33.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند مرد پولادین
امام خامنهای:
من آقای لاجوردی را در دورهى مبارزات، به عنوان مرد پولادین مىشناختم. در بین دوستان، آن کسى که از کتک خوردن و اقدام کردن و زندان رفتن و آمدن بیرون و دوباره رفتن، خسته نمىشد، آقاى لاجوردى بود؛ در دورهى کار و تلاش براى حکومت اسلامى هم الحمدلله ایشان همینطور عمل کردند.
۱۳۷۷/۲/۱۴
یکم شهریور ماه مصادف است با سالروز ترور مجاهد فی سبیل الله شهید سید اسدالله لاجوردی، مبارز انقلابی و دادستان پیشین انقلاب اسلامی و رئیس سابق سازمان زندانها که در محل کار خود در بازار تهران و به دست عوامل سازمان تروریستی منافقین در سال ۱۳۷۷ به شهادت رسید.
🔻نقلیّاتِ رأیساز و شبههتراش:
استفادهی ابزاری از رهبر انقلاب
🖊مهدی جمشیدی
۱. رهبر انقلاب در در طول دهههای گذشته، بارها تصریح کردهاند که بنای ورود در امور اجرایی را ندارند و ولایت فقیه، به معنی «هدایت کلّی انقلاب» است و نه به معنی حضور در جزئیّات. رهبر انقلاب به دلیل «مطلقهبودنِ» ولایت فقیه، از حق مداخله برخودار است و میتواند در همهی امور حضور یابد و نباید تصوّر کرد که اختیارهای ولیّفقیه، محدود به مواردی است که در اصل صدوده قانون اساسی آمده است، اما مسأله این است رهبر انقلاب میخواهد قانون و کارگزاران، تعیینکننده باشند و ساختار سیاسی، وابسته به شخص نباشد و بتواند به صورت طبیعی و روندی، به حرکتش ادامه بدهد. از طرف دیگر، بر اساس نظریهی «مردمسالاری دینی»، برخی از انتخابها و تصمیمها به مردم واگذار شده و رهبر انقلاب در این قلمرو، به نظر مردم احترام میگذارد و به تعبیر خودشان، از نظر مردم، «پیروی» میکند. ایشان نمیخواهد بخشهای مختلف حاکمیّت، بیاختیار و بیاراده باشند و همهچیز، از یک شخص برخیزد و مردم نیز از اثرگذاری واقعی، برکنار بمانند. ولیّفقیه میخواهد هم حاکمان و هم مردمان، رشد سیاسی بیابند و این از مسیر تجربه و نظرورزی و مسئولیّت و اختیار، ممکن است. این نظامِ سلطنت است که شاه، به جای همه فکر میکند و تصمیم میگیرد و برای هر امری باید به سراغ شاه رفت. ولایت فقیه، صورتِ دینیِ سلطنت نیست و استبداد آشکار و پنهان، هرگز با ولایت فقیه جمع نمیشود.
۲. ارجاعات متعدّد و صریح رئیسجمهور به رهبر انقلاب در جلسهی رأی اعتماد، توانست بسیاری از نمایندگان را منفعل سازد و در نهایت، همهی وزرای پیشنهادی رأی آوردند؛ چنانکه متأسفانه حتی وزیر خارجهی پیشنهادی نیز خودش را به رهبر انقلاب ارجاع داد و مخالفت با خودش را به معنی ناولایی بودن مجلس تفسیر کرد. من از جلسهی خصوصیِ رهبر انقلاب با رئیسجمهور، اطلاعی ندارم، اما میدانم سنّت و سیرهی رهبر انقلاب، هیچگاه مبتنی بر «فضاسازی» در برابر اختیارهای قانونیِ مجلس نبوده و ایشان نخواسته با بیان نظراتش، مسیر و مدار انتخاب واقعی و تصمیم مستقل را تغییر بدهد؛ اما کسانی همواره کوشیدهاند با بیان «نقلیّات» و «شنیدهها» از ایشان، به تصمیمگیریهایی که در مدار رایج قانونی هستند، جهت بدهند و به نام «ارادهی رهبر انقلاب»، ارادهی خودشان را حاکم کنند. دراینحال، روشن است که رهبر انقلاب، هزینهی گرایشها و سلایق سیاسی میشوند و اگر حاصل این تصمیمها ناصواب باشد، ایشان نیز در افکار عمومی، «شریک» و «سهیم» شمرده خواهند شد. از این گذشته، اثرگذاری نقلیّات از رهبر انقلاب بر مجلس در جایی که امور، مطابق قانون در حال انجام هستند و مجلس باید از اختیار خویش استفاده کند و آزادانه و مستقل نظر بدهد، به «صوری» و «سفارشی» شدن مجلس خواهد انجامید. تصمیمهایی که در سایهی این نقلیّات گرفته میشوند، دیگر تصمیم نیستند و دیری نخواهد گذشت که جریان روشنفکریِ سکولار بر اساس همین بدعتهای ناصواب، اینگونه تصویرسازی خواهد گرفت که در پشتصحنهی سیاست ایران، رهبر نشسته و کارگزاران، همچون «عروسکهای خیمهشببازی» هستند و «جمهوریّت» با نظریهی ولایت فقیه، سازگار نیست.
۳. در دورهی حاکمیّت اصلاحطلبان - که رئیسجمهور کنونی نیز به آن تعلّق سیاسی دارد - بارها گفته شد که رهبر انقلاب، عملکرد فراقانونی دارد و ولایت فقیه، قانون را بلعیده و نهادهای انتصابی، نهادهای انتخابی را تهی کردهاند و جمهوریّت، به یک انتخابات حداقلی فروکاهیده شده است و دولت و رئیسجمهور، بیش از یک تدارکاتچی نیست. نیروهای فکری جریان اصلاحات، با تعابیری همچون «دولت پنهان» و «هستهی سخت قدرت» و «سلطانیسم»، به رهبر انقلاب کنایه زدند و ایشان را در برابر مردمسالاری تعریف کردند. اینکه در اغتشاشهای اخیر، نسبتِ «دیکتاتوری» به ایشان داده شد، حاصل بذری بود که دههها، رسانههای اصلاحطلبیِسکولار در ذهن برخی کاشته بودند. محمد خاتمی در آغاز ریاستجمهوریاش، به رهبر انقلاب گفته بود که من فقط در چهارچوب قانون با شما تعامل خواهم داشت؛ کنایه به اینکه من ولایت فقیه را درچهارچوب قانون میپذیرم و حجّیّت ولیّفقیه را برآمده از قانون میدانم و نه شرع و نیابت امام معصوم - علیهالسلام - اما چندی بعد که خودِ او در دولت با دشواری مواجه شده بود، از رهبر انقلاب، توقع گشایش فراقانونی - و در واقع، حکم حکومتی - داشت. جریان اصلاحطلبیِ سکولار، چنین اوصافی دارد؛ استفادهی ابزاریِ امروزِ اینان از رهبر انقلاب، طلبکاری فردای آنها را در پی خواهد داشت و دوباره رهبر انقلاب به کانون حملههای رسانهای آنها تبدیل خواهد شد. سخن آنها این است و خواهد بود که رهبر انقلاب، «مداخلات پنهان» دارد، اما «مسئولیّت تصمیمها» را متوجّه دیگران میکند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
توضيحات حجتالاسلام نبویان منتخب اول مردم تهران و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد رأی اعتماد وزرای دولت چهاردهم
۱. به چند وزیر پیشنهادی که در سوابقشان، فتنه گری علیه مردم و نظام بوده است، رای مخالف دادم.
۲.گرچه برخی وزرای پیشنهادی که #سابقه_فتنهگری داشتند، در روزهای اخیر به #مراکز_امنیتی کشور #تعهد_دادند که دست از فتنه گری و تقابل با مردم و نظام در حوادث بردارند اما در جریان باشند که #نیروهای_انقلابی رفتارهای انها را رصد خواهد کرد.
۳. نمایندگان مجلس آزمون سختی را در مقابل چشمان تیزبین مردم عزیز ایران، پس دادند.
۴.شاید در کمتر دوره ای کل کابینه رای آورده باشند، مثلاً مجلس به همه وزرای پیشنهادی شهید رئیسی رای نداده است.
۵.سراغ ندارم هیچ رئیسجمهوری برای پیشبرد کارهایش، تا این اندازه از رهبری هزینه کرده باشد.
۶. مردم عزیز باید توجه کنند که #ناتوانی_وزرای_دولت آقای پزشکیان نباید به پای نهج البلاغه یا رهبری نوشته شود!
۷. با رأی اعتماد مجلس به همه وزرای پیشنهادی، بهانه همیشگی این طیف که «نمی گذارند کار کنیم» از بین رفته است.
۸. مردم به وظیفه خود عمل کردند و به آقای پزشکیان رأی دادند، مجلس نیز با همراهی بیش از حد متعارف، وظیفه خود را عمل کرده است، حالا نوبت دولت پزشکیان است تا با این پشتوانه ها صرفا به فکر خدمت به مردم باشد، و از حاشیهها بپرهیزد.
⭕️ انتساب کذب به رهبری !
🔺جناب آقای پزشکیان ، در روز چهارشنبه 31 مرداد 1403 ، طی سخنانی خلاف واقع در مجلس شورای اسلامی ، به گونه ای وانمود کرد که گویا مقام معظم رهبری تمام وزرای پیشنهادی را تأیید کرده و همه وزرا با تأیید ایشان معرفی شده اند .
🔺ایشان با این ادعای خلاف واقع ، موفق شد برای همه وزرا رأی اعتماد بگیرد .
🔺این انتساب کذب ، تا کنون در هیچ یک از دولت های قبلی سابقه نداشته و هیچ رئیس جمهوری تا کنون چنین ادعای کذبی را مطرح نکرده بود .
🔺آیا مقام معظم رهبری ، برخی افراد را که نقش بارزی در فتنه خائنانه 88 ـ که آن را خط قرمز نظام خوانده بودند ـ تأیید کرده اند ؟!
آیا ایشان از برخی افراد که آشوب ها و اغتشاشات خائنانه 1401 را تأیید کرده بودند ، حمایت کرده اند ؟! این ادعا کاملاً کذب و خلاف واقع است .
🔺آیا مقام معظم رهبری ، برخی افراد که متهم پرونده مفاسد اقتصادی هستند را تأیید کرده اند ؟!
این تهمتی ناجوانمردانه به رهبری نظام است .
🔺این رفتار آقای پزشکیان نشان داد که ایشان برای دستیابی به اهداف خود ، حاضر است حتی به رهبری نظام نیز نسبت های خلاف واقع بدهد .
🔺البته جای خوشوقتی است که بدانیم در همین مجلس ، حدود 120 نماینده بودند که فریب این جوسازی ها و ادعاهای خلاف واقع را نخوردند .
🔺جناب آقای پزشکیان ! این رسم جوانمردی نیست که برخی انتخاب های ناصواب خود را به نام رهبری هزینه کنید که دور روز دیگر اگر این افراد مرتکب هر خبط و خطایی شدند ، همه به نام رهبری تمام شود .
🔺بی جهت نبود در اولین روز ورود به دفتر ریاست جمهوری ، هنگامی که به قرآن تفأل زدید ، آیه 38 سوره مبارکه اعراف آمد و شما از دیدن آن آیه به شدت نگران شدید .
به نظر می رسد این مسیری است که خود انتخاب کرده اید .
🔺جناب آقای پزشکیان ! این شروع خوبی نبود.
✍ دکتر کامران غضنفری نماینده مردم تهران در مجلس
@kamranghazanfari
بی تعارف با جریان انقلابی نظام!
باید صریح تر صحبت کنیم...
فهم بنده این است:
🔸 ما در درون نظام ج.ا.ا، با سه جریان مواجه هستیم:
۱. جریان انقلابی
۲. جریان غیر انقلابی (دقت کنید منظورم ضد انقلاب نیست که اصلا در درون نظام تعریف نمی شود)
۳. جریان حد وسط باز / منفعل / التقاطی
🔸 با گذشت زمان، این جریان سوم آشکار تر شده و می شود!
🔸 توییت آقای آجورلو از نزدیکان آقای قالیباف را ببینید! از پایان دوران تحریف قالیباف با هشتگ اصول گرایی جدید حرف می زند!!!
🔸 شاید این جریان سوم که در حاکمیت، مؤثر و پر نفوذ هست، تصمیم گرفته تا از سایه! بیرون بیاید و آشکارتر فعالیت کند!
🔸 این سه جریان، با اینکه اصل نظام ج.ا.ا را قبول دارند، اما حتی در بعضی مبانی هم به شدت اختلاف نظر دارند چه برسد به روش ها!
🔸 کاملا مشخص بوده و هست که دو جریان غیر انقلابی و منفعل، با همنوایی و ادبیات مشترک، می خواهند جریان انقلابی را حذف یا تضعیف کنند! به اسم تندرو! طالبانی! سوپر انقلابی! دلواپس! متحجر! کاسب تحریم و ...
ولی با سد محکم مردم انقلابی مواجه شده اند!
✅ هوشیار باشیم و صحنه را ببینیم! اگر این جریانات سه گانه را نبینیم، نتیجه می شود همین که جریان انقلاب، دولت شهید رئیسی را با بازیگری جریان سوم، دو دستی تقدیم جریان غیر انقلابی کرد!
پ.ن: رهبری فرمودند: باید مقابل جریان غیر انقلابی داخل نظام ایستاد. (اینجا)
به نظر شما با این جریان حد وسط باز، چه باید کرد؟
یاعلی🌹
✍ محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 طیّ طریق زوار پاکستانی از مسیرهای صعب العبور داخل کشورشون تا مرز ایران برای رسیدن به طریق الحسین علیهالسلام....
🌍 عیار مجلس مشخص شد!
🔹به رغم تاکیدات مقام معظم رهبری بر دارا بودن 12 ویژگی وزرای پیشنهادی، متاسفانه با هزینهکرد ریاست محترم جمهور از جایگاه رهبری و بیان اینکه وزرای پیشنهادی با هماهنگی ایشان برگزیده شدهاند! ، فرمایشات معظمله به بوتۀ فراموشی سپرده شد
🔹و بحث و بررسیهای مجلس نیز کارایی خود را از دست داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یکی از صحنه گردانهای ۸۸ معاون حقوقی رئیس جمهور شد ....
▪️مجید انصاری یکی از حاضران در تجمعات غیر قانونی ۲۵ خرداد فتنه ۸۸ معاون حقوقی رئیس جمهور شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنهای:
حرف من را از خود من بشنوید!
📸 نگاهی به آمار ایرانیان شرکتکننده در زیارت اربعین در سالهای اخیر
🔸زیارت اربعین به عنوان یک آیین کهن شیعی، با پایان دوران دیکتاتوری در عراق رونقی دوباره یافت و خیلی زود جای خود را در میان ایرانیان هم باز کرد.
🔸میتوان فراگیری این زیارت در ایران را مربوط به سال ۸۹ دانست؛ چراکه پیش از آن آماری از ایرانیان حاضر در این مراسم وجود ندارد.
🔸طبق این نمودار روند شرکت ایرانیان در زیارت اربعین در طول ۱۴ سال، با شیب تندی صعودی بوده است.
🔸برپایی آیین موکبداری و پذیرایی توسط مردم عراق، حمایتهای قانونی دولتهای ایران و عراق برای تسهیل خروج از کشور، برقراری امنیت و رفع مخاطرات گروههای تروریستی تا پایان دهه ۹۰ و بسترسازی جامع دولتها برای برپایی هرچه باشکوهتر این مراسم از جمله عواملیاند که در کنار شور و اشتیاق مردم به مکتب امام حسین(ع) به این رشد صعودی کمک کردهاند.
🔸گفتنی است زائران ایرانی در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل همهگیری بیماری کووید۱۹، اجازه خروج از مرزها و شرکت در زیارت اربعین را نداشتند.
🔸طبق پیشبینیها رقم زوار ایرانی اربعین در سال جاری، به ۵ میلیون نفر میرسد.
@Kayhan_online
رضایت حداکثری حامیان پزشکیان از قالیباف/ دبیر حزب قالیباف در تهران از هماهنگی او با ناطق و لاریجانی برای حذف نیروهای انقلاب خبر داد/ این اتحاد در زمان حیات شهید رئیسی رخ داد.👇
http://rajanews.com/node/382081
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 هشدارهای شهید لاجوردی در مورد #منافقینِ خطرناکتر از مجاهدین خلق!
⚠️ خطر گروهی با افکار التقاطی و انحرافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚘️پای سخن خدا ⚘️
تلاوت چهار آیه آغازین سوره مبارکه قیامت با صدای استاد محمد عبدالباسط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج محمود کریمی - مسیر اربعین
خلاصه پرسش
آیا امام زمان(عج) بعد از ظهور، ابلیس را خواهد کشت؟!
پاسخ اجمالی
آنچه در ارتباط با این پرسش میتوان گفت این است که در قرآن به زمان مرگ شیطان و اینکه به دست چه کسی کشته خواهد شد، اشاره نشده است. قرآن در چندین فراز تنها به این موضوع اشاره میکند که شیطان از خداوند درخواست مهلت کرد و «گفت: پروردگارا تا روز رستاخیز به من مهلت بده». تقاضایش نیز به اجابت رسید و خداوند به او فرمود:
«به تو مهلت داده خواهد شد». و در آیه 38 سوره حجر آمده است که به او گفته شد: «به تو تا روز معینى مهلت داده خواهد شد».
اما در مورد زمان مرگ شیطان اکثر مفسران میگویند زمانش نفخ صور اول، یعنی پایان جهان مادی و مرگ تمام موجودات است.
این نظر در روایاتی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم مورد تأیید قرار گرفته است. به عنوان نمونه، شیخ صدوق در کتاب علل الشرایع به اسناد خود نقل میکند که مراد از «یوم الوقت المعلوم» که به شیطان تا آن زمان فرصت داده شد، همان روز رستاخیز است و مرگ او میان نفخه اول (که همگان خواهند مرد) و نفخه دوم (که همگان زنده خواهند شد) رخ خواهد داد.[1]
بر خلاف این نظر مشهور؛ اما روایاتی در کتابهای قابل استناد -اما با سندهایی ضعیف- وجود دارد که بر اساس آن، شیطان در هنگام ظهور به دست رسول خدا(ص) و یا به دست امام زمان(عج) کشته خواهد شد:
الف) از امام صادق(ع) نقل شده است: روز معین روزی است که رسول خدا(ص) شیطان را بر روى سنگ بیت المقدس
ذبح میکند.[2]
ب) از وهب بن جمیع نقل شده است: از امام صادق(ع) پرسیدم که منظور از «یوم وقت معلوم» که به شیطان مهلت داده شده است، چه روزی است؟
امام(ع) فرمود: اى وهب! آیا گمان میکنی آنروز، همان روز رستاخیز است که مردم در آن زنده میشوند؟ نه! بلکه خداى عز و جل او را مهلت داد تا روزى که قائم ما ظهور کند که در آنروز، حضرتشان موى پیشانی ابلیس را گرفته و گردنش را میزند! روز وقت معلوم آنروز است![3]
البته روایاتی که ناظر به این مطلب هستند در کتابهای معتبرتری، مانند کتب اربعه نقل نشدهاند و در همین راستا، مفسران بزرگی؛ مانند شیخ طوسی و شیخ طبرسی، قتل ابلیس در زمان ظهور را حتی به عنوان یک احتمال در کتب تفسیری خود مطرح نکردهاند و نظر آنان نیز مانند دیگر مفسران، آن است که روز رستاخیز پایان مهلت ابلیس خواهد بود؛ زیرا میدانیم که در زمان بعد از ظهور نیز اینگونه نیست که دیگر هیچ فردی گناه نکند و تمام جهانیان تبدیل به فرشته شوند.
البته میتوان روایات یاد شده را با فرض پذیرش و با توجیه و تسامح اینگونه تفسیر کرد که ذبح شیطان هنگام ظهور نه به معنای نابودی او است؛ بلکه اقدامی نمادین بوده، یعنی با برقراری حکومت عدل مهدوی، قدرت عمل شیطان در وسوسه انسانها بسیار کاهش مییابد؛ از اینرو گویا در حقیقت او به مردهای متحرک تبدیل میشود است.
[1]. شیخ صدوق، علل الشرائع، ج 2، ص 402، قم، کتابفروشی داوری، چاپ اول، 1385 ق.
[2]. قمى، على بن ابراهیم، تفسیر القمی، محقق، مصحح، موسوى جزائرى، طیّب، ج 2، ص 245، قم، دار الکتاب، چاپ سوم، 1404ق.
[3]. طبری آملی، محمد بن جریر، دلائل الامامة، ص 453، قم، بعثت، چاپ اول، 1413ق؛ عیاشی، محمد بن مسعود، کتاب التفسیر، محقق، مصحح، رسولی محلاتی، هاشم، ج 2، ص 242، تهران، المطبعة العلمیة، چاپ اول، 1380ق.
ماخذ:
https://www.islamquest.net/
شهادت مبارز انقلابی سیدعلی اندرزگو
2 شهریور 1357
شهید سیدعلی اندرزگو در رمضان سال 1318 ش در تهران به دنیا آمد. سختی معیشت، او را از تحصیل بازداشت و به کار گمارد، ولی در همان حال به علوم دینی روی آورد و دروس فقه و اصول را طی کرد. شهید اندرزگو در نوجوانی با شهید نواب صفوی آشنا شد و در ستم ستیزی، از او الهام گرفت. وی در قیام 15 خرداد، به عرصه مبارزه با رژیم گام نهاد و مورد تعقیب مزدوران ساواک قرار گرفت. شهید اندرزگو پس از قیام 15 خرداد دستگیر شد و در زیر شکنجه های سخت، لب به سخن نگشود تا آزاد گردید.
از آن زمان، وارد شاخه نظامی هیئت های مؤتلفه اسلامی شد و در اولین اقدام، در اعدام انقلابی حسنعلی منصور، سرسپرده آمریکا و عامل تصویب کاپیتولاسیون و تبعید امام خمینی(ره) همکاری نمود. در آن ترور، شهید اندرزگو با این که بیشتر از 19 سال نداشت، اما نقش مهمی ایفا کرد. از آن پس، رژیم، به شدت در تعقیب او بود و شهید اندرزگو مجبور شد که دائماً جابجا شود. این انقلابی نستوه برای این که مورد شناسایی ساواک قرار نگیرد، با نام های مستعار و قیافه های متفاوت آشکار می شد.
اندرزگو، نقش مهمی در وارد کردن اسلحه به ایران برای مبارزه مسلحانه با رژیم شاه داشت و برای این منظور به کشورهای دیگری سفر می کرد. ساواک پس از سال ها تعقیب و گریز، سرانجام با کنترل مکالمات تلفنی مناطق وسیعی از تهران، او را شناسایی نمود و دریافت که در 19 ماه مبارک رمضان مهمان یکی از دوستان خواهد بود. محل، مورد محاصره قرار گرفت و شهید که راه فرار نمی دید، اسنادی را که در جیب داشت به دهان برد و خورد تا به دست ساواک نیافتند. دژخیمان رژیم پس از درگیری که با او پیدا کردند، او را مجروح ساختند.
با این حال، از این می ترسیدند که اندرزگو، به خودش مواد منفجره بسته باشد. این شهید والامقام سرانجام، طی این درگیری در دوم شهریور 1357 با زبان روزه در 39 سالگی شربت شهادت نوشید و به آرزوی دیرینه اش دست یافت. شهید اندرزگو قصد ترور شاه را داشت که شهادتش مانع انجام این نقشه گردید.