eitaa logo
شب های عملیات
60 دنبال‌کننده
400 عکس
386 ویدیو
49 فایل
سنگری مجازی برای آنان که باور دارند پیروزی نهایی جبهه‌ی حق در پیش است و به دنبال نقش خویشند در آخرین عملیات‌ جهانی... @Mtammar
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شب های عملیات
جهت دسترسی به موارد ذیل با این شناسه ارتباط بگیرید: @Mtammar *دریافت مطالب تفصیلی *ارسال سوال، انتقاد و پیشنهاد *ارجاع به منابع بیشتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب سوم.pdf
332.9K
فایل pdf مباحث شب سوم @shab_amaliat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
پیرو سوالات برخی مخاطبین عزیز پیرامون بحث اخیر، امشب برآنیم تا به فضل الهی از زاویه ای دیگر به بررسی پروسه مدیریتی ولیّ الهی بپردازیم.
معتقدیم که همه حوزه های وجودی انسان، از جمله حس و عقل و قلب انسان، محتاج به سرپرستی و هدایت انبیاء الهی (علیهم السلام) هستند.
وحی مکمّل سرمایه های وجودی انسان است،
معنای مکمّل بودن وحی نسبت به عقل و قلب و حس ، این است که سرمایه های انسان در هیچ حوزه ای کفاف او را نمی دهد
و این سرمایه ها در همه حوزه ها محتاج به سرپرستی وحی هستند
یعنی عقل وقلب و حس بشر هم جز در سایه تعالیم انبیاء(علیهم السلام)، مسیر کمال و سعادت را طی نمی کنند.
به بیان دیگر، اگر عقل و قلب و حس بشر تحت تعالیم انبیاء (علیهم السلام) قرار نگیرد،
حاصلش طغیان و سرکشی در مقابل خدای متعال و دوری از رحمت حق و اقامه نظام طغیان در مقابل نظام حق است.
یعنی اگر مجموعه اندیشه های نظری، علوم و تجارب حسّی بشر، تحت هدایت انبیاء(علیهم السلام) قرار نگیرند،
در خدمت شیطان و اولیای طاغوت قرار خواهند گرفت
و بستری برای اقامه بخل و فسق خواهند شد.
یعنی برخلاف آنچه شایع است، ما عقل آزاد از انگیزه نداریم؛
هیچ انسانی بی انگیزه نمی اندیشد
و هیچ انگیزه ای از تولّی و ولایت جدا نیست.
یعنی انسان، ولایتی را انتخاب می کند
و متناسب با انتخاب این ولایت، نظام انگیزه های فردی و اجتماعی شکل می گیرد؛
نظام تمایلات فرد و جامعه، حول محور تولّی و ولایت اجتماعی و تاریخی و تکوینی است.
یعنی انسان با تولّی یا استکبار نسبت به ربوبیت الهی، معین می کند که جزو کدام جامعه ی تاریخی باشد
و سپس به یکی از این دو جامعه تاریخی گره می خورد
و مجموعه وجودی خویش را در آن جامعه به اشتراک می گذارد
و عضوی از آن جامعه تاریخی می شود
و متناسب با همین عضویت است که نظام گرایش ها و انگیزه ها شکل می گیرد.