eitaa logo
مشکوه
88 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
292 فایل
جهت ارتباط با ادمین /قربانخانلو @s_khanloo این کانال به یادشهید چمران وموضع دشمن شناسی اینجانب می باشد
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معیار
🇮🇷 📝 رسوایی جدید برای پروژه کشته‌سازی معاندین 🍃🌹🍃 🔻رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: 🔹قاتل متواری نسیم صدقی که به عنوان یکی از کشته‌شدگان اغتشاشات معرفی میشد، دستگیر و به کشور بازگردانده شد 🔸آبان سال گذشته خبری در مورد اینکه خانمی ۲۳ ساله به نام نسیم صدقی اهل شهرستان شاهین‌دژ در جریان اغتشاشات کشته شده است توسط رسانه های معاند منتشر شد. 🔹رسانه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی فارسی در این رابطه اعلام کرده بودند که: «روز نهم آبان در ارومیه، ماموران امنیتی با ۲ گلوله جنگی به نسیم صدقی شلیک کردند.»  اما خانواده و نزدیکان نسیم صدقی این ادعا را تکذیب ‌کردند. 🔸براساس اعلام پلیس قاتل صدقی به خارج از کشور متواری شده بود که با اقدامات این فرد در روزهای گذشته به کشور مسترد شد. 🔹 عتباتی: این فرد از همان روزهای اول این پرونده بعنوان متهم قتل مرحومه نسیم صدقی تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی قرار گرفت که به دلیل  متواری شدن از مرز ترکیه، دستگیری وی میسر نشده بود. 🔺با پیگیری های موثر قضایی، قاتل در شارجه امارات توسط پلیس اینترپل دستگیر پس از تحویل به ایران با قرار قانونی به اتهام قتل عمد بازداشت و به کشور بازگردانده شد. 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
کینه دشمنان نسبت به مسلمانان اين جمله از يكى از سياستمداران انگليسى به نام «گلادستون»، معروف است كه مى گويد: مادام كه مسلمانان قرآن مى خوانند و طواف خانه خدا مى كنند و نام محمّد (ص) را هر صبح و شام بر مأذنه ها بر زبان مى رانند، نصرانيّت در خطر بزرگى است؛ بر شما باد كه قرآن را بسوزانيد و كعبه را ويران كنيد و نام محمّد را از اذان محو سازيد. @tabyinchannel
امام خمینی.ppt
5.93M
✳️پاورپوینت زندگینامه امام خمینی رحمه الله علیه 📚کانال بانک پاورپوینت👇 @bankpowerpoint ✳️برای دوستان خود فوروارد کنید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از معیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 خطبه ی تأمل برانگیز امروز مولوی عبدالحمید: پیامبر گفته ساده زندگی کنید و نشست و برخاستتان با فقرا باشد. 🍃🌹🍃 ❌ حداقل نمیزاشتی هیچ فیلمی ازت پخش بشه یا یه جوری همه تصاویر و فیلمهای اشرافی گریت رو پاک میکردی ...🙄 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از معیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 طرف رفته نوشته رضاشاه روحت شاد 😅 🍃🌹🍃 👈نمیدونه هم دشت ناامید و هم حق آبه هیرمند رو، رضا شاه و پسرش بخشیدند رفت 😱🤕 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷 از پیروزی‌های بزرگ این روزهای کشور غافل نشویم! ◀️ این ایام اتفاقات خوبی افتاده که متاسفانه در فضای رسانه‌ای کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ 1️⃣ اتفاق اول خروج امارات از ائتلاف دریایی ضد ایرانی است و اعلام رسمی آن توسط این کشور یک پیروزی برای ج.ا محسوب می شود. 2️⃣ دومین اتفاق انتخاب ایران به عنوان یکی از نواب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که این امر خود نتیجه تعاملات جدید میان ایران و عربستان می باشد. 3️⃣ اتفاق سوم انتخاب ایران به عنوان گزارشگر کمیته خلع سلاح سازمان ملل است که با واکنش منفی و ناراحتی شدید رژیم صهیونیستی مواجه شده است. 4️⃣ اتفاق چهارم ریاست ایران بر کمیته اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل است که بدجور پوز ضدانقلاب را کش آورده است! 5️⃣ اتفاق پنجم حل و فصل اختلافات چندساله ایران و ترکمنستان در حوزه انرژی، پرداخت بدهی ایران به این کشور و قرارداد جدید واردات گاز از این همسایه شمالی پس از خرابکاری فاجعه بار دولت روحانی و وزارت زنگنه است. ادامه دارد 🆔 http://eitaa.com/khabarnegarha1
هدایت شده از انجمن کنشگران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 خطبه ی تأمل برانگیز امروز مولوی عبدالحمید: پیامبر گفته ساده زندگی کنید و نشست و برخاستتان با فقرا باشد. ❌ حداقل نمیزاشتی هیچ فیلمی ازت پخش بشه یا یه جوری همه تصاویر و فیلمهای اشرافی گریت رو پاک میکردی ...🙄 @khabarnegarha1
🔻چگونه مردم را به یک عمل خوب مثل حجاب متقاعد کنیم؟ با ذکر «مبانی اعتقادی»؟ یا با «نتایج دنیایی آن عمل»؟ پاسخ استاد پناهیان: 🔻توجه به نتیجۀ دنیایی یک عمل، راحت‌تر انسان را متقاعد و انگیزه‌مند می‌کند 📌انگیزه‌های دنیوی دین‌داری در آیات قرآن- ج۲ 🔘 کاربرد کلمۀ «عاقبت» در قرآن، اکثراً در معنای «نتیجۀ اعمال ما در همین دنیا» است 🔘 در روایات وقتی می‌خواهند برای انجام یک کاری به انسان‌ها انگیزه بدهند، غالباً نتایج و آثارش را می‌گویند 🔘 اگر حوزۀ علمیه، آثار حجاب و نتایج بی‌حجابی را برای مردم توضیح می‌داد، الان وضع حجاب در جامعه بهتر بود _________ علمی‌ترین نحوۀ برخورد با بسیاری از پدیده‌های انسانی این است که به «عاقبت آن پدیده‌ها» نگاه کنیم یعنی نتیجه و آثارشان را مطالعه کنیم. در حوزه‌های علمیه، این روش کمتر صورت می‌گیرد؛ ما بیشتر با مبانی و منشأ صدور حکم عملی-که فعل مکلّف است- کار داریم و به تطبیقِ آن با مبانی اعتقادی می‌پردازیم. اگرچه این روش درست است و در جای خود لازم است اما خیلی از اوقات متقاعدکننده نیست؛ آن‌طوری که عاقبت‌اندیشی، نتیجه‌گرایی و کارکردگرایی متقاعدکننده است. آدم با دیدن نتیجه و کارکرد یک رفتار، راحت‌تر متقاعد و انگیزه‌مند می‌شود. وقتی آدم به نتیجۀ عمل نگاه کند اگر ببیند نتیجۀ آن پرسود است به سمتش می‌رود و اگر ببیند ضرر دارد از آن دست می‌کشد. یکی از کلماتی که در آیات قرآن مکرر استفاده شده کلمۀ «عاقبت» است. عاقبت می‌تواند معنای اخروی داشته باشد که همان جزای اعمال در قیامت است اما کاربرد کلمۀ «عاقبت» در قرآن اکثراً در معنای «نتیجۀ کار در همین دنیا» است. می‌فرماید «انْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبين‏» (انعام،11) یعنی ببینید مکذبین به اهداف‌شان در همین دنیا رسیدند یا نه؟ ببینید آنها در اثر رفتار خودشان به چه نتایجی از بلاها و گرفتاری‌ها رسیدند. «عاقِبَةُ الأمور» یعنی نتیجۀ کارهای ما. البته خدا بین کار ما و اثر آن حائل است؛ معلوم نیست خدا اجازه بدهد به آن نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم. بعضی‌ها هم که به نتیجه می‌رسند، در حقیقت خدا به آنها مهلت و اجازه داده است. مثلاً برخی کافران تلاش کردند تا به ثروت برسند، آن ثروت صرفاً با تلاش آنها به‌دست نیامده بلکه خدا این امکانات را در اختیارشان گذاشته است. ما هم وقتی تلاش‌ می‌کنیم، ممکن است به نتیجه برسیم یا نرسیم. خدا می‌فرماید: «وَ مَنْ يُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ وَ إِلَى اللَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ» (لقمان،22) تسلیم خدا باش و احسان کن. پس فقط تسلیم شدن کفایت نمی‌کند؛ عمل هم لازم است. بعد می‌فرماید: نتیجۀ کارها به‌دست خداست. ممکن است ببینید بعضی‌ها تلاش کردند و نتیجه گرفتند، آن نتیجه صرفاً ناشی از تلاش خودشان نیست؛ خدا خواسته آن نتیجه را به آنها بدهد. خدا عاقبت را به‌دست خودش گرفته، مثلاً طبق روایت، اگر با کسی به خاطر مال و ثروتش ازدواج کنی، به نتیجه نمی‌رسی و خدا تو را درماندۀ آن ثروت می‌کند. این یک قاعده است. خدا می‌فرماید که شما تلاش کنید؛ حالا ممکن است شما را به نتیجه برسانم یا نرسانم. توحید یعنی همین نگاه که نتیجه دست خداست، نه اینکه خدا یک‌دانه است و دوتا نیست! خارج از مدار تقوا و احسان عمل نکن، دلت تسلیم خدا باشد، کار خوب بکن، آن‌وقت به نتایجی که می‌خواهی می‌رسی. اگر آدم بخواهد به زور به برخی نتایج برسد ممکن است خودش را بدبخت کند. ما باید در رسیدن به نتایج به خدا توکل کنیم. در گفتگوهای اجتماعی‌ و فرهنگی‌ ما، عاقبت‌گرایی یعنی نتیجه‌گرایی و کارکردگرایی، باید افزایش پیدا کند. قبل از انقلاب، برخی از علما در فعالیت تبلیغی خودشان، به شیوه قرآن عمل کردند، مثلاً دربارۀ آثار موسیقی کتاب نوشتند و گفتند موسیقی با بدن و ذهن انسان چه‌کار می‌کند... اما بعد از انقلاب، این کارها را کمتر انجام دادیم، انگار انتظار داریم همۀ مردم، عقیدتی دین‌دار بشوند، به این معنا که بگوییم «مگر تو به خدا عقیده نداری؟ حکم خدا این است...، دیگر حرف نزن!» نه؛ راهش این است که آثار حکم خدا را بگویی تا اگر یک کاری خوب است، او متقاعد بشود و عمل کند و اگر یک کاری بد است، او متقاعد بشود و ترک کند. دربارۀ حجاب هم اگر حوزۀ علمیه در سال‌های گذشته، به شیوۀ قرآن کار می‌کرد و آثار حجاب و نتایج بی‌حجابی را برای مردم توضیح می‌داد، الان وضعیت جامعه خیلی بهتر بود. آثار بی‌حجابی چیست؟ همین را برای مردم بگویند کافی است. آن‌وقت مردم خودشان حجاب می‌گیرند. شما فقط آثار بی‌حجابی را بگو و توضیح بده آثار این سبک پوشش برای زن و مرد و برای خانواده چیست و چه نتایجی دارد. 🆔 https://eitaa.com/tabeen_hejab