بسم الله الرحمن الرحیم
منشور روحانیت - فراز دهم
استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزه ها مأیوس شد، دو راه برای ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتی حربه ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راه های نفوذ تقویت گردید.
🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
پرونده ویژه محرم
شرح منشور روحانیت - فراز دهم
آنچه استکبار رویای آن را در سر میپروراند، نابودی مطلق جبههی حق است.
بسیاری از اقدامات در راستای تحریم اقتصادی، برای دستیابی به همین هدف میباشد.
با اینکه استکبار دریافته که نابودی مطلق غیرممکن است، لکن از هیچ اقدامی در این راستا چشمپوشی نمیکند، تا بلکه طیفی هرچند قلیل را به ستوه آورد و به کنارهگیری از جبههی حق متمایل سازد.
اما دو ابزار اصلی استکبار عبارتند از:
۱. ارعاب:
ترساندن نسبت به از دست رفتن آسایش زندگی خود و خانواده، ایجاد تشویش خاطر نسبت به عاقبت فعالیتهای انقلابی، و احیانا زهرچشم گرفتن با اجرای برخی تهدیدها و امثالهم، روشهای کهنه و پوسیدهای هستند که آنان را که ذرهای حب دنیا در دل نگه داشته باشند، مغلوب میکند. این ارعاب میتواند خیلی کوچک در حد نمره و مدرک باشد یا کمی بزرگتر مانند تهدید جان باشد؛ در هر حال مسلم است که حقی بزرگ در حال تهدید شدن است که جبههی مقابل را به تکاپو واداشته تا از ابزارهای شیطانی خود برای پایمال شدن آن بهره میبرد.
۲. نفوذ:
نفوذ و ما ادراک ما النفوذ!!
آنقدر که جریانهای انقلابی از نفوذ عناصر انقلابینما ضربه خورده، از دشمنان آسیب ندیده است.
نفوذ در حوزه علمیه بعنوان یک نهاد تصمیمساز برای نظام اسلامی، میتواند انحرافی بسیار عمیق اما تدریجی را در حکومت دینی ایجاد نماید.
انحرافی که جز چشمان بیدار بصیرتورزان و قلبهای هوشیار متقیان نمیتواند ان را مشاهده کند.
انحرافی که با حفظ ظواهر دین و مناسک شریعت، به تهی کردن دین از معارف ولایت -که به منزله قلب شریعت است- پرداخته و بدون جار و جنجال و هیاهو به تدریج جز پوسته ای ظاهری از مناسک شریعت و دینی مرده و غیرمتحرک باقی نخواهد گذاشت.
عامل نفوذی که واقف بر حساسیتهای دینی و مذهبی روحانیت اصیل است، در بلندمدت تنها و تنها سکولاریست شدن دین و غفلت نسبت به ولایت و سرپرستی زعمای دین بر جامعه را نشانه میرود، گاه با تقابل نص و اجتهاد، گاه با مدرنیته سازی دین و گاه با سلوکی صوفیانه، ولیّ جامعه را از متن مردم جدا میکند. تنها راهی که برای دشمن در نشانه رفتن ولایت اجتماعی باقی مانده، استفاده از حربه نفوذ در حوزه های علمیه و تولید آنتی تز نظام اسلامی در این ارگان حساس با انواع و اقسام توجیهات عقلی-نقلی است.
لذاست که بر روحانیت اصیل پیرو خط امام فرض است همچنان که زندگی خود را بر محور "ولایت" بنیان نهاده و ساماندهی میکند، در فضای اجتماع نیز نسبت به محوریت ولایت و اوامر ایشان حساس بوده و با بصیرت کامل رگههای نفوذ و تقابل نرم با ولایت را شناسایی نموده و فتنه ها را ناکام نماید.
🏴 @shab_amaliat
🔴این سکوت رهبری، معنا دارد...
🔹نقل است، هنگامیکه مکه به دست مسلمانان فتح شد، رسول خدا (ص) برای اهل مکه فرمان عفو عمومی صادر کرد، ولی دستور داد که عبداللّه بن سعد را هر جا یافتند، بکشند حتی اگر به پردهی کعبه آویزان شده باشد.
🔸عبداللّه به عثمان پناه برد. عثمان او را پنهان کرد تا این که او را به خدمت پیامبر خدا آورد و برایش از آن حضرت امان خواست.
🔹رسول خدا (ص) دقایقی طولانی سکوت فرمودند و پاسخی ندادند، تا آنکه سرانجام او را عفو کردند.
🔸چون عثمان بازگشت، حضرت رسول (ص) رو به حاضران کرد و فرمود: از آن جهت خاموش ماندم تا یک نفر از شما برخیزد و حکم الهی را در حق او اجرا کند.
🔹حاضران در پاسخ گفتند: ایما و اشارهای در این زمینه به ما میفرمودی.
رسول خدا (ص) فرمود: شایسته نیست که پیامبر به گوشه چشم ایما و اشاره کند.
♦️و تاریخ تکرار میشود.
🔹امام امت، [پس از آن همه تاکید بر استیضاح و برخورد بدون ملاحظه با این و آن و تقیزاده نامیدن برخی که تحریف شد]، بر خلاف آن که همیشه بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور جدید، برای رئیس جمهور قبلی حکم جدیدی را صادر میکردند؛ اینبار، سکوتی طولانی کردهاند. به امید آنکه اصحاب و خواص به وظیفهشان عمل کنند.
🔹اگر فردا روزی عثمانها به وساطت عبداللهها رفتند و امام امت، حکم جدیدی برایشان صادر کرد، از بیبصیرتی خواصی است که معنی این سکوت را نفهمیدند و منتظر ایما و اشاره بودند!
✅ مشارکت در شکایت سراسری مردم از حسن روحانی در آدرس زیر :
🌐 http://asle90.24on.ir
بسم الله الرحمن الرحیم
متن منشور روحانیت - فراز یازدهم
اولین و مهمترین حرکت، القای شعار جدایی دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه ای کارگر شده است تا جایی که دخالت در سیاست دون شأن فقیه و ورود در معرکه سیاسیون تهمت وابستگی به اجانب را به همراه می آورد؛ یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشته اند. گمان نکنید که تهمت وابستگی و افترای بی دینی را تنها اغیار به روحانیت زده است، هر گز؛ ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاری تر از اغیار بوده و هست.
در شروع مبارزات اسلامی اگر می خواستی بگویی شاه خائن است، بلافاصله جواب می شنیدی که شاه شیعه است! عده ای مقدس نمای واپسگرا همه چیز را حرام می دانستند و هیچ کس قدرت این را نداشت که در مقابل آنها قد علم کند. خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هر گز از فشارها و سختی های دیگران نخورده است.
🏴 @shab_amaliat
عرض پوزش بابت تاخیر...
به جهت بیماری یکی از عزیزان، موفق به رعایت وقت در ارسال مطالب نشدیم...
انشاءالله با دعای شما خوبان همه بیماران خصوصا محبان آل الله علیهم السلام شفای عاجل بیابند...
یا علی مدد
شب های عملیات
بسم الله الرحمن الرحیم متن منشور روحانیت - فراز یازدهم اولین و مهمترین حرکت، القای شعار جدایی دین از
بسم الله الرحمن الرحیم
پرونده ویژه محرم
شرح منشور روحانیت - فراز یازدهم
آن زمان که خوارج پس از نماز شب خود، دست به خون مردم میآلودند و با نیت قربت، در برابر امام حق، شمشیر میکشیدند، هرگز به این نمیاندیشیدند که شیطان، سنگ بنای سکولاریسم در اسلام را (که در سقیفه نهاده بود)، به دست آنان محکم کرده است؛ همان بلایی که قبلا در میان مسیحیت رواج داده بود و دین یهودیت را نیز با سیاست شیطانی خویش به آیین صهیونیسم مبدل ساخت...
اما اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله، هرگز جدایی دین و دنیا را تحمل نکرده و در هیچ کجای معارف و اوامر خویش، زاویهی دید تکبعدی نداشته است؛ همانطور که عاشورای حسینی الگوی کاملی از اسلام سیاسی است که تجلیگاه عرفان و حماسه به صورت توأمان میباشد.
سکولاریسم آن هنگام که خود را در پدیدهی رنسانس و عصر روشنفکری نشان میدهد، حیات ذوابعاد بشر که مرزهای ماده را میشکافد و به آداب ابدیت مزین میگردد را نشانه رفته است؛ و آن هنگام که با تقدسمآبی و جمود بر ظواهر و چشمپوشی از جامعنگری و عبودیتمداری، به منصه ظهور میرسد، هدفگذاری اسلام برای ساخت ابَرانسانی به نام شهید که به مرزهای عصمت قد کشیده است را عقیم میگذارد.
لکن نکته اینجاست که آنچه حربهی سکولاریسم را موثرتر میکند، حضور کسانی از کسوت روحانیت در این جبهه است!! کسانی که مزورانه در لباس دین و زهد، بیان و بنان را به نفع جبههی باطل میچرخانند و بر علیه اهالی آبادی صبر و بصر، چنان موضعگیری و اقدام میکنند که گویا موظفند نام و یاد قوم یاجوج و ماجوج را در اذهان زنده نگه دارند!!
آری دانشآموختگان مکتب شریح قاضی، به خوبی سیاست معاویه را مشق کردهاند و در بزنگاهی تاریخی فتوا به مهدورالدم بودن معادن علم و عصمت میدهند؛ و نوکری در سفارت نوچههای شیطان را به قیمت خون شیخ فضلاللهها میخرند...
متاسفانه همین نوع سیاستورزی غیراسلامی، درصدد است که روحانیت اصیل را -از طلبگی تا اجتهاد- از سیر و سلوک در مسیر سیاست عارفانهی انقلاب اسلامی منفک سازد و از ابزارهایی چون ترور شخصیت، مانعتراشی در دریافت حقوق و مدارکی که حاصل تلاش شخصی فرد است، به انزوا کشیدن با عناوینی چون خروج از شئون روحانیت و امثالهم، بهره میبرد.
پایداری روحانیت اصیل بر اصول و ارزشهای اسلام ناب، به خصوص ارتباط قویم و مستحکم با ولیّ امر در جامعه و درک ذائقه و منویات ایشان در هر برهه زمانی و برنامهریزی دقیق در راستای بصیرتافزایی و تربیت عالمانی ربانی که بصیرت بر روی شمشیر شجاعتشان حک شده است، از مهمترین عوامل پیشگیری از سکولاریته شدن روحانیت است.
در قلهی پادزهرهای سکولاریسم، خون پاک حضرت سیدالشهدا علیه السلام و ''روضه'' رضوان آن امام همام و شهدای رکابشان، ضامن حفظ و سلامت اسلام ناب از آسیبهاست.
🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
متن منشور روحانیت - فراز دوازدهم
وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست [و] حکومت دخالت نماید، حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد.
به زعم بعض افراد، روحانیت زمانی قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد و الّا عالم سیّاس و روحانی کاردان و زیرک، کاسهای زیر نیم کاسه داشت. و این از مسائل رایج حوزه ها بود که هر کس کج راه می رفت متدین تر بود. یاد گرفتن زبان خارجی، کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک بشمار می رفت. در مدرسه فیضیه فرزند خردسالم، مرحوم مصطفی از کوزه ای آب نوشید، کوزه را آب کشیدند، چرا که من فلسفه می گفتم. تردیدی ندارم اگر همین روند ادامه می یافت، وضع روحانیت و حوزه ها، وضع کلیساهای قرون وسطی می شد که خداوند بر مسلمین و روحانیت منت نهاد و کیان و مجد واقعی حوزه ها را حفظ نمود.
🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
پرونده ویژه محرم
شرح منشور روحانیت - فراز دوازدهم
حقیقت اسلام ناب در مدیریت فضای اجتماعی زندگی بشر -ملی و بین المللی- نمایان میشود. بسیاری از احکام و آموزههای دین مبین اسلام در امور اجتماعی و در تشکیلات خرد و کلان بشر جامه عمل پوشیده و محقق میشوند.
آنان که دل در گروی اسلام ناب دارند، باید برای حاکم شدن آموزههای حیاتبخش اسلام در اجتماع تلاش و همت نمایند. راز وجوب امر به معروف و نهی از منکر بر آحاد امت اسلام و بالاخص برتری نهی از منکر امام جائر و غاصب حکومت اسلام در این نکته نهفته است.
در مقابل نیز کسانی که کمر به نابودی اسلام عزیز بستهاند، تمام اهتمام خود را متوجه حضور اجتماعی اسلام نمودهاند، گاه با ابزار سخت و گاه با ابزار نرم به خارج کردن نیروهای اسلام از تفکر و عمل در حیطه عمل اجتماعی اسلام مشغولند.
آنچه امروز بیش از گذشته مطمح نظر دشمنان قسمخورده اسلام عزیز است را میتوان در چند نکته کلیدی شماره نمود:
۱.منحرف کردن اذهان جامعه روحانیت از رسالتهای کلیدی خود در عرصههای: اسلامیسازی علوم انسانی، فقه حکومتی و مهندسی فرهنگ عمومی و تحقق سبک زندگی اسلامی میباشد.
دشمن بهتر از دوست میداند که چنانچه سه ضلع خواص، عموم مردم و حکومت دینی را تحت الشعاع افکارخود قرار داده و از حاکمیت اسلام دلسرد نماید، سربازانی بیجیره و مواجب و استعماری بیهزینه خواهد داشت. لذا برای جدا کردن خواص و نخبگان، از طریق دروس دانشگاه بخصوص در رشته های علوم انسانی وارد شده و ضمن تزریق افکار خود در آثار ترجمه شده، مانعتراشی در مسیر اسلامیسازی علوم انسانی و تحقق علم دینی را در دستور کار دارد.
در حوزه مردم نیز ارائه سبک زندگی غربی و تغییر ذائقه نسل جوان به سمت سلیقه غربی، با ارائه هر روزه مدها و مدلهایی که جهانبینی غربی همراه خود دارند، اقدام اساسی دشمن در این راستاست. دشمن به خوبی میداند چنانچه سبک زندگی مردم اسلامی شود و حیات طیبه در جامعه تحقق یابد، هیچ حربه فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بر آنان کارگر نخواهد افتاد.
حربه اساسی دشمن در بحث فقه حکومتی نیز بر ایجاد تفکرات انحرافی در حوزهها و بین روحانیون مبنی بر سلب ناکارآمدی دین در حوزه مدیریت است.
اقدام بزرگ امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در گشایش تاریخی توحیدی در بطن مدرنیته باید همواره نصب العین روحانیت باشد و اطمینان کامل در خصوص موفقیت گامهای بعدی انقلاب اسلامی تا تحقق تمدن نوین اسلامی را ایجاد نماید.
ما به احکام اجتماعی اسلام و استنباط فروع مستحدثه از اصول اصیل همواره نیازمندیم. طراحی و به روزرسانی نرم افزار مدیریت حکومت دینی، که در آموزههای اسلام نهفته است، جز از روحانیت اصیل معتقد و انقلابی ساخته نیست.
لذاست که رسالت امروز حوزه علمیه در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی در این سه حیطه نمایان میشود.
یقین بدانیم عدم حمایت حوزه و صدالبته هرگونه اقدام مضاد با اهداف انقلاب از سوی حوزه، شکست خسارتبار اسلام در جهان را به همراه خواهد داشت و جریمهای جز تاخیر ظهور موعود جهانی اسلام را نتیجه نخواهد داد.
اعاذنا الله و ایاکم.
🏴 @shab_amaliat
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
📢 یکی از صفات اصحاب سيدالشهدا(ع) كه آنها را در اين منزلت قرار داد، این بود که مثل انس طفل با مادر، مأنوس با مرگ بودند.
📢 انسانی كه با مرگ مأنوس نباشد همسفر اولياء خدا نيست.
💠استاد سید محمدمهدی میرباقری:
◀️ «اين بيان شب عاشوراي سيدالشهداست: «يَسْتَأْنِسُونَ بِالْمَنيَّةِ دُونى اِسْتِئْناسَ الطِّفْلِ بَلَبَنِ أُمِّه»
انساني كه با مرگ مأنوس نباشد همسفر اولياء خدا نيست.
انساني كه با بيش از دنيا مأنوس نيست و همه انسش با دنيا است و آخرت برايش جدي نشده، بيش از دنيا برايش غريبه و بيگانه است و وقتي صحبت از آخرت ميشود، انگار از يك عالم تجربه نشده دوردستي براي او صحبت میشود. چنین آدمی اهل اقدام نيست.
◀️ يكی از چيزهايي كه در انسان قساوت قلب ايجاد میكند اين است كه انسان «طَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ» باشد. در سوره حديد ميفرمايد: «فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ كَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ»؛ یعنی مثل كساني نباشيد كه فرصتها را خيلي دور ميديدند لذا به قساوت قلب رسيدند. «طالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ» يعني مثلاً ما مشهد ميرويم و ده روز ميخواهيم بمانيم، سحر اول ميخوابيم و ميگوييم نه شب ديگر وقت هست، امشب از راه رسيده و خسته هستیم؛ ولي اگر آدم يك شب مشهد باشد، چون فرصت كم است از سر شب تا سحر در حرم میماند و نمیخوابد و استراحت نمیکند.
همهجا همينطور است. آدم اگر احساس كرد كه حالا جواني طولاني است و سي سال طول ميكشد سي سال بعد میبیند اين سالها تمام شد و هيچ كار نكرد. اگر خيال كرد ماه رمضان سي شب است، شب سيام ميرسد اما هنوز یکبار ابوحمزه یا افتتاح نخوانده است.
ولي اگر فرصت را كوتاه بداند، ميداند که ماه رمضان به چشم بههمزدنی تمام میشود، پس از همان اولين لحظه كار را شروع میكند؛ بلكه از قبل مهيا میشود.
اگر آدم خيال كرد شب جمعه خيلي طولاني است، اين ساعتش را مجلس میگیریم و گعده میكنيم و...، ناگهان ميبيند سحر جمعه شد و هيچ كاری نكرد. انسان فرصتها را بايد خيلي كوتاه و آخرت را خيلي نزديك بداند.
◀️ تعبیر خداي متعال راجع به آخرت اين است «أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ». اگر انسان احساس كرد صحنههای قیامت خيلي دور است، اين، در انسان قساوت ميآورد و انسان قسیالقلب و سنگين ميیشود و نمیتواند دادوستدی داشته باشد. نه فرصتها با او معامله ميكنند و نه او با فرصتها معامله ميكند.
قساوت آن حالتي در انسان است كه داد و ستد او قطع ميشود و به فرموده قرآن «كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً وَ إِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا يَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهَارُ». یعنی حتی سنگها هم يك جوششي دارند اما اين انسان هیچ توليد و جوششي ندارد. اين قساوت برای وقتي است که انسان احساس میكند فرصتها دور هستند.
در باب ظهور هم همينطور است؛ يكي از اركان ظهور اين است كه انسان ظهور را نزديك بداند چنانچه در روایات از معصومین و همچنین در قرآن آمده است «إنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا * وَ نَرَاهُ قَرِيبًا». آدم اگر احساس كرد که خيلي دوردست است، نمیتواند خودش را آماده بكند و به وظايف منتظر عمل بكند.»
☑️ @mirbaqeri_ir
May 11
🔻 شعار اربعین سال ۱۴۰۰ شمسی و ۱۴۴۳ قمری توسط کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین اعلام شد:
💠 الحسین سفینة النجاة 💠