🌱روز قدس🌱
.
.
استاد 💔
مردِ میدانِ مبارزه با صهیونیسم...
.
جایت واقعا خالی است ...
@chakerolhossein
رقصی چنین میانه میدانم آرزوست...
این روزها یکی از مهمترین اتفاقات عرصه نظری در تاریخ انقلاب اسلامی را شاهد بودیم؛ مناظره استاد درخشان و دکتر غنی نژاد.
حقیر در این مناظره بیطرف نیستم و بیخودی ادای آدمهای بیطرف را در نمیآورم بلکه نه تنها منتقد بلکه دشمن اندیشه و جریان فکری و عملی دکتر غنینژاد هستم. حتی اگر استاد درخشان به این خصومت پایان دهند، که اجل شانه و هیهات منه که چنین کند، ما از پا نمینشینیم.
چرا؟ چون خداوند از ما عهد گرفته است که بر گرسنگی مظلوم و شکمبارگی ظالم ساکت نباشیم و با امامان ضلالت و کفر بجنگیم.
تا کی تعارف؟ تا کی رودربایستی؟
تا کی تحمل ضد اسلامها و ضد انقلابها با پول بیت المال مسلمین و در سایه امنیت انقلاب اسلامی و در دانشگاههای کلیدی اقتصادی کشور؟
باید پرده تزویر این جریان ریاکار را درید.
باید قلمهایشان را شکست،
و باید آنها را به محاکمه کشید.
چرا؟
چون اینان شیاطین تعلیم یافته
و اینان دشمنان معیشت توده مستضعف
و اینان برپادارندگان واقعی استعمار استعمارگران
و اینان ادامه دهندگان راه مزدورانی چون میرزا حسین خان سپهسالار و میرزا ملکم در پذیرش قراردادهای ننگینی چون رویترز در شکل فرانو آن هستند.
اینان تحت ولایت پیامبر اسلام و امام صادق علیهما صلوات الله نیستند بلکه امامان ایشان اراذل و جنایتکاران نقاب داری چون هایک و فریدمن و اسمیت و هیوم هستند.
اینان لبه دوم قیچی جنگ اقتصادی و تکمیل کننده عمل اتاقهای تروریسم اقتصادی چون تی. اف. آی و اوفک در فشار بر مردم مظلوم و قهرمان ایرانند.
سیاستهای شوک آفرین چون جهش دادن به قیمت سوخت، خصوصی سازی بیمار و جولان آزاد بانکهای خصوصی و تسلیم نمودن کشور در برابر سرمایهداران زالوصفت بین المللی و ... همه دانش و هنر ایشان است.
چه صبری دارد جمهوری اسلامی و چه آغوش آزادی که به جای محاکمه این مقلدان بیسواد در #سلسله_دادگاههای_لیبرالیسم، به آنها برای مناظره فرصت میدهد تا با وقاحت، اقتصاد انقلاب اسلامی را کمونیستی بدانند و قانون اساسی را که به بهای خون هزاران شهید به دست آمده است مارکسیستی بنامند و به علمای اسلام توهین نموده و اسلام را طرفدار سرمایهسالاران زالوصفت قلمداد کنند. به شهید بهشتی عزیز با خنجرهای تهمت حمله کنند و او را که یک امت بود و مظلوم زیست و مظلوم مرد، پس از شهادتش نیز خنجر زنند و در حریمش بمبگذاری کنند.
تا تشکیل سلسله دادگاههای لیبرالیسم در ایران، برای روشن شدن فضای فکری مردم بزرگوار و انقلابی ایران با طرفداران این مکتب یعنی #بچههای_شیکاگو آماده مناظره هستیم.
خدایا این مرد بزرگ و الهی، استاد مسعود درخشان، را که اینگونه در میانه میدان نقاب از چهره تزویر لیبرالها بر میاندازد، محافظت فرما و ملت ما را قدردان او قرار ده.
رقصی چنین میانه میدانم آرزوست...
🖌سید محمد رضا رضی
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy
📌آنچه کثیفان همه دارند، آن یکجا دارد!
⚠شهید بهشتی قاطعانه در خصوص اقتصاد سوسیالیستی و کاپیتالیستی میگوید:
«وقتی ما ماتریالیسم مارکسیستی را میگوییم بد است، ماتریالیسم کاپیتالیستی دنیای غرب صدها برابر آن بد و کثیف و آلودهی ظلم است. بنابراین، معلوم باشد که ما یک بررسی نقادانه میکنیم. من معمولاً عادت هم داشتهام که هر جا نقدی میخواهم از ماتریالیسم سوسیالیستی مارکسیستی بکنم، همانجا یادآوری کنم که ماتریالیسم شدیدتر و کثیفتری هست. من گفتم که اگر برای یک انسان غذا فراهم کنید، مسکن فراهم کنید، بهداشت فراهم کنید، یک گاو پرواری است، ولی در نظام مارکسیستی یک گاو پرواری تا حدودی افساردار، در نظام کاپیتالیستی غربی یک گاو پرواری افسار گسیخته است. پس انتقاد از آن، هرگز ذرهای این را نشان نمیدهد که این یکی نیز مورد انتقاد نیست. این یکی صدبرابر مورد انتقاد است. در این همهی کثافتها هست. آنچه کثیفان همه دارند، این یکجا دارد» (نظام اقتصادی در اسلام؛ مباحث نظری: ص ۷۲).
پ.ن:
⛔این نگاه را مقایسه کنید با نگاه بعضی از مسئولین و دوستان انقلابی نسبت اقتصاد سرمایه داری و لیبرالیسم اقتصادی!
💡آیا مانند شهید بهشتی، اقتصاد سرمایه داری را صد برابر کثیف تر اقتصاد کمونیستی می دانیم؟!
#جبهه_تمدن_ساز_انقلاب_اسلامی
@jebhetse
📜 بخشی از مقدمهی #قانون_اساسی جمهوری اسلامی ایران:
🔹 #اقتصاد وسیله است نه هدف
«در تحکیم بنیادهای اقتصادی،
اصل، رفع نیازهای انسان در جریان رشد و تکامل اوست،
نه همچون دیگر نظامهای اقتصادی تمرکز و تکاثر ثروت و سودجویی؛
زیرا که در مکاتب مادی، اقتصاد خود هدف است
و بدین جهت در مراحل رشد، اقتصاد عامل تخریب و فساد و تباهی میشود،
ولی در اسلام اقتصاد وسیله است
و از وسیله انتظاری جز کارایی بهتر در راه وصول به هدف نمیتوان داشت.
با این دیدگاه برنامه اقتصادی اسلامی
فراهم کردن زمینه مناسب برای بروز خلاقیتهای متفاوت انسانی است
و بدین جهت تأمین امکانات مساوی و متناسب و ایجاد کار برای همه افراد و
رفع نیازهای ضروری جهت استمرار حرکت تکاملی او
بر عهده حکومت اسلامی است.»
🔗 مطالعه متن کامل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
🔗 دریافت فایل پیدیاف
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
11.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 انقلاب اسلامی یک جمع است، یک بیداری است...
👤حاج #نادر_طالب_زاده
◽️اولین سالروز درگذشت نادرترین یار انقلاب، سردار جبههی فرهنگ و رسانه، حاج نادر طالب زاده گرامی باد.
📝 @FarajNezhad110
بیتاب و صبور، ایستادهست هنوز
همقبلهی نور، ایستادهست هنوز
بر گرده و سینه زخم دارد امّا
کوه است و غیور، ایستادهست هنوز
#حمیدرضا_الداغی، شهادتت مبارک ...
#خوش_غیرت
9.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مناظره اقتصادی
🖊۴۰ ساله ما رو با اقتصاد غربی به اینجا کشوندید، یکم بیخیال بشید ببینیم اسلام هم چیزی داره یا نه.
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
اقتصاد در سپهر ولایت فقیه
بخش ۱ از ۴
چرا اقتصاد اسلامی آن چیزی است که ولی فقیه میگوید؟ چرا استناد به سخن ولی فقیه در بحث اقتصادی امری کاملا علمی است؟
استاد درخشان در مناظره با دکتر غنی نژاد که معتقد بود مگر امامین انقلاب اقتصاد خوانده اند؟، اقتصاد اسلامی را اینگونه تعریف کردند: "آنچه امام خمینی در اقتصاد گفته اند اقتصاد اسلامی است."
این یک بیان احساسی و یا سیاسی و یا به جهت نفهمیدن اقتصاد و یا اسلام نیست بلکه خود "یک نظریه بدیع و عمیق علمی" است.
این نظریه از چند زاویه قابل بیان و اثبات است.
📚۱. ولی فقیه مجتهد و اسلام شناس جامع الشرایط است که در هر عصری به تصدیق اهل خبره تشخیص داده میشود. کار بنیادین اسلام شناس جامع الشرایط، اداره جامعه است. یکی از مهمترین عرصه های اداره جامعه، معیشت و اقتصاد است. فقیه نه تنها باید نظرات اقتصادی را بشناسد، بلکه باید اقتصاد واقعی حاکم بر جهان را بشناسد و بلکه بالاتر باید راه مواجهه و برخورد با آن را نیز بداند. یعنی علم به اقتصاد در ذات صفات و ویژگیهای یک مجتهد جامع الشرایط است. یعنی فقیه نه تنها باید اقتصاد را بشناسد بلکه باید بصیرت اقتصادی داشته باشد و این بصیرت اقتصادی مرتبه ای بالاتر از دانش و اطلاعات اقتصادی است.
با بیانی که گذشت ولی فقیه ضرورتا باید بصیرت اقتصادی داشته باشد و اگر نداشته باشد یا اساسا فقیه نیست و یا فقیهی ناقص است.
پس این سوال اساسا غلط است که: "مگر امام خمینی یا امام خامنه ای اقتصاد می دانند؟" بلکه باید پرسید: "مگر میشود فقیه جامع الشرایطی اقتصاد نداند؟"
بله ولی فقیه، فارغ التحصیل "این به اصطلاح علم اقتصاد" نیست. یعنی اقتصادخوان نیست. یعنی شاگرد آدام اسمیت و هیوم و مالتوس و مارکس و کینز و هایک و فریدمن نیست.
و این دقیقا فضل اوست. او از بند دانش اقتصاد لیبرال آزاد است!
چرا که به حکم فقاهت باید در پنجه این امامان ضلالت پنجه بیفکند و آنها را که به اعتراف خود، کاهنان معبد نفسانیت هستند بر خاک زند.
پس ولی فقیه لازم نیست و بلکه نباید دانشجو و یا فارغ التحصیل اقتصاد سرمایه داری باشد، مثل مرزبانی که نباید قاچاقچیان تربیتش کرده باشند...
بله او باید حتما اقتصاد بداند و نه تنها اقتصاد را خوب بشناسد بلکه بصیرت اقتصادی داشته باشد.
#مناظره_درخشان
🖌سید محمد رضا رضی
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy
اقتصاد در سپهر ولایت فقیه
بخش ۲ از ۴
چرا اقتصاد اسلامی آن چیزی است که ولی فقیه میگوید؟ چرا استناد به سخن ولی فقیه در بحث اقتصادی امری کاملا علمی است؟
📚۲. ولی فقیه رهبر جامعه است. یعنی سیاست کننده جامعه است.
بد نیست معنای سیاست را موشکافی کنیم.
سیاست یا مجازا و به شکل تحریف شده به کار میرود و یا حقیقتا و در معنای درست خود.
سیاست تحریف شده به معنای تدلیس، شیطنت و فریبکاری است و این، تحریفِ معنای سیاست و مجاز و نادرست است.
سیاست در معنای حقیقی خود در علم فلسفه یعنی "تدبیر".
تدبیر دونوع است یا ناظر به درون نفس و یا بیرون نفس. اگر تدبیر ناظر به درون نفس باشد علم اخلاق را میسازد. اگر ناظر به برون باشد یا راجع به خود شخص است و یا راجع به نوع او(یا همان جامعه). اگر ناظر به خود وی باشد علم دوم یعنی تدبیر منزل را میسازد. اگر ناظر به برون نفس و جامعه باشد علم سوم یعنی "سیاست مُدُن" را شکل میدهد.
سیاست مدن نیز شامل تدابیر فراوانی است که مهمترین آنها دو سیاست عِدّه و عُدّه هستند. سیاست عُدّه همان اداره ساحت اقتصاد جامعه است.
حال آیا امکان دارد فقیه که باید جامعه را تدبیر و مدیریت کند سیاست عُدّه را نشناسد. بلکه فقیه قبل از شایستگی دریافت عنوان مجتهد جامع شرایط فتوی، بایستی به شناخت و بصیرت اقتصادی رسیده باشد.
با این بیان شبهه اقتصاد نخواندن فقیه خود به خود رنگ می بازد و جریانی عکس تصور لیبرالیسم و سکولاریسم ایجاد می کند: آیا امکان دارد مجتهد جامع الشرایط اقتصاد نداند؟
#مناظره_درخشان
🖌سید محمد رضا رضی
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy
اقتصاد در سپهر ولایت فقیه
بخش ۳ از ۴
چرا اقتصاد اسلامی آن چیزی است که ولی فقیه میگوید؟ چرا استناد به سخن ولی فقیه در بحث اقتصادی امری کاملا علمی است؟
📚۳. سطح کنشگری اقتصادی ولی فقیه سطح کنشگری طراحان مکاتب اقتصادی و نه کارشناسان فنی اقتصادی است. تفاوتی از جنس تفاوت معمار و بنا.
📚۴. فقیه در راهبری اقتصادی جامعه فارغ از حکیم و فیلسوف اقتصادی و یک تدبیرکننده و سائس یک کارشناس تمام عیار نیز هست. هنر بی بدیل او این است که در بستر مکتب اقتصادی اسلام نظرات متفاوت و بعضا متناقض کارشناسان را بشنود و انتخاب کند. بلکه خود تولید علم در نظام کارشناسی را رهبری کند.
پس مهمترین و بالاترین کارشناس خود فقیه است. چرا که احدی تخصص او یعنی تطبیق نظریات و راهکارها بر چارچوب اسلامی را ندارد.
اقتصاد سیاسی عرصه مدیریت و اداره است نه نظریه پردازی و نه کارشناسی به معنای عملیاتی کلمه. وظیفه کلان این مدیریت تحقق اهداف آن نظام است. در یک نظام با اهداف اسلامی حتی به فرض محال که چیزی به نام اقتصاد اسلامی وجود نداشته باشد مردم و رهبران اگر حتی صادقانه به دنبال اسلام نباشند برای حفظ ظاهر هم که شده باید با زور کلی پول خرج کنند و عده ای را اجیر کنند تا بالاخره چیزی به نام اقتصاد اسلامی را خلق کنند. ایشان باید اقتصاد اسلامی را ضرورتا به حکم هدف و جهتگیری خود بسازند و بیافرینند.
و این دقیقا همان کاری است که رهبران سیاسی و علمی لیبرالیسم مانند چارلز تاونشند، شلبورن و دیوید هیوم با استخدام آدام اسمیت و تعریف و تامین مالی طرحی تحقیقاتی به نام "کتاب تحقیقی در ماهیت و ریشه های ثروت ملل" اقتصاد لیبرال را آفریدند.
با پوزش از چنین بیان عوامانه ای، هیهات که اسلام اقتصاد نداشته باشد و اقتصاد اسلامی وجود نداشته باشد. اقتصاد اسلامی وجود داشته و دارد و کمی مطالعه قرآن، اندکی حدیث و مقداری تاریخ تمدن اسلامی آن را نمایان میسازد.
#مناظره_درخشان
🖌سید محمد رضا رضی
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy