eitaa logo
شهد وصال
197 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.8هزار ویدیو
91 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 📝شرح فعالیت گروه 1⃣مهدویت در نهج البلاغه 2⃣مسیر یاری 3⃣زیبایی‌های حکومت امام زمان(عج) 4⃣فرازی از زیارت جامعه کبیره 5⃣چگونه به خدا و امام زمان مقرب شویم؟ 6⃣سرچشمه زلال معارف 7⃣مهدویت در کلام امام رضا(ع) @safiresolh313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀پنجـشنبه است به رسم کهن،یاد میکنیم از آنها که وقتـشان و مکانشان از ما جـداست یاد میکنیـم از آنها که دلتـنگشان میـشویم یاد میکنیـم از آنها که هنـوز دوستـشان داریم یاد میکنیم از همه شهـدا،علمـا و درگذشتـگانمان 🌼با فاتحه و بر محمد و آل محمد🌼 📿اَللهُمَّ‌صَلِّ‌عَلَى‌مُحمَّـدٍوآل‌مُحَمَّد📿 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680
✅ آيا در زمان غيبت ذکر نام اصلى حضرت جايز است؟ ❇️ پاسخ : در اينکه آن حضرت را با کنيه يا يکى از القاب شريفش مانند: حجت، قائم، مهدى، صاحب الزمان وغيره، ياد کنيم، شک وترديدى در جواز آن نيست. ليکن در اينکه آيا مى توان به نام اصلى حضرت، يعنى (م.ح.م.د) تصريح کرد يا نه، در بين علماى شيعه اختلاف نظر است. واما تحقيق سخن در اين باره اين است که ياد نمودن نام شريف معهود آن حضرت بر چند گونه متصور مى شود: 1- ياد کردن آن در کتابها، که در جايز بودنش ترديد نيست، زيرا دلايل منع شامل آن نمى شود، ونيز شيوه علماى صالح وعامل از زمان کلينى تا کنون بر اين بوده که نام آن حضرت را در کتابهاى خود ذکر کرده اند، بدون اينکه کسى بر آنان اعتراض نمايد. 2- ياد کردن نام آن حضرت با اشاره وکنايه، مانند اينکه گفته شود: اسم او، اسم رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) است، وکنيه اش، کنيه آن حضرت مى باشد. واين نيز جايز است، به همان دلايلى که در گونه اول گذشت. به اضافه روايات متعددى از طرق شيعه وسنى از پيغمبر اسلام (صلى الله عليه وآله وسلم) که در آنها تصريح فرموده است: (مهدى از فرزندان من است. نام او نام من وکنيه اش کنيه من مى باشد).(2) لازم به ذکر است که جايز بودن در اين دو مورد مذکور به غير حال ترس اختصاص دارد، زيرا ترس، از جمله عناوين عارضى است که مايه حرام شدن هر جايزى مى گردد. 3- ياد کردن آن حضرت در دعا ومناجات که ظاهرا در اين مورد نيز جايز است. 4- ياد کردن آن حضرت در مجامع وغيره به طور سرى وبه عنوان درد دل، که در اين صورت نيز جايز است، زيرا دلايل منع از اين قسم منصرف است، پس اصل جواز ودلايل جواز بدون معارض باقى مى مانند. ضمن اينکه در روايت نبوى آمده: (اوست کسى که نامش به طور آشکارا پيش از قيامش نبرد مگر کافر به او).(3) 5- ياد کردن اين اسم شريف در مواقع ترس، مانند: محافل ومجالس دشمنان دين که تقيه با آنان واجب است، ودر حرمت اين نوع هيچ اختلافى وجود ندارد چنانکه در روايات متعددى بر اين حرمت تصريح شده است. 6- ياد کردن نام آن حضرت در مجالس ومجامعى که ترس وتقيه اى در آنها نباشد. اين مورد است که معرکه آرا وجاى بحث وگفتگو است. بعضى گويند: اخبار گوناگونى در دست است که دلالت بر حرمت اين نوع دارد. از جمله روايات، اين است که امام هادى (عليه السلام) فرمود: (جانشين بعد از من پسرم حسن است، پس چگونه خواهيد بود در جانشين پس از جانشين؟ راوى مى گويد: عرض کردم: خداوند مرا فداى شما گرداند، چرا؟ فرمود: زيرا که شما شخص او را نمى بينيد وبردن نامش براى شما روا نيست. گفتم: پس چگونه او را ياد کنيم؟ فرمود: بگوييد حجت آل محمد (صلى الله عليه وآله وسلم)).(4) ونيز در توقيع شريف آن حضرت است که: (ملعون است ملعون است کسى که در محفلى از مردم اسم مرا ببرد..).(5) وعده اى گويند: منظور از حرمت نام بردن اسم صريح امام، در مورد تقيه است. زيرا رواياتى داريم که به جهت جايز دانستن ذکر نام آن امام، در مقابل روايات حرمت قرار دارند، وتنها راه جمع بين روايات حرمت وجواز همين است. ودلايل ديگرى هم مى آورند که منطقى مى نمايد. در اين رابطه عالم بزرگ تشيع، على بن عيسى اربلى گويد: فتواى من اين است که منع تلفظ به نام مهدى (عجل الله فرجه) از روى تقيه بوده است، ولى اکنون اشکال ندارد.(6) همان گونه که محدث کبير شيخ حر عاملى در وسايل الشيعه اختيار کرده است. پس با آنچه گذشت مى توان گفت: ذکر نام شريف حضرت مهدى (عليه السلام) که عبارت از امام محمد فرزند امام حسن عسکرى عليهما السلام مى باشد، در امثال زمان ما که تقيه لازم نيست، جايز است. 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680
17.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان 🌹 🎥 بزودی خروج سفیانی برای ظهور آماده باشید ⏰ زمان : ۲ دقیقه و ۱ ثانیه 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان 🌹 🎥 آیا ظهور نزدیک است ؟ ⏰ زمان : ۱ دقیقه 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680
‍ ‍ 📌 3⃣ ✅2 . موقعیت جغرافیایی قرقیسیا ✅«قرقیسیا» شهری در شمال    است که در محل التقای رود     با    قرار گرفته است . این شهر پیش از اسلام  نام داشت و در سال نوزدهم هجری به دست    فتح شد و قرقیسیا نام گرفت (11) . ☘در کتاب جغرافیای تاریخی سرزمین های  درباره قرقیسیا چنین توضیح داده شده است: ☘در حدود دویست میلی پایین  ، قرقیسیا که همان کرکیسیوم قدیم است، در ساحل چپ  ، جایی که رودخانه خابور آبهای زیادی خود را در آن می ریزد واقع است . ابن حوقل درباره قرقیسیا گوید شهری زیبا است که در آغوش باغستانی قرار داد . یاقوت و حمدالله مستوفی هر دو آن را محلی دانسته اند که کوچکتر از رحبه که شش فرسخی قرقیسیا و در جانب غربی فرات است (12) . ☘ قرقیسیا ( (Qarqisiya را از شهرهای اقلیم چهارم و از حوزه های ناحیه جزیره معرفی می کند (13) . ✅   در   و  پس از آنکه موقعیت قرقیسیا بر ساحل فرات را توصیف می کند به بیان فاصله آن تا بغداد می پردازد و تمامی منازل میان این دو را نام برده و به فاصله هر یک از دیگری نیز اشاره می کند . بر اساس محاسبه وی فاصله این دو شهر از یکدیگر در حدود نود و چند فرسخ است (14) . ✴️در معجم البلدان طول و عرض جغرافیایی این شهر به نقل از  ذکر شده است: ✴️بطلمیوس می گوید: طول  شهر قرقیسیا 64 درجه و 45 دقیقه و عرض آن 35 درجه است . این شهر جزء اقلیم چهارم است (15) . ✨یکی از محققان معاصر در مورد موقعیت جغرافیایی قرقیسیا می نویسد: ✨امروزه خرابه های آن نزدیک شهر  سوریه قرار دارد . قرقیسیا نزدیک مرزهای سوریه - عراق است و به مرزهای ترکیه - سوریه نسبتا نزدیک می باشد (16) . پی نوشتها: 1 . سلیمان، کامل، روزگار رهایی، ترجمه علی اکبر مهدی پور، ص 894، به نقل از: الحاوی للفتاوی، ج 2، ص 136 . 2 . همان، ص 896 . 3 . دخل، علی محمد علی، الامام المهدی، ص 344 . 4 . الطوسی، محمد بن الحسن، کتاب الغیبه، ص 422، ح 12 . 5 . المجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 52، ص 237 . 6 . سلیمان، کامل، همان، ص 1120، به نقل از: بشارة الاسلام، ص 56 . 7 . فقیه، محمد، السفیانی و علامات الظهور، ص 127 . 8 . کورانی، علی عصر ظهور، ترجمه عباس جلالی، ص 130 . 9 . ابن حماد، الفتن، ص 195، ح 797 . 10 . همان، ص 208، ح 838 . 11 . قاموس اعلام ترکی، ج 5 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺🍃🍃🍃🌸🌸🌸🍃🍃🍃🌸🌸🌸🍃🍃🍃 خلاصه تفسیر خطبه قاصعه 👈[جلسه پنجاه وپنج ] سرزنش کردن و بد گفتن مردم چه کند هر که درکار درست است،نترسد زشکست 🌸🌸🌸🌸🌸 👇👇👇👇 مرد گمنامی نبود ؛ سرشناس بود؛ فامیل داشت، قبیله دار و عشیره دار بود؛ اقوامش قبل از این ماجرا، وجود شاعر توانای خود را مایه افتخار خود می دانستند. اما وقتی شنیدند امیرمومنان [علیه السلام] او را، آن هم جلوی جمع شلاق زده و تنبیهش کرده خیلی عصبانی و ناراحت شدند😡 🌺👈یکی از آنها که به نجاشی از همه نزدیک تر بود پیش امام رفت و گفت : یا امیرالمومنین! ما مردم یمن از دوستان و شیعیان باسابقه ی شما هستیم و به این دوستی هم مفتخر بوده ایم. اصلا انتظار نداشتیم با این رفتاری که با نجاشی داشته اید، بین دوست و دشمن خود فرقی نگذارید! واقعا سزاوار نیست. نجاشی این همه در جنگها همراهی تان کرده و این همه در وصف شما شعر گفته! شما با این کار آبروی ما و قوم و قبیله ی ما را بردید و حیثیت ما را به خطر انداختید. می ترسیم با این کار، همه ی قبیله ما از حمایتت دست بردارند و راهشان را از تو جدا کنند.🙈🙈 «نـجاشی شاعر نامی عراق بود و از زمره مردان سرشناس و بزرگان کوفه بشمار می آمد. او در جنگ صفین به طرفداری امیر مؤمنان علی [علیه السلام] علاوه بر اینکه‌ اشعار شاعران شام را پاسخ می داد ، عملا نیز با آنـها به نبرد می پرداخت و از این لحاظ خدمات شایانی انجام داده بود.🤔🤔 🌺👈 امیر مومنان [علیه السلام] با همان شهامت و شجاعت همیشگی نگاه در نگاه آن مرد دوخت و فرمود: ای برادر! اجرای دستور خداوند برای اهل گناه سنگین و غیر قابل تحمل و فقط انسان خدا شناسان آن را تحمل می کند. بگو بدانم مگر من چه کرده ام که مرا اینگونه ملامت می کنی؟ نجاشی به خود جرات داده و مرتکب گناه شده است و به شراب خواری، آن هم در ماه رمضان دست زده و من هم مطابق با دستور خدا با او رفتار کرده‌ام... و ادامه ماجرا... 🌺👈 امیر مومنان [علیه السلام ]در فراز پایانی خطبه، به یکی از بهترین و پر افتخار ترین صفات خود اشاره کرده و با سربلندی و عزت، خود را متعلق به گروهی از افراد می دانند که سرزنش سرزنش کنندگان هیچ تأثیری در تصمیم گیری ها و اعتقاد و عمل آنها ندارد. 🌺👈امام در ماجرای نجاشی، طرف فرمان خدا و سخن حق را می گیرند هر چند به ضررشان تمام شود. حضرت در فراز پایانی خطبه 📕، به دوازده ویژگی بارز خودشان،که همچون دوازده کهکشان راهنما هستند اشاره می فرمایند که انشاءالله در جلسه آینده که آخرین جلسه این خطبه گرانسنگ می باشد به محضر عزیزتان تقدیم خواهد شد.🤲 انشاءالله آخرین مبحث در هفته آینده🙏 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680 🌸🌸🌸🍃🍃🍃🌸🌸🌸🍃
شهد وصال
⛅️داستان ظهور☀️ 🏳قسمت بیستم (انتقام از قاتلین دخت پیامبر) لشکر امام زمان به مدینه، شهر پیامبر نزدی
⛅️داستان ظهور☀️ 🏳قسمت بیست و یکم (پیش به سوی کوفه) آیا تاکنون نام «سیّدحَسَنی» را شنیده‌ای؟ او از فرزندان امام حسن(ع) است که در «خراسان» قیام می‌کند و مردم را به یاری امام زمان دعوت می‌کند. سیّدحسنی شنیده است که کوفه در تصرّف سُفیانی است برای همین با لشکر خود به سمت کوفه حرکت کرده تا سفیانی را شکست دهد و کوفه را آزاد کند. او پرچم‌هایی به رنگ سیاه برای لشکر خود انتخاب می‌کند و با دوازده هزار نفر به سمت کوفه به پیش می‌تازد. وقتی این خبر به سفیانی می‌رسد از کوفه بیرون می‌رود و این شهر به تصرّف سیّدحسنی در می‌آید. فرار سفیانی از کوفه، یک تاکتیک نظامی است؛ زیرا هدف اصلی او جنگ با امام زمان است، برای همین او می‌خواهد قوای خود را برای آن جنگ اصلی نگاه دارد. هنوز به کوفه نرسیده‌ایم که خبر فتح کوفه به دست سیّدحسنی به ما می‌رسد. حالا دیگر لشکر حق به راحتی می‌تواند وارد این شهر شود. خیلی دلم می‌خواهد مسجد کوفه را ببینم. لحظه شماری می‌کنم تا هر چه زودتر وارد کوفه شویم؛ امّا لشکر متوقّف می‌شود. به راستی چه خبر است؟ امام دستور داده‌اند که لشکر، همین‌جا بیرون کوفه متوقف شود. آن طرف را نگاه کن! سیّدحسنی با یاران خود به سمت ما می‌آیند. او خدمت امام می‌رسد و عرض سلام و ادب می‌کند. او به مولای خود، اعتقاد محکمی دارد؛ امّا برای اینکه یقین یاران او زیادتر شود، خطاب به امام می‌گوید: «اگر شما مهدی آل محمّد هستید، نشانه‌های امامت را به ما نشان بدهید». شاید بگویی نشانه‌های امامت دیگر چیست؟ منظور سیّدحسنی، عصای موسی(ع) و انگشتر و عمامه پیامبر اسلام است. امام زمان تمام آنچه را سیّدحسنی تقاضا کرده است به او نشان می‌دهد. سیّدحسنی فریاد می‌زند : اللّه أکبر، اللّه أکبر. همه نگاه می‌کنند، او پیشانی امام را می‌بوسد. و بعد چنین می‌گوید: «ای فرزند رسول خدا! من می‌خواهم با شما بیعت کنم». سیّدحسنی با امام بیعت کرده و پیمان یاری می‌بندد. وقتی یاران او این صحنه را می‌بینند، آنها نیز با امام بیعت می‌کنند. دیگر وقت آن رسیده است که امام وارد شهر کوفه شود. یاران امام در مسجد کوفه مستقر شده و در جای جای این مسجد خیمه به پا می‌کنند. امشب اوّلین شبی است که لشکریان امام به مسجد کوفه آمده‌اند، آنها تا صبح مشغول راز و نیاز با خدای مهربان می‌شوند. ت آیا می‌دانی خواندن نماز مستحبی در این مسجد به اندازه ثواب یک عُمره (سفر زیارتی خانه خدا) است. چند روز می‌گذرد... خبردار می‌شویم که امام همراه با گروهی از یاران خود به سمت بیابان‌های اطراف کوفه می‌روند. پس ما نیز همراه آنان می‌رویم تا ببینیم چه خبر است. بعد از مدّتی راه پیمایی، امام در وسط بیابان می‌ایستد و به یاران خود دستور می‌دهد تا در زمین گودالی بکَنند. بعد از مدتّی، همه متوجّه چیز عجیبی می‌شوند. نگاه کن، دوازده هزار سلاح، آن هم در دل خاک! آری، این‌ها اسلحه‌هایی است که خدا برای امام و یاران او آماده کرده است. امام به یاران خود دستور می‌دهد تا این اسلحه‌ها را به شهر کوفه ببرند و در میان لشکریان تقسیم کنند. یاران همه اسلحه‌ها را برداشته و به سوی کوفه باز می‌گردند. 📚داستان ظهور/خدامیان آرانی(برگرفته از روایات) 🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃 💛⃟📒← 💛⃟📒← ــ ـ ـ ـ ـــــ❁ـــــ ـ ـ ـ ـ ـ 💛⃟📒← http://eitaa.com/joinchat/4034986085C7a82d98680