خداوند براى مهدى، مردمانى را بر مى انگيزد كه از گوشه و كنار زمين جمع مى شوند، همچنان كه ابرهاى پراكنده پاييزى به هم مى آيند. به خدا سوگند، من نام هاى آنها را و نام اميرشان را و جايى را كه مركب هايشان را مى خسبانند، مى دانم. مهدى به كعبه وارد مى شود و مى گريد و به درگاه خدا زارى مى كند. خداوند عزّوجلّ فرموده است: «يا [ كيست ] آن كس كه درمانده را ـ چون وى را بخواند ـ اجابت مى كند و گرفتارى را برطرف مى گرداند و شما را جانشينان اين زمين قرار مى دهد؟
#امام_علی_علیه_السلام
#بحارالأنوار_جلد33_صفحه158
4_5891201233112271057.mp3
6.79M
🎧 نواهنگ فوق العاده زیبای جدایی
#تنظیم_استودیویی
▪️یابنالحسن بگو کجایی...🥀
▪️تنــگه دلم ازین جدایی...🥀
🌹🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌹
🌸ادامه مبحث احکام شرعی 🌸
🌺هشتمین از نجاسات// کافر// میباشد🌺
مساله ۱۰۶= کافر یعنی کسی که منکر خدا است،یا برای خدا شریک قرار می دهد،یا پیغمبری حضرت خاتم الانبیا محمّد بن عبدالله علیه السلام را قبول ندارد،نجس است،و همچنین است اگر در یکی از اینها شک داشته باشد،و نیز کسی که ضروری دین یعنی چیزی را که مثل نماز و روزه مسلمانان جزء دین اسلام می دانند منکر شود چنانچه بداند آن چیز ضروری دین است و انکار آن چیز برگردد به انکار خدا یا توحید یا نبوّت،نجس می باشد و اگر نداند احتیاطا باید از او اجتناب کرد،گرچه لازم نیست.
🌺تذکر: دوستان محترم،مراجع عظام تقلید در این مسئله اختلاف نظرهایی دارند،برای جزئیات مسئله،می توانند به رساله شانزده مرجع ص ۹۳ رجوع کنند،
🌺منبع: توضیح المسائل شانزده مرجع، م ۱۰۶،ص ۹۳
🌸مساله ۱۰۷=تمام بدن کافر ۱" حتی مو و ناخن و رطوبتهای او نجس است.
___^________^_________^________^
🌼۱"نوری= غیر اهل کتاب.....
🌼فاضل: تمام بدن مشرک....
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
مکارم: مساله= آنچه درباره نجس بودن کافر گفته شد تمام اجزای بدن او حتّی مو و ناخن را شامل می شود.
زنجانی: مساله=آنچه در مورد نجاست کافر گفته شد تمام اندام کافر،حتّی مو و ناخن و رطوبتهای او را شامل می شود.
🌺منبع: توضیح المسائل شانزده مرجع، م ۱۰۷،ص ۹۶
🌸مساله اختصاصی،طبق فتوای آیت الله مکارم 🌸👇👇
مساله ۱۱۴= کسانی که به خدا و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم ایمان دارند،ولی وسوسه هایی برای آنها پیدا می شود و به مطالعه و تحقیق می پردازند پاکند و این وسوسه ها ضرری ندارد.
🌺منبع: توضیح المسائل شانزده مرجع، مساله اختصاصی/ آیت الله مکارم/ ص ۹۶