جنایتکاران اصلی جنگ جهانی دوم که هیچگاه متهم و بازخواست نشدند ...
✍ نفر سمت چپ : ژوزف استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی با کشتار وسیع غیرنظامیان به خصوص مجروحین کشتی غیرنظامی گوستلوف و دستور مستقیم برای تجاوز به زنان و دختران آلمانی ...
🔸نفر وسط : هری ترومن رییس جمهور ایالات متحده آمریکا باعث کشتار وسیع غیرنظامیان ژاپنی با دستور حمله اتمی به شهرهای ناکازاکی و هیروشیما ...
🔸نفر سمت راست : وینستون چرچیل ، نخست وزیر انگستان ، باعث کشتار وسیع غیرنظامیان آلمانی با دستور مستقیم حمله به شهرهای غیرنظامی درسدن و هامبورگ و پفرتسهایم و مسئول قحطی مرگبار بنگلادش
💠 معرفت این دختر بچه را در پاسخی که میدهد، تماشا کن ❤️
🔺بچه شما هم می تونه چنین معرفتی پیدا کنه، اگر درست تربیت بشه.
🔰 رازی که در کلام آن روز امام نهفته بود
👤 عباس شمسعلی
🔸آن روز که امام راحلمان فرمود؛ «راه قدس از کربلا میگذرد»، بسیاری این سخن را در چارچوب فضای تقابل نظامی با رژیم بعث عراق تحلیل و فهم میکردند اما مانند بسیاری دیگر از جلوههای بصیرت و ژرفنگری آن پیر فرزانه، گذر زمان نشان داد که معنی آن کلام چه بود و کدام «راز سر به مُهری» را با خود حمل میکرد!
🔸هر سال که میگذرد بر سیل مشتاقان زیارت اربعین از اقصی نقاط عالم افزوده میشود و در کنار شیعیان مشتاق و دلداده، چه بسیار غیرمسلمانان و غیرشیعیان که کنجکاوانه رهسپار طریقالحسین(ع) میشوند تا خود تجربه کنند این پدیدهای را که تحلیل و تصور آن از دور برایشان راحت نیست.
🔸طبیعی است که در این اجتماع عظیم چیزهایی وجود دارد که برای این دولتها و نظام استکباری غرب نگرانکننده و تهدید محسوب میشود. مهمترین علت این نگرانی را میتوان در ترس از معرفی بزرگترین الگوی آزادگی و دریای بیکران حسین ابن علی(ع) دانست که دهها میلیون قطره در رودخانه اربعین خود را به آن میرسانند. آنها میدانند که جاذبه این دریای بیکران هر انسان آزادیخواه و مخالف ظلمی را به سمت خود میکشاند و از نظر آنها نباید راه و رسم چنین الگویی شناخته شود و نباید آزادیخواهان عالم زیر پرچمی واحد جمع شوند.
🔸امروزه طریقالحسین(ع) نهتنها یک مسیر پیادهروی بلکه نقشه رسیدن به پیروزی نهائی بر ظلم و نقطه وحدت آزادیخواهان و حقجویان عالم است که یاران آخرالزمانی حسین از هر دین و مذهب و نقطهای به ندای یاریطلبی امامشان لبیک میگویند.
🌹یکبارشهید لاجوردی من را صداکرد و به من گفت که: «فلانی! یک عده بخاطر بدهی در زندان هستند؛ به نظـر تـو با آنهـا چـه کنیم؟ دولـت باید یک سیستمی را طـراحی کند و بدهیهـای اینهــا را بدهد.» مبتکر این فکـر شهید لاجوردی بود که برای زندانیـان و بدهکـاران و مشـکلدارها پـول جمـع میـکرد.
🔹 یکبار هم به کـانون اصـلاح و تربیت رفتیم. وقتی نشستیم بچهها روی سر او ریختند؛ دیدم که این مرد زندانبان آمده اینجا ولی اصلا بچهها مثل اینکه بابای واقعی خودشان رادیدهاند.
اینها نمونهای از جـاذبههـای روحـی و اخـلاقی شهید لاجوردی بود.
🎙 راوی: محسن رفیق دوست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی بیانات رهبری در بازار مکاره سیاست بازی به کالایی مهجور و ناشناخته تبدیل می شود!
https://eitaa.com/seyedalisafi
.
خطای فاحش آقای عراقچی
🔹آقای عراقچی، وزیر امور خارجه، در پاسخ به این سوال که آیا از مجموع سخنان او در برنامه تلویزیونی شب گذشته می توان تعبیر مرگ برجام را داشت، گفت: «من چنین صحبتی نکردم اما برجام به شکل فعلی قابل احیا نیست ولی حتما اشکال دیگری برای توافق وجود خواهد داشت که ما دنبال خواهیم کرد».
🔻برجام شکل دیگری ندارد، همین سندی است که آقای ظریف و وزرای خارجه ۶ کشور در تیر ماه ۱۳۹۴ توافق کردند و سپس مورد حمایت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قرار گرفت. ایران، ظرف دو ماه تمام تعهدات خود را پیش از روز اجرای برجام به اجرا گذاشت! و سپس در اواخر دی ماه، روز اجرای برجام فرا رسید، اما طرف آمریکایی/ اروپایی از همان ابتدا به نقض تعهدات نیم بند خود درباره لغو با تعلیق تحریم ها پرداختند تا این که آمریکا در ابتدای سال ۱۳۹۷، اعلام کرد کلا از توافق خارج می شود.
🔹دولت روحانی با این وجود، به مدت دو سال و نیم همچنان انجام تعهدات را به شکل یکطرفه ادامه داد. سرانجام، پس از اثبات بی ارادگی غرب و گروکشی آنها، مجلس شورای اسلامی، قانون راهبردی اقدام متقابل را برای توقف اجرای تعهدات ایران تصویب کرد.
🔻در واقع، به اعتبار تنظیم غلط برجام و خوش خیالی تیم ظریف، ایران هزینه های گزاف توافق را پرداخت، اما با چک برگشتی تعهدات غرب و بد تر از آن، گروگان گرفتن تعهد لغو تحریم ها مواجه شد.
🔹در این میان، معنای سخن آقای عراقچی آن است که خسارت دیدگی هنگفت ایران، نادیده انگاشته شود و سراغ توافق دیگری بدون تامین حقوق پایمال شده ایران برویم؛ توافقی که قابلیت اجرا به زعم ایشان ندارد و طرف اصلی، شش سال قبل، از آن خارج شده است! این،اگر مرگ یک توافق چیست، پس چیست؟!
🔻توافق، اگر قابلیت اجرایی نداشته باشد و از سوی یک طرف زیر پا گذاشته شده باشد، حتما مرده است.
🔹آقای عراقچی نیز همین را می گوید، هر چند که نمی خواهد از کلمه مرگ برای روایت واقعیت استفاده کند. با این وجود می گوید که برجام به شکل فعلی قابل اجرا نیست.
🔻او از اشکال دیگر توافق سخن می گوید، بی آن که به خسارت های ایران از بدعهدی طرف غربی برجام اشاره کند. ضمنا توضیح نمی دهد که چگونه می شود با طرف کلاهبردار -بدون اخذ حقوق پایمال شده در توافق قبلی- توافق جدید کرد؟ از همه مهم تر اینکه طرف اروپایی نشان داد فاقد کمترین اراده مستقل و فاقد اهلیت است. در این میان، آمریکایی ها (هم ترامپ و هم بایدن) نشان دادند نه تنها بنای جبران ندارند، بلکه باج هایی فراتر از برجام می خواهند! در این صورت، ادعای توافق با اشکال دیگر، صرفا تضعیف موضع به حق ایران و پذیرش رسمی پایمال کردن حقوق کشورمان است.
🔹صرف نظر از موضوع برجام، گفتنی است که مواضع دیشب آقای عراقچی در تاکید بر رئوس کلی سیاست خارجی، گسترش همکاری با همسایگان و شرکای منطقه ای، و همچنین حمایت از جبهه مقاومت، مجموعا مواضع خوبی بود.
@IMANI_mohammad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عالمی را یک سخن ویران کند /
روبهان مرده را شیران کند
وقتی منافع ملی یک کشور فدای جاه طلبی می شود...
🔺مرحوم آیتالله امامی کاشانی
(رحمة الله علیه) - قالیباف - علی لاریجانی - مرحوم آقای فیروزآبادی و آقای عزیز جعفری کسانی بودند که بابت مذاکرات لوزان اظهار خوشحالی کردند و تبریک گفتند و باعث شد رهبر انقلاب به آنان تذکر بدهند!
🔹️ تبریک فرمانده سپاه پاسداران به پزشکیان بابت تأیید #تمام وزرای پیشنهادی و #سکوت ایشان نسبت به سوءاستفاده از جایگاه ولایت فقیه در مجلس، ما را یاد آن تبریکهای بیمعنی انداخت.
✅کانال نبرد_روایت_ها 👇
@nabarde_revayatha
از مدینه تا کربلا.pdf
2.86M
📌کتاب از مدینه تا کربلا
🔺این کتاب حاوی سخنان امام حسین (ع) از مدینه تا کربلا است.
نویسنده: آیت الله محمدصادق نجمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اوج محبت امام علی سلام الله علیه نسبت به گریه کنندگان بر سیدالشهدا علیه السلام
26.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تحلیل استاد جامعه شناسی دانشگاه فرانسه از پیاده روی اربعین
🌀 بیایید با حسین (ع) وقت بگذرانیم
🔺 راهپیمایی اربعین تجسم قصه عاشقی است
🔺 عشق حسین نیروبخش است و جان تازه به شما می دهد
🔹(این استاد قادر به گفتگو به زبانهای عبری، عربی، فارسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی و بوسنیایی است)
نقش رهبری در ان-AudioConverter.mp3
6.43M
نقش رهبر معظم انقلاب در انتخاب کابینه پزشکیان
࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
به کانال کمیل بپیوندید
@chanel_komeil
نقش قالیباف در -AudioConverter.mp3
5.28M
نقش قالیباف در انتخاب کابینه پززشکیان و اتفاقات اخیر
࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
به کانال کمیل بپیوندید
@chanel_komeil
معاندین در مقاب-AudioConverter.mp3
6.44M
نقشه معاندین و اصلاح طلبان افراطی برای انقلابیون صریح
࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
به کانال کمیل بپیوندید
@chanel_komeil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شعار «الموت لإسرائيل» در حرم مطهر امام حسین علیهالسلام طنینانداز شد.
به مناسبت اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین علیهالسلام؛
این راه، راه عشق است/ چرا باید به زیارت اربعین رفت؟/ هشت فراز نورانی از زیارتی که خواندنش نشانه ایمان است +مداحی و فیلم👇
https://jahannews.com/vdcexe8fojh87ei.b9bj.html
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۱
انقلابزدایی از سیاستورزیِ رسمی
🖊مهدی جمشیدی
۱. یکم شهریور، سالگرد شهادت سیّداسدالله لاجوردی – رحمهاللهعلیه- در سال هفتاد و هفت است. بهجز خاطرات مهمی که از دوستان و همکاران ایشان به جا مانده، یک وصیّتنامه از ایشان نیز در دست است که اشارات روشنگری دربارۀ حقایق ناگفتۀ انقلاب دارد. به تحلیل بخشهایی از این متن، میپردازیم.
در ابتدا، ایشان مینویسد: «با نام اسلام و در ذی اسلاميّت، شعارهای مردمفريبِ خالی از محتوا، رواج پيدا میکند و آنها که مسئوليّت جلوگيری از انحراف افکار را دارند ساکت مینشينند و گاه تأييد هم میکنند.» این سخن، ناظر به «نیروهای سیاسی» است که در پی جذب بدنۀ اجتماعی برای خویش هستند و به این واسطه، به عوامفریبی و سطحینگری روی آوردهاند و جامعه را استحمار و تحمیق میکنند. این یک سوی ماجراست، سوی دیگر این است که باید «نیروهای فکری»، میداندارِ مقابله با این سیاستورزیِ قدرتطلبانه و ماکیاولیستی باشند و مجال ندهند که اصالتهای فکر و فرهنگ انقلاب در جامعه، رقیق شوند، اما بهجای واکنش و کنشگری، سکوت و خاموشی اختیار میکنند. دراینحال، روشن است که جامعه، بیشتر و بیشتر به درّۀ «قشریگری» و «فقر فکری» و «هیجانزدگی» سقوط میکند و امکان عقلانیّت و منطق را میبازد. این روندی است که در طول دهههای پیش، در جریان بوده و الگوی مردمسالاریِ دینی را بهشدّت، تخریب کرده و آن را در عمل، به الگوی دموکراسیِ سکولار، نزدیک کرده است. واقعیّت انتخابات در جامعۀ ما، از بسیاری از معیارهای اصیل اسلامی و انقلابی، فاصله گرفته و اکنون از الگوی مردمسالاریِ دینی، یک نامِ بیمصداق باقی مانده است. این سیر نزولی و انحطاطی، همچنان در جریان است و آخرین نمونۀ آن، انتخابات ریاستجمهوری در سال جاری بود که مَثَل اعلای عوامزدگی است. همچنان که لاجوردی مینویسد، این تکلیف نیروهای فکری و معرفتی بود که به پالایش و تصفیۀ امر سیاسی بپردازند و در برابر التقاطها و انحرافها و کجاندیشیهای اصحاب قدرت و سیاست، موضعگیری کنند، اما چنین نکردند و حاصل نیز این شده که امروز، در سخیفترین موقعیّت سیاسی به سر میبریم. بهجز آیتالله مصباح – رضواناللهعلیه- هیچ نیروی فکریِ دیگری را نمیشناسم که در برابر التقاط سیاسی، موضعگیریِ جدّی و جانانه داشته باشد؛ او یکهتازه و تنها در معرکه حاضر شد و بر «لیبرالیسمِ اصلاحطلبان» و «عملگراییِ اصولگرایان» تاخت و آنها نیز از دهۀ هفتاد به اینسو، ایشان را با تمام توان، ترور شخصیّت کردند.
۲. در بند دیگری، لاجوردی مینویسد: «هر کس به خيال واهی و بیاساسِ رضايت بهاصطلاح مردم و به خيال خام و پوچِ پايگاه بهاصطلاح ملّی پيدا کردن، موضعگيری کند، مصداق فرمودۀ گرانقدر معصوم - علیهالسلام - است که من طلب رضی الناس بسخط الله فجعل الله حامده من الناس ذامّا.» این سخن لاجوردی، بخش عمدۀ واقعیّت سیاسی را در دهههای گذشته توصیف میکند؛ نیروهای سیاسی در اغلب مواقع، به «جامعه» ارجاع دادهاند تا «ارزشهای انقلابی» را به حاشیه سوق بدهند و به این ترتیب، امکان رأیآوری بیشتر را برای خویش فراهم کنند. آنها برای اینکه لایههای متجدّد و خاکستری جامعه را به سوی خود سوق بدهند، انقلاب و هدفهای انقلابی را تخریب کردند و یک سنّت انتخاباتی و سیاسی به راه انداختهاند که بر اساس آن، هر کسی بیشتر از انقلاب و ارزشها فاصله بگیرد، امکان رأیآوری بیشتری دارد. مردم در تلقّی آنها، همین لایههای بینابینی و سستعنصر هستند که عقاید مستحکم و باورهای متقن ندارند و گاه برای نان و بیبندوباری، ایمانفروشی میکنند؛ کسانیکه به تعبیر حضرت حسین - علیهالسلام – در زمانۀ ابتلاء و دشواری، «دنیادار» هستند و نه «دیندار»، و دینشان از «زبان» و «ادّعا» و «سخن»شان، فراتر نمیرود. بااینحال، عاقبت کار آنان، همان است که در روایت آمده است؛ در نهایت، مذموم و مطرود همان مردمی شدهاند که در آغاز، جانبشان را گرفتند و به آنها رأی دادند. غایت اینان، کسب بدنۀ اجتماعی از طریق وانهادن معیارهای اسلامی و انقلابی بود، و چنین نیز کردند؛ اما پس از چندی که از قدرت، کام گرفتند و زمانهشان به سر آمد، جامعه از آنها گریزان شد. این است سرانجام سیاستمدارِ دنیاطلبی که «رضایت مردم» را بر «رضایت خدا» ترجیح میدهند و برای وصول به کرسی قدرت، دینش را میفرساید تا شاید رأیهای بیشتری را نصیب خویش کند. امروز در سیاست رسمیِ کارگزارانِ جمهوری اسلامی، به عیان مشاهده میکنیم که اصل و اساس، رضایت اجتماعی است و کمتر کسی میکوشد که به تعبیر آیتالله خامنهای، «حرف خدا» بر روی زمین نماند. ازاینرو، از استقرار احکام الهی در جامعه میگریزند تا مبادا بخشهایی از مردم به آنها پشت کنند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۲
بازطراحیِ مشروطۀ سکولار در متن انقلاب
🖊مهدی جمشیدی
۳. لاجوردی در وصیّتنامۀ خویش مینویسد: «به همان اندازه، بلکه صدچندان که به امام قاطع و سازشناپذيرم عشق میورزم، نسبت به سازشکاران و مدافعانِ عملیِ ضدانقلاب - اگر در لفظ و اعتقاد هم مخالف باشند - نفرت دارم. بيم آن دارم حوادث مشروطه، مجدداً تکرار شود.» شاید برجستهترین خصوصیّت انسان انقلابی این باشد که «قاطع» و «سازشناپذیر» است؛ یعنی در برابر اقتضاها و تحمیلهای زمانه، تسلیم نمیشود و برای «ماندن»، از «هویّتِ» خویش نمیکاهد. به تعبیر آیتالله خامنهای، برای ما مهم است که «چرا بمانیم و چگونه بمانیم»؛ در این سخن، اصالت با ماندن نیست و نباید به هر قیمتی، ماندن را برگزید و نباید ارزشها را به حاشیه سوق داد. نظام منهای انقلاب، یعنی صورت منهای سیرت، یعنی ساخت حقوقی منهای ساخت حقیقی، یعنی سکولاریسم پنهان، یعنی پوچ و پوک و تهی شدن. نظام جمهوری اسلامی بدون منطق و مبنای انقلابی، یعنی انقلاب، یک لحظۀ تاریخی بوده و سپری شده و اکنون باید محافظهکارانه، در پی حفظ قدرت بود و بس. آنان که منفعل و وادادهاند - و به تعبیر آیتالله خامنهای، حاکمانی که همچون «شاهسلطانحسین» هستند – انقلاب را یکشبه میفروشند و جام زهر تعارف میکنند تا کمی بیشتر در قدرت بمانند. در تجربههای متعدّد دهۀ شصت، مشاهده کردیم که بسیاری از کارگزاران نظام، عقبنشینی و انفعال را توصیه کردند و این امام خمینی بود که مصمّم و جزمی ایستاد و استقامت ورزید. آنان که با «استقامت» بیگانهاند، بهزودی پا پس میکِشند و به رنگ غیرانقلابیِ زمانه درمیآیند و اسیر فشارها و فضاها میشوند. چنین است که باید از تکرار تجربۀ مشروطه در انقلاب هراسید؛ روزی که انقلاب به دست «روشنفکران» بیفتد، مشروطۀ سکولار به راه خواهد افتاد. و مگر چنین نشد و در دهۀ هفتاد، روشنفکرانِ سکولار در مسندِ قدرت ننشستند و از انقلاب به اصلاح و از سرمایۀ انقلابی به سرمایۀ اجتماعی و از اسلام به دموکراسی عبور نکردند؟! تعبیر آیتالله خامنهای از تحوّلات دهۀ هفتاد به عنوان «واگراییهای دهۀ هفتاد»، پردهای از وقایع مشروطه را نشان میدهد که به شکلی دیگر در اکنونِ ما تکرار شد. خطر مشروطۀ سکولار، همچنان در میان است و جریان روشنفکریِ سکولار، جانِ تازه گرفته و در لایههای مختلف قدرت، حضور و حیات دارد و گاه با فتنهانگیزی خیابانی و گاه با فریبکاری انتخاباتی و گاه با روایتپردازی رسانهای، نفسهای انقلاب را به شماره میافکند.
۴. لاجوردی ادامه میدهد: «چون عاشق نظام بودهام، از آن ترس داشتم که افشای چهرۀ سازشکاران، لطمهای ناچيز به نظام وارد آورد.» مسأله این است که اصحاب استحاله و نفاق و سازش، در قدرت رسمی به سر میبرند و خود را به نظام، گره زدهاند. دراینحال، هزینههای روشنگری، متوجّه نظام نیز خواهد شد و بر این اساس لاجوردی از سخن صریح و بیپرده میگریزد و استخوان در گلو و خار در چشم، با کنایه و اشاره مینویسد و میگوید. این شرایط، اکنون حادتر و شدیدتر شده است؛ چراکه بسیاری از نیروهای سیاسیِ سکولار، سالیان سال در قدرت بودهاند و حیثیّت و اعتبار نظام را به خود پیوند دادهاند و به این دلیل، واکنش صریح را دشوار کردهاند. نظام، هزینۀ اینان را میدهد و در، همچنان بر همان پاشنهای میچرخد که لاجوردی احساس کرده بود. بنا بود که لیبرالها به درون قدرت راه نیابند و عرصۀ رسمی، ملاکها و معیارهای جدّی داشته باشد، اما سادهنگریهای و تساهلها، وضع را دچار قفلشدگی و انسداد کرده است. البته همیشه، مصلحت در نگفتن یا صریح نگفتن نیست و اگر جبهه و جریانِ منسجم و همافزایی در میان باشد، میتوان با کمترین هزینه، روشنگری کرد، اما افسوس که چنین نیست.
۵. لاجوردی با دوراندیشی مینویسد: «مبادا سختیهای حرکت و فشارهای بينالمللی موجب شود تعادلی را که شعار نه شرقی و نه غربی، تا حدودی ايجاد کرده، به هم بزنند.» از جمله واگراییهایی دهۀ هفتاد، یکی همین بود که به عنوان تنشزدایی و گفتگوی تمدّنها و آشتی با جهان، سیاست انقلابی از دستورکار خارج شد و از سیاست خارجی، انقلابزدایی صورت گرفت. معیشت مردم در این برهه، به سیاست خارجی گره زده شد و اینطور القا شد که دشواری معیشت، ناشی از آرمانگراییِ انقلابی است و اگر به خصومت و معارضه با جهان ادامه بدهیم، چالشها ادامه خواهند داشت. هر دولتی که از راه رسید، به صد زبان و بیان این تحلیل غلط را به افکار عمومی خوراند و در ذهنها جاگیر کرد. ازاینرو، جامعۀ کنونی، تحریماندیش است و گمان میکند انقلاب، بیمنطق و لجباز و ماجراجو است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60