eitaa logo
nassabeh.com
13.1هزار دنبال‌کننده
225 عکس
40 ویدیو
16 فایل
کانال اختصاصی انتشار پژوهش‌ها، اشعار، ‌‌‌عکسها، مصاحبه‌ها از:سید حامد نسابه کپی برداری واستفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع هست ارتباط با مدیر: @nassabeh_com وبسایت: http://www.nassabeh.com/ ویراستی: https://virasty.com/nassabeh_com پیوند کانال:
مشاهده در ایتا
دانلود
nassabeh.com
🇺🇸🦮 سَگ فروش ‼️👇
🇺🇸🦮 سَگ فروش‼️ 🖌 ... روزی در جستجوی روزی، قدم در راه نهاده و تسبیح‌گویان، چونان مرغی از پیِ دانه روان، زمزمه‌کنان مر خدای را : 🤲 دوستی برسان، چونان که در این طریق باشد مرا همی یار چنانکه از مصاحبت او بهره‌ها برم، بی‌‌خجلت و بی‌عار !! 🏞 القصه در کوچه باغی که از فرط زیبایی، بود چون راغی پُر گُل در موسم ربیع ! کسان را دیدم بر درِ سرای خواجه، مشغول مَبیع طُرفه آنکه به طَرفه‌ای بیع و شری می‌نمودند و متاع آنان سَگ و شیوه‌ی ایشان در ستاندن و بستاندن، بی‌لَگ ! ⚠️ پس در آن حال که از فرط تعجب، بیخود از خود شده و از کراهت معاملت ایشان، صورتم به صُورِ مشجّرِ دستار، پناه برده، در اوج تحجّب، 🏰 از گوشه‌ای، قدم به درون سرا نهاده، پشت به آن لئامِ کالانعام به خدمت خواجه در رسیدم که ورا با پدر، موانستی دیرین بود و محضرش مر دوستان را مجانستی شیرین و بارگاهاش شکوهی داشت نه‌کمتر از اردویِ زرّین !! 🌱🌾 چون چشمها در چشمها مستغرق بشد، چشمه‌ها از شوق دیدارِ یار، بر دامن گونه‌ها جاری و الطافِ بیشمار در آن میان، ساری و تیرهای مسرّت از کمانِ الباب به طرفین رها و اطباقِ مودّت به جانبِ دوست روان، در میانه‌یِ آن سرا 🎉 که : "روز دیدارِ دل انگیزان خوش است " 🔸 فی الحال از حال و احوال، فارغ نشده بودیم که گماشتگان، سراسیمه عارض و اذهان حاضران در دلیل تشویش آنان فارض و بساط عیش بر خلاف دقایقِ ماضی منقِّص و خواجه بر سیره‌ی اسلافِ قاضی بر نتیجه‌ی دقائق عرایض چاکران، متربِّص 🧮 مخلص کلام: کلابی چند از جُلّابِ جار، بر مخلصان درگاه و مقیمان دار متعرِّض و عددی چند از اصحاب میکده، از صدمات حملات آنان، میگون و خواجه در فکرت که همی چه باید کردن و چون ؟! که از آن میان، تنی چند از ندیمان، با آب و تابی چنان، که گویی هستند در شمار، عبیران چاره را در زدنِ متعلقاتِ همسایه با سهامی چند از بهترین کماندارانِ پرمایه دیدند ولا غیر ‼️ 🔍 پس در آن هنگامه‌یِ شور و نوا و شین و عزا، خواجه به سیاق پیشین، و به جهت تبیین، نظر به سابقه‌یِ دوستی، نظر در من انداخت که چون کنیم ؟؟ سکوت پیشه کنیم؟ یا بنوازیم نوای حرب با عدو را بر گوستی؟؟ و حالیه با اوئی یا بر اوستی ؟؟ ا📜ا گفتمش جانا، شود بس ساق از یک بُن زدود لیک تا بُن باشد آنجا، ساق‌ها روید بسی گفت: بهتر گوی فحوای کلام خویش را این چنین، باشد سخن، همچون انار نارسی 🗞 پس : گفتم که جانا بر سگ ولگرد شاید بتوان زدن سنگی، دگر اینجا نپاید اما سگ همسایه را نتوان براندن زیرا رود با صاحبش از نو بیاید همسایه را هم نیک دانی، نِی توان زد زیرا بساط عیش با دعوا نشاید لیکن شود بر سگ فروشان تیر انداخت تا زان سپس هرگز کسی را سگ نخاید! اوضاع گیتی نیز آری زین قرار است ارباب را می‌زن که بس راحت فزاید ورنه فعیل و فعله وُ فعّال و مفعول حیف است بهر دفعشان شرها بزاید‼️ 📣 خواجه چون این کلام شنود، لب به تبسم گشود و اراده‌یِ بُن کرد و صدا را پُر تُن!! اما نوکران و ندیمانِ درگاه و سهام‌دارانِ خرگاه که هر کدام به ترتیبی، تَطریف با اصل و اساسِ غائله را ناخوش داشتند و تجریفِ بُن‌مایه‌ی نائره را عجالتا ناممکن می‌دانستند فی‌الجمله،رای بر زدنِ بهائمِ جای گرفته در ضمائمِ همسایگان دادند !! و چون خواجه باز در من نگریست، عذر تقصیر خواسته، علت شرفیابی را معروض داشته، در نکوهش بی‌تدبیری مباشران سخنها گفته و از گسترش مبایع حرام و بی‌اعتنائی به اصول حِزام بر سردرِ سرای خواجه که باعث تجرّی اربابِ شرّ و گسترش دایره‌یِ نفوذ آنان شده تا جلوی این دَر! و در نکوهش آن قبائح، فی بیان خیرالبشر و حامل آخرالخبر، دُرها سفته و کلام را با اندرزی بس پر ملام به جهت ملامت عبید لئام، بدینجا رسانیده، اضافه نمودم : ا📚ا تا اجازت دهی به سگ‌بازان کارها این چنین، که بینی هست! گر بخواهی شود امور اصلاح این تو وُ وان عدووُّ ،‌ سربازان ⌛️ پس درنگ را بیش از آن معقول نیافته و خدنگ سخن را بیش از این در هم نبافته، رخصت طلبیده و از میانه‌ی روزی چنان، باز از پی روزی، چون روزبهی از روزبهان، نهار تمجید را به لیلِ تحمید متصل نمودم، فارغ از هیاهوی این‌و‌آن . 📖 چه : صلاح ملکِ خود، خسرو بداند یکی را خواند و دیگر، براند ✍: سید حامد نسابه نشر ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ و بازنشر: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ 📜🗞🖌☘🗞🖌📜 ✅ کانال اختصاصی سید حامد نسابه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/32833672C1ad49dff3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
nassabeh.com
justice of geography-sh.nassabeh.mp3
6.36M
🔸همه چیز در شش دقیقه از مگس تا میدانهای جاذبه بین کهکشانی و از بتهای لات منات و عزی تا دلار و وال‌استریت و از علم اداره جهان تا ابزار اجرای عدالت زین پس در مجموعه اشاراتی کوتاه، تحت عنوان : «عدالت جغرافیایی» در تعادل هست این مینا سپهر... 🎙✍: سید حامد نسابه 🌍♻🌐 ✅ کانال اختصاصی سید حامد نسابه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/32833672C1ad49dff3c
nassabeh.com
🔻چیزهایی که از ما ربودند‼ 🎭 حکمرانی متکی به اصول صحیح یا حکمرانی متکی به کودتا با حمایت خارجی؟؟ 🔸
3 azododdoleh va rezakhan-sh.nassabeh.mp3
6.3M
جایگاه یهودیان و مسیحیان در حکومت عضدالدوله، در کنار پیروان سایر ادیان ... 🔸 ابداع سیستم گذرنامه و ثبت احوال در دوران دیلمیان یعنی حدود ۱۰۰۰ سال قبل از دوره پهلوی !! 🔸 رمز عدم بروز هرج و مرج سیاسی در دوره دیلمیان، با وجود بکارگیری مسیحیان، یهودیان و زرتشتی‌ها در کنار پیروان مذاهب مختلف اسلامی جهت اداره شئون مختلف حکومتی در ابعاد سیاسی، علمی و ... 🔸 ابزارهای جغرافیایی کارآمدترین وسیله برای سنجش میزان درستی و یا نادرستی شیوه‌های حکمرانی در هر دوره ! 🎙:سیدحامدنسابه در گفتگو با رادیو 📻📡📻 📚 یکی از منابع مورد استفاده در این قسمت: تاریخ تمدن اسلامی در قرن چهارم، تالیف آدام متز ترجمه محمد حسین استخر 🎬بخشی از قسمت 202 سلسله برنامه‌های جغرافیایی قلمرو ذیل مبحث استقلال و ظهور و افول تمدنها ✳️ استماع یا دانلود فایل کاملرادیو جغرافیامجموعه ربوده شده‌ها در : http://nassabeh.com/ کانال اختصاصی سیدحامدنسابه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/32833672C1ad49dff3c
nassabeh.com
در ره قدس از برِ جالوت می‌باید گذشت بی‌گمان از طعنه‌یِ طاغوت می‌باید گذشت تا رسد تبشیرِ حق از واد
باز از شیراز تا بیروت ... ا🖌📜ا در ره قدس از برِ جالوت می‌باید گذشت بی‌گمان از طعنه‌یِ طاغوت می‌باید گذشت تا رسد تبشیرِ حق از وادی اَیمَن به ما همچو موسی، از همه ناسوت می‌باید گذشت زانکه منزل بس خطرناک است و مقصد بس بعید پس بسانِ مُحرِمِ لاهوت می‌باید گذشت چون نباشد این سزا، فَرّ از غزا در غزّه نَک بی درنگ از نهر، چون طالوت می‌باید گذشت تا کند سُکنی سَکینه در دل مستضعفان عَهد را وَالعصر، بی تابوت می‌باید گذشت این زمانی که زمین گشته‌ست مفتونِ فِتَن سِحر را با حربه‌یِ ماروت می‌باید گذشت تا شود شادان دل غمدیدگان شرق و غرب بی‌امان از باره‌یِ باروت می‌باید گذشت تا ببینی نور حق را بس عیان در عسقلان گاه هم از جانبِ حانوت می‌باید‌گذشت "حامد" اَر خواهی ببینی مسجدالاقصی رَها باز از شیراز تا بیروت می‌باید گذشت : سید حامد نسابه نشر: ۱۴۰۲/۰۷/۲۹ باز‌نشر:۱۴۰۳/۰۷/۰۱ 🚩✊🇵🇸✊🚩 ŸŸاز مجموعه شعر انتقام سخت و طوفان‌الاقصی: http://www.nassabeh.com/fa/Module/literature/95--طوفان‌الاقصی ✊📚ŸŸکانال اختصاصی سیدحامدنسابه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/32833672C1ad49dff3c
" تَکینِ دَفین" می‌کشد پَر،گاه مرغِ روحِ مردان تَکین تا ورای آسمانها ازدل این سرزمین هست از اقصای دوران اینچنین رسم بشر گوهر و سیمِ ثمین گردد همی آری دفین زین سبب هر جای این خاک گُهرخیزعزیز چون بکاوی نیک بینی مملو از دُرّ ونگین گشته مسطور از ازل اسماء بس ابنآء ما در شمار بهترینها،خط شکن،سیلِ سَفین هست این خط مقدم گاه در جولان ولی گاه هم در ژرفنای ژرفِ این نیکو وَتین "حامد" اَر خواهی شوی از جمله اهل ولاء باش در جیلِ جِهاد و جانِبِ صَحبِ یمین ✍:سید حامد نسابه 🗓 دوشنبه دوم مهرماه یکهزار و چهارصد و سه دور خورشیدی گذشته از هجرت 🔺"از معادن طبسِ ایران تا غزّه و جولان وتا قلل رفیع جبالِ لبنان" این روزها مصادف با پر کشیدن ارواح طیبه مجاهدان از صفوف مقدم نبرد در غزه ولبنان و جولان به سوی ایزد منّان، خبر جانسوز شهادت مردانِ مرد،آن شیردلانِ هماره با دشواریها در نبرد،کارکنان خدوم وبی‌آلایش معدن در طبس،و رهیدن شماری از آنان از زندان جان و قفس داغی دیگر بر دل نهاد و عبراتی دیگر از چشمۀ چشمانِ مردمانِ نیکونهادِ ایرانِ جان،جاری ساخت.. روحشان شاد و همنشین با ارواح طیبۀ نیکوترینِ مجاهدان وعباد 📜 این شعر تقدیم به همۀ آنان که روح بلند و بیقرارشان از فراز قلل رفیع رستگاری از جبل و جولان تا غزّه و لبنان و از اعماق معادن طبس تا جای جای ایران،مامن ایمان همچنان به سوی معبود پَر می‌کشد 📚اشعار مناسبتی◀ادبیات: http://nassabeh.com/ ✊🇵🇸🇮🇷✊کانال اختصاصی سیدحامدنسابه: https://eitaa.com/joinchat/32833672C1ad49dff3c
42.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هر چند قصد نداشته و ندارم اینجا مطلبی رو منتشر کنم که رونوشت مطالب سایر کانالها باشه ولی حیفم اومد این رجزخونیِ حماسیِ خیبری که روز جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) توسط حاج حسین طاهری خونده شده رو اینجا برای مخاطبان عزیز منعکس نکنم،خصوصاً در این ایام که کارزار خاک و خون و عشق و جنون در سرزمین‌های مقدس بالا گرفته.. ...از نیل تا فرات امروز در قبضه‌یِ ابابیل است از بحر تا به نهر آری در انتظار سجیل است... ..الا قوم ستمکاران زموشک برسد باران که فتاح شده تشنه به خون همه خونخوران... شعر: حاج محمد رسولی 🚩🇮🇷🇮🇶🇱🇧🇸🇾🇵🇸🚩 ✊کانال اختصاصی سیدحامدنسابه: https://eitaa.com/joinchat/32833672C1ad49dff3c
nassabeh.com
⛪ جایگاه یهودیان و مسیحیان در حکومت عضدالدوله، در کنار پیروان سایر ادیان ... 🔸 ابداع سیستم گذرنامه
4 rezakhan va azadoddlouleh darhaye baz ya konrol shodeh-sh.nassabeh.mp3
12.64M
مقایسه استقلال رضاخان، طالبان و عضدالدوله دیلمی از طریق بررسی عملکرد اونها در تامین ابعاد حقوقی سازمان سیاسی فضا در پهنه‌های جغرافیایی تحت کنترلشون ❗ 👑 عضدالدوله دیلمی چطور اقدام به احصاء هویت اتباع داخلی و خارجی، موقع ورود و خروجشون به شیراز می‌کرد؟؟!! آیا در اون موقع ساختاری برای ثبت احوال شهروندان و ابتاع خارجی وجود داشته ؟؟ 👑 الحاق کشور عمان فعلی به محدوده تحت حاکمیت ایران در عهد عضدالدوله دیلمی از طریق تامین کدوم ابعاد سه‌گانه حکومت اتفاق افتاد؟؟ (مقایسه کنید با جدایی آرارات کوچک، بحرین و .. از ایران در دوران پهلوی‌ها) 👑 آیا ما در عهد حاضر مثل عهد عضدالدوله دیملی در حدود ۱۰۰۰ سال قبل موفق به تعریف روابط متقابل حقوقی مطابق با شئون انسانها بین خودمون و اتباع کشورهای همسایه شدیم؟؟ 👑 لزوم مقایسه ابعاد مختلف عملکرد ما در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با عهد عضدالدوله دیلمی با کمک ابزارهای جغرافیایی تا نقاط ضعف رو برطرف کنیم و نقاط قوت رو تقویت به نظر شما انقلاب اسلامی تموم شده یا همچنان در حال حرکت رو به جلو هست؟ انقلاب یک امر ایستا یا سیال؟ ما اصولا چرا انقلاب کردیم؟ با نگاهی به قرون گذشته 🎙:سیدحامدنسابه در گفتگو با رادیو 📻📡📻 📚 یکی از منابع : تاریخ تمدن اسلامی در قرن چهارم، تالیف آدام متز ترجمه محمد حسین استخر بخشی از قسمت 202 سلسله برنامه‌های جغرافیایی قلمرو ذیل مبحث استقلال و ظهور و افول تمدنها ✳️ استماع یا دانلود فایل کامل/رادیوجغرافیا: http://nassabeh.com/ کانال اختصاصی سیدحامدنسابه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/32833672C1ad49dff3c