هدایت شده از عفاف و حجاب
▫️
#حجاب_اجباری با آزادی و حق پوشش منافات دارد
✅پاسخ
ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند.
اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، #حجاب_قانونی مناسبتر به نظر میرسد.
توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای #اجتماعی شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است.
حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند.
و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است.
خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند #توقف_اجباری پشت #چراغ_قرمز یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است.
ــــــــــــــــ
#منبرک_فاطمی
@fatemi222
هدایت شده از عفاف و حجاب
#عفافگرایی
⚠️#تأثیرات_منفی_فضای_مجازی_بر_خانواده
❇️هرچه میزان استفاده از شبکههای مجازی در #خانواده بیشتر باشد، #تعاملات خانوادگی کمتر میشود و سرمایۀ اجتماعی #پیوند_خانوادگی رو به #زوال میرود.
📛امروزه با ظهور فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی نوین در فضای مجازی و حقیقی، #حریم زندگی خصوصی ازنظر #اخلاقی به مخاطره افتاده است.
♨️فضای مجازی موجب تغییراتی در گفتار، رفتار و اخلاق #نسل_جدید شده است.
📝نتایج پژوهش فرشته و سمیرا حاج محمدی در سال 1396 با عنوان "تأثیرات اخلاقی استفاده از فضای مجازی بر پیوند زناشویی و روابط فرزندان در خانواده" نشان داد که این #تهدید میتواند #آسیبهایی جبرانناپذیری را به جنبههای مختلف #نظام_خانواده وارد کند.
👇شماری از آسیبهای فضای مجازی عبارتند از:
1️⃣تضعیف نقش خانواده بهمنزلۀ مرجع
2️⃣کاهش ارتباط والدین با فرزندان
3️⃣بیاعتمادی زوجین به یکدیگر
4️⃣افزایش فاصلۀ عاطفی و روحی زوجین و اعضای خانواده از یکدیگر
5️⃣افزایش طلاق و هنجارشکنیهای اخلاقی
6️⃣ترویج عشقهای مجازی
7️⃣بیتوجهی به مسئولیتها
8️⃣تضعیف ارزشهای اخلاقی
9️⃣ افزایش ارتباطات نامشروع و ...
https://eitaa.com/Chastity/95
🔴 آمار فقدان پدر
🔹 در سرتاسر آمریکا، تقریباً ۱۸.۳ میلیون کودک بدون پدر در خانه زندگی می کنند که از هر ۴ کودک آمریکایی، ۱ نفر را شامل می شود.
🔹 ایالات متحده دارای بالاترین نرخ کودکانی است که در خانواده های تک والده و احتمالاً در فقر زندگی می کنند، در میان کشورهای دیگر جهان است.
✍️ آیا میدانید چرا غرب خواستار جنگ با تمدن های نوظهور است زیرا اگر تمدن های مشرق دست بر سینه فقط نظاره کنند تا ۳۰ سال آینده غرب از درون فرو میپاشد زیرا بشر غربی مملو از فقر هاست
که مهمترین آن فرو پاشی خانواده است .
♻️گلبانگ تربت
https://eitaa.com/GholbangeTorbat
🚨 ۱۷ توصیه رهبرانقلاب برای امر به معروف و نهی از منکر
1⃣ بدانید که کجا و چگونه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد!
2⃣ معروف و منکر را بشناسید!
3⃣ در متن مسائل کشور باشید و اتفاقات جامعه برایتان مهم باشد.
4⃣ تذکر همیشه اثر دارد، شک نکنید، به دنبال بررسی احتمال تاثیر نباشید، که تذکر شما فایدهای نداشته باشد، بگویید!
وظیفه شما فقط تذکر با زبان است، هیچ وظیفهی دیگری ندارید.
5⃣ دایره معروفها و منکرها را به حجاب و چند کار جزئی محدود نکنید! جامع و کلان ببینید.
6⃣ با اخلاق خوب، محبت و مدارا تذکر دهید ولی تمنا نکنید!
7⃣ یک کلمه بگویید آقا، خانم، برادر این منکر است، این معروف است، این بد است این خوب است.
8⃣ شکستن دل مردم، تمسخر، اسراف، گرانفروشی، غیبت، زورگویی، تهمت و... همه از انواع منکرهاست!
9⃣ درس خواندن، ورزش کردن، محبت، عبادت، دفاع از نظام اسلامی، صدقه، همکاری جمعی و .... همه از انواع معروفهاست!
0⃣1⃣ اگر به شما فحش دادند به خاطر خدا تحمل کنید.
1⃣1⃣ در دلتان از آن منکر بدتان بیاید و به آن معروف علاقهمند باشید.
2⃣1⃣ زبان گزنده نداشته باشید، سخنرانی هم نکنید!
3⃣1⃣ خجالت نکشید، نترسید، دچار ضعف نفس نشوید، منتظر دستگاههای دولتی هم نباشید.
4⃣1⃣ به هیچ عنوان حق اِعمال خشونت یا برخورد فیزیکی ندارید، به هیچ عنوان!
5⃣1⃣ اگر حرفتان اثر نکرد دفعههای بعد از گفتن ناامید نشوید.
6⃣1⃣ دیگران را وادار کنید به امر به معروف و نهی از منکر، تاثیر چند نفر خیلی بیشتر است.
7⃣1⃣🔻 باهوش باشید، نگذارید کسی به نام این فریضه چهره مومنین را تخریب کند!
🆔 @pedarefetneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آموزش تصویری تذکر به بدحجابی
(قسمت دوم)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
به افراد بی دین چه میگویند؟
⭕️ افراد بی دین کافر نیستند اما این افراد به دین خاصی هم اعتقاد ندارند. تعریف دقیق بی دینی به مذهب طرف مقابل بستگی دارد و باید دید در آن مذهب افراد بی دین را به چه چشمی می بینند. بی دینی در ادیان مختلف تعریف های متفاوتی دارد؛ به عنوان مثال:
• اگر در یکی از ادیان بی دینی نپذیرفتن باورهای دینی تلقی شود، می توان گفت بی دینی شامل: بی خدایی صریح، ضدیت با دین، انسان گرایی سکولار باشد.
• اگر بی دینی به عنوان ضد دین مطرح شود، افراد بی دین شامل: افراد روحانی ستیز، خدا ستیز و ضد دین می شوند.
• زمانی که بی دینی به عنوان بی علاقگی به دین تلقی می شود، افراد بی دین را خدا نامهم دان می نامند.
• اگر بی دینی عدم باور به اعتقادات دینی تلقی شود، می تواند شامل: دادارباوری، بی خدای ضمنی، آزادی اندیشه، معنوی اما نه دینی، ندانم گرایی، خداناشناس دانی، ناخداباوری، همه خدایی، خدا فراگیردانی، شک گرایی دینی و... شود.
⭕️ تمام این موارد تعریف های بی دینی هستند و بسته به مذهب افراد و نوع باوری که دارند در یکی از دسته های بالا قرار می گیرند. این افراد خداباور هستند اما به سنت های همه #ادیان و دیگر باورها، اعتقاد ندارند. افراد بی دین در زندگی روزمره خود از دین پیروی نمی کنند و معتقدند با #آزادی اندیشه میتوان بهترین تصمیم را گرفت و نیازی به پیروی از دین خاصی نیست. این افراد در زندگی خود اعتقاد به خدا را از دست نداده اند اما به هیچ یک از ادیان باور ندارند.
👉mafaz.ir/?p=47535
🆔@mafaz_news
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
تعریف اشو از خداوند
1⃣ آنجا که اشو تعریف خداوند را غیرممکن میداند و دلیل خود را این استناد میکند که تمام کلمات را عقل ساخته است، باید گفت: خود اشو حرف خود را نقض میکند، چراکه خود به تعریف خداوند میپردازد. اگر تمام کلمات را عقل ساخته است، کلماتی را که وی خدا را به واسطه آن تعریف نموده است، نیز عقل ساخته است. پس چگونه او خداوند را تعریف نموده است؟
2⃣ تعاریف اشو از خداوند، تعاریفی متناقض و به غایت متشتت است. وی تعریف واحدی، که موجب اقناع ذهن و عقل شود، ارائه نمیدهد. برای نمونه، در موارد گفتهشده، جایی خدا را زیبا و جایی دیگر او را زشت میداند.
3⃣ وی هر بار خداوند را به مخلوقی تعریف میکند: گاهی خدا را شادی، گاه جشن و پایکوبی و گاه روح انسان میداند. درصورتیکه خداوند خالق و علت هستیبخش اینگونه امور است. هیچ علتی نمیتواند معلول خودش باشد؛ زیرا موجب تقدّم شیء بر خودش میشود. این امر محال است و نیز خداوند واجبالوجود است و سایر موجودات ممکنالوجود. یک موجود نمیتواند در عین حال که واجبالوجود است، ممکنالوجود نیز باشد.
4⃣ وی در یک تعریف، خداوند را همان «شادی» میداند و در جای دیگر میگوید: هم خدا و هم مذهب در پی شادمانی، از راه میرسند. او در اینجا بین خدا و شادی تفاوت قائل شده، آنها را دو چیز جدا از یکدیگر میداند و این تناقض است. همچنین او در جایی میگوید: خدا زندگی است، ولی در جای دیگر میگوید: او با زندگی میتپد. به این ترتیب، وی بین خدا و زندگی در این سخن تفاوت قائل شده است.
5⃣ در جایی میگوید: «زشتی و بدی هم خداست» و در جای دیگر میگوید: «خدا تجربهای است از زیبایی» این دو عبارت با یکدیگر ناسازگار و در تناقض هستند.
6⃣ وی میگوید: «همه خداوند هستند»، درصورتیکه خودش در جایی تصریح میکند: «هیچ خدای دیگری جز خدای یگانه نیست» (اشو، ۱۳۸۰الف، ص ۲۱۵).
✔️ نکته قابل تأمل اینکه، چیزی که در همه سخنان اشو در رابطه با تعریف خداوند ثابت است، این است که از منظر وی «خداوند شخص نیست». او مراد خود را از شخص نبودن خداوند، اینگونه بیان میکند: «نمیتوان خداوند را احساس کرد یا آن را با دست گرفت و مالک آن شد. خدای من چیزی عینی و آنجا نیست. خدای من همان ذهنیت است» (اشو، ۱۳۸۰د، ص ۶۴).
👉mafaz.ir/?p=47487
🆔@mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عاقبت #زن_زندگی_آزادی #غربی
گوارای وجود پیروانشان
از واقعیت فرار نکنید
ته این راهی که شروع کرده اید همین است...
🔴 #نیمه_پنهان_غرب
https://eitaa.com/arbaeeneamamhoseyn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازیگوشی یک گربه در نماز جماعت یک مسجد در الجزایر
🔹بالا رفتن یک گربه از لباس امام جماعت یک مسجد در الجزایر در حین خواندن نماز سوژه کاربران فضای مجازی شد.
🔹به گفته رسانههای الجزایر، این اتفاق در حالی افتاده که نماز جماعت این مسجد به مناسبت ماه رمضان به صورت زنده از تلویزیون پخش میشده است.
@AkhbareFori |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻یک نفر از سپاه فرعون غرق نمیشه!! میدونید چه کسی بود و چرا غرق نشد؟؟؟* چه نکتهی زیبایی!
هدایت شده از ره توشه معلمان
💠 سوالات چهاردهم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان
🔹تهیه کننده :
مهدی شریفی ( معاونت پرورشی دبیرستان امام جعفرصادق علیه السلام بندر امام خمینی ره)
🔻🔻🔻🔻🔻
1- وجه مشترک همه ی رسولانی که برای هدایت قومها فرستاده می شدند ، چیست ؟ ( 1 – 15 حجر )
الف ) همگی مورد اذیت و شکنجه قرار گرفته اند .
ب ) همه ی آنها مورد استهزاء و مسخره شدن قرار گرفتن .
ج ) همه ی آنها توسط مردم آن قوم کشته شدند .
2- طبق آیات قرآن کریم ، شیطان رجیم کدام گروه از بندگان را نمی تواند گمراه کند ؟ ( 22 – 42 حجر )
الف ) مؤمنین
ب ) مخلصین
ج ) شیعیان
3- کدام قوم هنگام طلوع آفتاب با صیحه ای آسمانی عذاب شدند ؟ ( 60 – 74 حجر )
الف ) قوم هود
ب ) قوم لوط
ج ) قوم عاد
4- پیامبران الهی در هر امتّی در کنار پرستش خدا به چه چیز دستور می دادند ؟ ( 34 – 40 نحل )
الف ) اقامه ی نماز
ب ) دوری از شرک
ج ) اجتناب از طاغوت
5-خداوندمَثَل((بنده مملوک قادربرهیچ نیست در برابر مردمی آزاد که به اورزق نیکوداده شده است))را برای چه کسانی بیان میکند؟ ( 73-75نحل)
الف ) مغضوبین
ب ) بت پرستان
ج ) اهل کتاب
6 – افرادی که قسم می خوردند و برآن قسم استوار و محکم نیستند ، چگونه معرفی شده اند ؟ ( 85 – 93 نحل )
الف ) همچون کسی که در نزدیکترین جای رسیدن به قله کوه ، هدف را رها نماید
ب ) مثل زنی که رشته های خود را پس از تابیدن محکم ، دوباره باز کند .
ج ) مانند کسی که بر لب پرتگاهی منزل بگیرید .
7- به چه دلیلی خداوند ، عذاب سخت و خشم و غضبش را نصیب کافران می گرداند ؟ ( 99 – 107 نحل )
الف ) چون زندگی فانی دنیا را بر زندگی ابدی آخرت برگزیدند
ب ) چون آیات الهی مسخره کردند و ایمان نیاوردند
ج ) چون در عقیده غلط خود بسیار لجوج بودند .
دانلود برنامه اندرویدی جامع الاحادیث:
https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.noorhadith
اصول کافی / ترجمه مصطفوی
اصبغ بن نباته از على عليه السلام روايت ميكند كه جبرئيل بر آدم نازل شد و گفت: اى آدم من مأمور شدهام كه ترا در انتخاب يكى از سه چيز مخير سازم پس يكى را برگزين و دوتا را واگذار. آدم گفت چيست آن سه چيز؟ گفت: عقل و حياء و دين آدم گفت عقل را برگزيدم، جبرئيل بحياء و دين گفت شما بازگرديد و او را واگذاريد، آن دو گفتند اى جبرئيل ما مأموريم هرجا كه عقل باشد با او باشيم. گفت خود دانيد و بالا رفت.
https://noorlib.ir/book/view/2646?volumeNumber=1§ionNumber=2&pageNumber=11&viewType=html
دانلود برنامه اندرویدی جامع الاحادیث:
https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.noorhadith
اصول کافی / ترجمه مصطفوی
حسن بن جهم گويد: بحضرت ابو الحسن عليه السلام عرض كردم نزد ما دستهاى هستند كه دوستدار امامند ولى آن تصميم راسخرا ندارند (كه بتوانند از راه عقيده خويش از جان و مال بگذرند) همين قدر است كه از محبت امام دم ميزنند. فرمود آنها (بواسطه كوتاهى عقل و قصور ادراكشان) از جمله كسانى كه مورد سرزنش خدا قرار گرفتهاند نيستند. همانا خدا ميفرمايد: عبرت گيريد اى صاحبان بصيرت (و ايشان صاحب بصيرت نميباشند).
https://noorlib.ir/book/view/2646?volumeNumber=1§ionNumber=2&pageNumber=12&viewType=html
دانلود برنامه اندرویدی جامع الاحادیث:
https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.noorhadith
اصول کافی / ترجمه مصطفوی
امام صادق عليه السلام از رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله نقل ميكند كه: چون خوبى حال مردى (مانند نماز و روزه بسيارش) بشما رسيد، در خوبى عقلش بنگريد زيرا بميزان عقلش پاداش مييابد.
https://noorlib.ir/book/view/2646?volumeNumber=1§ionNumber=2&pageNumber=13&viewType=html
دانلود برنامه اندرویدی جامع الاحادیث:
https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.noorhadith
اصول کافی / ترجمه مصطفوی
ابن سنان گويد بحضرت صادق عليه السلام عرضكردم: مرديست عاقل كه گرفتار وسواس در وضو و نماز ميباشد: فرمود چه عقلى كه فرمانبرى شيطان ميكند؟ گفتم: چگونه فرمان شيطان ميبرد؟ فرمود از او بپرس وسوسهاى كه باو دست ميدهد از چيست؟ قطعا بتو خواهد گفت از عمل شيطانست.
https://noorlib.ir/book/view/2646?volumeNumber=1§ionNumber=2&pageNumber=13&viewType=html
دانلود برنامه اندرویدی جامع الاحادیث:
https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.noorhadith
اصول کافی / ترجمه مصطفوی
سماعه گويد خدمت حضرت صادق عليه السّلام بودم و جمعى از دوستانش هم حضور داشتند كه ذكر عقل و جهل بميان آمد حضرت فرمود: عقل و لشكرش و جهل و لشكرش را بشناسيد، سماعه گويد من عرض كردم قربانت گردم غير از آنچه شما بما فهمانيدهايد نميدانيم. حضرت فرمود خداى عز و جل عقل را از نور خويش و از طرف راست عرش آفريد و آن مخلوق اول از روحانيين است پس بدو فرمود پس رو او پس رفت سپس فرمود پيش آى پيش آمد خداى تبارك و تعالى فرمود: ترا با عظمت آفريدم و بر تمام آفريدگانم شرافت بخشيدم سپس جهل را تاريك و از درياى شور و تلخ آفريد باو فرمود پس رو پس رفت فرمود پيش بيا پيش نيامد فرمود: گردنكشى كردى؟ او را از رحمت خود دور ساخت سپس براى عقل هفتاد و پنج لشكر قرار داد. چون جهل مكرمت و عطاء. خدا را نسبت بعقل ديد دشمنى او را در دل گرفت و عرض كرد پروردگارا اين هم مخلوقى است مانند من. او را آفريدى و گراميش داشتى و تقويتش نمودى من ضد او هستم و براو توانائى ندارم آنچه از لشكر باو دادى بمن هم عطا كن فرمود بلى ميدهم ولى اگر بعد از آن نافرمانى كردى ترا و لشكر ترا از رحمت خود بيرون ميكنم عرض كرد خشنود شدم پس هفتاد و پنج لشكر باو عطا كرد. و هفتاد و پنج لشكرى كه بعقل عنايت كرد (و نيز هفتاد و پنج لشكر جهل) بدين قرار است: نيكى و آن وزير عقل است و ضد او را بدى قرارداد، كه آن وزير جهل است؛ و ايمان و ضد آن كفر؛ و تصديق حق و ضد آن انكار حق؛ و اميدوارى و ضد آن نوميدى؛ و دادگرى و ضد آن ستم؛ و خشنودى و ضد آن قهر و خشم؛ و سپاسگزارى و ضد آن ناسپاسى؛ و چشم داشت رحمت خدا و ضد آن يأس از رحمتش؛ و توكل و اعتماد بخدا و ضد آن حرص و آز؛ و نرم دلى و ضد آن سخت دلى؛ و مهربانى و ضد آن كينهتوزى؛ و دانش و فهم و ضد آن نادانى؛ و شعور و ضد آن حماقت؛ و پاكدامنى و ضد آن بىباكى و رسوائى؛ و پارسائى و ضد آن دنياپرستى؛ و خوشرفتارى و ضد آن بدرفتارى؛ پروا داشتن و ضد آن گستاخى؛ و فروتنى و ضد آن خودپسندى؛ و آرامى و ضد آن شتابزدگى؛ و خردمندى و ضد آن بيخردى؛ و خاموشى و ضد آن پرگوئى؛ و رام بودن و ضد آن گردنكشى؛ و تسليم حق شدن و ضد آن ترديد كردن؛ و شكيبائى و ضد آن بيتابى؛ و چشمپوشى و ضد آن انتقامجوئى؛ و بىنيازى و ضد آن نيازمندى؛ و بياد داشتن و ضد آن بىخبر بودن؛ و در خاطر نگهداشتن و ضد آن فراموشى؛ و مهرورزى و ضد آن دورى و كنارهگيرى؛ و قناعت و ضد آن حرص و آز؛ و تشريك مساعى و ضد آن دريغ و خوددارى؛ و دوستى و ضد آن دشمنى؛ و پيمان دارى و ضد آن پيمانشكنى؛ و فرمانبرى و ضد آن نافرمانى؛ سرفرودى و ضد آن بلندى جستن؛ و سلامت و ضد آن مبتلا بودن؛ و دوستى و ضد آن تنفر و انزجار؛ و راستگوئى و ضد آن دروغگوئى؛ و حق و درستى و ضد آن باطل و نادرستى؛ و امانت و ضد آن خيانت؛ و پاكدلى و ضد آن ناپاكدلى؛ و چالاكى و ضد آن سستى؛ و زيركى و ضد آن كودنى؛ و شناسائى و ضد آن ناشناسائى؛ و مدارا و رازدارى و ضد آن راز فاش كردن؛ و يك روئى و ضد آن دغلى؛ و پردهپوشى و ضد آن فاش كردن؛ و نمازگزاردن و ضد آن تباه كردن نماز؛ و روزه گرفتن و ضد آن روزه خوردن؛ و جهاد كردن و ضد آن فرار از جهاد؛ و حج گزاردن و ضد آن پيمان حج شكستن و سخن نگهدارى و ضد آن سخن چينى؛ و نيكى بپدر و مادر و ضد آن نافرمانى پدر و مادر؛ و با حقيقت بودن و ضد آن رياكارى؛ و نيكى و شايستگى و ضد آن زشتى و ناشايستگى؛ و خودپوشى و ضد آن خود آرائى؛ و تقيه و ضد آن بىپروائى؛ و انصاف و ضد آن جانبدارى باطل؛ و خودآرائى براى شوهر و ضد آن زنادادن؛ و پاكيزگى و ضد آن پليدى؛ و حيا و آزرم و ضد آن بىحيائى؛ و ميانه روى و ضد آن تجاوز از حد؛ و آسودگى و ضد آن خود را برنج انداختن؛ و آسانگيرى و ضد آن سختگيرى؛ و بركت داشتن و ضد آن بىبركتى؛ و تندرستى و ضد آن گرفتارى؛ و اعتدال و ضد آن افزونطلبى؛ و موافقت با حق و ضد آن پيروى از هوس؛ و سنگينى و متانت و ضد آن سبكى و جلفى؛ و سعادت و ضد آن شقاوت؛ و توبه و ضد آن اصرار بر گناه؛ و طلب آمرزش و ضد آن بيهوده طمع بستن؛ و دقت و مراقبت و ضد آن سهل انگارى؛ دعا كردن و ضد آن سرباز زدن؛ و خرمى و شادابى و ضد آن سستى و كسالت؛ و خوشدلى و ضد آن اندوهگينى؛ مأنوس شدن و ضد آن كناره گرفتن؛ و سخاوت و ضد آن بخيل بودن. پس تمام اين صفات (هفتاد و پنجگانه) كه لشكريان عقلند جز در پيغمبر و جانشين او و مؤمنى كه خدا دلش را بايمان آزموده جمع نشود اما دوستان ديگر ما برخى از اينها را دارند تا متدرجا همه را دريابند و از لشكريان جهل پاك شوند آنگاه با پيغمبران و اوصياءشان در مقام اعلى همراه شوند و اين سعادت جز با شناختن عقل و لشكريانش و دورى از جهل و لشكريانش بدست نيايد خدا ما و شما را بفرمانبرى و طلب ثوابش موفق دارد.
https://noorlib.ir/book/view/2646?volumeNumber=1§ionNumber=2&p
نورالجنان
دعاى (سبحانك لا إله إلا أنت)
سبحانك لا إله إلا أنت اغفر لي ذنوبي كلها جميعا فإنه لا يغفر الذنوب كلها جميعا إلا أنت
پاك و منزّهى اى خدايى كه جز تو خدايى نيست گناهانم را از كرم همه را به كلّى ببخش كه هيچكس جز تو بخشندۀ گناهان نيست.
دانلود برنامه اندرویدی نورالجنان:
https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.mafatih
نورالجنان
دعای رجا (اَللَّهُمَّ إِنَّ مَغْفِرَتَكَ أَرْجَى)
و از خط شيخ شهيد منقول است كه حضرت رسول صلى الله عليه و آله فرموده هر كه خواهد كه خدا او را در قيامت بر اعمال بد او مطلع نگرداند و ديوان گناهان او نگشايد بايد كه بعد از هر نماز اين دعا بخواند
اللهم إن مغفرتك أرجى من عملي و إن رحمتك أوسع من ذنبي
خدايا البتّه به آمرزش تو بيشتر اميدوارم تا به عمل خود و البتّه رحمت تو وسيعتر از گناه من است
اللهم إن كان ذنبي عندك عظيما فعفوك أعظم من ذنبي
خدايا اگر چه گناه من نزد تو بزرگ است امّا عفو و بخشش تو بزرگتر از گناه من است
دانلود برنامه اندرویدی نورالجنان:
https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.mafatih