✨﷽✨
✅تلنگر
✍پسری مادرش را بعد از درگذشت پدرش، به خانه سالمندان برد و هر لحظه از او عیادت می کرد. یکبار از خانه سالمندان تماسی دریافت کرد که مادرش درحال جان دادن است پس باشتاب رفت تا قبل از اینکه مادرش از دنیا برود، او را ببیند.
از مادرش پرسید: مادر چه می خواهی برایت انجام دهم؟ مادر گفت: از تو می خواهم که برای خانه سالمندان پنکه بگذاری چون آنها پنکه ندارند و در یخچال غذاهای خوب بگذاری، چه شبها که بدون غذا خوابیدم. فرزند باتعجب گفت: داری جان می دهی و از من اینها را درخواست می کنی؟ و قبلا به من گلایه نکردی.
💕مادر پاسخ داد: بله فرزندم من با این گرما و گرسنگی خو گرفتم وعادت کردم ولی می ترسم تو وقتی فرزندانت در پیری تورا به اینجا می آورند، به گرما و گرسنگی عادت نکنی
@shahed24
✨﷽✨
✅همه رحمت است!
✍ همه نعمت های الهی از باب رحمت است، هر آنچه در عالم وجود دارد از نعمت های الهی است، حتی علف های هرز بیابان هم نعمت است که حیوانات از آن می خورند و شیر و گوشت آنها مورد استفاده انسان قرار می گیرد. در آخر بعضی از دعاها، می گوییم: برحمتک یا ارحم الراحمین، یعنی همه نعمت ها به رحمت الهی برمی گردد. علم و قدرتی که خداوند به بشر داده است، از رحمت اوست. بعضی از نعمت های الهی جنبه اعجازی هم دارد، به این معنا که بشر نمی تواند یک زردآلو بسازد. آن، مصنوع خدا و قدرت الهی است. توحید یکی از نعمت های الهی است. گمان نکنید توحید و نماز و روزه مشقت دارد، بلکه همه رحمت است.
👈 اگر انسان نماز الهی را بخواند. منکرات بر او مسدود می شود، معراج تکاملی پیدا می کند و نفس، مملوک عقل می شود و نفس، مالک انسان نیست که او را به هر سو حرکت دهد. اگر نفس مملوک عاقله باشد، انسان دنبال حرام نمی رود و کار او اصلاح خواهد شد. گمان نکنید که اگر دنبال حرام نروید، رزق ندارید، این طور نیست. انسان با بصیرت عقلی تا بدان جا پیـش می رود کـه اکـمل و اشـرف مـوجـودات می شـود. انسـان با همـت، انسـانی اسـت کـه همان استفاده های مادی و معنوی که انبیا و اولیا و اتقیا از این جهان کردند، بکند.
📚اکبر اسدی ، نردبان آسمان ، «مجموعه ای از درسهای اخلاق حضرت آیة الله بهاءالدینی» قم ،پارسیان ، چاپ یازدهم ، 1389 ، ص224
@shahed24
هر روز #یک_آیه
▫️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
▫️ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
☘️ وَ أَنْكِحُوا الْأَيَامَىٰ مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ ۚ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ
مردان و زنان بیهمسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را؛ اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بینیاز میسازد؛ خداوند گشایشدهنده و آگاه است!
👈 قرآن کریم؛ سوره نور ، آیه ۳۲
┏━☆🍃🌸🍃☆━┓
@shahed24
🔹امروز همچنان غباری از ابهام و اجمال زندگی ائمه را فراگرفته(۱)
باید اعتراف کنیم که زندگی ائمه "علیهمالسّلام" به درستی شناخته نشده و ارج و منزلت جهاد مرارتبار آنان حتی بر شیعیانشان پوشیده مانده است.
علیرغم هزاران کتاب کوچک و بزرگ و قدیم و جدید درباره زندگی ائمه، امروز همچنان غباری از ابهام و اجمال بخش عظیمی از زندگی این بزرگواران را فراگرفته و حیات سیاسی برجستهترین چهرههای خاندان نبوت، که دو قرن و نیم از حساسترین دورانهای تاریخ اسلام را در برمیگیرد، با غرضورزی یا بیاعتنایی و یا کجفهمی بسیاری از پژوهندگان و نویسندگان روبرو شده است، این است که ما از یک تاریخچهی مدون و مضبوط درباره زندگی پرحادثه و پرماجرای آن پیشوایان تهیدستیم.
🔸 بخشی از پیام آیتالله خامنهای به کنگره علمی بین المللی امام رضا "علیهالسلام" در سال ۶۳
در روزهایی که بسیاری از دشمنان و معاندین اسلام و نظام جمهوری اسلامی چشم دریده و دهان گشوده اند تا نکته ای هر چند کوچک درباره زنان مطهر ایران اسلامی را بازتابی بزرگ دهند ، در نقاطی از شهرستان مذهبی و انقلابی ورامین عده ای محدود از دختران و زنان اقدام به دوچرخه سواری نموده اند.
این درحالی است که در هفته پیش سفیر ولایت امام جمعه محترم و دغدغه مند شهرستان ، در نطقی کوبنده این حرکت را مغایر با احکام اسلامی و عرف انقلابی ایران اسلامی دانسته اند و شان و منزلت والای زن را متذکر گردیدند.
از آنجا که این امر در احکام شرعی اسلامی نیز با فتوای مراجع عالیقدر حرام اعلام شده
لذا از مراجع ذی صلاح پیگیری مجدانه و اجرای قضایی این جرم را خواستاریم.
ما زنان انقلابی و شهید پرور شهرستان ورامین این حرکت غیر اسلامی را محکوم کرده و پایمال شدن خون جوانان شهیدمان میدانیم .
از این رو اینک که در هفته عفاف و حجاب بسر میبریم با توجه به دغدغه بانوان انقلابی این خطه نسبت به ناهنجاری های پیش آمده معترضیم و نمیتوانیم یاوه گویی مصی علی نژاد ( مزدور مزد بگیر سرویسهای جاسوسی اجانب وخائن به ارزشهای اسلامی و ملی و یکی ازعروسکهای خیمه شب بازی پروژه ی نفوذ واستحاله وسرباز پیاده نظام ناتوی فرهنگی دشمنان قسم خورده ی این آب وخاک که حتی خانواده ی متدینش درشهررشت او راطرد کرده اند)
را دراین باره تحمل کنیم که همانا دنیا نیک میداند اینجا مهد انقلاب ، زنان و مادران شهیدپرور ایستاده بر تارک تاریخ، شرافت و عفت زنان مومنه را الگو بوده اند پس نمیتوانند قبح شکنی عده ای را لکه ننگی بر شهر قیام ایران اسلامی ببینند.
مسئولین امر و مراجع قانونی و ذی صلاح بدانند که هرگونه کوتاهی در اینباره کمک به پروژه ناتوی فرهنگی دشمن می باشد.
ضمن آنکه از شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین خواستاریم تا با اختصاص مکانی به عنوان پیست دوچرخه سواری در پارک بانوان برای بانوان ورزشکار و دوچرخه سوار ورامینی به حل این معضل کمک نمایند.
پس مطالبه حرکتی در خور را از سوی مسئولان داریم و منتظر و پیگیر هستیم.
May 11
#روانشناسی_عفاف
💠 دخترتان را مغرور بار بیاورید!
🔷 امروزه تفکیک روش های #تربیتی به حسب تفاوت های جنسیتی ، جزء بدیهیات مباحث روانشناسی و تربیتی به حساب می آید.
🔷 این نگاه تجزیه گرایانه ، ریشه در مبانی وحیانی دارد. آیات و روایات بسیاری تفاوت های زنانه و مردانه را برجسته کرده که این تفاوت ها در این دو جنس ، به نظام های تربیتی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی متفاوت منجر خواهد شد.
یکی از این روایات ناب که زیر خروار خروار شعار ، غبار می خورد ، کلام راهگشای حضرت امیر ع درباره «ویژگی های مذموم مردانه و ممدوح زنانه» است.
☘حضرت در ابتدای آن فرمایش ، یکی از ویژگی های خوب زنانه و بد مردانه را «زَهو» می دانند و می فرمایند: «فَإِذَا كَانَتِ الْمَرْأَةُ مَزْهُوَّةً لَمْ تُمَكِّنْ مِنْ نَفْسِهَا» (نهج البلاغه ، حکمت 234)
«اگر زنان ، دارای «زَهو» باشند ، خود را در اختیار هر کسی قرار نمی دهند.»
🔷 واژه «زَهو» معادل دقیق و جامعی در زبان فارسی ندارد ؛ ولی می توان واژگانی چون «ناز» ، «غرور» ، «گردن فرازی» ، «خودگیری» و «بزرگ منشی» را در ترجمه آن به کار برد. که با این حساب ، «مرأه مَزهُوَّه» در روایت ، زنی است که خود را برای نامحرم می گیرد و منظر بلندی برای خود می بیند که هر کسی را به آن افق ، دسترسی نیست.
🔷 این نوع نگاه به «عفّت» و «حجاب» ، کیمیای گمشده زمانه ماست. چرا که در تعریف و ترویج حجاب ، عمدتا این بزرگ منشی زنانه به چشم نمی آید. ضمن اینکه این رویکرد ، فراتر از «مانتو» ، «چادر» و «مقنعه» است.
🔷 وقتی این نگاه غرورآفرین به زن و عفاف نباشد ، «زن مرتبگیِ» تقلبی فمنیسم سکّه رایج بازار می شود. با این تفاوت که زن فمنیستی از تمام قیود رها می شود تا راحت تر و آزادتر به کام مردان بنشیند ولی بانوی تراز وحی ، فراتر از کامرانی مردانه و هوس گرایانه است. مرد نیز برای دست یازیدن به بلندای دامن زن ، باید دامنه ها پشت سر گذارد و هوس رفتن تا قله ها داشته باشد.
ناشناس ها باید شناسه رو کنند تا با او گفتگو کنند. مردان را تا آن وقت که آنها را در قواره همدلی و همسری بیند ، ریز می بیند.
🔷 اما سوال این است چرا این بلندمرتبگی زنانه در «آموزش و پرورش» ، «رسانه» و حتی «سیاست» و «اقتصاد» ما کمتر یافت می شود؟ چرا وقت تقسیم شغل و پُست ، چیزی فراتر از «منشی مطب» نصیب زنان نمی شود؟ چرا بروز زنانه ارزشی بیش از کمک به فروش صابون و پودر لباسشویی ندارد؟ چرا در سریال ها و فیلم ها به تکرار نمی شنویم که زنان ، جایگاهی فرادست مردان دارند؟
تحقیر شدگی های عاطفی و اجتماعی ، به عشوه گری های خیابانی و دلربایی های خودنمایانه سر می زند. اگر به دنبال امنیت روانی جامعه هستیم ، دختران خود را مغرور بار بیاوریم!
روابط عمومی حوزه حضرت فاطمه س ورامین
چادر و روسری در آیه حجاب 💎
☀یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمؤمنین یدنین علیهن من جلابیبهنّ ذلک ادنی ان یُعرفْنَ فلا یؤذین و کان اللّه غفورا رحیما.
☀
🌺ای پیامبر صلی الله علیه و آله! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: روسریهای بلند (مانند چادر) خود را بر خویش فرو افکنند تا شناخته نشوند و مورد آزار قرار نگیرند (واگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنان سر زده بدانند که) خداوند همواره غفور و رحیم است. 🌺
(سوره احزاب.آیه 59)
✔نکته ی نخست درباره ی این آیه شریفه آن است که
⬅«خُمُر» و «جلابیب» تفاوت دارند؛ زیرا «خُمر» جمع «خمار» و در اصل به معنای #پوشش است، ولی معمولاً به چیزی مانند #روسری گفته میشود که زنان با آن، سر خود را میپوشانند.
⬅ «جلابیب» نیز جمع «جلباب» است و به #چادر زنان و پیراهن گشاد گفته میشود. البته جلباب معنای متعددی دارد، ولی قدر مسلم این
است که زنان با آن، بدن خود را میپوشانند.
🌸 استادمطهری در این باب میفرماید:
«معلوم میشود دو نوع روسری برای #زنان معمول بوده است یک نوع روسریهای کوچک که آن را خمار یا #مقنعه مینامیده اند و معمولاً در داخل خانه از آن استفاده میکردند. نوع دیگر، روسریهای بزرگ که مخصوصِ خارج خانه بود. این معنا نیز با روایاتی که درآنها لفظ «جلباب» ذکر شده است، سازگار است». [۱]
✅نکته ی دوم این که منظور از نزدیک کردن «جلباب» (چادر) به بدن در زنان این است که با آن، زن خود را محفوظ دارد و چادر را جمع و جور کند تابدن مستور بماند. نه این که آن را آزاد و رها بگذارد که گاه و بی گاه کنار رود و بدن آشکار شود. در این صورت، چادر جنبه ی تشریفاتی پیدا میکند و هنگامی که زن در کوچه و خیابان ظاهر میشود، زینت و مو و اعضای بدنش نمایان میشود. چنین پوشش، نشانه ی ضعف ایمان آن به خداوند بزرگ و معاد است و ... [۲]
---------------
[۱]: ۱. مسأله ی حجاب، ص ۱۷۴.
[۲]: ۲. آن چه یک زن بایدبداند، اسداللّه محمدی نیا، ص ۱۵۸.
🔹منبع: کتاب سراج، نگاهی گذرا به مسایل اساسی و بررسی شبهات پیرامون زنان ، سید حسین حسینی.
🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀
روابط عمومی حوزه حضرت فاطمه س ورامین
✨🌷 باسمه تعالی 🌷✨
💠⚜ سختتر از یک کشور لائیک⚜💠
چندین سال پیش، در یکی از فروشگاههای ترکیه، با میزبانمان قدم میزدیم.
یک زن چادری، با دوتا دختر کوچولوی روسری به سر، وسط یکی از شهرهای ترکیه که چندان ایرانی به خود نمیبیند، صحنۀ غریبی بود.
نگاههای متعجّب 😳 که از هر طرف به سمت ما شلّیک میشدند، گاهی بیطاقت میشدند و میآمدند جلو: شما اهل کجا هستید؟
وقتی اسم «ایران» 🇮🇷 را میشنیدند، انگار جواب تمام سؤالاتشان را یکجا میگرفتند و تعجّبشان کلّاً خاموش میشد. ☺️
برای آنها اسم ایران توجیهکنندۀ خیلی چیزها از جمله حجاب دو تا دختر کوچولوی کم سن و سال بود. 👧🏻👧🏻
بعضیها ذوق میکردند برای دخترهایم؛ 😍 حتی کسانی که خودشان بیحجاب بودند. در آغوش میگرفتند و میبوسیدند و... 😘
💠⚜💠
حالا رفتهایم قشم. در خاک ایران اسلامی. 🇮🇷
حجابها ناگفتنی و توصیفناکردنی! 😨
سر و وضع دخترها و پسرها و خانمها در حدّ فجیع. 😱
آن وقت میان این همه قیافه، یک خانم چادری و کنارش دوتا دختر کوچولوی چادری. دختر کوچولوهایی که ریزنقشاند و از سنّ خودشان هم کوچکتر به نظر میرسند.
نگاهها سنگین است. بعضی حتّی برمیگردند و در حال دور شدن همچنان چشم از ما برنمیدارند.
پسرکم عصبی شده و کم کم کنترلش از دست میرود. دخترها کلافهاند و دلخور. 😕
اینجا حتی از یک کشور لائیک بیشتر سخت گذشت! 😞
💠⚜💠
شب که دور هم نشستیم مجبور شدم برای بچّهها حرف بزنم و مسائلی را برایشان توضیح بدهم تا کلافگی اذیتشان نکند.
💠⚜💠
حالا میفهمم کسانی که در شهرهای این چنینی زندگی میکنند، چقدر برای تربیت مذهبی فرزندانشان مشکل دارند.
قطعاً پاداش و ارزش کار آنها نزد خدا خیلی بیشتر از مایی است که محیطی یکدست مذهبی داریم.
خدا توفیقاتشان را روز به روز بیشتر کند.
#برای_خدا_زندگی_کنیم
#نگذاریم_گناه_عادی_شود
فرهنگی اجتماعی حوزه حضرت فاطمه س ورامین