eitaa logo
🌹 شبنم 🌹
378 دنبال‌کننده
39.2هزار عکس
28هزار ویدیو
359 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ثامن مازندران
‏اتوبوسشون توی جاده خراب میشه ،وقتی میرسن کرمان همه اسکان گرفته بودن و داشتن حرکت میکردن به سمت گلزار شهدا. بدون اینکه بره اسکانشو درست کنه سریع سوار یه اتوبوس دیگه میشه که زودتر بره زیارت حاج قاسم. توی مسیر پیاده روی از همه عقبتر میرفته که کسی جا نمونه. ‏بعد از انفجار یکی از بچه ها ترکش میخوره و همه دنبال کارای اون بودن وقتی همه جمع میشن خوابگاه متوجه میشن خانم رحیمی نیست! اولش فکر میکردن چون نزدیک انفجار بوده رفته برای کمک ساعت ۱۱شب خبر شهادتش به خوابگاه میرسه یکی از دوستاش داد میزده چرا ما رو تنها گذاشتی؟ مگه قرار نبود بریم مشهد شهیده فائزه رحیمی
هدایت شده از ثامن مازندران
11.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 از کشف رضاخانی؛ تا جلوی چشم یک آخوند! 🍃🌹🍃 💢 ماجرایی واقعی کشف حجاب روی پله‌های 🗓 به مناسبت ۱۷دی، سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان در سال ۱۳۱۴ شمسی 📚 خاطره ارسالی از دکتر موسویان | 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : https://eitaa.com/majmaehadianbasir
🔴 استثنائات نجاست لباس نمازگزار 🔸 در چند صورت، با وجود اینکه بدن یا لباس نمازگزار نجس است، اما نماز او صحیح است. - اینکه به واسطه زخم یا جراحت یا دُملی که در بدن اوست لباس یا بدنش به خون آلوده شده باشد. - اینکه بدن یا لباس او به مقدار کمتر از بند سر انگشت اشاره، به خون آلوده شده باشد. - اینکه ناچار باشد با بدن یا لباس نجس نماز بخواند. - اینکه لباس‌های کوچک او مانند جوراب و عرق چین نجس باشد. 📌 هریک از این موارد، نکات و توضیحاتی داره که شاید در پست های بعدی بهش بپردازیم. [مطابق نظر رهبری و آیت الله سیستانی و مکارم] 🍃🌸🍃🌼🍃🌸🍃 🌐 @shabnamshabna
... 🌸 می‌گفت: هر گلوله یه پرنده رو می‌کشه، ولی باعث پرواز هزاران پرنده میشه! 🌸 می‌گفت: ریشِ سفید عقل نمیاره، اما تجربه میاره. 🌸 می‌گفت: بيمارىِ لاعلاج فقط دهنِ مَردمه! نه بسته ميشه. نه درمون... 🌸 می‌گفت: ‏گاهی‌ وقتا بدشانسی‌‌هامون از سَر خوش‌‌شانسیِ! 🌸 می‌گفت: هیچ‌کس نمی‌تونه دری رو که خدا برات باز کرده، ببنده! 🌸 می‌گفت: جایی درخت بکار که آب باشه‌... 🍃 🌸✨ 🍃✨✨ 🌼🍃🌸🍃🌼🍃🌸🍃🌼🍃🍃 ‌✅ 📝 هر چند ماه یک‌بار بچه‌های فامیل را دور هم جمع کنید و یک کاغذ و خودکار دستشان بدهید و بگویید: از والدینتان چه انتظاری دارید؟ یا دوست داشتند پدر و مادرهایشان چگونه با آن‌ها رفتار می‌کردند؟ سپس به آن‌ها بگویید بدون این‌که اسمشان را بنویسند، کاغذها را بیندازند داخل فلان جعبه. جواب بچه‌ها به این پرسش‌ها برای والدین، خواندنی و بسیار جالب است. حالا اگر این پاسخ‌ها با حضور روان‌شناس کودک بررسی شود،‌ پدر و مادرها به نتایج مهمی درباره تربیت بچه‌ها، توقعات آن‌ها و مراحل رشدشان دست خواهند یافت. 🍃 🌸✨ 🍃✨✨ 🌼🍃🌸🍃🌼🍃🌸🍃🌼🍃🍃 🔹قدرت تحمل هر کس را از میزان سکوتش بسنجید؛ آنان که هیاهو می‌کنند بار هیچ‌چیز را به روی شانه‌های خود تحمل نمی‌کنند. 🌸🍃🌼🍃🌸🍃 🌐 @shabnamshabna
قصه‌ی تلخ کشف حجاب بسم الله الرحمن الرحیم وصلی الله علی محمّد وآله الطاهرین. آنطور که قرآن کریم ترسیم کرده، آدم و حوّا (دو بشر نخستین) آن‌هنگامی که هنوز به نشئه‌ی دنیا هبوط نکرده بودند، در بهشت، و پس از استفاده از آن خوردنی ممنوعه، لباس و پوشش‌شان زایل شده، ضمن خجالت و شرم، سعی داشته‌اند با برگ درختان، خود را از یکدیگر بپوشانند. این گزارش مسلّم و بی‌ریب و شک تاریخی قرآن (که قطعی‌الصدور از سوی خداوند است) نشان می‌دهد «حجاب» یک امر فطری و همزاد بشر بوده است؛ یعنی حتی قبل از تشریع ادیان آسمانی، به صورت فطری و طبیعی در نهاد آدمی وجود داشته است. همین مبنا را می‌توان پایه‌ی قطعیت وجود «قانون حجاب» در میان تمامی ادیان [تحریف‌نیافته‌ی] آسمانی دانست؛ به این بیان که یکی از ضروریات تمام ادیان الهی، مسأله‌ی حجاب و پوشش بوده، زنان متدین در طول قرن‌ها و هزاره‌ها، همواره در پناه حجاب و پوشش شرعی در اجتماعات حضور می‌یافته‌اند. رسول مکرم اسلام صلی‌ الله علیه وآله که چهار زن مؤمنه (آسیه همسر فرعون، مریم مادر عیسی، خدیجه‌ی کبری و فاطمه‌ی زهراسلام الله علیهن) را سرآمد زنان بهشتی معرفی فرموده، به طور قطع و یقین یکی از اشتراکاتشان (در کنار دیگر اشتراکات فراوانی که در مسأله‌ی کلّیّت خداپرستی و اعتقاد به نبوت و معاد و ... داشته‌اند، و نیز جدا از وجوه افتراق‌شان) مسأله‌ی پوشیدگی و محجبه بودن ایشان بوده است. نکته‌ی مهم دیگر اینکه ادیان (با حفظ تمامیت چهارچوب‌های اعتقادی، احکام شرعی و قوانین اجتماعی‌شان) جزو اولین منشأها برای شکل‌گیری تمدن‌های بشری بوده‌اند؛ و یکی از این قوانین، همین حدود و صقوری است که ناظر بر چگونگی حضور صحیح [و مؤثر و بدون آفت و آسیب] زنان در اجتماع و فعالیت‌های اجتماعی است که از آن به حجاب تعبیر می‌شود. این یعنی دین، در هیچ عرصه‌ای، حجاب را به عنوان مانع و سدّ راه پیشرفت زن (آنطور که برخی جامعه‌شناسان و نظریه‌پردازان مغرض می‌نمایانند) ندانسته است. اگر پیامبران و اوصیاء ایشان و دیگر مبلغان دین و مروجان شریعت، همواره بر حفظ حجاب از سوی بانوان تأکید داشته، زنان و دختران خود را (که معمولاً سنبل و الگوی دیگر زنان هستند) به داشتن حجاب تشویق نموده‌اند، در مقابل، ارباب قدرت و ثروت و کسانی که به هرحال مدلی غیر از مدل پیامبران علیهم السلام را برای زیست انسانی در پیش گرفته و ترویج نموده‌اند، بر نقطه مقابل حجاب (یعنی برهنگی، شل‌حجابی و بی‌حجابی) نظر داشته‌، حتی در مواردی، به مقابله‌ی عملی با این دستور شرعی برخواسته‌اند. اسلام با ارائه‌ی الگوهایی حقیقی و واقعی، دست‌یابی زنان و دختران به پیشرفت‌های گوناگون در همه‌ی عرصه‌ها و زمینه‌ها را مجاز و ممکن دانسته، بدون اینکه حجاب، مانع و مزاحمی برای آن باشد. استعمار و دول استعماری نیز که از دیرباز استفاده‌ی ابزاری از زنان را وسیله‌ای برای استمرار حیات خود، در دستور کار داشته‌اند، همواره با ترویج برهنگی و خارج کردن این قشر از حصن حصین حجاب، تمامیت هویت و شخصیت ایشان را که نیمی از جوامع بشری هستند، زیر پا گذاشته، عملاً زن را به نمادی از حیوانیت و شهوت و افسارگسیختگی در امیال و لذت‌های جنسی تنزل داده‌اند. در ایران پس از انقلاب و در عصر طلایی جمهوری عزیز اسلامی، به خوبی این مهم [که زن می‌تواند بدون مزاحمت حجاب و بدون اینکه مجبور شود از پوشش شرعی خویش صرفنظر کند، به پیشرفت و ترقی در همه‌ی میادین بیاندیشد و گام عملی در این باره بردارد] اثبات گردیده است. اینها را نوشتم تا اشاره‌ای کرده باشم به بزرگترین ظلم دیکتاتور پهلوی اول (رضا میرپنج) به فرهنگ دینی و تمدن بشری این سرزمین؛ آن بیسواد بی‌ایمان، به تقلید کورکورانه از فرهنگ منحط غربی و با الگوگیری احمقانه از آتاتورک، حجاب را به بهانه‌ی اینکه مزاحم تحصیل و کار بانوان است، ممنوع اعلام نموده، در اقدامی کاملاً هنجارشکنانه، زنان و دختران دربار و خانواده‌ی خود را به کشف حجاب، تشویق و مجبور نمود و این واقعه، در ۱۷ دی ۱۳۱۴ رسمیّت پیدا کرد؛ چه، در این روز او به همراه همسر و دختران خود که نمیه‌برهنه و بدون حجاب بودند، در جشن فارغ‌التحصیلی دختران یکی از دانشسراهای تهران حضور یافت. اگرچه بلافاصله پس از اخراج نامبرده از ایران در سال ۱۳۲۰ مسأله‌ی کشف حجاب کلاً به فراموشی سپرده شد، اما پیامدهای آن ظلم آشکار تا امروز هم گریبان‌گیر جامعه‌ی دینی ایران است. والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته علی‌رضا احمدی دهبالایی (ایلامی) ۱۷ دی ۱۴۰۲ ؛ ۱۴ جمادی الثانی ۱۴۴۵ @shabnamshabna
شرکت در انتخابات، آری یا خیر؟! طرح شبهه: با توجه به اینکه به تجربه ثابت شده، شرکت در انتخابات تأثیر مثبتی در زندگی ما ندارد، به چه دلیل باز هم باید در انتخابات شرکت کنیم؟! پاسخ: برای پاسخ به این سؤال، چند نکته‌ی مهم و اساسی مطرح می‌شود: اولاً) باید میان شرکت کردن و شرکت نکردن در انتخابات مقایسه کرد؛ که کدام‌یک به نفع مردم است؟! باید دید پیامدهای «شرکت» و «عدم شرکت» در انتخابات چیست؟! بنابراین، صورت مسأله، دو فرض اصلی را در پی دارد؛ به این بیان: ۱. اگر مردم اینگونه فکر کنند شرکت در انتخابات مفید نیست و شرکت نکنند: لازمه‌اش این است که حاکمان در رده‌های مختلف انتخاب نشوند. نتیجه‌ی آن: - یا عدم وجود حاکمیت در کشور است: لازمه‌ی آن چیزی جز هرج و مرج و نابسامانی و انواع مفاسد دیگر نخواهد بود؛ که قطعاً هیچ عقل سلیمی آن را نمی‌پذیرد. - یا به قدرت رسیدن افرادی با تکیه به زور و قدرت و دیکتاتوری است: این هم مورد قبول هیچ عقل سلیمی نیست. - یا انتخاب حاکمان با رای کم و ضعیف: در این صورت هم به ضرر مردم خواهد بود؛ چون پشتوانه‌ی مردمی بالا نخواهد داشت و از جهت عملکردی هم موفق نخواهند بود. ۲. اما در صورت شرکت در انتخابات: حاکمان احساس می‌کنند زیر نظر مردم قرار دارند و استمرار کار آنها در مسئولیت، منوط به جلب رضایت مردم و رای مجدد آنهاست؛ همین مقدار قطعاً تاثیر بالایی در عملکرد آنها دارد، و قابل مقایسه با دو گزینه بالا نیست. نتیجه اینکه: شرکت در انتخابات یک ضرورت قطعی است و یقیناً از شرکت نکردن در انتخابات بهتر و مفیدتر و عاقلانه‌تر است. ثانیاً) [با فرض شرکت مردم در انتخابات] حاکمان (اعم لایق یا نالایق) منتخب خود مردم خواهند بود؛ اگر حاکمان لیاقت کافی برای مدیریت ندارند و یا دغدغه‌ی لازم را برای حل مشکلات مردم ندارند، ناشی از عدم انتخاب درست خود مردم می‌باشد و باید از انتخاب نادرست خود گله کنند [نه از اصل انتخابات، که به هر شکل یک فرصت است] راه حل این مسأله، این نیست که از شرکت در انتخابات، خود را کنار بکشند؛ بلکه باید با حضور پررنگ و حداکثری و با بصیرت و آگاهی بهتر، گزینه‌های مناسب‌تری را انتخاب کنند. و از جوزدگی و تاثیرپذیری از شعارهای تبلیغاتی و گروه گرایی و جناح بازی پرهیز کنند و در انتخاب افراد، تنها رضایت خدا و مصلحت مردم را مطمح نظر خویش قرار دهند. ثالثاً) اینکه بگوییم تجربه نشان داده شرکت در انتخابات آثار مثبتی نداشته است، یقیناً کم لطفی و سطحی نگریست؛ ایستادگی و مقاومت مردم ایران در عرصه‌های مختلف با شرکت پر رنگ در انتخابات و راهپیمایی‌های مختلف و متعدد، باعث استحکام نظام و اقتدار آن در برابر دشمنان خارجی و داخلی و باعث خنثی شدن بسیاری از نقشه‌ها و مکرهای دشمن ملت است. اگر تا به حال نظام توانسته است در حد بالا امنیت را حفظ کند و در برابر توطئه‌ها و تهدیدها و تحریم‌های سنگین با استحکام مقاومت کند، مهم‌ترین عامل آن پشتوانه جدی مردمی و دفاع ملت از دستاوردهای انقلاب خویش بوده است و در غیر این صورت، این انقلاب و نظام حتی یک سال هم قدرت مقاومت در برابر این همه توطئه‌ها و تهدیدها را نداشت. از این گذشته پیشرفت‌های فراوان کشور در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری و اقتصادی و سیاسی و امنیتی و نظامی به قدری فراوان است که هر انسان مطلع و منصفی، به آن اعتراف دارد [از ذکر مصادیق فراوان صرف نظر می‌شود] در جمع‌بندی، بهترین و منطقی‌ترین گزینه برای تضمین مصالح نسل امروز و نسل‌های آینده، حفظ دستاوردهای انقلاب و خون صدها هزار شهید با شرکت فعال و پرشور در انتخابات و انتخاب درست با بصیرت و آگاهی بالا است. پاسخ از: حجت‌الاسلام استاد عباس نیکزاد، مسؤل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل. @shabnamshabna
💠 برگزاری مراسم چهارمین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید سید رضی موسوی و شهدای مقاومت در روستای ورازده سفلی با حضور امام جمعه محترم بخش چمستان، جانشین فرماندهی سپاه نور ، اقشار مختلف مردم بخش چمستان و خانواده های محترم شاهد و ایثارگر 🗓 جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ @shabnamshabna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 اولین تصاویر از لحظۀ انفجار دوم ترویستی در کرمان 📡
در نقش جیش العدل شارمهد را دستگیر کردیم و او برای اینکه نجات پیدا کند و بگوید ضد جمهوری اسلامی است به همه چیز اعتراف کرد سید محمود علوی، وزیر اطلاعات روحانی درباره دستگیری جمشید شارمهد: 🔹این فرد را وارد کشور کردیم و البته او تصور می‌کرد به پاکستان می‌رود و بعد او را پیاده کردند و چند ماشین هم به عنوان جیش‌العدل وی را دستگیری کردند و گفتند که شما مزدور جمهوری اسلامی هستید و آمده‌اید که در اینجا و در میان ما جاسوسی کنید. 🔹او لب‌ تاب خود را آورد و «پسورد» خود را وارد کرد و بچه‌ها نیز «پسورد» وی را به ذهن سپردند؛ سپس وی گفت که من دشمن جمهوری اسلامی هستم و در جمهوری اسلامی این کارها(عملیات تروریستی) را انجام داده‌ام و همه آن چیزی که باید را در مورد خودش در بازجویی بازگو می‌کرد، باز نمی‌کرد اما طی این برنامه فریب به عنوان افتخار بیان کرد/ایرنا 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : https://eitaa.com/majmaehadianbasir
هدایت شده از ثامن مازندران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولین تصاویر از لحظۀ انفجار دوم تروریستی در 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : https://eitaa.com/majmaehadianbasir