فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زنده باد علی دایی بدون رتوش؛ صد در صد خالص و کاملا واقعی، بدون فیلترهای فضای مجازی و خارج از دستکاری شبکه های اجتماعی!
🔹پاسخ الهی قمشه ای به رفتارهای نصرالدینی برخی سلبریتی ها
@shabnamshabna
🔸وقتی قانون برای همه یکسان است.
🔹سرگرد عباس سارونی، مامور نیروی انتظامی و رزمنده و جانباز جنگ تحمیلی، بدون یک روز مرخصی بعد از ۲۰ سال، امسال به دلیل قتل «حسین ساریخانی» در سال ۸۱، که سابقه حبس به علت خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر و لواط به عنف داشته، در استان گلستان که به اعدام محکوم شده بود، اعدام شد.
🔹دادگاه به دلیل تیراندازی در خارج از حوزه خدمتی مامور و بعد از وقت اداری و خارج از ماموریت وی را به اتهام قتل عمد به اعدام محکوم کرده بود که در نهایت بعد از ۲۰ سال به دلیل عدم رضایت اولیای دم حکم وی امسال اجرا شد.
📡
🌷🌺:
گریه رسانههای ضدایرانی و اصلاحطلبان برای قاتلان
🔹امروز حکم اعدام مجیدرضا رهنورد اجرا شد. او در هفتههای گذشته با چاقو به ۲ نفر از مدافعان امنیت حمله کرده و آنان را به شهادت رساند که یکی از آنها تازه داماد بود.
🔹این قاتل پس از دستگیری و برگزاری دادگاه به جرم محاربه به اعدام محکوم شد. پس از اعلام خبر اعدام او رسانههای معاند به خط شده و با عوض کردن جای ظالم و مظلوم، مدعی شدند که مجیدرضا رهنورد صرفا بهدلیل شرکت در اعتراضات اعدام شده است. این رسانهها اصلا به قتل ۲ نفر توسط مجیدرضا رهنورد اشاره نکرده و فیلم جنایت این فرد را نیز منتشر نکردند.
🔹از سوی دیگر هم روزنامه اصلاحطلب هممیهن هم در مطلبی اصل حکم قصاص را زیر سوال برده و جبهه اصلاحات هم در بیانیهای اعدام قاتلان مدافعان امنیت و تروریستها را ریختن بنزین بر آتش نامیده است.
چرا اصلاحطلبان و رسانههای ضدایرانی در شورش علیه حکم قصاص تقسیم کار کردهاند؟
🌷🌺:
♨️رئیس سابق دیوان عالی کشور در گفت وگو با ایلنا:
🔻درگیری یک نفر با یک نفر حکم محارب ندارد
🔻هر محاربی حکمش اعدام نیست
🔻با صرف ترساندن و تهدید کردن، کسی حکم محارب نمی گیرد
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1307853
♦️سوال یک طلبه از آقای مقتدایی
👇👇👇👇👇
❗️یک سوال طلبگی از محضر شما داریم:
اینکه رسانه دانشگاه آزاد راجع به حکم محارب از جنابعالی سوال میپرسد، نظر شخصی شما را میخواهد جویا شود یا نظر قانون را؟!!
قطعا نظر شخصی شما برای این رسانه و بلکه مردم ذرهای اهمیت ندارد چون نه کسی مقلد جنابعالی است و اگر مقلد هم باشد هیچ دادگاهی طبق نظر یک مرجع حکم صادر نمیکند!
❗️ پس قطعا باید نظر قانون مصوب کشور را تبیین کنید! اگر قرار است نظر مصوب قانون را تبیین کنید بفرمایید به استناد کدام ماده قانون فرمودید حتما باید محارب کسی را بکشد تا اعدام شود! اگر استنادی به ماده قانونی ندارید خواهشا تا اطلاع ثانوی مصاحبه نکنید چون فقط سبب بدبینی و تضعیف نظامی میشوید که به فتوای تمام مراجع، #تضعیف_نظام حرام شرعی است!
#روانبخش
🇮🇷 @shabnamshabna
🔸 انهدام باند قاچاق سلاح جنگی در کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
🔹امروز یکی از اعضای اصلی باند قاچاق سلاح جنگی که تعداد ۱۶ قبضه سلاح کلت کمری به همراه مقادیر زیادی خشاب را به طور ماهرانهای در یک دستگاه خودروی آذرا جاسازی کرده بود، دستگیر شد.
🔹متهم قصد داشت این محموله سلاح را که از مرزهای شرقی وارد کشور شده بود در استان کرمان و سایر استانهای عمقی کشور از جمله شیراز توزیع کند.
📡
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸مجیدرضا رهنورد چگونه قاتل شد؟
صحبت های قابل تامل جوان مشهدی قبل از اعدام پیرامون اتفاقات افتاده و چگونگی ارتکاب این جنایت
📡
هدایت شده از ثامن مازندران
بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره اعدام معترضان حوادث اخیر
باسمه تعالی
«زنهار كه خونى را به ناحق بريزى؛ زيرا هيچ چيز به اندازه خونريزى ناروا خشم و انتقام الهى را نزديك نمیكند و بدفرجام نيست و نعمت را زائل نمیكند» (نهج البلاغه، نامه ۵۳).
اجرای حکم اعدام یکی از معترضان، آن هم در شرایطی که اقتضا میکند حکومت با شنیدن صدای اعتراض مردم در راه آرامکردن اوضاع گام بردارد، بخش عظیمی از جامعه بهویژه فرهیختگان و دلسوزان کشور را شگفتزده و وجدان عمومی را جریحهدارتر کرد. بیتردید در شرایطی که بهدلیل فقر، تورم، فلاکت و ناکارآمدی در اداره کشور، اکثریت مردم از حکومت ناراضی و نسبت به آن اعتراض دارند، صدور و اجرای حکم اعدام، آتش اعتراضات را شعلهورتر خواهد کرد.
صرف نظر از اشکالات فقهی و حقوقی که در روند دادرسی، صدور و اجرای ناگهانی این حکم وجود داشته است، اساساً اعدام راهکاری درست برای تأمین امنیت و کاستن از التهاب نیست؛ زیرا این کار به خشم و کینه جامعه میافزاید و ناآگاهی از فضای افکار عمومی جامعه و بیتوجهی مسئولان امر به مصالح کشور را نشان میدهد. افزون بر این مشکل اصلی این است که روند قضائی این محاکمات نتوانسته است افکار عمومی را قانع کند.
محاربه، که برای برخورد با معترضان به آن استناد میشود، عبارت است از بیرونکشیدن سلاح بهمنظور ترساندن مردم و جنگیدن با خدا و پیامبر، مشروط به این که قصد ترساندن، احراز شود و برای دفاع از خود نباشد. در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی نیز محاربه عبارت است از «کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها بهنحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.» بنابراین شهروندانی که با استفاده از حق اعتراض به وضعیت ناعادلانه کشور، در برابر خشونت ماموارن مقاومت و از خود دفاع میکنند، را نمیتوان محارب دانست.
اعتراض به حاکمان و مقاومت در برابر برنامهها و روندهایی که ناعادلانه بهنظر میرسد، از حقوق غیرقابل تردید شهروندان است که در آیات قرآن نیز بر آن تاکید شده است. خداوند میفرماید: «لَا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ» (نساء: ۱۴۸). «خداوند بانگ برداشتن به بدزبانى را دوست ندارد، مگر از كسى كه به او ستم شده باشد». اين آيه به مظلوم اجازه دادخواهى و فرياد مىدهد. در آیه ۴۱ سوره شوری نیز مىفرمايد: «وَلَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولئِكَ ما عَلَيْهِمْ مِنْ سَبِيلٍ». «و هركس پس از ستمدیدن، يارى جويد و انتقام گيرد، راه نكوهشى بر او نيست».
در چارچوب فقه و قانون مجازات اسلامی محاربه تنها در جایی است که فرد با قصد ایجاد خوف در جامعه دست به اقدام مسلحانه بزند. بنابراین اگر فرد معترض از سلاح سرد مانند چاقو استفاده و بدون خوف و با اراده اقرار کرده باشد، در صورتی که عمل او نه برای ترساندن مردم، بلکه از روی خشم و عصبانیت یا حتی درگیری با مأموران مسلح باشد، نمیتوان او را محارب دانست، و دست کم اطلاق محارب به وی جای شبهه دارد. وانگهی اگر كسی سلاح بكشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنيت نشود، یا به قصد دفاع شخصی از سلاح استفاده کند محارب محسوب نمیشود.
افزون بر این در مورد اعدام اخیر چند ایراد دیگر نیز وارد است: نخست این که در این اقدام کسی کشته نشده و تنها در حد ایجاد جرح بوده است. دوم این که قصد اخافه (ترساندن) ثابت نشده است. سوم این که حتی با فرض صدق عنوان محاربه، تناسب میان جرم و مجازات رعایت نشده است؛ در حالی که در قرآن و در قانون چند مرتبه برای مجازات محارب تعیین شده، که یکی از آنها تبعید است، تا بتوان به تناسب، مجرم را به مجازات خفیفتر محکوم کرد. در نهایت این که در صدور احکام و اجرای مجازاتها لازم است بازتاب آن در نزد وجدان و افکار عمومی مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا به تعبیر امام علی(ع) «إنَّما يُستَدَلُّ عَلَى الصّالِحينَ بِما يُجري اللّه ُ لَهُم عَلى ألسُنِ عِبادِهِ» (نهج البلاغه، نامه ۵۳). نباید غفلت کرد که اگر جامعه حکمی را عادلانه نداند نهتنها با چنین احکامی مرعوب و متنبه نمیشود؛ بلکه چهبسا خشم و کینه توسعه یابد، شرایط پیچیدهتر شود و بازدارندگی مجازات بهطور کلی از بین برود.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در راستای انجام وظیفه و مسئولیت دینی، انسانی و اجتماعی خود، مخالفت شدید خود را با اعدام معترضان اعلام میکند و استناد به عنوانهایی مانند محاربه در برخورد با آنان را مایه خشم بیشتر مردم و بیاحترامی به دین و ارزشهای دینی میداند. همچنین از مسئولان نهاد قضایی میخواهد با إحساس مسئولیت در پیشگاه خداوند و مردم نهایت احتیاط و ملاطفت را در برخورد با معترضان در پیش بگیرند و زمینه آزادی آنان را فراهم آورند.
🔻مروری بر وصیت نامه حاج قاسم خطاب به علما
سخنی کوتاه از یک سرباز 40ساله در میدان، به علمای عظیمالشأن و
هدایت شده از ثامن مازندران
مراجع گرانقدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی هستید.
مراجع عظام تقلید؛ سربازتان از یک برج دیدهبانی دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزشهای آن [که] شما در حوزهها استخوان خُرد کردهاید و زحمت کشیدهاید، از بین میرود.
این دورهها با همه دورهها متفاوت است، این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقینمیماند. راه صحیح، حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی فقیه است.
نباید در حوادث، دیگران شما را که امید اسلام هستید به ملاحظه بیندازند. همه شما امام را دوست داشتید و معتقد به راه او بودید. راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان تحت ستم استکبار، تحت پرچم ولی فقیه است.
هدایت شده از ثامن مازندران
🔵 توضیح آیتالله کعبی درباره نظر امام خمینی(ره) درخصوص محاربه
🔹امام راحل در فصل ششم تحریرالوسیله در حد محارب میفرمایند: محارب کسی است که سلاحش را بکشد و یا صرفاً به خاطر ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آماده کند و ارائه افساد در زمین کند. این ارائه افساد در زمین توضیحی برای رعب و وحشت و کشاندن سلاح است.
🔹بنابراین هرکسی سلاح گرم و سرد خود را بکشد و رعب و وحشت ایجاد کند و تخریب اموال خصوصی و عمومی کند، حتی اگر آدم نکشته باشد، محارب و مفسد فیالارض شناخته میشود. لازم هم نیست که این محارب حتما جزو اشرار و سارقان مسلح باشد.
🔹در واقع باید صدق اخافه کند؛ یعنی قدرتنمایی. فردی که اخیرا اعدام شد، هم قدرتنمایی کرده، هم سد راه مردم شده و هم اسلحه کشیده، هم ماشینها را خراب کرده و آتش زده و این موارد مصداق محارب و مفسد فیالارض است.
هدایت شده از ثامن مازندران
16.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥چرا مفسدهای اقتصادی رو زودی اعدام نمی کنین....
🍃🌹🍃
🔸اصن مگه معترض حکمش اعدامه؟!
🔻طرف میگه دلتون نسوخت واسه مادر اون اعدامی؟!
🎙سید کاظم روح بخش
#فاطمیه | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
هدایت شده از ثامن مازندران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کاسه داغتر از آش؛ وقتی مزدور وطن فروش ایرانی حتی بیش از سعودیها چاپلوسی و مدح بنسلمان را میکند!
«علی نوریزاده» مزدور سلطنتطلب در گفتگو با شبکه سعودی "الحدث":
🔺"عربستان سعودی و «محمد بنسلمان» ولیعهد آن، سیاست خود را به هیچ کشوری با زور تحمیل نمیکند، بلکه با برادری و کمک!"
یادآوری چند مورد از سیاستهای برادرانه عربستان و بنسلمان را به نوریزاده:
🔸ارسال 5000 انتحاری سعودی به عراق!
🔸تحمیل جنگ به یمن و حبس رئیسجمهور مستعفی این کشور در هتلهای ریاض!
🔸تأمین مالی و ارسال تروریستها به سوریه!
🔸محاصره و دشمنی با قطر!
🔸کشتن جمال خاشقچی
🔸زندانی کردن بسیاری از منتقدان سعودی و