هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
این قدر مشابهت و مطابقت ؟!
🔹این که رسانه های وابسته به انگلیس، آمریکا، اسرائیل وسعودی، از اقدام دولت برای "باز توزیع عادلانه یارانه ها" و "توقف هدر رفت ذخائر ارزی ایران" عصبانی باشند، کاملا قابل فهم است.
♦️اما مدعیان اعتدال واصلاحات، چرا باید مثل رسانه های نشاندار دشمن، عصبانی باشند و فضاسازی و هوچیگری کنند؟ یا مثل همان رسانه های بیگانه، تحریک به ایجاد اغتشاش و نا امنی کنند و البته شرمنده درایت و متانت ملت ایران شوند؟! این حجم از تطابق و هم آهنگی با بیگانه، اتفاقی است؟
@IMANI_mohammad
ثم قال عليهالسلام: ايها الناس اني قد بثثت لكم المواعظ التي وعظ الانبياء بها اممهم و اديت اليكم ما ادت الاوصياء الي من بعدهم و ادبتكم بسوطي فلم تستقيموا و حدوتكم بالزواجر فلم تستوسقوا …» (اي مردم، من همه آن موعظهها را كه پيامبران به امتهاي خود نموده بودند به شما ابلاغ كردم و آنچه را كه جانشينان آنان پس از رحلت انبياء عليهمالسلام از اين دنيا به مردم رسانده بودند براي شما ادا كردم و با اين تازيانهام شما را تاديب نمودم ولي شما استقامت در راه دين نورزيديد، من با نصايح و عوامل بازدارنده از معاصي و انحرافات جلوگيري كردم، شما نظم و انتظام نپذيرفتيد …).
شخصيتي ملكوتي با عشق به حق و عدالت، با جديترين تصميم و كار و پاكترين نيتها و روشنترين وجدان و با كاملترين عقل (علي بن ابيطالب(ع)) در ميان مشتي خودخواه، جاهل، كوتهبين، اينست شگفتانگيزترين پديدهاي كه تاريخ بشري به خود ديده است!!! تنها نويسنده اين سطور نيست كه با ياد آوردن اين پديده اندوهبار در دريايي از شگفتي فرو ميرود، بلكه هركسي كه اطلاع از هدف اعلاي زندگي انساني و اصولي و مباني ارزشها و عوامل و عناصر شخصيتهاي تكامل يافته داشته باشد، همچنين تغييرها و ناگواريهاي زندگي چنين انسانها را در محيطهاي اجتماعي نامناسب و غوطهور در جهل و خودخواهي و انواع پستيها درك كند، محال است خود را از شگفتزدگي عميق نجات بدهد.
يكي از اين متفكران انسانشناس جبران خليل جبران است كه بعضي از عبارات او را در مجلد اول از همين ترجمه و تفسير آوردهايم. به جهت اهميت شديد نظريه او را بطور كاملتر درباره اميرالمومنين عليهالسلام در اين مورد نيز ميآوريم: (محبت سه نفر از بزرگان انسانيت قلب جبران خليل را پر كرده است. اين سه نفر كمال انساني را در زيباترين مظاهر و صافترين صفات آن مجسم نمودهاند … اين سه نفر جز مسيح و محمد و علي عليهمالسلام چه كساني ميتوانند باشند! اما گفتار او درباره مسيح و محمد عليهماالسلام فراوان و استفاده او از عظمتهاي آن دو بزگوار معروف است. اما درباره علي بن ابيطالب (ع) چه ميگويد؟ جبران خليل به امام علي (ع) به عنوان موجودي كه به عاليترين مرتبه از معاني وجود پيوسته است مينگرد. او (علي (ع)) به كمال روحي اشتياق شديد داشته و آن را دريافته و با آن متحد گشته است. در نتيجه او ملازم روح كلي و مجاور و همداستان آن گشته است.
جبران خليل، امام علي (ع) را نخستين مرد عرب ميبيند كه سرودهاي اين روح عام را در گوشهاي مردم دنيا طنينانداز كرده است و لبهاي او آن سرودها را يكي پس از ديگري منتشر ساخته است … اما رسالت علي (ع) براي مردم، اين رسالت كامل و وافي بود، ولي پيش از آن كه هدفها و مقاصد آن رسالت را به انسانها تكميل نمايد، چشم از دنيا بربست. علي (ع) از اين دنيا رفت، تبسم بر لبانش، زيرا نفس و وجدان او پر از آن حقيقت بود كه دلهاي بزرگ به وسيله آن آرامش پيدا ميكنند. او (همان انسان كامل) بود كه اگر پاهايش در اين زندگاني ثبات و استقرار پيدا ميكرد، اشيايي را تغيير ميداد. و او به هر حال، پيامي داشت مانند ديگر پيامبران كه در ميان دودمانشان غريب و در ميان مردم روي زمين تنها بودند و در وطن خود با وحشت زندگي ميكردند، آن پيامبراني كه به قومي و در زماني وارد ميشدند كه قوم آنان نبودند و زمان آنان نبود و با يك روحيه فوق ارواح آن مردم زندگي ميكردند لذا چگونه آن مردم ميتوانستند آن ارواح بزرگ را در ك كنند! و او را ياري كنند، آن انسان بزرگ را كه براي احياي آنان زندگي ميكرد كه در راه آنها به شهادت رسيد.
اينست آنچه كه جبران ميگويد: (به عقيده من يكي از اين متفكران انسانشناس جبران خليل جبران است كه بعضي از عبارات او را در مجلد اول از همين ترجمه و تفسير آوردهايم. به جهت اهميت شديد نظريه او را بطور كاملتر درباره اميرالمومنين عليهالسلام در اين مورد نيز ميآوريم: (محبت سه نفر از بزرگان انسانيت قلب جبران خليل را پر كرده است. اين سه نفر كمال انساني را در زيباترين مظاهر و صافترين صفات آن مجسم نمودهاند … اين سه نفر جز مسيح و محمد و علي عليهمالسلام چه كساني ميتوانند باشند! اما گفتار او درباره مسيح و محمد عليهماالسلام فراوان و استفاده او از عظمتهاي آن دو بزگوار معروف است. اما درباره علي بن ابيطالب (ع) چه ميگويد؟ جبران خليل به امام علي (ع) به عنوان موجودي كه به عاليترين مرتبه از معاني وجود پيوسته است مينگرد. او (علي (ع)) به كمال روحي اشتياق شديد داشته و آن را دريافته و با آن متحد گشته است. در نتيجه او ملازم روح كلي و مجاور و همداستان آن گشته است.
جبران خليل، امام علي (ع) را نخستين مرد عرب ميبيند كه سرودهاي اين روح عام را در گوشهاي مردم دنيا طنينانداز كرده است و لبهاي او آن سرودها را يكي پس از ديگري منتشر ساخته است … اما رسالت علي (ع) براي مردم، اين رسالت كامل و وافي بود، ولي پيش از آن كه هدفها و مقاصد آن رسالت را به انسانها تكميل نمايد، چشم از دنيا بربست. علي (ع) از اين دنيا رفت، تبسم بر لبانش، زيرا نفس و وجدان او پر از آن حقيقت بود كه دلهاي بزرگ به وسيله آن آرامش پيدا ميكنند. او (همان انسان كامل) بود كه اگر پاهايش در اين زندگاني ثبات و استقرار پيدا ميكرد، اشيايي را تغيير ميداد. و او به هر حال، پيامي داشت مانند ديگر پيامبران كه در ميان دودمانشان غريب و در ميان مردم روي زمين تنها بودند و در وطن خود با وحشت زندگي ميكردند، آن پيامبراني كه به قومي و در زماني وارد ميشدند كه قوم آنان نبودند و زمان آنان نبود و با يك روحيه فوق ارواح آن مردم زندگي ميكردند لذا چگونه آن مردم ميتوانستند آن ارواح بزرگ را در ك كنند! و او را ياري كنند، آن انسان بزرگ را كه براي احياي آنان زندگي ميكرد كه در راه آنها به شهادت رسيد.مشعلها، بشريت را راهنمايي كنند.
لا انه قد ادبر من الدنيا ما كان مقبلا و اقبل منها ما كان مدبرا و ارفع الترحال عباد الله الاخيار و باعوا قليلا من الدنيا لا يبقي بكثير من الاخره لا يفني …» (آگاه باشيد، آنچه كه از دنيا روي آورده بود، پشت كرده و آنچه كه پشت كرده بود روي آورده است. بندگان صالح خداوند عزم كوچ از اين دنيا نمودند و اندكي از اين دنيا را كه پايدار نيست در برابر زيادي از آخرت كه فناناپذير است، فروختند …).
اينك بيش از چند روز از تلاش و تكاپوي اميرالمومنين علي بن ابيطالب عليهالسلام در اين كيهان بزرگ كه براي آن حضرت و ديگر وارستگان بشريت معبد و رصدگاهي براي نظاره بر بينهايت و انجذاب به سوي آن و براي حيوانات انساننما جايگاه اشباع خودخواهي و خودكامگيها بوده، نمانده است. اگر چه همه سخنان اميرالمومنين عليهالسلام همواره آكنده از عطر ملكوت و روح اعلاي انساني بود، و همانطور كه آشنايان با سخنان اين بزرگوار ميدانند، اين بار در سخناني كه از دهان مبارك او در ميآيد، صداي برداشتن گامهاي مبارك رو به مرز زندگي و مرگ و ورود به پيشگاه لقاءالله شنيده ميشود و عطر جاننواز ابديت از آن سخنان بيسابقه مشام ارواح آشنايان را مينوازد. حالا ديگر به هر طرف مينگرد بادهاي طوفاني، مهلك ارزشها را ميبيند كه وزيدن گرفتهاند. انحراف خلافت الهي به سوي طغيانگريهاي طواغيت خودپرست رو به گسترش است. به هر سو مينگرد، خودكامگاني را ميبيند كه مشغول تيز كردن شمشيرهاي يكهتازان ميدان قدرت و سلطه بر ناتوانان هستند، گويا انتظار زمامداراني را ميكشند كه همه اصول انساني و پيمانها را زير پا بگذارند و براي وصول به اهداف نابخردانه و ضد ارزشهاي انساني، هر جرم و خطايي را به عنوان وسيله مرتكب شوند و نام آن را هم بدون شرم و خجلت، سياست مملكتداري گذارند!!
آري، به هر سو مينگرد، ديگر نه مالك اشتر را ميبيند، نه ابوذر غفاري را، نه عمار بن ياسر و نه ذوالشهادتين و نه ابنالتيهان و ديگر برادرانش را كه در راه طلب حق و حقيقت از جان گذشتند و خونشان در صفين به دست نابكاران دنياپرست بر زمين ريخته شد. كجايند؟ كجا رفتند؟ خدايا، آنان را نميبينم! چگونه فراق آن همسفرانم را تحمل كنم در صورتي كه معاهده فداكاري تا از جان گذشتن در سفر رو به پيشگاه خدا با من بسته بودند.
بالامس كانوا معي و اليوم قد رحلوا و خلفوا في سويدا القلب نيرانا
نذر علي لئن عادوا و ان رجعوا لازرعن طريق الركب ريحانا
1- (آن شهداي راه حق و حقيقت تا ديروز با من بودند و امروز همه آنان كوچ كرده و به جاي خود آتشهايي در مغز دل گذاشته و رفتهاند.)
2- نذر ميكنم اگر برگردند به سوي من، گل و ريحان در طريق آن سواران خواهم كاشت.
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
💢 پروژه امنیتی لو رفته؛
انباشت مشکلات و ناراضی تراشی
🔹هر وقت از یاد بردید که ریشه برخی ناکارآمدی ها و مشکلات اقتصادی کجاست، حتما این اظهارات مدیر کانال آمدنیوز در پاریس را با دقت مرور کنید:
♦️«ما در انتخابات 96 تحلیل داشتیم. این جوری نبود که راه بیفتیم و بگوییم اصلاحطلبیم یا عاشق روحانی هستیم. مجموعه ما، تحلیل امنیتی داشت. میخواهم بازش نکنم تا قضایای دیگر اتفاق بیفتد تا بنشینیم و مفصلتر با هم صحبت بکنیم. آیا اگر رئیسی یا قالیباف سر کار بود، این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، الان بود؟ این تظاهراتی که ایجاد شد، آیا بود؟
♦️میشود اینجوری هم تعبیر کرد و یکسری سناریوها را کنارش گذاشت. با توجه به شرایط سیاسی داخلی و خارجی، ما به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت سر یک فردی مثل روحانی. ما شیفته و دلباخته کسی نبودیم. من همین الان هم از کاری که آمدنیوز در انتخابات 96 کرد، دفاع میکنم. چون ما با تحلیل این کار را کردیم. کشور باید به نقطه جوش میرسید و اگر آدمی مثل رئیسی یا قالیباف سر کار میآمد، کار به نقطه جوش نمیرسید».
@IMANI_mohammad
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
.
💢رد پای سرویسهای بیگانه
در فتنه انگیزی اخیر
۱) مقارن با تحریک چند راننده اتوبوس برای عدم جابهجایی مسافران در مسیرهای طولانی غرب-شرق و جنوب-شمال تهران که میتوانست موجب نارضایتی مردم شود، دو تبعه فرانسه هنگام خروج از کشور در فرودگاه امام خمینی بازداشت شدند.
۲) آنها در پوشش گردشگر به مدت ده روز در ایران حضور یافته بودند. اما سسیل کولر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کار فرانسه بود که به همراه همسرش به تهران آمده و با برخی عناصر فعال در حوزه براندازی و نافرمانی مدنی ارتباط گرفته بود.
۳) همزمان، رضا شهابی که به همراه برخی دیگر و با هدایت برخی سرویسهای بیگانه، در حوزه کارگران شرکت واحد فعالیت میکند، بازداشت شد. او قبلا در پوشش شرکت در کنگره سژت در شهر دیژون، به فرانسه رفته و برخی آموزشها و ارتباطات را دریافت کرده بود. شهابی سفری هم به ترکیه و آلمان داشت.
۴) در کنار شهابی، زنی به نام مریم اسدالهی معروف به انیشا هم به اتهام ارتباط و همکاری با تیم برانداز خارجی بازداشت شده است. فرد دیگری که به اتهام ارتباط مشکوک خارجی و اقدامات ضدامنیتی توسط مراجع ذیصلاح بازداشت شده، سعید مدنی، از عناصر مرکزیت گروهک موسوم به ملی مذهبی است.
۵) برخی اعضای مرکزیت این گروهک (تقی رحمانی،رضا علیجانی و...)، به همراه برخی مشاوران موسوی در فتنه سبز، پس از فرار از ایران در پاریس مستقر شده و در کنار سازمان تروریستی منافقین، زیر چتر سرویس جاسوسی فرانسه که هماهنگ با سرویسهای آمریکا، اسرائیل، انگلیس عمل میکند، قرار گرفتند.
۶) پاریس از سال 88 تبدیل به ترمینال فعالیت دو طیف فراری «اصلاحطلبان افراطی» و «گروهک ملی-مذهبی» شد که با عنوان شورای هماهنگی سبز دور هم جمع شدند؛ اردشیر امیرارجمند، رحمانی، علیجانی، کاظمیان، روستایی (عضو شورای سردبیری شرق،برخی اعضای باند مهدی هاشمی معدوم و روزنامهنگاران فراری.
۷) موضوع دیگر، کانال آمدنیوز (ترمینال ارتباطی داخل و خارج) است. پیش از بازداشت وانتقال به ایران، تحت حفاظت شدید نیروهای امنیتی فرانسه قرار داشت. آمدنیوز در فتنه دی 96 و آبان 98 فعال بود. زم سال97 در گفتوگو با یک شبکه ضدانقلاب، پروژه کارفرمایان امنیتی خود را اینگونه بازگو کرد:
۸) زم: در انتخابات96 اینجور نبود که بگوییم اصلاحطلبیم یا عاشق روحانی. مجموعه ما تحلیل امنیتی داشت. میخواهم بازش نکنم تا قضایای دیگر اتفاق بیفتد. آیا اگر رئیسی یا قالیباف سر کار بود، این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، الان بود؟ این تظاهراتی که ایجاد شد، آیا بود؟
۹) زم: ما براساس تحلیل امنیتی به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشتسر فردی مثل روحانی. کشور باید به نقطه جوش میرسید و اگر آدمی مثل رئیسی یا قالیباف سر کار میآمد، کار به نقطه جوش نمیرسید.
۱۰) طیف مدعی اعتدال و اصلاحات که پس از شکست در فتنه سیاسی در سال 88، آدرس تحریمهای فلجکننده را به مقامات آمریکایی داده بود، با موجسواری و ادعای لغو تحریمها، در سال 92 توانست به دولت و سپس مجلس برگردد و به مدت 8 سال، موجب عقبگرد بیسابقه اقتصاد کشور شود.
۱۱) آنها با معطلکردن کشور در برجام و تعطیلی تولید داخلی و صادرات، موجب تشدید تورم و رکود شدید و انباشت کسری بودجه و بدهیهای دولت شدند و سرانجام دولت را با خزانه خالی و دارای کسریهای شدید تحویل دادند، در حالی که تورم را هم به 60 درصد رسانده بودند.
۱۲) پس از اخراج از دولت و مجلس، خط دیگری در دستور کار منافقین قرار گرفت: موج سواری روی نارضایتی ناشی از سوءمدیریت خود، تحریک به تجمع و مطالبه افزایش حقوق، با اینکه در دولت میگفتند خزانه خالی است و تزریق نقدینگی، به جای تامین معیشت، موجب تشدید تورم و فشار بیشتر بر مردم میشود.
۱۳) سخنان تیر۹۶ وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه «همزمان با ناتوی فرهنگی ونظامی، با ناتوی اطلاعاتی مواجهیم»، به اتاق مشترک سیا،MI6، موساد و سرویس فرانسه (DGSE) اشاره دارد. اخیرا همزمان با تجمع فسیل های منافقین مقابل کاخ سفید، شاهد سفر دزدانه پمپئو به کمپ تروریستها در آلبانی بودیم.
۱۴) چند سال قبل «سباستین سورن» دبیر دوم سفارت فرانسه و «شارلوت لوپز» رایزن سیاسی سفارت انگلیس در تهران، هنگام فیلمبرداری از مراکز حساس نظامی و امنیتی در منطقه مرزی کردستان بازداشت شدند. آن زمان، فرانسوا- سنمو (مدیر بخش اطلاعات سازمان جاسوسی فرانسه) سفیر فرانسه در تهران شده بود.
۱۵) بازداشت سفیر انگلیس به هنگام تحریک به اغتشاش در سال 98 و اعترافات حسین رسام(رابط سفارت انگلیس) از جمله شواهدی است که از نقشآفرینی برخی دیپلماتهای بیگانه در فتنهانگیزیها حکایت میکند. رسام در دادگاه: «در طول 5 سال اخير، 130 نفر و طي يک سال اخير 50 نفر را جذب سفارت کردم ».
🔹روزنامه کیهان
@IMANI_mohammad