eitaa logo
شهیدمدافع‌ حرم محمداستحکامی ‌جهرمی
108 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
10 فایل
#شهید_مدافع_حرم #محمد_استحکامی_جهرمی تاریخ تولد:۱۳۶۲/۴/۱۴ تاریخ شهادت: ۹۴/۷/۲۷ محل شهادت: #عبطین_سوریه محل دفن: #گلزار_شهدای_جهرم #شهدای_جهرم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷فرازی از زندگینامه شهید عباس اکبر زاده 🌺 روز نهم دی سال هزار و سیصد و چهل و چهار در یکی از روستاهای شهر بابل پسری به دنیا آمد که نامش را عباس گذاشتند. دوران کودکی عباس مقارن شد با دوران اوج گیری انقلاب مردم برعلیه حکومت پهلوی؛ درآن روزها عباس همراه با پدرش - که مردی مذهبی و مقید به احکام اسلامی بود- در راهپیمایی ها شرکت می کرد، خود عباس هم با پخش اعلامیه و نصب آنها بر روی دیوار و فعالیت در مسجد ده در راه پیروزی انقلاب تلاش می کرد. عباس علاوه بر درس خواندن در کار کشاورزی به پدر کمک می کرد . پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی با توجه به این که اوضاع معیشتی خانواده عباس زیاد مناسب نبود ، عباس نتوانست بیشتر از پنجم ابتدایی درس بخواند و مجبور شد برای کسب و کار به تهران بیاید. چون شغل برادر او خیاطی بود و از قبل آشنایی نسبی با این شغل داشت در تهران در محله بخارایی - که آن روزها خزانه فرح آباد نام داشت - در یک کارگاه خیاطی پیش آقای رضا دریاوران مشغول به کار شد. از آنجایی که کارگاه خیاطی در زیر زمین منزل حاج آقای فتوحی بود ، عباس توانست با شهید حسین فتوحی آشنا شود. 🌹شهید حسین فتوحی جزو اعضاء پاسداران انقلاب اسلامی بود . از طرفی چون کارگاه نزدیک به مسجد جامع شهید بخارایی واقع شده بود عباس خیلی دوست داشت که می توانست برای نماز جماعت به مسجد برود ولی به هر حال او شاگرد خیاطی بود و اجازه اوستای خیاطی برای رفتن به مسجد شرطی بود که موجب می شد عباس فقط گاهی اوقات برای نماز جماعت در مسجد حاضر شود. پس از شروع جنگ تحمیلی ، در سال 1360 زمانی که سن او به شانزده سالگی رسید برای دفاع از قرآن و اسلام اقدام به عضویت در نیروی مقاومت بسیج مستضعفین در مسجد جامع نمود. پس از مصاحبه های اولیه از عباس از آنجایی که سطح معلومات دینی عباس زیاد نبود در کلاس های عقیدتی پایگاه مشغول به آموزش شد. اوقات فراقت زیادی نداشت و جمعه ها به نماز جمعه میرفت. تاریخ شهادت شهید اکبر زاده 1365/11/10 در عملیات کربلای پنج و گلزار این شهید در شهر بابل بخش بندپی غربی روستای مومن آباد ذکر شده است.
2️⃣ سالروز عروج ملکوتی شهید عباس اكبرزاده نیازی نام پدر : علی اكبر نام مادر : ماه گل گل آقاپور تاریخ تولد : 1344/10/09 تاریخ شهادت : 1365/11/10 محل شهادت : شلمچه گلزار : مومن آباد (فکچال) 7️⃣9️⃣ کربلای پنج 🌹شهید عباس اکبرزاده از شهدای غریب مسجد جامع شهید بخارایی تهران به شمار می رود چون نه دوستان زیادی داشت و نه رفقایی که امروز از او خاطره ای تعریف کنند. امثال این شهید در میهن ما بسیار است که امروز همه ما مدیون رشادت و از جان گذشتن آنها هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرا دلی ده که.... شوقش او را به تو نزدیک کند و زبانی ده که.... راستگویی‌اش به سوی تو بالا رود
روز خود را با 🕊زیارتنامه ی شهدا🕊آغاز کنیم. ✅ امروز به نیت⬇️⬇️ 🌹شهید سرافراز سید مجتبی هاشمی 🌹🌱🌹🌱اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ،فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم🌹🌱🌹🌱 🌐https://eitaa.com/joinchat/377553094Cc3c002e98b 🌐@shahid_mohamad_estehkami
شهیدمدافع‌ حرم محمداستحکامی ‌جهرمی
روز خود را با 🕊زیارتنامه ی شهدا🕊آغاز کنیم. ✅ امروز به نیت⬇️⬇️ 🌹شهید سرافراز سید مجتبی هاشمی 🌹🌱🌹🌱
💠دست نوشته شهید والامقام سید مجتبی هاشمی ☆🌹🕊🌙☆ آيا مي‌توان در حالي كه دشمن خاك ميهن اسلامي مان را متجاوزانه مورد هجوم قرار داده و جولانگاه تانك‌ها و نفربرهاي خود كرده و سربازهاي بعثي كافر، به پير و جوان ما رحم نكرده و امت به پا خاسته را زير باران آتش گلوله‌هايش به شهادت رسانيده، دست از ستيز كشيد و به نبرد حق‌جويانه تا محو كامل آثار جنايات و تجاوز ادامه نداد؟ مگر مي‌شود به عنوان يك مسلمان متعهد به خود اجازه داد تا اسرائيل غاصب همچنان به سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين عزيز بتازد و مردم محروم و آواره فلسطين را هر روز قتل عام كند؟ در حالي كه آنها در خانه‌هاي خود اجازه نفس كشيدن ندارند و محكوم به مرگند، زيرا مدافع ارزش‌هاي اسلامي هستند، ما هرگز نمي‌توانيم ساكت بنشينيم. اي جوانان! مي‌دانم كه مي‌دانيد غنچه‌هاي نشكفته‌اي را به زير تانك‌هاي بعثيون فرستاديم تا شما در آرامش به سر بريد. يك لحظه اندوه شما تمام وجودم را مي‌شكند و اثري از من نمي‌گذارد. من و تمام پرستوهاي دلم به عشق شما به پرواز درمي‌آييم و در آسمان، با تمام وجود شما را صدا مي زنيم . اي جوانان وارسته وطنم! من فقط به عشق شما و حفظ اسلام، دردها و زخم‌هايم را تحمل مي‌كنم و طاقت مي‌آورم. وقت رها شدن روح از زندان تن به‌زودي فرا مي‌رسد. شما را به خدا مي‌سپارم و به سوي تمام هستي‌ام پرواز مي‌كنم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهید سید مجتبی هاشمی بنیانگذار و فرمانده گروه چریکی فدائیان اسلام....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖌اثرات وضعی تصویر شهدا در منزل..... تجربه ای خیلی افراد این واقعیت را اثبات کرده که تصویر شهدا در بیشتر مواقع در منزل و محل کار جلوی خیلی از گناهان را می گیرد. گاهی در اوج عصبانیت تنها با نگاه به تصویر شهیدی که به تو می نگرد چنان آرام می شوی که انگار اصلا خشمی درون تو نبوده است. گاهی وقتی در منزل هستی و از دست روزگار بهم ریخته هستی تنها با نگاهی گذرا به تصویر شهید و نگاه او به تو تمام آن خستگی ها و بهم ریختگی ها از درونت بیرون می رود.این اثرات وضعی باور تو به شهداست. این اثرات وضعی باور به چیزی ولی باطل هم باشد خیلی در رفتار آدمی تاثیر گذار است. این را کم نگیریم، شما وقتی به آیه ۲۴ سوره یوسف نگاه کنید، می بینید اثر وضعی یک باور ولو غلط چقدر در رفتار حتی یک کافر تاثیر می گذارد. آنجا که می فرماید؛ ( آن زن (زلیخا) قصد او کرد و یوسف نیز اگر برهان پروردگار را نمی‌دید، قصد وی را می‌نمود) زلیخا کافر بود باورش به یک بت در گوشه آن خلوتگاه در او ایجاد شرم کرد، بنا بر بعضی روایات منظور از برهانی که خداوند در این آیه از آن نام می برد همین شرم زلیخا است. در تفسیر شریف قمی جلد یک، آمده است زلیخا پیش از کامجویی از یوسف علی نبینا و آله ، به سبب شرم از معبود خود، پارچه‌ای روی بت در خانه‌اش قرار داد و وقتی با پرسش یوسف علی نبینا و آله مواجه شد که چرا چنین کردی، گفت من از او خجالت می‌کشم، پارچه‌ای بر روی آن نهادم تا ما را نبیند. یوسف علی نبینا و آله گفت تو از بتی که نه می‌شنود و نه می‌بیند حیا می‌کنی و من از خداوند خود حیا نکنم؟ زلیخا به یک بت بی جان و فاقد شعور اینطور باور دارد و برای اینکه بت را شاهد اعمال خود نبیند حاضر است برای لحظاتی از شهوت خود بگذرد آنوقت مگر می شود تصویر شهدا که به نص صریح قرآن یکی از شاهدان رفتار ما در دنیا هستند تاثیر در دوری ما از گناه نداشته باشند. شما به آیه ۱۵۴ سوره بقره نگاه کنید، ببینید آیه چه می فرماید؛ ( به شهدا مرده نگویید که زنده هستند و در نزد پروردگار خویش روزی می خورند...) منظور از اینکه زنده هستند و روزی می خورند چیست؟ یکی از اثرات این امتیازی که خدای متعال برای شهدا قائل شده است به همین تاثیر وضعی ایشان بر روحیات آدمی است. امکان ندارد شما به شهدا ارادت داشته باشی و آنها را باور داشته باشی و اثرات نگاه آنها در زندگیت جاری و ساری نباشد...... ‎‎‌‌