
شناخت شناسی _ جلسه هجدهم معیار تشخیص صحت علم حصولی؟ آیا حس، خیال، عقل!؟ / توضیح حرکت جوهری 🌐 https://www.aparat.com/v/15wkn
شناخت شناسی _ جلسه نوزدهم تولید جدید فهرست علم؛ مظلومیت فکر امامین انقلاب ... فراگیری مباحث هستی شناسی و انسان شناسی ... 🌐 https://www.aparat.com/v/gkIfM
شناخت شناسی _ جلسه بیستم توضیح و تفسیر کیفیت مرگ حرکت انسان از کجا شروع شد ... سیر تفکر داروین و پیدایش موجودات ... توضیح نحوه‌ی حضور آدم و حوا و خطای آن‌ها 🌐 https://www.aparat.com/v/P2gc6
شناخت شناسی _ جلسه بیست و یکم نمونه‌ای از فلسفه‌های مضاف‌ آیا جسم و روح دو واقعیت هستند؟ فرق حرکت توسطیه و قطعیه(دو تفسیر حرکت جوهری) 🌐 https://www.aparat.com/v/1qgdu
شناخت شناسی _ جلسه بیست و دوم مراحل شناخت؟ وجود ذهنی، علمی و شناختی آیا واقع، نسبی است یا ثابت؟ چرا؟ آیا ذهن، قابلیت شناخت واقع را دارد؟ 🌐 https://www.aparat.com/v/drztQ
شناخت شناسی _ جلسه بیست و سوم نسبت تجربه با مراحل شناخت؟ خطاء و اشتباه کجاست؟ متد خطاء نکردن چیست؟ آوردن عقل عملی و نظری در خدمت نقل برای خطاء نکردن 🌐 https://www.aparat.com/v/bfd3z
شناخت شناسی _ جلسه بیست و چهارم وجود ذهنی، واقعیت دارد ولی عینیت ندارد مجموع شرایط هر شخصی با دیگری، یکسان است پرسش و پاسخ به همراه نکات عرفانی و نفس شناسی 🌐 https://www.aparat.com/v/TruVB
شناخت شناسی _ جلسه بیست و پنجم اقتصاد اسلامی - انسانی دو مثال جهت اهمیت وجود ذهنی بحث‌های فلسفه اقتصاد، تورم، نقدینگی، رکود ... 🌐 https://www.aparat.com/v/twdlA
شناخت شناسی _ جلسه بیست و ششم اشکالات ایده‌آلیسم‌ها به رئالیسم‌ها کیفیت انتزاع و تولید علوم حصولی؟ به سیر حسّ، خیال و عقل اشکال وارد است 🌐 https://www.aparat.com/v/D62tU
شناخت شناسی _ جلسه بیست و هفتم علم و وجود ذهنی پاسخ رئالیسم ها به ایده آلیسم تقدم معقولات ثانی بر معقولات اولی 🌐 https://www.aparat.com/v/gXzdW
شناخت شناسی _ جلسه بیست و هشتم پاسخ به سوالات جایگاه علم و ظرف آن؟ چگونگی دریافت مفهوم جزئی و کلی؟ 🌐 https://www.aparat.com/v/1INHY
شناخت شناسی _ جلسه بیست و نهم مباحث فلسفی و عرفانی پاسخ به سوالات وجود ذهنی 🌐 https://www.aparat.com/v/80ns3
شناخت شناسی _ جلسه سی‌ام تشکیک طولی و عرضی اصالت، بساطت، کثرت، وحدت آیا کثرت داریم؟ کثرت وجودی یا ماهوی؟ 🌐 https://www.aparat.com/v/oF8Uk
: ▪︎زمان: 51:38 ¤ احمد فرحانی ¤
مجله - ر،ح ۱. کشور ما به ویژه در دهه اخیر در حوزه پوشش با یک معضل، بی‌هویتی، یک تقلای جمعی آشفته برای تغییر... مواجه است. شاید نخستین سوال این باشد که اساساً مسأله حجاب اعتقادی ست یا اجتماعی؟ (منتقدان می‌گویند جمهوری اسلامی در حجاب موفق نبوده چون با یک موضوع اجتماعی برخورد اعتقادی می‌کند) چالش هایی که امروز پیرامون حجاب به وجود آمده چقدر ریشه اش نظری ست و با استدلال و تبیین حل میشود و چقدر نیازمند تبلیغات است؟ ۲. گفته می‌شود مسأله حجاب برای جمهوری اسلامی حیثیتی شده چون نماد اراده و اقتدار حکومت بر جامعه است و برای همین سیاسیون و رجال مذهبی صاحب قدرت از آن کوتاه نمی‌آیند و می‌گویند اگر این سنگر را از دست بدهیم دیگر نمی‌توان مردم را کنترل کرد. ۳. گفته می‌شود مسأله حجاب یک مسأله تغییر بنیاد است و جمهوری اسلامی با ثبات گرایی دنبال پاسخ آن است و برای همین نتیجه نمی گیرد. ما چه چیزی را باید در مسأله حجاب تغییر دهیم؟ ۴. می‌گویند حجاب و پوشش امری اجتماعی ست و وقتی ارزش محسوب می‌شود که آزادانه انتخاب شود. چون باید جامعه به رشد برسد و رشد در انتخاب است که اتفاق می‌افتد. اما جبر فقط باعث رشد کینه و نفاق می‌شود. یعنی حکومت در فرهنگ دستکاری ایدئولوژیک کرده و سبک خاصی را ترویج کرده که موجب حذف سایر سبک ها شده و این اختلال به وجود آورده. ۵. گفته می‌شود بحران حجابی که ما داریم را هیچ کدام از کشورهای اسلامی دیگر ندارند و این هم به خاطر روش غلط ما در اجبار است. آیا این حرف درست است و کشورهای دیگر معضل حجاب ندارند؟ ۶. گفته می‌شود تا وقتی اقتصاد ما قارونی است نباید در چنین جامعه ای انتظار حجاب فاطمی داشت. یا اینکه چون ساختارهای نظام هنوز اسلامیزه نشده و لیبرال است، این نظام خروجی اسلامی نخواهد داشت و حجاب یک نمونه آشکار شده آن است. این سخنان چقدر درست است و آیا این سخنان ارتباطی با آن استدلال های کف خیابانی که می گویند تا فقر و اختلاس هست حرف از حجاب نزنید دارد؟ ۷. همانطور که مستحضرید جامعه ما از شکاف اجتماعی رنج می‌برد و بخشی از مردم مدام دارند علیه بخش دیگر شورانده می‌شوند. قضیه اتفاقی که در اتوبوس رخ داد نمونه اش. چقدر این حرف را قبول دارید که رفتارهای حاکمیت مثل حجاب اجباری و گشت ارشاد و برخی تندروی ها عامل این تنش هاست ؟ ۸. شکاف های اجتماعی در کشور ما چقدر جدی هستند؟برخی معتقدند شکاف ها فراتر از تفاوت ظاهر و سلیقه امری حقیقی هستند وما دیگر یک ملت واحد نداریم و برای این ملت دوپاره نمی توان قوانین اجتماعی واحد وضع کرد وگرنه فقط شاهد تشدید شکاف خواهیم بود چون یک طرف ماجرا همیشه فکر میکند حکومت فقط دارد به نفع طرف دیگر عمل میکند و تقابلش با حاکمیت شدیدتر می شود.
با سلام و عرض خوش‌آمد خدمـت فرهیختگان گرامی • این گـــروه صرفا جهت پاسخگویی به شبهـــات فلسفی و عرفانی و مباحث امتــــــداد حکمـــــت (اسلامی سازی رشته‌های تخصصی) تشکیل شده. لطفا با رعایت ادب ، احترام و اخلاق مباحثه در اداره ایــــــن گـــــروه همکـــــاری کنیــــــد.
چگونه با بازی با کلمات؛ کارهای ناشایست رو مجاز نشان دهیم: ۱. جنگ افروزی بد است، اما "جهاد" خوب است! قرآن: بقره ۱۹۱ ۲. دروغ بد است، اما تقیه خوب است! قرآن: آل عمران ۲۸؛ نحل ۱۰۶؛ غافر ۲۸ ۳. دخالت در کار دیگران بد است، اما امر به معرف و نهی از منکر خوب است! قرآن: آل عمران ۱۱۰ ۴. شکنجه بد است، اما حد شرعی خوب است! قرآن: نور ۲ ۵. فاحشگی بد است، اما صیغه متعه مجاز است! قرآن: نساء ۲۴ ۶. نگاه ابزاری به زن بد است، اما زنان کشتزار شما هستند! و هرگونه که میخواهید به کشتزار خود وارد شوید! قرآن: بقره ۲۲۳ ۷. زن و مرد برابرند، اما مرد بر زن برتری دارد! قرآن: نساء ۳۴ ۸. همه انسان ها برابرند، اما برده با مرد آزاد برابر نیست! قرآن: نحل ۷۵ ۹. تجاوز بد است، اما تجاوز به زن شوهرداری که در جنگ با کفار غنیمت گرفته شده، مجاز است! قرآن: نساء ۲۴ ۱۰. غارت بد است، اما غنیمت مجاز است! قرآن: انفال ۴۱ ۱۱. مثله کردن بد است، اما قطع دست راست و پای چپ خوب است! قرآن: مائده ۳۸ ۱۲. باج گرفتن بد است، اما خمس و جزیه خوب است! قرآن: توبه ۲۹ ۱۳. در دین هیچ اکراهی نیست، ولی خروج از اسلام؛ سزایش مرگ است! 🌐 https://rubika.ir/joing/DBAIGECI0NGCSUCORWOZLHWQUGUANTFA
مقام معظم رهبری: شناسایی شبهات روز و پاسخ به آنها از جمله کارهای مهم حوزه‌های علمیه است. این کار هیچ منافاتی با فقاهت ندارد، زیرا فقه، منحصر به احکام عملی نیست، بلکه «فقه الله الاکبر» در واقع همان معارف اسلامی است. و باید برای پاسخ به شبهات دینی نیز همانند کاوشهای دقیق و پردامنه فقهی، اقدام و عمل کرد. لطفا در گروه امتداد حکمت عضو شید: 🌐 https://rubika.ir/joing/DBAIGECI0NGCSUCORWOZLHWQUGUANTFA
💠 دسترسی آسان به مباحث استاد احمد فرحانی از طریق مورد نظر: ▪︎۷ جلسه ▪︎۵ جلسه ▪︎۷ جلسه ▪︎۴ جلسه ▪︎۲۲ جلسه ▪︎۴ جلسه نقد ▪︎۲۳۷ جلسه ▪︎۲۹ جلسه ▪︎۱۰ جلسه (۱۳۹۹) ▪︎۸ جلسه ▪︎۲ جلسه روش ▪︎۶۵ جلسه (۹۹_۹۸) ▪︎۸۶ جلسه (۹۸_۹۷) ▪︎۱۱۰ جلسه (۴۰۰_۹۹) ▪︎۸ جلسه تبیین علمی ▪︎۱ جلسه جمهوری و اسلامی ▪︎۳ جلسه در اسلام ▪︎۱۱۴ جلسه (۱۴۰۰_۹۹) ▪︎۱۰۱ جلسه (۱۴۰۱_۱۴۰۰) ▪︎۳ جلسه ▪︎۱۰۴ جلسه (۱۴۰۱_۱۴۰۰) ▪︎۲ جلسه سند آموزشی_اجرایی ▪︎۱ جلسه شخصیت علمی_سیاسی ▪︎۱ جلسه شخصیت علمی_سیاسی ▪︎۲ جلسه نگاه انتقادی به فلسفه 💠 برای شرکت در طرح مجازی آفلاین اسلامی سازی رشته‌های تخصصی روی هشتک بزنید. 🆔 @emtedadhekmat