🔸 بانوی فرانسوی دفن شده در مسیر راهپیمایی اربعین کیست؟
🔹 مقبره خانم دکتر ماری پیر والکمان در موکب شهید عارف حسینی در عمود ۱۷۲ مسیر راهپیمایی اربعین قرار دارد
🔹 خانم والکمان استاد علوم سیاسی مؤسسه ملی زبانها و تمدنهای شرقی پاریس بود که در ۱۸ سالگی مسلمان شد.
🔹 خانم دکتر چند سال پیش در راهپیمایی اربعین شرکت و وصیت کرده بود در این موکب دفن شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 قاضی خطاب به شبنم نعمتزاده: به آشنایانتان بگویید نامهنگاری نکنند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸یه نسخه قدیمی برای کودتا، حضور رقاصههاست!
بُعدِ جِنسی جنبشهای مصنوعی، بسیار جدیست؛ از کودتای ۲۸ مرداد ایران گرفته تا این روزهای لبنان
✍"علی قلهکی"
6.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رسوایی جدید برای عربستان سعودی!
🔹اخیرا ویدئویی در رسانه های عربی سوژه شده است که نشان می دهد ارتش سعودی در جنگ با مجاهدین یمنی با خود بسته های پوشک حمل می کرده اند!
‼️عطر و ادکلن برای خانمها
🔷 س 1872: استفاده از عطر و ادکلن برای خانمها چه حکمی دارد؟
✅ ج: استفاده از عطر و ادکلن اگر برای شوهر یا حضور در مجلس زنانه یا در جمع محرمها باشد اشکالی ندارد اما عطر و ادکلنی که موجب توجه نامحرم شود یا ممکن است نامحرم استشمام کند و تحریک شود حرام است.
📕 منبع: khamenei.ir
#احکام
🆔 @shabnamshabna
🔴 از عراق تا لبنان
🔸 پس از آرامش موقت و نسبی اعتراضات در عراق، طی روزهای گذشته به بهانه افزایش مالیات بر خدمات تلفن همراه، برق و بانکها، اعتراضات و ناآرامیهای گستردهای اکثر شهرهای لبنان را فراگرفته است و همچنان ادامه دارد.
سیدحسن نصرالله نیز در سخنرانی روز اربعین با دفاع از حقوق مردم و ضرورت اصلاح طرح افزایش مالیات، همگان را نسبت به غلتیدن در دام دشمنان برحذر داشت.
✅ در این رابطه نکاتی گفتنی است:
🔺۱. بستر این اعتراضات شبکههای اجتماعی است و در واقع فاقد یک #لیدر یا جریان مشخص است. لذا اصل تحولات بسیار سریع صورت گرفته و دامنه آن گسترده میشود.
🔺۲. اسلوب، اهداف، شعارها و حضور میدانی اعتراضات عراق و لبنان تقریبا یکسان است. لبنان، ادامه حلقه #راهبرد_بیثباتسازی در محور مقاومت است. دیروز عراق و امروز لبنان و هر دو با موجسواری بر بستر نارضایتی مردمی از وضعیت اقتصادی.
🔺۳. شعارها عموما درخواست اسقاط دولت، مجلس و مبارزه با فساد است. بیشترین تحرکات خیابانی از سوی نیروهای طرفدار سمیر جعجع صورت میگیرد.
🔺۴. دولت حریری نیز بهدنبال استعفا بود که با مخالفت حزبالله مواجه شد و از تصمیم خود منصرف شد و در جلسه فوقالعاده دولت مصوب کردند که قانون افزایش مالیاتها لغو شود و حقوق مسیولین حکومتی در سطح وزراء و نمایندگان را تا ۵۰ درصد کاهش دادند.
🔺۵. بهرهبرداران اصلی اعتراضات لبنان و قبل از آن در عراق، سعودیها و رژیم صهیونیستی هستند و تلاش میکنند تا این #اعتراضات_دومینویی به دیگر مناطق #محور_مقاومت منتقل شود.
🔺۶. به نظر میرسد با اقدام بهموقع سیدحسن نصرالله و همراهی اکثر گروهها و همچنین اقدام سریع دولت در لغو قانون مالیاتها، بزودی #روند_نزولی بحران آغاز شود. آنچه مهم است اینکه باید بحران لبنان را حلقه دیگری از بحران عراق دید.
📚 #تبیین
🌺🇮🇷 @shabnamshabna
🔴 آشوب اشرافیت؛ شگرد های آشنا
✍🏻 #محمد_ایمانی
🔰 کارکرد اشرافیت، همه جا یکی است: تبعیض گرایی، ایجاد نارضایتی و خشم عمومی. آنها غالبا کارکرد دومی هم داشته اند: سوار شدن روی موج نارضایتی عمومی و منحرف کردن و مصادره آن برای مطلوب خود در زمینه تداوم سیطره بر قدرت و امتیازات ناروا.
🔺کارکرد سوم اشرافیت، هم پوشانی با دشمنان و به بازی گرفته شدن از سوی آنهاست. به همین دلیل، در دوران معاصر، غالبا غربگرایی و خدمتگزاری غرب هم به سیاهه کارکرد های اشرافیت افزوده شده است.
🔹کارکرد اشرافیت، همه جا یکی است؛ ایران باشد یا لبنان و عراق و مصر؛ امروز باشد یا صدر اسلام. مردم را شاکی و عاصی می کنند و با مشاهده برافروختگی عمومی، سوار موج می شوند تا به جای مواخذه شدن، دیگران را جای مقصر بنشانند.
🔺جناب طلحه و زبیر نمونه این اشرافیت هستند که برای خود کاخ و امارت و خدم و حشم و درهم و دینار انبوه فراهم کردند.آنها وقتی دیدند مردم از اشرافیت حاکم در دوره خلیفه سوم شاکی هستند، سردسته معترضان شدند و بر خلاف منع امیر مومنان (ع)، عثمان را کشتند. اقدامی که سرمنشا فتنه و فریب بعدی شد.
🔹طنز تلخ این بود که همان ها وقتی دیدند امیر مومنان (ع) اهل امتیاز دادن نیست، به تحریک اردوگاه شام (معاویه)، شورش کردند و با همان امویانی هم اردوگاه شدند که موضوع اعتراض مردم به اشرافیگری و بی عدالتی بودند!
🔺مضحک تر این که امویان، مدعی خونخواهی خلیفه مقتول شدند و حال آن که به وقت احتیاج جناب عثمان، او را یاری نکردند؛ هر چند که در دوره او به آلاف و الوف رسیده و موجب نارضایتی مردم شده بودند. آنها پیراهن خونین خلیفه را پرچم شورش کردند و حال آن که هم اردوگاهی طلحه و زبیر (سردسته قاتلان خلیفه) بودند!
🔹 امیر مومنان (ع) به همین دلیل، درباره فتنه و شورش اشرافیت در جنگ جمل فرمودند "انهم لیطلبون حقا هم ترکوه و دما هم سفکوه. آنها حقی را مطالبه می کنند که خود، ترک کردند و به خونخواهی کسی آمده اند که خود، خون او را ریختند".
🔺سیاست بازان اشرافی در دولت سازندگی، هشت سال مرتکب امتیاز طلبی و رانت خواری و تجمل شدند اما پس از شاکی شدن مردم، خود را سال 76 معترض وضع موجود جا زدند! آنها همین ژست را در سال های 92 و 96 هم گرفتند و بارها کشور را به خاطر عقده های خود، به کام آشوب نیابتی که نقشه و آرزوی دشمنان بود، کشاندند.
🔹طیف اشرافی غربگرا، دهه هاست طبق قانون اساسی تحمیلی و طایفه ای، بر لبنان حکومت می کنند. از خیانت های سیاسی و وطن فروشی برخی از آنها که بگذریم، کارنامه اقتصادی و مدیریتی شان انباشته از ناکارآمدی و فساد است.
🔺همین بی کفایتی، دستمایه برخی اعتراضات شده اما اتفاقا بخش دیگری از همان اشرافیت غربگرا بر امواج اعتراض سوار شده اند؛ اگر سازمان دهنده اصلی حساب شان نکنیم. برایشان خیلی مهم نیست که این وسط مثلا سعد حریری هم قربانی شود! شبیه کاری که امویان با خلیفه سوم کردند.
🔹شکل و شمایل برخی معترضان اتفاقا نشان می دهد مشکل آنها نه فقر، بلکه شکم سیری (مثلا مشکل بوتاکس نکردن!) است و فقط تلاش دارند گلایه فرودستان را مصادره به مطلوب آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی کنند که پیش از این، حریری را تحقیر و به گروگان گرفت.
🔺ملت ها در کشورهای مختلف اکنون دو مدل را تجربه می کنند؛ مدیریت اشرافیت زیاده خواه (مستاثران) و مدیریت از خود گذشتانی که بهره ای از دنیا ندارند و خود را وقف خدمت به مردم کرده اند.
💢امیر مومنان (ع) چه قدر درست و دقیق راه را نشان داد که به مالک اشتر فرمود "عطوفت و محبت با مردم را شعار و پوشش قلب خود قرار ده و با آنان مانند جانور درنده نباش که خوردن مردم را غنیمت میشمارد... دوست داشتنیترین کارها نزد تو باید میانهترین آنها در حق، فراگیرترین در عدل، و جامعترین نسبت به رضایت عامه باشد چرا که نارضایتی عموم مردم، رضایت خواص را از بین میبرد... و خواص از همه پرهزینهترند و انصاف را ناخوش دارند".
🌺🇮🇷 @shabnamshabna
تبدیل اعتراض به توطئه!
در لبنان چه خبر است؟ مردمی که به خیابانهای بیروت آمدهاند، به چه چیزی معترض هستند؟ پس از آنکه وزیر رسانه لبنان اعلام کرد، قرار است دولت این کشور بر تماس صوتی واتسآپ مالیات ببندد، معترضان به این اقدام به خیابانها آمدند، قانونی که «سیدحسن نصرالله» از آن به عنوان «جرقهای در انبار باروت» یاد میکند؛ چرا که مردم لبنان مدتهاست از ناکارآمدی دولت و حجم فسادها که به قشر ضعیف این کشور آسیبهای زیادی وارد میکند، معترض هستند! اعتراضاتی که با حمایت حزبالله لبنان نیز همراه شد و دبیرکل حزبالله لبنان ضمن حمایت از خواست مردم، ماجرا را اینگونه روایت میکند: «به مردم معترض میگوییم ما نه تنها اعتراض شما را درک میکنیم؛ بلکه به آن احترام میگذاریم.» اعتراضات مردمی توانست دولت سعد حریری را به عقبنشینی وادار کند و وی ساعاتی بعد از این تظاهرات خبر از توقف در اجرای این طرح داد.
اما این همه ماجرا نیست و جریانهایی به دنبال تداوم اعتراضات و تغییر مسیر آن هستند! در حالی که اعتراضات با هدف اصلاح سیاستهای دولت لبنان است، صهیونیستها، سعودیها و غربیها درصدد هستند اعترضات را به سرنگونی دولت حریری و استعفای او تبدیل کنند و با ایجاد شرایط بیدولتی در لبنان اهداف خاص خود، از جمله ضربه زدن به حزبالله را دنبال کنند! در حالی که حزبالله از تداوم دولت و حمایت از آن گفته بود، باید مسئولان این کشور به جای استعفا و فرار بمانند و پاسخگو باشند و مشکلات را برطرف کنند. «سمیر جعجع» رئیس حزب «القواتاللبنانیه» و نزدیکترین فرد در لبنان به عربستان سعودی با طرح این ادعا که دولت فعلی لبنان قادر به برداشتن گامهای لازم برای بهبود وضع اقتصادی موجود نیست، خواستار استعفای وزیران این حزب از کابینه شد. رسانههای غربی، صهیونیستی و سعودی نیز همه تلاش خود برای تغییر مسیر اعتراضات و رو در رو قرار دادن مردم و حزبالله لبنان را به کار گرفتند و حتی در تلاش هستند پای ایران را نیز به این تظاهراتها باز کنند.
🌺🇮🇷 @shabnamshabna
⭕️ شما فقط مصرف کنید، همین!
◾️در لابه لای مشغلههای روزمره زندگی کافیست کمی سرمان را بالا بگیریم و نگاهی دقیق به اطراف بیاندازیم آنگاه نشانههای سیطره #سرمایهداری را حتی در ریزترین امور زندگیمان خواهیم دید. از تفریح و اوقات فراغت تا حتی نوع غذاخوردن و لباس پوشیدن.
◾️یادداشت زیر به قلم #شهید_آوینی چکیدهای است از آنچه بارها در جلو چشممان دیدهایم و راحت از آن گذر کردهایم، روایتی است از آنچه بارها قربانی آن شدهایم...
🔹زمینهی دیگری که میتوان #دیکتاتوری_اقتصاد را به روشنی در آن پیدا کرد مسئلهی مصرف است. «روژه گارودی» در کتاب «هشدار به زندگان» نوشته است:
…اقتصاد آزاد «به شیوهی غربی» برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازار احتیاج است!
🔸 مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است، چرا که اگر کالاهای تولید شده مصرف نشود امکان توسعهی تولید، یعنی امکان توسعهی اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهی اقتصادی است باید مردم را به مصرف هر چه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که #تبلیغات ـ یا بهتر بگویم پروپاگاند ـ یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهی غربی است.
🔹در کتاب «علم اقتصاد» نوشتهی «ارنست ماندل» آمده است:
چرخهای تولید با چنان سرعتی میچرخد که کوچکترین درنگ مصرف کننده در خرید، تمامی بنای اقتصاد را به لرزه تواند افکند. متخصصان تکنیکهای جدید، از بازاریابی گرفته تا روابط عمومی، کارشناسان تبلیغات… برآنند که این «درنگ» را از میان بردارند یا آن را پیشبینی کنند….
🔸این آلت فعل شدنِ مصرف کننده (که دفاع از سرمایهداری را به عنوان نظامی که آزادی مصرف کننده را تضمین میکند به باد تمسخر میگیرد) به حادترین شکل بیگانگی انسان منتهی میگردد: به کار بستن وسایل تودهگیر اقناع افراد که نیروهای ناخودآگاه و غریزی انسان را بیدار میسازد، تا به خریدن و «انتخاب کردن» وادارش کند و مستقل از اراده و آگاهی خود عمل کند.
🔹برای حفظ سیستم کنونی اقتصاد آزاد و دستاوردهای آن که فرآوردههای تمدن کنونی مغرب زمین باشد، باید از یک سو دوام و ماندگاری تولیدات کارخانهها را تقلیل داد و از سوی دیگر مردم را به مصرف هر چه بیشتر و اسراف و تبذیر وادار کرد.
🔸روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» میگوید:
این اوج گیری مصرف مصنوعی به سه طریق در غرب امکانپذیر شده است:
◀️ تولید اشیائی که خیلی زود فرسوده شده و از میان میرود یا شخص نمیتواند خودش آن را تعمیر یا ترمیم کند… کارخانهیی که لامپهای «فلورسنت» را ابتکار کرد، آنها را با ظرفیت و قدرتی برای دههزار ساعت کار، ساخته بود ولی پس از آنکه این ظرفیت و قدرت را از دههزار ساعت به هزار ساعت کاهش دادند، لامپهای «فلورسنت» را به بازار فرستادند. همچنین جورابهای «نایلون» در آغاز ساخت خود به نحوی بود که هیچگاه سوراخ نشود یا از هم در نرود ولی پس از آنکه آنها را در حمام بخاری گذاشتند که مقاومت آنها را کم کرد، به بازار فروش سپردند…
◀️ منتظر نشدن برای فرسایش فیزیکی شیئی یا کالای خریداری شده، و خریدن و جانشین کردن انواع جدید آن که هر چند یک بار به شکل تازهای به بازار میآید نه برای آنکه مزیتی بر انواع گذشتهی خود دارد بلکه فقط در شکل ظاهر خود دارای تفاوتهایی است که انواع گذشتهی خود را به اصطلاح: «دمده» و از شکل افتاده جلوهگر میسازد…
◀️ آگهی بازرگانی یا #تبلیغات_تجاری…
📚بخشی از مقاله «دیکتاتوری اقتصاد»
📝 #شهید_آوینی
🌺🇮🇷 @shabnamshabna