تکرار سه فتنه زمان مولاعلی(ع) در زمانه ما
فتنه رنگی جمل:
سهم خواهی- حبس خانگی – انحراف توسط فرزند
(ناکثین)
فتنه مذاکره:
با شیطان بزرگ – فریب خوردن ابوموسی اشعری
(قاسطين)
فتنه القای ناکارآمدی:
القای عدم عدالت توسط مذهبیهای احمق
(مارقین یا خوارج)
در فتنه اول:
یاران نزدیک پیامبر (طلحه و زبیر) که بعد از شهادت پیامبر اکرم، در سایه رانت به ثروت زیادی رسیده بودند، وقتی دیدند نمیتوانند در حکومت امام علی(ع) به پست و مقام برسند با همراه کردن خانواده پیامبر (یعنی عایشه) و به بهانه خون خواهی عثمان، علیه جانشین پیامبر شورش کردند. بسیاری از مسلمانان در این فتنه کشته شدند.
زبیر از اولین یاران پیامبر(ص) و علی(ع) بود که حب جاه و مقام او را منحرف کرد و هر بار میخواست برگردد، پسرش او را منصرف میکرد. زبیر به شکل بدی کشته شد. علی(ع) که از کشته شدن دوست قدیمیاش (یعنی زبیر) در حال انحراف ناراحت بود، وقتی چشمش به صورت بی جان زبیر افتاد، خطاب به جسد او فرمود: تو مدتی با پیامبر خدا مصاحب بودی و با او پیوند خویشاوندی داشتی (زبیر پسر عمه پیامبر بود) ولی شیطان بر عقل تو مسلط شد و کار تو به این جا انجامید.
این فتنه رنگی بود و به جمل (یعنی شتر سرخ مو که عائشه بر آن سوار بود) شهرت یافت- در آخر با اینکه عایشه موجب فتنه و قتل بسیاری از مسلمانان شده بود، حضرت علی(ع) عایشه را به حبس خانگی محکوم کرد تا در سایه بهره برداری از سابقه او، فتنه دیگری طراحی نشود و مردم بیشتری در این وسط کشته نشوند!
در فتنه دوم:
سپاه حضرت علی(ع) با سپاه شیطان بزرگ زمان (یعنی معاویه) در جنگ بود و چون معاویه در حال شکست بود، پیشنهاد مذاکره داد. برخی یاران ساده لوح و پشیمان حضرت علی(ع) فریب خوردند و پیشنهاد مذاکره را باور کردند. حضرت که از عاقبت کار مطلع و شیطان بزرگ را پایبند به عهدش نمیدانست، قبول نمیکرد و میفرمود به آنها اعتماد نکنید.
منافقین داخلی و درون خیمه علوی، با پیوند زدن معیشت و راحتی مردم به مذاکره با شیطان بزرگ معاویه، با فشار افکار عمومی، توافقی را به حضرت علی(ع) تحمیل کردند که خسران آن برای علی(ع) مشخص بود.
هر چند حضرت برای اینکه یاران جاهلش به عینه عهدشکنی معاویه را درک کنند، یکی از یاران زیرک و باهوشش (مالک اشتر) را برای مذاکره تعیین کرد اما منفعت طلبان پشیمان از مبارزه با فضاسازی، مالک را تندرو و جنگ طلب معرفی و درخواست تعیین گزینهای به عنوان مذاکره کننده داشتند که خود را مسلط به آداب مذاکره، باسواد و صلح طلب (ابوموسی اشعری) معرفی میکرد.
مذاکره ابو موسی اشعری ساده لوح و عمروعاص شیطان مدتی به طول انجامید تا اینکه ابوموسی فریب خورد و بر خلاف آداب مذاکره با شیطان، ابتدا شرایط طرف مقابل را اجرا کرد و انگشتر را از دستش بیرون آورد. معاویه و عمروعاص اما در مقابل نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند که برخلاف آن رفتار کردند.
این جماعت بعد از شکست مذاکراتی که ادعا میکردند با آن همه مشکلات را حل میکنند، به جای اینکه به راهکارهای تعیین شده ولی زمان خود تن بدهند و مسئولیت این مذاکره تحمیلی را بپذیرند، در رسانههای عمومی زمان خود و از پشت تریبون، مسئولیت مذاکرات را متوجه علی(ع) کردند و گفتند ما اشتباه کردیم، پس چرا علی قبول کرد پس علی هم اشتباه کرده!
اما فتنه سوم:
برخی از یاران حضرت علی(ع) که به مذهبیهای بی بصیرت شناخته میشدند، به این نتیجه رسیده بودند که حکومت علوی ناکارآمد و ناعادلانه است. این جماعت که در نتیجه جنگهای متعدد و تخلفهای برخی مدیران به این نتیجه رسیده بودند، از اینکه علی(ع) مطابق اشتیاق آنها عمل نمیکند، به حضرت اعتراض میکردند و با فشار و تعصب یک سوی نگری، قصد داشتند ایشان را وادار به توبه کنند.
این جماعت که خود را از حضرت علی(ع) عادلتر و دین شناستر میدانستند، هر روز به بهانهای با حق مطلق جلوه دادن خود، به نظام علوی اعتراض میکردند و آن را منحرف شده از اصول عدالت میدانستند.
نهروانیها سه خصوصیت عجیب داشتند: همه را فاسد میدانستند و برای ولی مسلمین زمان خود، تعیین تکلیف میکردند، تنها خود را عدالت طلب و دین دار واقعی میدانستند و ابایی نداشتند تا جلوتر از امام حرکت کنند، و در آخر اینکه به راحتی به دیگران تعرض میکردند.
در تمام این فتنهها رهبر زمان بهتر از دیگران و بیش از آنها به وجود مشکلات آگاهی داشت، اما جامعه اسلامی بویژه خواص، به جای همراهی با راهکارهای امام، یا عقبتر از او و یا جلوتر از امام، نسخه مطلوب خود را طلب و اجرا میکرد.
مراقب فتنهها باشیم که فتنه گر شاید از رفیقان بوده باشد.
هدایت شده از کانال خبری تحلیلی بصیرت
10.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه کلیپ های معاونت سیاسی سپاه
قطب نما 164| عمارهای زمانه ما
این تصاویر را همه آنهایی که در 22 خردادماه 1388 به پای صندوق های رای آمده بودند به خاطر دارند!
تصویر متعلق به میرحسین موسوی است که روزگاری توسط آیت الله خامنه ای به عنوان نخست وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی شده بود.
https://basirat.ir/fa/news/327289
هدایت شده از روشنا
10.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارش CBS از افزایش 30 درصدی خودکشی نوجوانان آمریکایی ؛
پای رسانه های اجتماعی درمیان است...
🔸از سال 2000 به این سو نرخ خودکشی نوجوانان 28درصد افزایش داشته است که بهمعنای میانگین مرگ 5 نوجوان در روز است.
🔸در این میان نرخ خودکشی در بین پسرهای نوجوان بین 15 تا 19 سال، بیش از 30درصد افزایش داشته است و نرخ خودکشی بین دختران نوجوان نیز بیشترین میزان در 40 سال گذشته را داشته است.
🔸حال شبکه CBS در این گزارش، دلایل شدت یافتن این مسئله را از منظر تاثیرات احتمالی استفاده از رسانههای اجتماعی و رسانه های نظیر اینستاگرام مورد بررسی قرار داده.
حقایق آمریکا
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
بخش نخست
شناخت فتنه و عوامل و موانع بصیرت
چه کارکنیم فتنه رابهتر بشناسیم تا از انحراف ها درامان بمانیم هر چند شناخت فتنه با توجه به تلاش پنهانی و گمراه کننده آن دشوار است و همین ویژگی فتنه باعث می شود که برخی از افراد در دام آن گرفتار شوند . اما مهمترین عامل شناخت فتنه ، برخورداری از بصیرت و شناخت لازم است .در سایه بصیرت و شناخت مناسب است که انسان می تواند فتنه ها را شناسایی نموده و برخورد مناسب با آن داشته باشد . بصیرت دارای الزامات و موانعی است که به اختصار بدان اشاره خواهیم کرد .
« عوامل و الزامات کسب بصیرت»
۱.علم و آگاهی ؛ علم و آگاهی زیر بنای اصلی شناخت و تشخیص امور را تشکیل می دهدکه بدون آن انسان گرفتار گمراهی و انحراف خواهد شد .برای تشخیص حق و باطل نقطه آغازین ,کسب علم و شناخت حق و باطل و به تعبیر دیگر شناخت سره از ناسره است بدون علم و آگاهی انسان قادر به رسیدن به شناخت صحیح نخواهد بود و حضرت علی علیه السلام چه زیبا می فرمایند « لا تری الجاهل الا مفرطا او مفرّطا» « انسان نادان را نمی بینی مگر اینکه در میان افراط
( زیاده روی ) و تفریط( کند روی) ( نهج البلاغه , حکمت , ۷۰) حرکت در مسیر اعتدال و مصون ماندن از زیاده روی و کند روی که انحراف را به دنبال خواهد داشت , در گرو کسب علم و معرفت است . به ویژه تشخیص حق و باطل در دین , نیازمند شناخت و آگاهی کامل نسبت به مبانی و اصول دینی از منابع اصیل و کارشناسان متعهدعلوم دینی است چه در غیر این صورت خطر افتادن در ورطه خطا و گمراهی وجود دارد .
۲. معیار قرار دادن حق و سنجش افراد بر اساس آن ؛ یکی از معیارهای مهم شناخت فتنه ها , شناخت حق و باطل و سنجش افراد بر اساس آن است نه اینکه افراد ملاک و معیار سنجش حق و باطل قرار بگیرند حضرت علی علیه السلام می فرمایند :
«انّ الحق لا یعرف بالرجال اعرف الحق تعرف اهله » همانا حق به شخصیتها شناخته نمی شود , خود حق را بشناس تا پیروان آن را بشناسی »
( محمدی ری شهری , محمد , میزان الحکمه , قم, دار الحدیث , ۱۳۷۷, ج ۳, ص ۱۲۳۸)
همچنین فرمودند« ان دین الله لایعرف بالرجال بل بآیه الحق , فاعرف الحق تعرف اهله »« همانا دین خدا با موقعیت اشخاص شناخته نمی شود بلکه با معیار و نشانه حق شناخته می گردد , پس حق را بشناس تا اهلش را بشناسی »( همان ) در پاره ای موارد انحرافات و کجروی ها به دلیل معیار قرار دادن افراد بجای محور قرار دادن حق و باطل و سنجش افراد بر اساس آن است . از این رو همانگونه که حضرت علی علیه السلام می فرمایند : « وانظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال »« بنگر به آنچه گقته شده نه به گوینده سخن »( آمدی , عبد الواحد , غرر الحکم , ترجمه محمد علی انصاری , ج ۱, ص ۳۹۴)
۳. زمان شناسی ؛ از معیارهای مهم شناخت فتنه ، شناخت زمان و آگاهی نسبت به احوال و مقتضیات زمان است که بدون توجه به آن نمی توان حق و باطل را در زمان خویش به صورت صحیح تشخیص داد . امام صادق علیه السلام فرمودند:« العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس »« کسی که به زمان خویش آگاه باشد مورد هجوم اشتباهات قرار نمی گیرد .»( مجلسی , محمد باقر , بحار الانوار , تهران, مکتبه الاسلامیه , ج ۷۸, ص ۲۶۹)
۴- شناخت حقیقت ولایت و ولی امر زمانه خود:
شناخت ولی امر زمان در اسلام از چنان جایگاهی برخوردار است که بنا به فرموده رسول گرامی خدا صل الله علیه و آله اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد همانند کسی است که به مرگ جاهلیت قبل از اسلام مرده است (بحار، ج ۲۳، ص ۹۴ )لذا شناخت خود ولی امر مسلمین در این زمان راهکار اصلی و مهمی است که می تواند انسان را به بصیرت برساند شناخت همانگونه که حضرت علی علیه السلام در سخنانی خطاب به دو تن از یاران خود در این باره می فرماید :فَإِنَّهُ لَا یَبْلُغُ أَحَدٌ مِنْ شِیعَتِنَا حَدَّ الِاسْتِبْصَارِ حَتَّى یَعْرِفَنِی بِالنُّورَانِیَّةِ فَإِذَا عَرَفَنِی بِهَا کَانَ مُسْتَبْصِراً بَالِغاً کَامِلًا... (بحار الأنوار ج ۲۶ ص ۷ )
هیچ کس از شیعیان به بصیرت نمی رسند مگر اینکه با شناخت من به نورانیت برسند پس هنگامی که مرا به این مقام شناختنند بطور تمام و کمال به بصیرت یافته اند .....
و در ادامه آن شناخت ولی فقیه در عصر غیبت که تداوم امامت و حکومت اسلامی در این عصراست برای کسب بصیرت و در امان ماندن از فتنه ها لازم است .
۵- پیروی از عالمان وارسته
امام محمد باقر علیه السلام در وصف علماء ربانی می فرماید :
قَالَ الباقر علیه السلام :« الْعَالِمُ مَعَهُ شَمْعَةٌ تُزِیلُ ظُلْمَةَ الْجَهْلِ وَ الْحَیْرَةِ فَکُلُّ مَنْ أَضَاءَتْ لَهُ فَخَرَجَ بِهَا مِنْ حَیْرَةٍ أَوْ نَجَا بِهَا مِنْ جَهْلٍ »(الإحتجاج على أهل اللجاج ج ۱ ص۱۷ )
عالم مانند کسی است که به همراه خود شمعی دارد که بوسیله آن ظلمت جهل و حیرت از بین می رود و هر کس که به
نور آن روشنی یافت پس از حیرت خارج شده و از جهل نجات می یابد
ادامه دارد...
هدایت شده از #بیدارباش
بایدها و نبایدهای تفسیر امام خمینی.pdf
47.9K
🌀#یادداشت
✅موضوع: بایدها و نبایدهای تفسیر امام خمینی (ره)
✍️#دکتر_عبدالله_گنجی
مدیرمسئول روزنامه جوان
🌐نسخه Pdf
#ثامن
#روشنگری
#بیدارباش
http://eitaa.com/Bidarb_a_s_h
بخش دوم .شناخت عوامل بصیرت افزایی
۶- رعایت ایمان و تقوای الهی
یکی دیگر از راهکارهای عملی جهت دست یابی به بصیرت رعایت تقوای الهی می باشد چرا که خداوند متعال می فرماید : «ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا» « اگر تقوا بورزید خداوند قوه تشخیص و جداسازی حق از باطل به شما عنایت می کند» (انفال، آیه ۲۹). پرهیزگاری و انجام واجبات و پرهیز و دوری از محرمات، به انسان نورانیت و روشن بینی درونی می بخشد به گونه ای که انسان در پرتو آن می تواند حق و باطل را از هم تشخیص دهد و به راحتی وسوسه های شیطانی را بشناسد و خود را از دام آن رهایی بخشد و قرآن کریم در این باره می فرماید: «ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذاهم مبصرون» « پرهیزگاران هنگامی که شیطانی پیرامون حریم آنها گردش کند متوجه می گردند و بیدار و بصیر می باشند»(اعراف ، آیه ۲۰۱)
۷- عبرت گرفتن از مسائل گوناگون
اگر کسی بطور دائم از آنچه که پیرامونش می گذرد و یا در گذشته به وقوع پیوسته به دیده عبرت نگاه کند به راحتی می تواند به نتیجه جریانات واقف شده و با بصیرتی که پیدا می کند از گرفتار شدن از هلاکت نجات پیدا کند . حضرت علی علیه السلام در این خصوص فرموده اند : «فِی کُلِّ اعْتِبَارٍ اسْتِبْصَارٌ» « در هر عبرت گرفتنى بصیرتی است. »(تصنیف غرر الحکم و درر الکلم ص ۴۷۲ )
۸- ذکر و یاد الهی
از دیگر راههای رسیدن به بصیرت ذکر و یاد الهی می باشد حضرت علی علیه السلام فرموده اند : «مَنْ ذَکَرَ اللَّهَ اسْتَبْصَرَ » « هر که یاد کند خدا را بصیرت یابد» (تصنیف غرر الحکم و درر الکلم ص : ۱۸۹)
هدایت شده از مشکوه
بخش دوم .شناخت عوامل بصیرت افزایی
۶- رعایت ایمان و تقوای الهی
یکی دیگر از راهکارهای عملی جهت دست یابی به بصیرت رعایت تقوای الهی می باشد چرا که خداوند متعال می فرماید : «ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا» « اگر تقوا بورزید خداوند قوه تشخیص و جداسازی حق از باطل به شما عنایت می کند» (انفال، آیه ۲۹). پرهیزگاری و انجام واجبات و پرهیز و دوری از محرمات، به انسان نورانیت و روشن بینی درونی می بخشد به گونه ای که انسان در پرتو آن می تواند حق و باطل را از هم تشخیص دهد و به راحتی وسوسه های شیطانی را بشناسد و خود را از دام آن رهایی بخشد و قرآن کریم در این باره می فرماید: «ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذاهم مبصرون» « پرهیزگاران هنگامی که شیطانی پیرامون حریم آنها گردش کند متوجه می گردند و بیدار و بصیر می باشند»(اعراف ، آیه ۲۰۱)
۷- عبرت گرفتن از مسائل گوناگون
اگر کسی بطور دائم از آنچه که پیرامونش می گذرد و یا در گذشته به وقوع پیوسته به دیده عبرت نگاه کند به راحتی می تواند به نتیجه جریانات واقف شده و با بصیرتی که پیدا می کند از گرفتار شدن از هلاکت نجات پیدا کند . حضرت علی علیه السلام در این خصوص فرموده اند : «فِی کُلِّ اعْتِبَارٍ اسْتِبْصَارٌ» « در هر عبرت گرفتنى بصیرتی است. »(تصنیف غرر الحکم و درر الکلم ص ۴۷۲ )
۸- ذکر و یاد الهی
از دیگر راههای رسیدن به بصیرت ذکر و یاد الهی می باشد حضرت علی علیه السلام فرموده اند : «مَنْ ذَکَرَ اللَّهَ اسْتَبْصَرَ » « هر که یاد کند خدا را بصیرت یابد» (تصنیف غرر الحکم و درر الکلم ص : ۱۸۹)
هدایت شده از روشنا
💣جنگهای نیابتی در فضای مجازی
💢در میان تحلیلگران این مسئله جای بحث و بررسی دارد که آیا جنگ سایبری در چارچوب یک روش مناقشه مستقل از موضوع جنگ مطرح است یا خیر؟ اتفاق نظر کارشناسان نشان میدهد که فضای مجازی به یک دامنه مهم برای تمامی قابلیتهای جنگ تبدیل شده است.
💢سیستمهای ارتباط نظامی، سیستمهای هشدار دهنده اولیه، سیستمهای لجستیک نظامی و برخی از پیشرفتهترین سیستمهای تسلیحاتی، همگی وابستگی جدی به شبکههای رایانهای دارند که در برابر حملات سایبری آسیب پذیر ارزیابی میشود.
💢علاوه بر این، شبکههای رایانهای غیرنظامی متعددی وجود دارد که برخی از آنها در قالب "زیرساختهای مهم اطلاعات" طبقه بندی شدهاند که در صورت بروز هرگونه مداخله سایبری به یک فاجعه ملّی منجر میشود.
💢در نتیجه، نشانههای روشنی مبنی بر این که مناقشات به ناچار در فضای جنگ سایبررخ میدهد وجود دارد که به یک مزیت تاکتیکی یا حتی استراتژیک علیه یک دشمن یا حریف به شمار خواهد رفت.
💢جنگ در فضای سایبری از لحاظ درگیری در سایر حوزههای فیزیکی همچون (زمین، دریا، هوا، و فضای بیرونی) واز لحاظ معنایی تفاوتهای فراوانی دارد و بدان مفهوم است که از میدان نبرد عبور میکند، از هر جایی با سرعت نور حملات را امکان پذیر ساخته و از آنجایی که قادراست بدون هرگونه شناخته شدن عبور کند از طریق عملیات پنهان مؤثر و کارآمد خواهد بود.
💢ذاتاً ذكر تمامی موارد دشوار است و اثرات آن میتواند غير فیزیکی و يا به راحتي قابل برگشت باشد. در حال حاضر، هیچ نوع قانونی در سطح جهانی در خصوص جنگ سایبری تصویب نشده؛ لیکن درگیری در فضای سایبر همچان وجود دارد و از لحاظ معنایی یک "منطقه خاکستری" یا "غرب وحشی"، جایی که کشورها با کاهش احتمال درگیری فیزیکی؛ قادرند به یکدیگر حمله کنند مطرح میشود.
💢علاوه بر این، بازیگران غیر دولتی نیز اهمیت استفاده از فضای مجازی را به نفع خود کشف کردهاند، به خصوص عملیات اطلاعاتی، استخدام، جمع آوری سرمایه، سازماندهی و جمع آوری اطلاعات نقش اساسی در این زمینه دارد. طی چندین مورد حاکمیت ها برای فرار از قصاص بازیگران غیر دولتی در قالب یک نیروی نیابتی ازجنگ سایبر بهره گرفتهاند.
💢 استفاده از بازیگران غیردولتی در راستای حملات سایبری، هنگامی که این نوع جنگ اقدام غیرقانونی تلقی شود در صورتی که انجام گیردبی تردید منجر به یک اقدام تلافی جویانه خواهد شد.
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
هدایت شده از #بیدارباش
#حکایت_پلوخالی_و_مرغ
💭 ﺷﺨﺼﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭘﻠﻮﯼ ﻏﺬﺍﯾﺶ ﺭﺍ ﺧﺎﻟﯽ ﻣﯽﺧﻮﺭﺩ، ﮔﻮﺷﺖ ﻭ ﻣﺮﻏﺶ ﺭﺍ
ﻣﯽﮔﺬﺍﺷﺖ ﺁﺧﺮ ﮐﺎﺭ!
ﻣﯽﮔﻔﺖ: ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻢ ﺧﻮﺷﻤﺰﮔﯽﺍﺵ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﺯﯾﺮ ﺯﺑﺎﻧﻢ...
ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻫﻢ ﭘﻠﻮ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﯽﺧﻮﺭﺩ، ﺳﯿﺮ ﻣﯽﺷﺪ، ﮔﻮﺷﺖ ﻭ ﻣﺮﻍ ﻏﺬﺍ ﻣﯽﻣﺎﻧﺪ ﮔﻮﺷﻪﯼ ﺑﺸﻘﺎﺑﺶ!
ﻧﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﻥ ﭘﻠﻮ ﻟﺬﺕ ﻣﯽﺑﺮﺩ، ﻧﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯿﻠﯽ ﺩﺍﺷﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺭﺩﻥ
ﮔﻮﺷﺖ ﻭ ﻣﺮﻏﺶ...
💭 ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦ ﺟﻮﺭﯼ ﺍﺳﺖ...
ﮔﺎﻫﯽ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻧﺎﺟﻮﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﺍ ﺗﺤﻤﻞ ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ ﻭ ﻟﺤﻈﻪﻫﺎﯼ ﺧﻮﺑﺶ
ﺭﺍ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﯾﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻌﺪ!
ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻮﺩ..
ﮐﻤﺘﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺩﺭ #ﻟﺤﻈﻪ ﺭﺍ ﺑﻠﺪ ﺑﺎﺷﯿﻢ!
ﻫﻤﻪﯼ ﺧﻮﺷﯽﻫﺎ ﺭﺍ ﺣﻮﺍﻟﻪ ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻓﺮﺩﺍﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﻧﺒﺎﺷﺪ؛
ﻏﺎﻓﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺩﺳﺖ ﻭ ﭘﻨﺠﻪ ﻧﺮﻡ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺍﺳﺖ.
💭 ﯾﮏ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻣﯽﺁﯾﯿﻢ ﻣﯽﺑﯿﻨﯿﻢ ؛ ﯾﮏ ﻋﻤﺮ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﭘُﻠﻮی ﺧﺎﻟﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩﺍﯾﻢ ﻭ ﮔﻮﺷﺖ ﻭ ﻣﺮﻍ #ﻟﺤﻈﻪﻫﺎ ، ﺩﺳﺖ ﻧﺨﻮﺭﺩﻩ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﮔﻮﺷﻪﯼ ﺑﺸﻘﺎﺏ... !!!
✍#بیدارباش
@Bidarb_a_s_h