eitaa logo
مشکوه
88 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
292 فایل
جهت ارتباط با ادمین /قربانخانلو @s_khanloo این کانال به یادشهید چمران وموضع دشمن شناسی اینجانب می باشد
مشاهده در ایتا
دانلود
6.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهرک موشکی مخفی نیروی دریای سپاه
هدایت شده از بصیرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تروریست‌هایی که قصد بمب‌گذاری داشتند توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شدند. این تروریست‌ها از اعضای گروهک جیش‌الظلم بودند. ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
هدایت شده از معیار
16.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 برشی از مستند "زن چیست؟" 🍃🌹🍃 ✅ اگه میخواید بدونید پشت پرده ی مباحث آزادی جنسی، روابط با همجنس و تغییر جنسیت چیه حتما این پست رو ببینید. 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از آماد
29.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پاسخ منطقی و مستند به خزعبلات مهدی نصیری که به رهبر معظم انقلاب توهین کرد 🌏به آمــــاد بپیوندید👇 🆔 @Amaad110
ستم تاریخی به زن بخش هشتم سومریان حق داشتن زن خود را بفروشند تا در برابر وام خود، او را به طلبکار بدهند. # فینیقیه بتی به نام (مولوح) الهه بود و بت(عشتر)را همسراو می‌دانستند و برای تقرب به عشتر، زن هایشان را قربانی می کردند و برای تقرب به مولوح فرزندان را. # چین ویل دورانت می‌نویسد: در تمدن چین، دختران مثل باری بر دوش خانواده سنگینی می کردند و والدین منتظر بودند تا زودتر دختران بزرگ شوند به خانه همسر برود. در روزگار سختی ها اگر نوزاد دختری بر دختران خانواده افزوده می‌شد، امکان داشت نوزاد بی گناه را رها کنند تادر سرمای شب بمیرد یا خوراک حیوانها شود. همچنین زنان متعهد در عمل، با برده فرقی نداشتند و زن اصلی هم چیزی جز مسئول کارخانه تولید نسل نبود و مقام او به تعداد فرزندانش بستگی داشت. زن آنقدر بی ارزش بود که وقتی دختری متولد می‌شد، نزدیکان و خویشاوندان با تاسف فراوان به والدینش تسلیت می گفتند. چینی ها خدا را آفریننده پسر و شیطان را آفریننده دختر می دانستند. از این رو در نظر آنها پسر برکت و دختر، لعنت بود به همین دلیل سعی می‌کردند دختر را زودتر شوهر دهند. وقتی دختری به دنیا می آمد آمد به نوکر دستور می‌دادند انقدر نوزاد را در آب نگه دارد تا خفه شود. آنها دختران را می‌فروختند و اگر به فروش نمی رفتن در دریا غرق می کردند. در تمدن چین، زنان مایه بدبختی و قحطی بودند زن در نظر مردان چینی شری ضروری و وسوسه ای طبیعی، مصیبتی مطلوب، خطری خانگی و مهلک. بود مرد می توانست زن و فرزندان خود را به عنوان کنیز بفروشند یا بکشند به زنان اجازه شرکت بر سر سفره غذا نمی دادند. به بهانه‌های مختلف از جمله پرگویی، زن را طلاق می دادند. پایین انداختن زنان از بالای برج یا پاره پاره کردن آنها توسط سگ های تربیت شده مجازات های معمول زنان در سده های ۹ تا ۱۲ شمسی بوده است. در دوره قاجار هرچند زنان در انقلاب مشروطه حضور قابل توجهی نشان می‌دهند و در پیشبرد جنبش سهم مهمی ایفا می کنند؛ اما در ماده ۳۵ قطعنامه انتخاب مجلس در تاریخ ۲۰ رجب ۱۳۲۴ هجری قمری زنان در کنار اطفال و بیگانه از انتخاب کردن نمایندگان مجلس محروم شدند. در تمدن هند، (قانون نامه مانو) از زنان اینگونه یاد می‌شود: "زن سرچشمه ننگ، ستیز و سرچشمه وجود زیرین است. باید از زن پرهیز کرد" بر اساس همین قانون، زن در تمام عمر باید تحت سرپرستی کسی باشد؛ اول پدر بعد همسر،بعدپسر و... در هندوستان وقتی مردی می مرد، زنش را با وی زنده زنده می سوزاندند، و این سوختن را نوع فداکاری و عشق زن هندی و همسرش قلمداد می‌کردند. این سنت را (ساتی) می‌نامیدند. در قانون هند آمده است " قضا و قدر حتمی، طوفان، مرگ وجهنم، با زهر کشنده افعی، هیچ کدام از زن بدتر نیست. هندی ها برای زن حق حیات قائل نبودند. زن را از سلاله شیطان می دانستند. آنها معتقد بودند زن برای خویشتن زندگی نمی‌کند بلکه برای رضای مرد در جهان هست در روسیه قدیم، پدری که دخترش را به خانه شوهر می فرستاد او را آهسته با تازیانه می زد و سپس شلاق را به داماد خود می داد تا از این به بعد دختر از دست شوهرش کتک بخورد. در انگلستان: ویل دورانت می نویسد: در همه طبقات زن را طبیعتا پست تر از مردم می شمردند. در سال ۱۵۰ میلادی در انگلستان در شورای اجتماعی برای شکنجه دادن به زن ها، و سائل تازه برای ستمگری به زنان ابتکار نمودند و در نتیجه زنان را زنده زنده سوزانیدند. در فرانسه اولمپ دگوگز(۱۷۹۳_۱۷۴۸) ۱۷ مقاله درباره بیانیه حقوق زن منتشر کرد که در آن خواستار حقوق مساوی- مشارکت مساوی و حکومت و تحصیلات مساوی طبق قانون بود. در آن زمان به ظاهر حقوق مساوی به زنان داده شد. مثلا زنان مانند مردان مجازات می شدند( حکم گیوتین در مورد آنها اجرا می شد) اما هیچ یک از حقوق و امتیازات مردان (مثلا حق رای سیاسی)به آنها داده نشد. دگوگز، مفتخرانه و با شجاعت در (مقاله ۱۰) اعلام کرد که زنان حق دارند از سکوی اعدام بالا روند. اما آنها باید این حق را نیز داشته باشند که پشت میز خطابه قرار گیرند. بلافاصله پس از اعلام این مطلب گردن این زن را بریدند. منبع: ک- زن درستم تاریخ ،ستم برابری- خانم نعیمه اسلاملو-ص ۱۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنهایی که خواستند،ریشه انقلاب اسلامی را بخشگانند، خداوندتبارک وتعالی ریشه خودشان را خشگاند!!!
ستم بر زن در طول تاریخ بخش نهم در هر جایی از جهان قوانین و حدودی بر آزادی حاکم است که در ایران این قوانین متاثر از اسلام است. البته کسانی که در ایران مطالبه آزادی به شکل غربی آن را دارند، مورد نقدو حجمه جدی امام بودند، اما عمدتاً در عرصه نظر اصرار بر اینکه آزاد غربی معتقدند، ندارند، ولی تلاش می‌کنند در میدان عمل و تأویل احکام اسلامی و تکیه بر قرائت‌های مختلف دینی، همان ارزش های غربی را نهادینه کنند. مثلاً لزوم حجاب مسئله ای نیست که بر سر آن بین علما اجماع وجود دارد اما غرب آن را امری شخصی می داند؛ حال آنکه بی حجابی امری اجتماعی است و در چارچوب منزل شخصی محدودنمی شود؛ اما عده ای اصرار دارند که به حکومت چه ربطی دارد مانع آزادی مردم می‌شود یا حجاب را اجباری کرده است. این جماعت در واقع از نظام دینی عبور کرده‌اند و گرنه می‌دانند که اگر قرار است مردم سالاری دینی در این کشور دینی باشد، نمی تواند شکل تزیینی به خود بگیرد یا حاکمان به هر پلشتی یا خلاف دین تن دهند تا حکومت شان استمرار یابد. بنابراین می‌توان گفت در عرصه عمومی مطالبه منتقدان، آزادی رهاشدگی فرهنگی است که عواقب آن همچون رابطه نامشروع و فرزند نامشروع زندگی ها و خانواده ها را تهدید می‌کند و بعد از فروپاشی خانواده زندگی همان مدعیان مخالفان نظام، پاسخ و چرایی را از حکومت طلب می کنند، حال آنکه هم موضع حکومت روشن است، هم مخالفت‌ها با این موضوع روشن است. آیت اله امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تأسی به امام(ره) معتقد به حد آزادی هستند وحدآن را اصول می دانند؛ مثلاً حجاب اصل است،حال چادر باشد، مانتوباشد یا... متأثر از عرف روز جامعه اسلامی است، مثلاً هیچکس درحکومت امر به چادر مشکی نکرده است اما مردم پسندیده اند وعرف زنان مسلمان به عنوان حجاب برتر شده است. بنابراین آزادی به معنای رها بودن از هر قید و بند ندیدن مانع برسر راه خود و اینکه هرکسی هرکاری که مایل است و دوست می دارد،آن را بتواند انجام بدهد.این درهیچ یک از مکتب‌ها وفرهنگها و نظرات فلسفی و اجتماعی، به صورت یک ارزش ذکر نشده... وممکن هم نیست. منبع: ک- مو به مو- از دکتر عبداله گنجی -ص،۴۸۲