هدایت شده از اخبار سری 🚩
⭕️ واقعا دولت رئیسی «صادق الوعد» است؟
🔍 رمزگشایی از گفتگوی شب گذشته رئیس جمهور با مردم
🔻🔻به تعبیر رئیس جمهور، قرار نیست ارز ترجیحی حذف شود بلکه قرار است عادلانه و مردمی سازی شود. اما درباره این جراحی اقتصادی بزرگ که آیت الله رئیسی به همراه تیم خود در دولت عزم اجرای آن را کرده اند و همچنین گفتگوی تلویزیونی شب گذشته رئیس جمهور با مردم پیرامون این طرح مهم، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن اشاره کرد:
1️⃣ رئیس جمهور همان طور که میگوید با عزم تغییر به نفع مردم و با آبروی خود وسط میدان آمده است. در غیر این صورت هیچ لزومی نداشت تا آیت الله ریسی چندماه مانده به پایان اولین سال استقرار دولت زیر بار اجرای چنین طرح سنگینی برود. حتی دولت عزم آن را داشت تا آذر و دی گذشته این طرح را اجرا کند که بنا به ملاحظاتی پنج ماهی به تاخیر انداخت.
2️⃣ دولت واقعا عزم مبارزه با فساد دارد. برای همین هم در 9 ماه گذشته از آزادسازی سواحل تا افشای اسامی بدهکاران بانکی را در دستور کار گذاشت. حال دولت به سراغ غول بزرگ فساد و رانت رفته است که هم بیت المال را حرام می کرد و هم نفعی به مردم نمی رسید.
3️⃣ تسلط رئیس جمهور بر توضیح آنچه که می خواهد انجام شود نشان می دهد که دولت هم برنامه دارد و هم می داند که چه میخواهد کند. پس تصمیم دولت یک تصمیم احساسی و هیجانی نیست.
4️⃣اقدام خلاقانه واریز دو مرحله یارانه همزمان با سخنان رئیس جمهور و در پایان صحبت های ایشان به خوبی نشان داد که دولت هم به ابعاد طرح اشراف دارد و هم می داند که قبل از چنین طراحی بزرگی باید اعتماد مردم را جلب کرد و خیال آنها را راحت کرد.
5️⃣شجاعت این دولت ستودنی است. کارشناسان می گویند ارز 4200 مین گذاری دولت قبل است.
... ارز ترجیحی پوست موز جلوی پای رئیسی است که هم حذف و هم ادامه آن خطرناک است. حال دولت به خاطر مردم در حال قدم گذاشتن روی این پوست موز با رعایت تمام جوانب احتیاط است تا زمین نخورد.
6️⃣ رئیسی دیشب بارها تاکید کرد که یارانه نان، دارو و خصوصا بنزین حذف نمی شود. اگر به آبان 98 برگردیم هنوز نمی توان درک کرد که چطور مسئولان یک دولت به خود اجازه دادند اصلی ترین مولفه اقتصادی یعنی سوخت را یک مرتبه و بدون زمینه سازی سه برابر کنند!
7️⃣ رئیس جمهور اصلی ترین نفر اجرایی کشور است و گفتگوی شب گذشته رئیسی نشان داد که قطعا همه موارد باید با نظر و تائید رئیس جمهور حتی در ساعت واریز مبالغ محقق شود؛ چرا که مسئولیت با اوست. حال به یاد آورید روحانی بعد از گرانی شوک آور بنزین گفت من هم «صبح جمعه» خبر دار شدم! این جمله یا اوج بی مسئولیتی روحانی بود و یا دروغ بزرگی که رئیس جمهور گذشته به مردم تحویل داد.
8️⃣فرق است بین دولتی که مردم و کشور را در چاله می اندازد با دولتی که آبروی خود را وسط می گذارد که اقتصاد کشور را از چاله دربیاورد. دولتی که رئیس آن از انتقادات استقبال می کند با دولتی که رئیس آن به منتقدان صریحاً توهین می کرد، قطعا تفاوت دارند.
9️⃣ دولت اصرار دارد که «صادق الوعد» است. دولت وعده مبارزه با فساد داده و به سراغ اصلاح ساختارهای فساد زا رفته است. دولت وعده داد که مردم غریبه نیستند و حرکت شوک آور انجام نمیدهد، این موضوع را ثابت کرد. دولت وعده داد که از مردم حمایت خواهد کرد، پیش از هرکاری درباره عادلانه سازی ارز ترجیحی دو مرحله یارانه چند برابری را واریز کرد تا خاطر مردم آسوده شود. دولت وعده داد به دنبال تغییر به نفع مردم است، در این 9 ماه نشان داد که واقعا دنبال این کار است و عادلانه سازی ارز ترجیحی بزرگترین نماد تغییر به نفع مردم است.
🔟 جمله روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با کارگران را باید مرور و بر آن تاکید کرد: «دولت کارهای اقتصادی مهمی در پیش دارد؛ همه کمک کنند تا به نتیجه دست یابد».
#اقتصاد
#آیت_الله_رئیسی
🆔️ @NooreBandegi
هدایت شده از نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی 🌍
?تبیین شباهت دوران ما با دوران حکومت امیرالمومنین(علیه السلام)
(قسمت-دوم)
#حفره_های_امنیتی
⁉️در حفظ نظام اسلامی، مراقب کدام حفرههای امنیتی باشیم؟
🔻۲- پوسیده شدن لباس دین؛
⚠️تکیهگاه هر حکومت دینی، پذیرش آن دین و التزام عملی مردم جامعه، به آن دین است از این رو اگر التزام مردم نسبت به دین از بین رفت، پایهی اصلی آن حاکمیت نیز فرو ریخته و زمینهی براندازی آن فراهم میشود.
⏪لذا یکی از شگردهای جنگ نرم برای براندازی یک حاکمیت دینی، #مبارزه کردن با آن دین و کشاندن مردم به رفتارهای غیردینی است.
⛔️به عنوان مثال: اگر مردم به رفتارهای دور از حیا عادت کنند دین نیز از بین خواهد رفت زیرا کسی که حیاء ندارد دین ندارد در نتیجه با گسترش بیحیایی، میتوان دین را در بین مردم تضعیف و به دنبال آن، حاکمیت دینی را برانداخت؛ عدهای برای براندازی جمهوری اسلامی، همین مسیر را پیش گرفتهاند.
🔰در #خطبه129 می خوانیم:
📣بندگان خدا! شما و آنچه از این دنیا آرزومندید، مهمانهایی هستید که مدتی معین برای شما قرار داده شده است؛ بدهکارانی که مهلت کوتاهی برای پرداخت دارید .
🔹همه اعمال شما حفظ میشود . چه بسیارند تلاشگرانی که به جایی نرسیدند و زحمتکشانی که زیان دیدند!
🔹در روزگاری هستید که خوبی به آن پشت کرده، میگذرد و بدی بدان روی آورده، پیش میتازد و طمع شیطان در هلاکت مردم بیشتر میگردد .
🔹هم اکنون روزگاری است که ساز و برگ شیطان تقویت شده، نیرنگ و فریبش همگانی و به دست آوردن شکار برای او آسان است . . .
🔹کجایند خوبان و صالحان شما؟ کجایند آزاد مردان و سخاوتمندان شما؟ کجایند پرهیزکاران در کسب و کار؟
🔹فساد آشکار شد، نه کسی باقی مانده که کار زشت را دگرگون کند و نه کسی که از نافرمانی و معصیت باز دارد .
🔹شما با چنین وصفی میخواهید در خانه قدس الهی و جوار رحمت پروردگاری قرار گیرید؟
🔹نفرین بر آنان که امر به معروف میکنند و خود آن را ترک مینمایند و نهی از منکر کنند و خود مرتکب آن میشوند...
↩️ادامه دارد...
🖊حمید رضا مهدوی ارفع
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🆔@mahdavi_arfae
هدایت شده از معیار
🇮🇷
📝#صرفا_جهت_اطلاع | پس لرزههای حذف #ارزترجیحی
🍃🌹🍃
❌از دیروز یکباره همه چی در #دبی گرون شده...
✅ از وقتی در ایران ارز ۴۲۰۰ رو برداشتن در اینجا همه چی گرون شد...
#روشنگری | #ثامن
🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از معیار
🇮🇷
📝#یادداشت_کوتاه | جریانهای مخالفِ امام علی(علیهالسّلام) و دولتهای انقلابی‼️
🍃🌹🍃
🔻حضرت امام علی (علیهالسّلام) بهمحض قبول مسئولیت اجرایی جهان اسلام، با دشمنی و مخالفتِ سه گروه مواجه شد:
1️⃣ #ناکثین (اصحاب جمل): جریان داخلی بودند که رفتار عادلانه امام را برنتافتند، مثل طلحه و زبیر.
2️⃣ #قاسطین (اصحاب صفین): دشمنان آشکار بیرونی بودند یعنی بنیامیه به سرکردگی معاویه
3️⃣ #مارقین (خوارج): انسانهای خشکه مقدس و ناآگاه به مبانی عمیق معرفتی و دینی
🔸 اکثرِ انرژی ِحضرت، صرف مقابله با این گروها شد و فرصت چندانی برای محقق ساختن آرمانهای اسلامی و توسعه جامعه فراهم نشد.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مخصوصاً در ایام استقرار #دولتهای_ انقلابی و مردمی، جریانهای مشابه فوق، در تلاشاند مانع تحقق برنامههای سازنده در کشور شوند.
🔺از جملهی این جریانها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
الف) دشمنان خارجی به سرکردگی آمریکا
ب) دشمنان داخلی (جریان نفاق، جریان غربگرا، جریان تحریف و...)
ج) عامۀ اغفالشده (انسانهای بیبصیرت و... تحت تاثیر دشمن قرار می گیرند)
✍️علیاکبر صیدی
#روشنگری | #ثامن | #جراحی_اقتصادی
🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
آشوب حیف نون ها
وسط تحریریه BBC و VOA
🔹می دانستید همین حالا که در شهر به شهر کشور، آرامش و امنیت تمام برقرار است، BBC و VOA و منوتو و سعودی اینترنشنال، تیتر های دروغین "آشوب و اغتشاش در ایران" را به خورد مخاطبان ویژه خود می دهند؟!
♦️در ایران که آرامش کامل برقرار است؛ پیداست آشوب و به هم ریختگی، وسط استودیوی آن رسانه ها افتاده است.
🔹دلار و یورو و پوند که علف خرس نیست. حتما کارفرمایان با توپ پر، از نان خورهای این رسانه ها می پرسند: پس شما با این همه خرج و مخارج گزاف، چه غلطی می کنید که هیچ اتفاق قابل ذکری در ایران رخ نمی دهد؟
♦️بیچاره ها مجبورند خبر بسازند و تصاویر آرشیوی را بازنشر کنند تا فاکتور سر ماه شان، پر از خالی نباشد. حیف نون های مفت خور!
@IMANI_mohammad
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
این قدر مشابهت و مطابقت ؟!
🔹این که رسانه های وابسته به انگلیس، آمریکا، اسرائیل وسعودی، از اقدام دولت برای "باز توزیع عادلانه یارانه ها" و "توقف هدر رفت ذخائر ارزی ایران" عصبانی باشند، کاملا قابل فهم است.
♦️اما مدعیان اعتدال واصلاحات، چرا باید مثل رسانه های نشاندار دشمن، عصبانی باشند و فضاسازی و هوچیگری کنند؟ یا مثل همان رسانه های بیگانه، تحریک به ایجاد اغتشاش و نا امنی کنند و البته شرمنده درایت و متانت ملت ایران شوند؟! این حجم از تطابق و هم آهنگی با بیگانه، اتفاقی است؟
@IMANI_mohammad
ثم قال عليهالسلام: ايها الناس اني قد بثثت لكم المواعظ التي وعظ الانبياء بها اممهم و اديت اليكم ما ادت الاوصياء الي من بعدهم و ادبتكم بسوطي فلم تستقيموا و حدوتكم بالزواجر فلم تستوسقوا …» (اي مردم، من همه آن موعظهها را كه پيامبران به امتهاي خود نموده بودند به شما ابلاغ كردم و آنچه را كه جانشينان آنان پس از رحلت انبياء عليهمالسلام از اين دنيا به مردم رسانده بودند براي شما ادا كردم و با اين تازيانهام شما را تاديب نمودم ولي شما استقامت در راه دين نورزيديد، من با نصايح و عوامل بازدارنده از معاصي و انحرافات جلوگيري كردم، شما نظم و انتظام نپذيرفتيد …).
شخصيتي ملكوتي با عشق به حق و عدالت، با جديترين تصميم و كار و پاكترين نيتها و روشنترين وجدان و با كاملترين عقل (علي بن ابيطالب(ع)) در ميان مشتي خودخواه، جاهل، كوتهبين، اينست شگفتانگيزترين پديدهاي كه تاريخ بشري به خود ديده است!!! تنها نويسنده اين سطور نيست كه با ياد آوردن اين پديده اندوهبار در دريايي از شگفتي فرو ميرود، بلكه هركسي كه اطلاع از هدف اعلاي زندگي انساني و اصولي و مباني ارزشها و عوامل و عناصر شخصيتهاي تكامل يافته داشته باشد، همچنين تغييرها و ناگواريهاي زندگي چنين انسانها را در محيطهاي اجتماعي نامناسب و غوطهور در جهل و خودخواهي و انواع پستيها درك كند، محال است خود را از شگفتزدگي عميق نجات بدهد.
يكي از اين متفكران انسانشناس جبران خليل جبران است كه بعضي از عبارات او را در مجلد اول از همين ترجمه و تفسير آوردهايم. به جهت اهميت شديد نظريه او را بطور كاملتر درباره اميرالمومنين عليهالسلام در اين مورد نيز ميآوريم: (محبت سه نفر از بزرگان انسانيت قلب جبران خليل را پر كرده است. اين سه نفر كمال انساني را در زيباترين مظاهر و صافترين صفات آن مجسم نمودهاند … اين سه نفر جز مسيح و محمد و علي عليهمالسلام چه كساني ميتوانند باشند! اما گفتار او درباره مسيح و محمد عليهماالسلام فراوان و استفاده او از عظمتهاي آن دو بزگوار معروف است. اما درباره علي بن ابيطالب (ع) چه ميگويد؟ جبران خليل به امام علي (ع) به عنوان موجودي كه به عاليترين مرتبه از معاني وجود پيوسته است مينگرد. او (علي (ع)) به كمال روحي اشتياق شديد داشته و آن را دريافته و با آن متحد گشته است. در نتيجه او ملازم روح كلي و مجاور و همداستان آن گشته است.
جبران خليل، امام علي (ع) را نخستين مرد عرب ميبيند كه سرودهاي اين روح عام را در گوشهاي مردم دنيا طنينانداز كرده است و لبهاي او آن سرودها را يكي پس از ديگري منتشر ساخته است … اما رسالت علي (ع) براي مردم، اين رسالت كامل و وافي بود، ولي پيش از آن كه هدفها و مقاصد آن رسالت را به انسانها تكميل نمايد، چشم از دنيا بربست. علي (ع) از اين دنيا رفت، تبسم بر لبانش، زيرا نفس و وجدان او پر از آن حقيقت بود كه دلهاي بزرگ به وسيله آن آرامش پيدا ميكنند. او (همان انسان كامل) بود كه اگر پاهايش در اين زندگاني ثبات و استقرار پيدا ميكرد، اشيايي را تغيير ميداد. و او به هر حال، پيامي داشت مانند ديگر پيامبران كه در ميان دودمانشان غريب و در ميان مردم روي زمين تنها بودند و در وطن خود با وحشت زندگي ميكردند، آن پيامبراني كه به قومي و در زماني وارد ميشدند كه قوم آنان نبودند و زمان آنان نبود و با يك روحيه فوق ارواح آن مردم زندگي ميكردند لذا چگونه آن مردم ميتوانستند آن ارواح بزرگ را در ك كنند! و او را ياري كنند، آن انسان بزرگ را كه براي احياي آنان زندگي ميكرد كه در راه آنها به شهادت رسيد.
اينست آنچه كه جبران ميگويد: (به عقيده من يكي از اين متفكران انسانشناس جبران خليل جبران است كه بعضي از عبارات او را در مجلد اول از همين ترجمه و تفسير آوردهايم. به جهت اهميت شديد نظريه او را بطور كاملتر درباره اميرالمومنين عليهالسلام در اين مورد نيز ميآوريم: (محبت سه نفر از بزرگان انسانيت قلب جبران خليل را پر كرده است. اين سه نفر كمال انساني را در زيباترين مظاهر و صافترين صفات آن مجسم نمودهاند … اين سه نفر جز مسيح و محمد و علي عليهمالسلام چه كساني ميتوانند باشند! اما گفتار او درباره مسيح و محمد عليهماالسلام فراوان و استفاده او از عظمتهاي آن دو بزگوار معروف است. اما درباره علي بن ابيطالب (ع) چه ميگويد؟ جبران خليل به امام علي (ع) به عنوان موجودي كه به عاليترين مرتبه از معاني وجود پيوسته است مينگرد. او (علي (ع)) به كمال روحي اشتياق شديد داشته و آن را دريافته و با آن متحد گشته است. در نتيجه او ملازم روح كلي و مجاور و همداستان آن گشته است.
جبران خليل، امام علي (ع) را نخستين مرد عرب ميبيند كه سرودهاي اين روح عام را در گوشهاي مردم دنيا طنينانداز كرده است و لبهاي او آن سرودها را يكي پس از ديگري منتشر ساخته است … اما رسالت علي (ع) براي مردم، اين رسالت كامل و وافي بود، ولي پيش از آن كه هدفها و مقاصد آن رسالت را به انسانها تكميل نمايد، چشم از دنيا بربست. علي (ع) از اين دنيا رفت، تبسم بر لبانش، زيرا نفس و وجدان او پر از آن حقيقت بود كه دلهاي بزرگ به وسيله آن آرامش پيدا ميكنند. او (همان انسان كامل) بود كه اگر پاهايش در اين زندگاني ثبات و استقرار پيدا ميكرد، اشيايي را تغيير ميداد. و او به هر حال، پيامي داشت مانند ديگر پيامبران كه در ميان دودمانشان غريب و در ميان مردم روي زمين تنها بودند و در وطن خود با وحشت زندگي ميكردند، آن پيامبراني كه به قومي و در زماني وارد ميشدند كه قوم آنان نبودند و زمان آنان نبود و با يك روحيه فوق ارواح آن مردم زندگي ميكردند لذا چگونه آن مردم ميتوانستند آن ارواح بزرگ را در ك كنند! و او را ياري كنند، آن انسان بزرگ را كه براي احياي آنان زندگي ميكرد كه در راه آنها به شهادت رسيد.مشعلها، بشريت را راهنمايي كنند.
لا انه قد ادبر من الدنيا ما كان مقبلا و اقبل منها ما كان مدبرا و ارفع الترحال عباد الله الاخيار و باعوا قليلا من الدنيا لا يبقي بكثير من الاخره لا يفني …» (آگاه باشيد، آنچه كه از دنيا روي آورده بود، پشت كرده و آنچه كه پشت كرده بود روي آورده است. بندگان صالح خداوند عزم كوچ از اين دنيا نمودند و اندكي از اين دنيا را كه پايدار نيست در برابر زيادي از آخرت كه فناناپذير است، فروختند …).
اينك بيش از چند روز از تلاش و تكاپوي اميرالمومنين علي بن ابيطالب عليهالسلام در اين كيهان بزرگ كه براي آن حضرت و ديگر وارستگان بشريت معبد و رصدگاهي براي نظاره بر بينهايت و انجذاب به سوي آن و براي حيوانات انساننما جايگاه اشباع خودخواهي و خودكامگيها بوده، نمانده است. اگر چه همه سخنان اميرالمومنين عليهالسلام همواره آكنده از عطر ملكوت و روح اعلاي انساني بود، و همانطور كه آشنايان با سخنان اين بزرگوار ميدانند، اين بار در سخناني كه از دهان مبارك او در ميآيد، صداي برداشتن گامهاي مبارك رو به مرز زندگي و مرگ و ورود به پيشگاه لقاءالله شنيده ميشود و عطر جاننواز ابديت از آن سخنان بيسابقه مشام ارواح آشنايان را مينوازد. حالا ديگر به هر طرف مينگرد بادهاي طوفاني، مهلك ارزشها را ميبيند كه وزيدن گرفتهاند. انحراف خلافت الهي به سوي طغيانگريهاي طواغيت خودپرست رو به گسترش است. به هر سو مينگرد، خودكامگاني را ميبيند كه مشغول تيز كردن شمشيرهاي يكهتازان ميدان قدرت و سلطه بر ناتوانان هستند، گويا انتظار زمامداراني را ميكشند كه همه اصول انساني و پيمانها را زير پا بگذارند و براي وصول به اهداف نابخردانه و ضد ارزشهاي انساني، هر جرم و خطايي را به عنوان وسيله مرتكب شوند و نام آن را هم بدون شرم و خجلت، سياست مملكتداري گذارند!!
آري، به هر سو مينگرد، ديگر نه مالك اشتر را ميبيند، نه ابوذر غفاري را، نه عمار بن ياسر و نه ذوالشهادتين و نه ابنالتيهان و ديگر برادرانش را كه در راه طلب حق و حقيقت از جان گذشتند و خونشان در صفين به دست نابكاران دنياپرست بر زمين ريخته شد. كجايند؟ كجا رفتند؟ خدايا، آنان را نميبينم! چگونه فراق آن همسفرانم را تحمل كنم در صورتي كه معاهده فداكاري تا از جان گذشتن در سفر رو به پيشگاه خدا با من بسته بودند.
بالامس كانوا معي و اليوم قد رحلوا و خلفوا في سويدا القلب نيرانا
نذر علي لئن عادوا و ان رجعوا لازرعن طريق الركب ريحانا
1- (آن شهداي راه حق و حقيقت تا ديروز با من بودند و امروز همه آنان كوچ كرده و به جاي خود آتشهايي در مغز دل گذاشته و رفتهاند.)
2- نذر ميكنم اگر برگردند به سوي من، گل و ريحان در طريق آن سواران خواهم كاشت.