ای انتظارِ جاری ده قرن تا هنوز
بیتو غروب میشود این روزها هنوز
اما هنوز چشمِ جهانی به راه توست
این جمعه آه میرسی از راه یا هنوز...؟
با اشتیاق رؤیت تو رو به آسمان
هر چشم، خیره است ولی ابرها هنوز...
باران پاک رحمتی و خاک میکشد
هر لحظه انتظار نزول تو را هنوز
تو وعدهٔ خدایی و جاریست یاد تو
در خواهش مکرّر هر «ربنا» هنوز
در انتظار جمعهٔ تو ندبه میکند
ناحیهٔ مقدسهٔ کربلا هنوز...
🔸شب جمعه و شب زیارتی آقا ابی عبدالله،همه شهدای مقاومت همچنین برادر عزیزمان، آقا سید مصطفا را با قرائت فاتحه یاد کنیم.
___
◾️سید مصطفی مدرس مصلی
https://eitaa.com/seyyedmodarresi
گرچه صد داغ و هزاران غم سنگین داریم
چشم امّید به فردای فلسطین داریم
قدس از سیطرۀ کفر رها میگردد
عاقبت حاجت مظلوم روا میگردد
آفتاب از پس این ابر برون میآید
نوبت عاشقی و فصل جنون میآید
قدس آزادترین شهر جهان خواهد شد
«نفس باد صبا مشکفشان خواهد شد»
بهراسید که مهدی ز سفر میآید
صبر ایوبی این قوم به سر میآید
گرچه ابریست هوا و شبمان تاریک است
اندکی صبر عزیزان که سحر نزدیک است
میرسد جمعۀ موعود و سواری از راه
«هر که دارد هوس کربوبلا بسمالله»
🔸شب جمعه و شب زیارتی آقا ابی عبدالله،همه شهدای مقاومت همچنین برادر عزیزمان، آقا سید مصطفا را با قرائت فاتحه یاد کنیم.
___
◾️سید مصطفی مدرس مصلی
https://eitaa.com/seyyedmodarresi
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
💢انتشار برای نخستین بار
✍️سید مصطفی مدرس مصلی
🔺سنخ های استنباط از بیانات رهبری
سنخ های استنباط از بیانات رهبری دارای چهار رویکرد می باشد
۱ـ رویکرد تبویبی
در این رویکرد، با سرچ کلیدواژه ای بیانات رهبری ذیل یک مفهوم یا یک عبارت استخراج میشود. بخش «چکیده» Khamenei.ir چنین کاری رو انجام میدهد.
طبیعتاً روی مفاهیم و عباراتی که تکرارپذیری بیشتری داشتند، این کار انجام میشود. شبیه کار محدثان شیعه در مواجهه با احادیث ائمه هست که سعی می کردند تبویب کنند.
این رویکرد لازم و ضروری هست و جا داره از حوزه مفاهیم و عبارات به جملات و گزاره ها هم کشیده شود.
۲ـ رویکرد نظام وارهسازی
در این رویکرد، سعی میشود با کمک گرفتن از روش های تحقیق های کیفی یا غیرروشمند بیانات رهبری کدگذاری از بیانات صورت گیرد و طی چند مرحله کدگذاری و ادغام یک مدل مفهومی، یک نظام واره استخراج شود.
این رویکرد چند سالی اس که از آن استقبال میشود؛ منتها فرآیند تبدیل کدها به مدل مفهومی، با ابهاماتی روبه رو هست و اغلب مدل ذهنی پژوهشگرهست تا مدل مفهومی بیانات رهبری ولی اصل کار ضروری و لازم هست.
۳. رویکرد تاریخی
یکی از خلاهایی که رویکرد نظاموارهای متعارف دارد، عدم توجه به «روند تاریخی» بیانات رهبری هست. اینکه یک مفهوم در دهههای مختلف چه بار معنایی داشته و طی دهه های مختلف با چه تبیینی مطرح شده است. اینکه دیدگاه «شخص رهبری» به عنوان شخصیت و اندیشمندی که در روند تاریخی انقلاب، در حال تطور یا تکامل یا اصلاح هست، اغلب در دو رویکرد قبلی ازآن غفلت می شود. کمتر پژوهشی داریم که با این رویکرد دیدگاه رهبری را در یک مسئله بررسی کرده باشند.این رویکرد، غیر از بیانات، به پس زمینه های تاریخی اجتماعی جمهوری اسلامی هم باید توجّه داشته باشد.
۴ـ رویکرد معادلهسازی یا نقشهسازی
این رویکرد که مطالبه و نیاز عرصه حکمرانی و سیاستگذاری و اداره کشور هست، قصد استخراج «معادله» یا «چگونگی» مدیریت و سرپرستی انقلاب و عرصههای مختلف توسط رهبری را دارد. این رویکرد باید از تمامی سه رویکرد قبلی بهره ببره، علاوه بر ان ها، از «اقوال» رهبری فراتر بره و «افعال» رهبری را هم مشاهده کند. اینجا دیگه سرچ در سایت رهبری کفایت نمیکند و خرد سیاسی و عملی ناگفته رهبری که بعضاً در نگفته ها و نکرده های ایشون و ... وجود دارد را باید فهم کرد.
در اینجا قدری فهم رهبری سخت خواهدشد و روش تحقیق کفایت نمیکند و به میزان درک موقعیت و افعال رهبری، امکان صورتبندی پیدا میکند. چنین حوصله و دقتی را بنده تا حالا ندیدم کسی در مواجهه با بیانات رهبری داشته باشد!
در نهایت باید ابراز کرد اغلب پیشنهاداتی که دارد به دستگاه های اجرایی کشور داده میشود، از رویکرد اوّل یا دوّم بوده است.
▪️جهت شادی روح آن عزیز سفر کرده یک صلوات مرحمت کنید
#مرات_انقلاب
ˇˇ🌿@Activism_ideas🌿ˇˇ
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 سلسله هماندیشیهای مردمیسازیدولت
🔻مرحوم سید مصطفی مدرس مصلی:
●● دو دلیلِ به زیر کشیده شدن دولتها در بیان امیرالمومنین، به کار گُماردن آدمهای پَست و کنار گذاردن انسانهای فاضل است.
●● به شدت تحذیر میدهم که مردمیسازی تبدیل به کالا و بهعبارتی نوندونی شود.
●●برای مردمیسازی در قانون اساسی اصل ۴۳ به شدت مترقی، و بخش شوراها قابل اعتنا است.
●● پلتفرم و فناوری، تسهیلکننده مردمی سازی است.
#کلیپ #هم_اندیشی #حکمرانی_مردم #مردمی_سازی_دولت
🔅آرا|تبادل آرا؛ تضارب افکار؛ تعامل اندیشهورزان
🟩http://eitaa.com/joinchat/1152385329Cac48b49da2
🟥 ble.ir/join/MjYwNTM5NW
🔰بیاد سیدمصطفی مکتب امام
سلام و خداقوت خدمت دوستان عزیز
بنا داریم به مناسبت اولین سالگرد برادر عزیزمان سید مصطفی مدرس مصلی
مجلس ذکری را در روز های دوشنبه و سهشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در موسسه برگزار کنیم و یاد و خاطره سید مصطفی را بیش از پیش بینمان زنده نگهداریم قصد داریم در این جلسات با بیان خاطرات مختلف به ابعاد شخصیتی سید بپردازیم
و با سبک زندگی یک مجاهد بصیر
آشناشویم
لذا ما در دوشنبه ۱۸ دی خدمت برادر عزیزمان آقای #مهدی_خداپرست هستیم تا روایت سید را از زبان ایشان بشنویم
روایت سید و دغدغه مسجد روایت طرح سید برای مسجد تراز انقلاب
ان شاء الله خداوند متعال ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و خدمتگزاران به انقلاب اسلامی به ویژه #سید_مصطفی_عزیز را در این ایام مهمان سفره امیرالمومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهم بگرداند.
🔸مکان موسسه فتوت طبقه سوم
بلافاصله بعد نماز عصر
#روایت_مصطفی
#مجلس_دوم
#برادر_خداپرست
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بیاد سیدمصطفی مکتب امام
سلام و خداقوت خدمت دوستان عزیز
بنا داریم به مناسبت ایام اولین سالگرد برادر عزیزمان سید مصطفی مدرس مصلی
مجلس ذکری را در روز های دوشنبه و سهشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در موسسه برگزار کنیم و یاد و خاطره سید مصطفی را بیش از پیش بینمان زنده نگهداریم قصد داریم در این جلسات با بیان خاطرات مختلف به ابعاد شخصیتی سید بپردازیم
و با سبک زندگی یک مجاهد بصیر
آشناشویم
لذا ما در سشنبه ۱۹ دی خدمت برادر عزیزمان آقای #علی_مهدیان هستین تا روایت سید را از زبان ایشان بشنویم
ان شاء الله خداوند متعال ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و خدمتگزاران به انقلاب اسلامی به ویژه #سید_مصطفی_عزیز را در این ایام مهمان سفره امیرالمومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهم بگرداند.
🔸مکان موسسه فتوت طبقه سوم
بلافاصله بعد نماز عصر
🔸لایو جلسه از طریق همین کانال
#روایت_مصطفی
#مجلس_سوم
#برادر_مهدیان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰رویکرد تنزیهی و تشبیهی در میانه علت فاعلی و علت غایی
حضرت استاد در یکی از بازخوردهایشان فرمودند:"در دل هر دو رویکرد تشبیهی و تنزیهی نیز تنزیه یا تشبیه نهفته است. "
این سخن حقی است اما مسئله آنجا صورتی دیگر پیدا میکند که در عالم ماده تزاحماتی پدید آمده و یکی به مثابه علت فاعلی و دیگری به مثابه علت غایی مد نظر قرار میگیرد.
💠رویکرد تنزیهی به مثابه علت فاعلی و رویکرد تشبیهی به مثابه علت غایی
چنانچه رویکرد تنزیهی به مثابه علت فاعلی و رویکرد تشبیهی به مثابه علت غایی در کنش های انسانی مطمح نظر قرار گیرد آنگاه فاعلیت و سازندگی با ممشای مبارزه به غایت تمدن سازی در پی گرفته می شود.
به عبارتی هر چند "ما در موقف امثال یمن و غزه نیستیم" لکن جبهه مستضعفان در یک نگاه کل نگرانه زیر چکمه نظام سلطه قرار دارد و مستضعفان امامان بالقوه ارض هستند و نه امامان بالفعل!
فلذا فصل اخیر چهره ما بایستی مبارزه به منظور اتفاقا زدودن نفوذ طاغوت در رگ رگ شئون حیات اجتماعی و تمدنی ما به غایت تمدن سازی بایستی باشد.
به تعبیر دیگر لازمه هجرت از منطقه تحت نفوذ ولایت طاغوت و حاکمیت طاغوت به منطقه تحت نفوذ ولایت الله و حاکمیت الله، نفی درونی ولایت طاغوت و قطع رابطه با آن می باشد و این لازمه اش محقر شدن و کوچک شدن طاغوت و مظاهر تمدنی چشم پرکن طاغوت در دیدگاه همگان، و ذلیل خوار شمرده شدن پذیرفتن ولایت طاغوت می باشد.
این ممشا مدعیست اگر به دنبال تمدنسازی هستیم(رویکرد تشبیهی به مثابه علت غایی) در این صورت بایستی از هرگونه وابستگی فکری، عاطفی و رفتاری به طاغوت خویشتن خویش را برهانیم(رویکرد تنزیهی به مثابه علت فاعلی)
سوال اینجاست که با این تقریر این ممشا و سیاست، سیاستی در پارادایم تمدن و نه در تراز تمدن خواهد بود؟!
💠رویکرد تشبیهی به مثابه علت فاعلی و رویکرد تنزیهی به مثابه علت غایی
حال چنانچه رویکرد تشبیهی به مثابه علت فاعلی و رویکرد تنزیهی را به مثابه علت غایی در کنش های انسانی مد نظر قرار گرفته و سیاست انقلاب اسلامی بر این ممشا مستقر گردد بدین معنا خواهد بود که ما با تمرکز بر فاعلیت ساخت ایران پیشرفته به دنبال غایت چالش با نظام سلطه و دستگاه استکبار و رفع فتنه طاغوت از عالم باشیم.
فلذا فصل اخیر چهره ما بایستی «پیشرفت و تحول و آبادانی» باشد، یعنی جاری ساختن ربوبیت الهی در رگ رگ شئون حیات بشری.
به تعبیر دیگر لازمه هجرت از منطقه تحت نفوذ ولایت طاغوت و حاکمیت طاغوت به منطقه تحت نفوذ ولایت الله و حاکمیت الله، بر افراشتن پرچم ولایت الله و استحکام بخشیدن و اقتدار آفریدن برای ولایت الله می باشد و این لازمه اش حس عزّت و افتخار و تفاخر به مظاهر تمدنی و تاریخ الهی جبهه حق می باشد.
این ممشا مدعیست اگر به دنبال رفع فتنه طاغوت از عالم هستیم(رویکرد تنزیهی به مثابه علت غایی) در این صورت هیچ مفری جز وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ نداریم. (رویکرد تشبیهی به مثابه علت فاعلی)
(وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ : شاید از این آیه بشود اینگونه استفاده کرده که اعداد و آمادگی هر قدرتی در جبهه مؤمنین به حق (تشبیه) غایتش ارهاب عدوّ الله (تنزیه) است.
🔴شاید بشود اینگونه تنظیر کرد که تاکید بر رویکرد تنزیهی به مثابه علت فاعلی به منزله تاکید بر دفع و رفع مانع بوده و تاکید بر رویکرد تشبیهی به مثابه علت فاعلی به منزله تاکید بر ایجاب و ایجاد اقتضاء می باشد.
این مهم است که بفهمیم حال و عطش یک مردمی عطشی تنزیهی است یا عطشی تشبیهی!
این مهم است که بفهمیم توان و اراده ملّی بایستی در جهت تنزیه و دفع و رفع مانع خرج گردد یا در جهت تشبیه و ایجاب و ایجاد اقتضاء!
این مهم است که بفهمیم اگر جهاز هاضمه فکری فرهنگی مان توان استحاله و زدودن رگه های طاغوتی نظامات اجتماعی را ندارد بایستی بر تنزیه جهت شناسایی رگه های طاغوت تاکید کنیم یا بر تشبیه جهت ارتقای جهاز هاضمه فکری فرهنگی مان!
ادامه دارد..
#یادداشت
#مشخصات_اسلام
#سید_مصطفی_مدرس