eitaa logo
ستاره‌های زمین
28هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
297 فایل
خونه ای که در اون قرآن خونده بشه مثل ستاره‌ای برای آسمانیان میدرخشه، پس شما هم می‌تونید ستاره بشید. ستاره‌ای از "ستاره‌های زمین" 🌠 ارتباط با ادمین @Setare114_admin وب سایت: https://b2n.ir/z58400
مشاهده در ایتا
دانلود
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿 شهید بهشتی(رحمه الله): 📢 🔺اگر قرار باشد مردم ما متشکل نشوند، سازماندهی نداشته باشند، سامان نداشته باشند، هدایت شبکه ای شکل یافته نداشته باشند، چطور میشود اینها را به کار گرفت؟ 🔹◽️🔹◽️🔹
ستاره‌های زمین
🖋 بخش اول 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های استاد میرباقری 🕯 آمادگی برای ظهور 💠 مستشهد: 🔺 مهم‌ت
🖋 بخش دوم 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های استاد میرباقری 💠 رویش: 🔺 «حی علی الفلاح» یعنی به سمت ولایت امام شتاب کنید چون ولایت امام موجب فلاح و رویش انسان و رسیدن انسان به حیات طیبه می‌شود. 💠 پاک کننده: 🔺یکی از خصوصیاتی که امام از نظر قرآن دارد این است که مبداء طهارت نفوس است. اگر ولایت امام به قلبی رسید این قلب مطهر می شود از چه؟ از گناه، از غفلت، از شرک، از توجه به غیر خدای متعال. لذا اگر کسی مورد عنایت امام قرار گرفت و ولایت امام در قلب انسانی ظاهر شد خاصیتش این است که این انسان از شرک نجات پیدا می‌کند، از ذکر و توجه به غیر خدا نجات پیدا می‌کند. 💠 طهارت نفس: 🔺یکی از خصوصیات ولایت امام این است که وقتی انسان به ولایت امام رسید به طهارت نفس می‌رسد، از غیر خدای متعال روی دلش به سمت خدای متعال بر می‌گردد و مشغول حضرت حق می‌شود. 💠 حشر: 🔺یکی از حشرهایی که مردم دارند در روز ظهور امام زمان است. چون حشر به معنی تجمع است اگر جمعیتی مبعوث شوند، رانده شوند، سوق داده شوند تا یک جا تجمع کنند از آن به حشر تعبیر می شود. 💠 ظهور جزیی: 🔺امام یک ظهور کلی دارند که در عصر ظهور است و ان‌شاءالله هرچه زودتر اتفاق می‌افتد. امام یک ظهور جزئی هم برای مؤمنین دارند که یک ارتباطی با امام خودشان دارند. لذا به اندازه‌ای که قلوبمان نورانی است. 💠 رجعت: 🔺امثال سلمان، مالک اشتر و اصحاب کهف در دوره رجعت بر می‌گردند. چرا؟ چون وقتی ولایت امام ظاهر می شود یک حقیقتی روی زمین اتفاق می‌افتد که سلمان و مالک اشتر هم دوباره باید از امام استفاده کنند. این‌ها در سیر خودشان به سوی خدای متعال باید دوباره به دنیا برگردند و از امام بهره ببرند. 💠 باطن بینی: 🔺وقتی امام ظهور کرد زمین برکاتش را بیرون می‌ریزد و آسمان برکاتش را نازل می‌کند، عدل و حیات محقق می‌شود نور محقق می شود و... همه در مسیر هدایت قرار می‌گیرند، همه می‌توانند - شاید این طور است- ملکوت و باطن عالم را ببینند، همه باطن بین می‌شوند، همه اهل یقین می‌شوند و عقول کامل می‌شود این‌ها چیزی جز خود امام نیست. 💠 مهمترین وظیفه: 🔺مهمترین وظیفه ما در عصر غیبت انتظار است، انتظار خود امام، نه انتظار چیز دیگری. اگر کسی از ظهور رفاه و عدل بخواهد، او در انتظار امام نیست. 💠 شناخت امام: 🔺کسی که امام را نمی‌شناسد منتظر امام نیست، منتظر چیز دیگری است؛ می‌خواهد ارزانی شود می‌گوید امام بیاید! شأن امام این نیست. 💠 حلم: 🔺منتظر باید اهل حلم و صبر باشد، علامت‌شناس باشد. او به دنبال دولت مستعجل نیست، هر جای تاریخ که ایستاده خودش را وقف امام می‌کند. امام کِی می‌آید؟ به تو چه مربوط است؟ به من چه مربوط است؟ ما امیدواریم همین امروز واقع شود، ولی این ربطی به ما ندارد که امام امروز می‌آید یا هزار سال دیگر. به ما چه مربوط است؟ تدبیر الهی است مربوط به خود امام است.
🔸🔹🔸🔹🔸 📜 🌿 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعًا سوره مبارکه نساء، آیه شریفه ۷۱ ترجمه: اى كسانى كه ايمان آورده ايد آمادگى خود را (در برابر دشمن ) حفظ كنيد و در دسته هاى متعدد يا به صورت دسته واحد (طبق شرايط موجود) به سوى دشمن حركت نمائيد. 📌 حذر به معنى بيدارى و آماده باش و مراقبت در برابر خطر است. معنی وسیعی دارد، تا آنجا که مفسران در معنای آن علاوه بر لزوم آمادگی در مرزهای جغرافیایی، از آمادگی در برابر مرزهای اعتقادی نیز سخن به میان آورده اند. 📌كلمه نفر به معناى كوچ كردن به سوى هدفى است كه مورد نظر باشد. 📌مراد از ثبات، سريه ها و به اصطلاح امروز گردان، هنگ ها و گروه های پارتیزانی است که دشمن را گیج و تمرکز فکری او را سلب می کند و مراد از جميع، لشگر است. ⬇️⬇️⬇️⬇️
⬆️⬆️⬆️⬆️ 📌در آيه فوق قرآن خطاب به عموم مسلمانان كرده و دو دستور مهم ، براى حفظ موجوديت اجتماعشان به آنها مى دهد. 📌اصل عدم غافلگیری یکی از مفاهیم مهم در آیه شریفه میباشد. 📌یکی از نکات مهم در این آیه ضرورت تشخیص میدان نبرد و بکارگیری نیروها مطابق با شرایط موجود است. خداوند دراین آیه دستور مى دهد كه براى مقابله با دشمن از روشها و تاكتيكهاى مختلف استفاده كنيد و در دسته هاى متعدد يا به صورت اجتماع، براى دفع دشمن حركت كنيد. 👈🏻 می فرماید: آنجا كه لازم است در دسته هاى مختلف و پراكنده حركت كنيد از اين طريق وارد شويد و آنجا كه ايجاب مى كند همگى به صورت يك ارتش بهم پيوسته به ميدان دشمن بشتابيد، اجتماع را فراموش نكنيد. 🔸 نبايد در استفاده كردن از روشهاى مختلف مبارزه جمود به خرج داد، بلكه بايد با توجه به مقتضيات زمان و مكان و چگونگى موقعيت دشمن اقدام نمود، آنجا كه وضع دشمن طورى است كه بايد در دسته جات مختلف به سوى او بروند از اين روش استفاده كنند و هر كدام برنامه مخصوص به خود در مقابله با او داشته باشند و آنجا كه ايجاب مى كند همه با برنامه واحد، تهاجم را شروع كنند، در يك صف بايستند. 🔹 مسئله مهم پيشبرد اهداف واقعى است، خواه موقعيت ايجاب كند كه همه از يك روش استفاده كنند و يا از روشهاى گوناگون. از اينجا روشن مى شود اينكه بعضى از افراد اصرار دارند كه مسلمانان در مبارزات اجتماعى خود همه روش واحدى را انتخاب كنند و هيچگونه تفاوتى در تاكتيكها نداشته باشند علاوه بر اينكه با منطق و تجربه، سازگار نيست با روح تعليمات اسلام نيز موافق نمى باشد. 📌اين آيه دستور جامع و همه جانبه اى به تمام مسلمانان، در همه قرون و اعصار مى دهد كه براى حفظ امنيت خود و دفاع از مرزهاى خويش، دائما مراقب باشند و يكنوع آماده باش مادى و معنوى به طور دائم بر اجتماع آنها حكومت كند. براى دفاع از خويشتن نيز هرگونه آمادگى از نظر روانى و معنوى و از نظر بسيج منابع فرهنگى، اقتصادى و انسانى و همچنين استفاده از كاملترين نوع سلاح زمان و طرز بكار گرفتن آن را فراهم سازند. 📌مسلما اگر مسلمانان همين يك آيه را در زندگى خود پياده كرده بودند در طول تاريخ پر ماجراى خويش هرگز گرفتار شكست و ناكامى نمى شدند. 📌آيات مذکور سخن از اطاعت خدا و رسول و اولى الامر داشت تا در اين آيات غرض از آن اطاعت را كه صبر در مقابل جهاد در راه خدا است بيان كند؛ 🔹 و معلوم است كه تحريك مؤمنين بسوى جهاد جز اين كه مردم مطيع خدا و رسول و اولى الامر باشند، به نتيجه نمى رسد، مخصوصا در ايامى كه اين آيات نازل مى شده مؤمنين در محنتى شديد قرار داشتند، چون نزول اين آيات در ربع دوم از مدت اقامت رسول خدا(صلى اللّه عليه و آله ) در مدينه بوده، كه دشمنان دين از هر طرف هجوم آوردند، تا نور خدا را خاموش سازند، و بنيان دين را كه در حال بالا رفتن بود براندازند، رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) از يك طرف با مشركين مكه و طاغوت هاى قريش مى جنگيد، و از سوى ديگر سريه (لشكر كوچك) ها به اطراف شبه جزيره عربستان گسيل مى داشت و از سوى ديگر سرگرم استوار ساختن پايه هاى دين در بين مؤمنين بود، و از سوى ديگر در داخل با جمعيت منافقين كه مردمى نيرومند و پولدار و صاحب نفوذ بودند رو به رو بود. 🔸 جمعيتى كه در روز جنگ احد معلوم شد عددشان از نصف مسلمانان خيلى كمتر نبوده (در سابق كه روايات جنگ احد را نقل كرديم گذشت، كه رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) در روز جنگ احد با هزار نفر سرباز از شهر بيرون رفت و از اين عده سيصد نفر با عبداللّه بن ابى برگشتند، و هفتصد نفر با رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) ماندند). 🔹 و اين منافقين دائما چوب لاى چرخ اسلام مى گذاشتند و امور را عليه رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) واژگونه مى كردند و همواره در انتظار بلايى براى آن جناب بودند و مؤمنين را كه بعضى از آنان بيمار دل بودند و از منافقين شنوايى داشتند از عمل به دستورات آن جناب مانع مى شدند و از سوى ديگر اطراف شهر مدينه و پيرامون و مسلمانان آن جا، قبايلى از يهود بودند كه دائما براى مؤمنين دردسر ايجاد مى كردند و با آنان مى جنگيدند و اتفاقا عرب مدينه از عهد قديم به چشم احترام به آنها نگاه مى كردند. 🔸 و امر آنان را _ و يا بگو تمدن و شيوه زندگى آنان را - عظيم مى شمردند، و يهود سخنان باطل و ضد دين در ذهن مسلمانان القا مى كردند و احاديث گمراه كننده اى كه باعث بطلان اراده صادق آنان بود تلقين مى نمودند، و به اين وسيله تصميم جدى آنان را سست مى كردند، و همين يهوديان و منافقين، مشركين را عليه مسلمانان تشجيع مى كردند، و در مقاومت عليه مسلمين دلخوش ‍ مى ساختند و در بقا و ادامه بر كفر و جمود خود تشويق نموده، و وادارشان مى كردند تا بيشتر به آزار مسلمانانى كه در مكه بودند بپردازند. 📚منابع: تفسیر نمونه تفسیر المیزان تفسیر نور 🔸🔹🔸🔹🔸
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پاسخ به یک شبهه فراگیر در مورد امیدوار کردن مردم به ظهور قریب الوقوع 🔻 اگر مردم امیدوار شدند و بعد ظهور رخ نداد؛ مردم بی‌دین نمیشوند؟
🔹💠🔹💠🔹💠🔹 ❤️۱۰ پیشنهاد برای رزمایش عزیزی نوشته بود خیلی دوست دارم در این رزمایش مومنانه شرکت کنم اما حقیقتا شرایط مالی ام مساعد نیست. ✅بهانه شد برای چندپیشنهاد رزمایشی: 1⃣یکم. حلقه بسازید با رفقا و همکاران و اهل فامیل و یا هم محله ای حلقه درست کنید و برای رزمایش فکر کنید و ایده دهید. این گام اول را دست کم نگیرد. شروع پربرکتی است. 2⃣دوم. هم عهد شوید هم عهدی بسازید. مثل یک قرار فامیلی تا هزینه مهمانی و عیدی را خرج رزمایش کنید. یا همین عهد سر شام هیات. یا حتا با خانواده مان؛ مثلا یک وعده گوشت در ماه کمتر مصرف کنیم و به نیازمند برسانیم. 3⃣سوم. بانک درست کنید شناسایی کنید. یکی از مشکلات خیریه ها و گروه های جهادی شناسایی است. بانک اطلاعات دقیق از افراد و نیازمندی های آنها تهیه کنید و در اختیار نهادهای خیریه ای قرار دهید. لیستی هم از افراد خیر و دستگیر تهیه کنید. 4⃣چهارم. بدون پول هم می شود لیست ایده و طرح دستگیری غیر مالی درست کنید. مثلا خرید کردن برای سالمندان یک محل. یا شاد کردن بچه های یک پرورشگاه. درس دادن به بچه های کار.  گروه درست کنید و صاحبان مغازه و خانه ها و طلبکارها را راضی کنید مراعات کنند. 5⃣پنجم. آبروی تان را خرج کنید پول ندارید؛ آبرو که دارید. آبروی تان را خرج کنید. هرکس شما را می شناسد و اعتماد دارد و برایش اعتبار دارید سراغش روید. حالا فامیل یا محل کار یا کانال تلگرامی تان. 6⃣ششم. رابط شوید خیرین را شناسایی کنید و برای شان وعده دیدار فراهم کنید. دستشان را بگیرید و با آنها به نیازمندان سر بزنید. 7⃣هفتم.  قاشق زنی راه بندازید برای پول جمع کردن هم ایده درست کنید. به یک پیامک و استوری اکتفا نکنید. یکی از راه های پول جمع کردن دقیق گزارش دادن است. یک تیم رسانه ای قوی بسازید برای گزارش به مردم و خیرین. 8⃣هشتم. تکراری نباشید کمک فقط سبد کالا نیست. مثلا به بقالی و نانوایی محله یا شهر بروید و لیست بدهکاران را پاک کنید. یخچال و کولر و شیر آب دستشویی نیازمند محل را درست کنید. برای دست فروش های خانه نشین مشتری پیدا کنید. 9⃣نهم. به خودتان نگاه کنید در هر صنف و حرفه ای که هستید رزمایش را برای خودتان بومی کنید. پزشک ببیند چه کاری از او ساخته است. کارگر و مکانیک هم. روزنامه نگار هم بگوید در فصل رزمایش مشکل یک خانوار و یا بیشتر را رسانه ای حل می کند و غیره. 🔟دهم. جلوی پای تان را ببینید ببینید چه چیز جلوی پایتان قرار می دهند. غفلت نکنید از نسیم و خنکا و جذبه خیررسانی. خیلی وقت ها پیش روی مان ضیافت می چینند تا ببینیم. الان مهمترین چیزی که جلوی پای تان است همین اصل رزمایش است. تلاش کنید هرکس با هرگرایشی، انقلابی و غیرانقلابی را دعوت کنید به این رزمایش مومنانه. هرکس هرجا بود بلند شود و گارد مردم دوستی بگیرد. @mahdian_mohsen
ستاره‌های زمین
🖋 بخش دوم 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های استاد میرباقری 💠 رویش: 🔺 «حی علی الفلاح» یعنی به سمت
🖋 بخش سوم 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های استاد میرباقری 💠 خرج امام: 🔺ما هر جای تاریخ که هستیم باید خودمان را خرج امام کنیم، می‌شود. 💠 معرفت: 🔺وقتی انسان به معرفت رسید همیشه ظهور را کنار خودش می‌بیند. 💠 جامعه آرمانی: 🔺ما باید مسیر دیگری را طی بکنیم یعنی روشنفکران دینی ما -که شما حتما باید در آینده جزو این‌ها باشید - باید بتوانند حرکت کلان تاریخ اجتماعی بشر را از آغاز تا آن جامعه آرمانی بر اساس رویکرد مذاهب توحیدی و اسلام و مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بشناسند. 💠 رویکرد: 🔺 انتظار یک رویکرد به زندگی است رویکردی که همه زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر همه زوایای حیات بشر فردی و اجتماعی، ظاهری و باطنی بشر سایه می‌اندازد و این مجموعه را به سمت یک هدف حرکت می‌دهد و پویا می‌کند. 💠 منبع آرمان: 🔺یکی از منابعی که رویکرد فلسفه تاریخی و حتی فرافلسفه تاریخی را به تاریخ اجتماعی بشر تا دوره غلبه و ظهور و آرمان های دوره ظهور تثبیت می‌کند دعای ندبه است. از یک زاویه و افق دیگری زیارت عاشورا جزو منابعی است که مسیر این حرکت را تبیین می‌کند. 💠 سرچشمه حیات: 🔺حیات وقتی می‌خواهد بیاید سرچشمه می‌خواهد. سرچشمه آن رحمت الهی است که در وجود امام است. وقتی نفس امام بر عالم دمیده می‌شود این نفس رحمانی مبدا حیات عالم می‌شود. 💠 بطن عدل: 🔺وقتی امام می‌آید «یملأ الارض قسطا و عدلا کما مُلئت ظلما و جورا» این عدل اولا یک عدل فراگیر است به صورت یک مجموعه به هم پیوسته همه زوایای زندگی بشر و همه لایه‌های حیات را در بر می‌گیرد. این عدل وقتی واقع می‌شود که انسان به نقطه توحید و اخلاص برسد. اگر انسان به نقطه اخلاص رسید نقطه عدالت است. این عدالت از درون انسان‌ها به بیرون سرریز) می‌شود. اول انسان‌ها به نقطه عدل می‌رسند که جامعه آن‌ها جامعه عدل می‌شود. 💠 تجلی امام: 🔺اگر انسان نورانی به نور امام شد «وَ هُمْ وَ اللَّهِ يُنَوِّرُونَ قُلُوبَ الْمُؤْمِنِينَ» انسان به نقطه عدل می رسد، عدل تجلی امام در قوا و روح انسان است، آن گاه سایه این عدالت در روابط اجتماعی و حیات انسانی منعکس می‌شود. 💠 نور: 🔺 یکی از امتیازهای خاص دوره امام (علیه‌السلام) نور است، این نور هم اول از افق جان انسان‌ها طلوع می‌کند. اول آدم‌ها نورانی می شوند «وَ هُمْ وَ اللَّهِ يُنَوِّرُونَ قُلُوبَ الْمُؤْمِنِينَ» بعد جهان به نور امام روشن می شود، امام هم در جهان می‌تابد هم در درون. درون و بیرون نورانی می شود. 💠 غشای ولایت: 🔺 «والیل اذا یغشا» دولت سقیفه است که غشای ولایت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) شده کنار می‌رود و دوره ظهور می‌رسد و امیرالمؤمنین در عالم تجلی می‌کند اما از افق امام زمان. حضرت امیرالمؤمنین در آینه امام زمان تجلی می‌کند. نورانی شدن این است.
🌐♻️🌐♻️🌐 🗒 تعریف شبکه 🌿 شبکه، حرکتی (غیر ساکن و ایستا) است👇🏻👇🏻 📍 جاری (زنده) 📍پویا (غیر منفعل و کنش گر) 📍داوطلبانه (مبتنی بر خواست، دغدغه و جوشش فهم درونی) 📍متشکل از اشخاص (حقیقی،حقوقی) 📍به منظور دست یابی به اهداف و آرمان مشخص (وجود نقشه راه و مسئله مشترک، عدم سردرگمی و به هم ریختگی) 📍به وسیله هم افزایی و تعامل (طراحی و ترسیم خطوط و بستر های ارتباطی) 📍برای تبادل اطلاعات و تعریف فعالیت های مشترک. 🔹 روابط در این ساختار بصورت افقی و اقناعی (تصمیم خرد جمعی به جای حاکمیت متمرکز) و در فضای حقیقی و مجازی (بعنوان نقش های مکمل یکدیگر) تعریف می گردد. 📒 منبع: 📍 جزوه شبکه سازی، راهبرد تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی؛ به همت ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی استان خراسان رضوی 🌐♻️🌐♻️🌐
🗣 📌 شیوه نهادسازی و مدیریت تشکیلاتی امام موسی صدر (رحمه الله) 🌿 «در آخرین نوشته امام موسی صدر که یک هفته پیش از سفر لیبی در نشریه لوموند فرانسه منتشر شد، بر این نکته اشاره شده است که انقلاب اسلامی ندای پیامبران بود... 🖋 ایشان به این نتیجه می رسد که دین آن چیزی نیست که تاکنون فهم شده است. 💠 قرآن کریم می فرماید: غایت دین چیزی به غیر از حیات بخشی به انسان و نجات وی از نابسامانی ها نیست. دین در ذات خودش یک امر اجتماعی است. امام موسی صدر معتقد است مسیر انبیای الهی هدایت انسان بوده است و در این مسیر، اصالت اجتماعی را مورد توجه قرار می دهند و معتقد بودند که سیاست را باید خود مردم اصلاح کنند. بنده خودم معتقدم که رسالت اجتماعی مقدم بر رسالت سیاسی است. ✅ از منظر امام موسی صدر باید مردم را آماده و بیدار کنیم تا خود آنها پای به عرصه اصلاح و سیاست بگذارند . 🔰 خودِ امام موسی صدر تمرکزشان بر نهادسازی اجتماعی بود؛ ایشان قائل بر این بودند که روحانیت باید نقش مربی را در جامعه ایفا بکند و جامعه کنشگری بکند. 🔅 روحانیت و فقهای ما هم در طول تاریخ به دلیل توجه به اصالت اجتماعی در حفظ کیان ما مؤثر واقع شده اند، اما امروزه دولت از مراجع محترم تقلید می خواهد که مردم را وادار به انصراف از یارانه کند و این نشان دهنده ی دوری ما از اصالت اجتماعی است. 🔹 امام صدر در این راستا یکی از نخستین کارهایی که در لبنان انجام می دهند این است که با استفاده از بسیج اجتماعی و مدلسازیِ زیبای اجتماعی مشکل تکدی گری را بر طرف کند. 🎯 "حال ما چگونه برای رفع چنین مسائلی می اندیشیم؟!" 💠🌀🔷🌀💠
⚫️🌿◻️🌿⚫️🌿◻️ 📌 از نظر کیفی اثرگذاری فعالیت‌های یک موسسه با اثرگذاری فعالیت‌های یک جبهه فرهنگی بسیار متفاوت است. چون یک موسسه به خاطر محدودیت ارتباطات و امکاناتش، تاثیرگذاری محدود به تناسب امکانات خودش را می تواند مدیریت کند. 🔹 اما وقتی که ما جبهه تشکیل دادیم و عناصر متعددی را شناسایی، توانمند و سازماندهی کردیم، وقتی اینها اقدام و عملیاتی می کنند، علاوه بر توسعه کمی، عمق کیفی فعالیت هایشان هم قابل مدیریت و انجام است. 📌 به خاطر باز محدودیت‌هایی که یک موسسه یا فرد دارد، نمی‌تواند در راستای ماموریت های کلان فرهنگی کشور، یک درک صحیح و منسجمی را تجربه کند. 🔹 اما وقتی که یک موسسه یا یک فعال فرهنگی، ذیل یک جبهه منسجم فرهنگی قرار می گیرد افق دید و سعه‌ی نگاهشان هم ارتقا پیدا می‌کند، چرا؟ 👈🏻 آنهایی که می خواهند یک جبهه را مدیریت کنند چشم‌اندازی که تنظیم می‌کنند و افق دیدی که مقابل خودشان برای انجام ماموریت هایشان می گذارند، می تواند خیلی وسیع تر از یک موسسه باشد. ⚫️🌿◻️🌿⚫️🌿◻️