eitaa logo
شهد وصال
200 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.8هزار ویدیو
91 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 📝شرح فعالیت گروه 1⃣مهدویت در نهج البلاغه 2⃣مسیر یاری 3⃣زیبایی‌های حکومت امام زمان(عج) 4⃣فرازی از زیارت جامعه کبیره 5⃣چگونه به خدا و امام زمان مقرب شویم؟ 6⃣سرچشمه زلال معارف 7⃣مهدویت در کلام امام رضا(ع) @safiresolh313
مشاهده در ایتا
دانلود
❣ 📖 السلام علیک فی آنآء لیلک و اطراف نهارک... 🌱سلام بر تو ای مولایی که در شب تیره‌ی غیبت، همه از تو نور می جویند؛ و در روز ظهورت، همه با آفتاب تو راه بندگی را میپویند. سلام بر تو و بر روز ظهورت🌱 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آيا امکان دارد که يک انسان قرنهاى بسيار زندگى کند؟ ❇️ پاسخ : براى بررسى وتبيين مسئله طول عمر امام زمان (عجل الله فرجه)، بايستى پيرامون دو مسئله بحث شود: يکى اينکه، آيا ممکن است انسانى سالها وقرنهاى طولانى، که از حد معمول عمر همه انسانها متجاوز است، عمر کرده وزنده بماند؟ ودوم اينکه، به فرض امکان، آيا اين مسئله در طول تاريخ به وقوع پيوسته ومصداق خارجى دارد يا نه؟ اگر اين دو مسئله ثابت گردد، مسلم مى شود که هيچ گونه استبعادى ندارد، که امام غايب حضرت حجه بن الحسن (عليهما السلام) نيز از چنين عمر طولانى برخوردار باشد. ما در اينجا به مسئله امکان طول عمر مى پردازيم، وان شاء الله در پاسخ به پرسش بعد، به عده اى که در طول تاريخ عمرهاى زيادى کرده وبه نام (معمرين) شهرت يافته اند اشاره مى کنيم. در پاسخ به پرسش مورد بحث بايد گفت که (امکان) مى تواند يکى از سه معناى زير را داشته باشد: 1- امکان عملى، 2- امکان علمى، 3- امکان منطقى يا فلسفى. مقصود از (امکان عملى) آن است که يک امر تا آن حد (شدنى) جلوه نمايد که در وجود هر کس قابليت نمود داشته باشد. براى مثال: سفر به اقيانوس ها ورسيدن به عمق درياها ورفتن به کره ماه، امورى هستند که امروزه امکان عملى يافته اند. مقصود از (امکان علمى) آن است که اگر چه امرى به مرحله امکان عملى نرسيده باشد - که با ساخته ها وپديده هاى تمدن کنونى، به انجام آن مبادرت کنيم - اما در آستان دانش ودر برابر موضع گيرى هاى پوياى علم، نتوانيم دليلى بيابيم که امکان آن امور ووقوعشان را نفى کند. براى مثال: فرود آمدن انسان در کره زهره، از ديدگاه دانش، به هيچ وجه نشدنى نمى نمايد وانگيزه اى براى نفى وقوع آن وجود ندارد، بلکه موضع گيريهايى کنونى دانش مى رساند که: اگر چه اين آرزو تا به امروز تحقق نيافته، ولى در امکان وقوعى آن ترديدى نيست. زيرا که ميان فرود آمدن انسان در کره زهره وکره ماه، بيش از يک درجه فاصله نيست، وبا گذشتن از دشواريهايى که دورتر بودن راه پديد مى آورد؛ فرود آمدن در زهره را - گر چه عملا امکان نيافته - از نظر عملى مى توان ممکن شمرد. برعکس رفتن به خورشيد از نظر علمى هم، ناممکن است. زيرا دانش وتجربه، جايى بارى تصور آن ندارد، که مثلا اختراع پوششى را ممکن بدانيم، که جان انسان را در برابر کوره وحشتناک وسهمگين خورشيد، محافظت کند. وبالاخره، مقصود از (امکان فلسفى يا منطقى) نيز، آن است که امرى در برابر عقل يا با در نظر گرفتن تجربه هاى پيشين وقوانين گذشته - مانعى براى تصور وقوع نيابد تا حکم به محال بودن امکان آن دهد. براى مثال: امکان منطقى ندارد سه پرتقال به دو بخش مساوى تقسيم شوند، بدون آنکه يکى را به دو نيم کنيم. زيرا عقل پيش از تجربه وعمل گويد که (سه) يک عدد (فرد) است وهيچگاه (زوج) نمى شود، پس عقلا ممکن نيست که سه پرتقال را به دو بخش مساوى تقسيم نماييم. زيرا بخش پذيرى آن به دو قسمت مساوى، مستلزم آن است که (سه در آن واحد، هم فرد باشد وهم زوج)! واين تناقض است وتناقض، محال منطقى است. اما رفتن انسان به درون آتش، بدون آنکه بسوزد، ونيز رفتن آدمى به کره خورشيد - بى آنکه گرماى خورشيد در او اثر کند - امرى نيست که از جنبه منطقى محال باشد، چون مستلزم هيچ تناقضى نيست. بنابراين درمى يابيم که امکان منطقى، دايره اى وسيع تر از امکان عملى دارد ودايره اين يکى نيز نسبت به دايره عملى از وسعت بيشترى برخوردار است. شکى نيست که از نظر منطقى، امکان زندگانى هزاران ساله براى انسان وجود دارد، زيرا اين مسئله از نظر عقلى محال نيست، ودر اين گونه فرضيه ها تناقضى ديده نمى شود، زيرا (زندگى) مفهومى است که (مرگ زودرس) را در خود نهفته ندارد ودر اين امر نيز ترديدى نيست. همچنين مسلم است که زندگانى طولانى، فعلا امکان عملى ندارد. اما از نظر علمى، اين مسئله صورت ديگرى مى يابد وبايد گفت که دانش امروز دليلى نمى بيند که امکان عمر طولانى را از جنبه نظرى نفى کند. بررسى علمى وبحث مسئله طول عمر، در حقيقت بستگى دارد به نوع تغييرى که علم فيزيولوژى از پيرى وفرسودگى دارد. اين قانون که (پيرى وفرسودگى زاييده يک قانون طبيعى حاکم بر بافت هاى پيکره انسانى است، وضرورى است که بدن پس از رسيدن به آخرين مرحله رشد، کم کم فرسوده شده، براى ادامه زندگى، کارآيى کمترى داشته باشد، تا آنگاه که در لحظه اى معين از کار بيفتد) آيا حتى در مورد بدنى هم که از هر گونه ى تاثير خارجى بر کنار مانده صادق است؟ يا اينکه فرسودگى وکاهشى که در کارآيى بافت ونسوج مجموعه بدن انسان به چشم مى خورد، نتيجه نبرد با عوامل بيرونى - مانند ميکروب ها وسموم - است که به بدن انسان راه مى يابند؟ اين پرسشى است که دانش امروز، از خود مى کند، ودر راه پاسخ دادن به آن هم مى کوشد. در محدوده برداشت هاى علمى معاصر، به اين پرسش پاسخهاى گوناگونى داده شده است: اگر پيرى وفرسودگى، 👇👇👇👇👇
نتیجه مبارزه جسم با عوامل بيرونى معين، وتأثير پذيرى از آنها باشد؛ از جنبه نظرى امکان دارد که بافت هاى تشکيل دهنده بدن انسان را از عوامل معين ومؤثر در آن، بر کنار داشت؛ تا زندگى بشر طولانى گردد. اما چنانچه از ديدگاه ديگر به بررسى بپردازيم، به اين نتيجه مى رسيم که پيرى يک قانون طبيعى است وهر بافت واندام زنده اى، در درون خود، عامل نيستى حتمى خود را نهفته دارد که در اثر مرور زمان، موجود زنده را خواه ناخواه به مرحله فرسودگى ومرگ مى رساند. ولى نگريستن از اين ديدگاه نيز مستلزم آن نيست که هيچ گونه انعطافى در اين قانون طبيعى راه نيابد، بلکه اگر هم چنين قانونى مسلم انگاشته شود، تازه قانون انعطاف پذيرى است. زيرا هم ما، در زندگى معمولى خود مى بينيم، وهم دانشمندان در آزمايشگاههاى علمى خويش مشاهده مى کنند که: پيرى يک پديده فيزيولوژيکى است وربطى به (زمان) ندارد. گاهى زود فرا مى رسد وگاهى نيز با فاصله زمانى بيشترى آشکار مى گردد. تا آنجا که برخى از سالمندان را مى بينم که نشانه هاى پيرى بر اعضاء آنان ظاهر نشده واز نرمى وتازگى برخوردارند.(13) امروزه در علم طب ثابت شده که: عمر انسان به 80-70 سال نيست، بلکه تمام اعضاى بدن انسان جدا جدا براى يک زندگى طولانى ساخته شده است. وعلت اصلى مرگ حدوث اختلالاتى است که در همه اعضاى رئيسه بدن يا يکى از آنها رخ مى دهد، وتا آن اختلالات حادث نشود مرگ فرا نمى رسد، آن اختلالات اگر قبل از سنين پيرى وعمر طبيعى حادث شدند انسان، جوانمرگ مى شود، اما اگر از گزند حوادث نامحفوظ بماند، معمولا حدوث آن حوادث در سنين پيرى حتمى است. ولى اگر فرد ممتازى پيدا شود که عمر درازى کرده اما به واسطه ترکيب جسمانى ويژه خود واجتماع ساير شرايط، در هيچ يک از اعضايش اختلالى رخ نداده، نفس طول عمر باعث مرگش نخواهد شد.(14) درگذشته گروهى از دانشمندان عقيده به وجود يک سيستم عمر طبيعى در موجودات زنده داشتند، مثلا: پاولوف عقيده داشت عمر طبيعى انسان 100 سال است. مچينکوف مى گفت: عمر طبيعى يک انسان 150 تا 160 سال؛ وکوفلاند، پزشک آلمانى 200 سال؛ فلوگر، فيزيولوژيست معروف 600 سال؛ وبيکن، فيلسوف ودانشمند انگليسى 1000 سال براى عمر طبيعى انسان، معين کرده اند. ولى اين عقيده از طرف فيزيولوژيست هاى امروز درهم شکسته شده ومساله حد ثابت در عمر طبيعى ابطال گرديده است. به گفته پروفسور اسميس، استاد دانشگاه کلمبيا؛ همان گونه که سرانجام ديوار صوتى شکسته شده ووسايل نقليه اى با سرعتى مافوق صوت به وجود آمد، يک روز ديوار سن انسانى نيز شکسته خواهد شد، واز آنچه تاکنون ديده ايم فراتر خواهد رفت.(15) بنابراين براى مدت زندگانى انسان، حدى که تجاوز از آن محال باشد معين نشده است. از آزمايشهاى دکتر کارل که در ماه ژانويه سال 1912 ميلادى آغاز شدند، نتايج زير به دست آمد: 1- اين اجزاى سلولى، تا هنگامى که سبب مرگ آنها - از قبيل کمبود تغذيه، يا ورود برخى ميکرها - تحقق نيابد؛ زنده باقى مى ماند. 2- نه تنها زنده مى مانند، بلکه سلول هاى آنها در حال رشد وتکثير هستند، گويى که در جسم حيوان قرار دارند. 3- شدت وضعف رشد وتکثير سلول ها ارتباط نزديکى با تغذيه آنها دارد. 4- گذشت زمان در ناتوانى وپيرى آنها تاثير ندارد، بلکه کمتر اثرى درباره ى پيرى آنها آشکار نيست، ودر هر زمان مانند زمانهاى قبل رشد وتکثير آنها ادامه دارد. ظواهر امور به روشنى حاکى از آن است که تا هر وقت پژوهشگران مراقب آنها بودند، وآنها را غذاى کامل مى دادند، همچنان به زنده بودن ادامه مى دادند.(16) با آنچه گفته شد اين نتيجه را مى گيريم که عمر طولانى وغير متعارف امام زمان (عجل الله فرجه) امرى غير ممکن نيست، بلکه علم امروزى، عمر طولانى را با حفظ نيروى جوانى وشادابى يک امر کاملا ممکن مى داند. حال با توجه به اين امر که وجود امام براى بقاى جهان ونوع انسان ضرورى است واز طرفى تعداد امامان معصوم از دوازده نفر بيشتر نيستند - چنانکه روايات بسيارى بر اين امر دلالت دارد - اثبات مى گردد که مهدى موعود که بعد از پنج سالگى غايب گشت، زنده بوده ودر حال غيبت به سر مى برد. 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680
7.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان 🌹 🎥 امام زمان (عج) نزدیک ماست ❇️ ما معتقدیم امام زمان (عج) حی ، زندست ❇️ حاضره، ولو ظاهر نیست ❇️ ولی حاضره ، حضور داره 🎙 سخنران : حجت السلام عالی ⏰ زمان : ۵۵ ثانیه 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان 🌹 🎥 دفع بلا از شیعیان با دعای امام زمان ❇️ خیلی ها دوست دارند که با امام زمان (عج) دوست باشن ، رفیق بشن .‌.. 🎙 سخنران : حجت السلام عالی ⏰ زمان : ۵۷ ثانیه 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🔴 ویژگی دنیای قبل از ظهور و ویژگی دنیای بعد از ظهور امام زمان(عج) سخنران: ♻️حتما ببینید ونشر دهید♻️ 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «آخرالزمان و راهکارهای حفظ دین ۱» 👤 استاد 💥 اوصاف در جهان... 🔹 اولین کار ما در مهدویت حفظ دین است 🔺 در آخرالزمان مراقب باش و تقاضای نجات از این وضع ناهنجار کن که فرج نزدیک است... 🌱 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680
🌺بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 با سلسله جلسات استاد پناهیان با موضوع چگونه به خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مقرب شویم ؟ 🌺👈موضوع اصلی این جلسات در ارتباط با هدف زندگی و در حقیقت هدف دین می باشد . همانطور که در جلسات قبل صحبت شد هدف دین ، «قربة الی الله» است. حالا می‌خواهیم هدف رسیدن به خود خدا که می شود تقرب را برای خودمان آنقدر عمده کنیم ، آنقدر داغش کنیم ، که همه‌ی مشکلات ما را حل کند ؛ می خواهیم این هدف را متوجه اش شویم ، آن را ببینیم ، با این هدف گرم شویم ، در دنیا وآخرت نجات پیدا کنیم ، فرقی نمی کند ، ما در دنیا هم داریم زندگی می‌کنیم ، نباید سرد و یخ و بی‌مزه زندگی کنیم ، نباید مرتب به در و دیوار بخوریم ، مثل قلوه سنگی که در رودخانه می افتد و صاف می شود ، نمی‌خواهیم صاف بشویم ، می‌خواهیم برویم در کوره ذوب بشویم ، شکل پیدا کنیم ، سنگ را می‌ اندازند در رودخانه ، آنقدر غلت می‌خورد ، آنقدر سرش به این طرف و آن طرف می‌خورد ، می‌شکند و آخر رودخانه سنگ صاف می‌ شود ، اما ما می خواهیم مثل آهنی برویم در کوره عشق و محبت ذوب بشویم ، اینجا آهنگر هر شکلی از ما می‌خواهد ، به ما بدهد ، این را ما می خواهیم این خیلی قشنگ است ، قلوه سنگ نمی‌خواهیم باشیم ، می‌خواهیم برویم در کوره آهن خوشگل بشویم . 🌺👈چه کار کنیم که این هدفِ رسیدن به خدا برایمان عمده شود؟ الان شما مؤمنین همه تان این را که نمازتان را باید قربة الی الله بخوانید می دانید ،  ممکن است قربة الی الله که می گويید معنايش آنقدر هم معنای عمیق و عارفانه نباشد ، معنایش حداقلی باشد ، خدایا چون شما گفتید من دارم انجام می دهم ، ولی بالاخره وقتی که دستورش را گوش می‌کنید ، یک مقدار نزدیک شدن به دنبال دارد ، تا آنجایی که انسان واقعاً عاشقانه خدا را بخواند ، آن زمان دیگر با اشک نماز می‌خواند ، با عشق نماز می خواند . 🌺👈چه کار کنیم این هدف برایمان عمده بشود؟ از کلاس‌های اصول عقاید این چیزها در نمی آید ، کلاس‌های اصول عقاید انسان را ساکت می‌کند ، انسان را تسلیم می‌کند ، انسان را عاشق نمی‌کند ، آموزشهای عقیدتی به شیوه‌ی سنتی کار درستی نیست ، با این کار به بچه‌ها ظلم می کنیم ، بچه‌ها در اولین مواجهه‌شان با دین نباید با یک چیز سرد مواجه شوند ، با یک برهان و استدلال ساکت کننده ، خفه‌کننده و تسلیم کننده مواجه شوند ، بچه‌ها که ذهنشان بیمار نیست که نخواهند بپذیرند که ما اینقدر برهان برایشان می آوریم. باید در اولین مواجهه بچه ها با دین ، با خدا ، از زیبایی خدا ، از قدرت خدا ، از خیلی چیزهایی که می‌تواند به جای اسلام ، ایمان بیاورد ، در قلبش صحبت کنیم ، با آنها از نیازشان به خدا صحبت کنیم. 🌺👈حالا ما می خواهیم ارتباطمان را با هدف تقویت کنیم . تاکنون ما به اینجا رسیدیم که راه آن ایمان است ، ایمان یعنی چه ؟ ایمان چند مرحله دارد ، مرحله‌ی اول این است که بدانیم در جای ناامنی هستیم ؛ مثل کودکی که وقتی کنار پدر و مادر نباشد ، احساس ناامنی می‌کند ، گریه می‌کند ، سر و صدا می کند ، می‌ترسد ، وقتی از او می پرسید که چرا می‌ترسی بچه ؟ چیزی نیست اینجا ! کسی نمی‌خواهد تو را اذیت کند ! می گوید : اینجا کنار مامان نیست ! اینجا الان بابام نیست ! خب بابات نباشد ، نمی خواهند که تو را بخورند ، نه جایی که بابا نباشد ، ناامن است و بعد می زند زیر گریه. 🌺👈 حالا ما الکی باید احساس کنیم که اوضاع نا امن است ؟ خیر ! اوضاع واقعاً ناامن است ، اینکه یک نفر تو را نگه داشته است و یک لحظه اراده کند ، تو پودر شده ای رفته ای ، تو را مثل یک جوجه‌ ، دست گربه‌ها و گرگها داده است که بخورند ، این نباید تو را به اشتباه بندازد که فکر کنی جای امنی هستی ، ابتدای فهم ایمان و رسیدن به ایمان ، این است که بفهمی جای ناامنی هستی !!🌸 ....🙏 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا