4_5818731601386800459.mp3
2.03M
🎵 #این_پیام_را_جهانی_ڪنید
💢 ماجرای نامۀ جالب دختر دانشجو ،
بعد از زیارت #حضرت_معصومه_س
🎤 حجت الاسلام علیرضا پناهیان
🔴 دخترا ؟!
این پیامو برسونیدبه همه ی دخترای عالم
😍
http://eitaa.com/joinchat/3093102592Cc9d364a057
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 تفاوتهای روانشناختی زن و مرد
➕ خاطره جالب علیرضا پناهیان از یک اردوی دانشجویی
#تصویری #خانواده
@Panahian_ir
#خاطرات_شهید
در خواستگاری از شغلش گفت و از سختی هایی که ممکن است به جهت شغلش داشته باشیم، و مهمترین چیزی که گفت این بود که دوست دارم همسر آینده من راضی و راز دار باشد، اگر گاهی نان شب نداشتیم بخوریم، کسی نباید بفهمد و اگر برایمان مائده آسمانی از آسمان آمد هم کسی نباید بداند و باید به آن چیزهایی که داریم راضی باشیم و همیشه شکر گذار...
بعد از صحبتهایش فهمیدم که معرفتش خیلی بیشتر از آن چیزی هست که همیشه از خدا میخواستم. مهریه ام ۱۱۴ سکه و یک جلد قرآن کریم بود. روح الله خوش اخلاق و شوخ طبع بودند، دائم الوضو و دائم الذکر بودند، شبها قبل از خواب سوره واقعه میخواندند و صبح ها دعای عهد ایشان ترک نمیشد، به نماز اول وقت و جماعت و به نماز جمعه اهمیت زیادی میدادند، عاشق و مطیع امر رهبری بودند.
یکی از چیزهایی که خیلی بدش میآمد غیبت کردن بود، روی چشم و هم چشمی و سنتهای غلط حساس بود، اگر مهمانی میرفتیم که چند نوع غذا داشتند، ناراحت میشد و میگفتند: با یک نوع غذا هم سیر میشدیم. وقتی چیزی میخرید توجه میکرد که فروشنده فرد مومن و حلال خور باشد، از فروشنده بیحجاب خرید نمیکرد، هر چند ارزانتر هم میفروخت، در مورد خمس خیلی دقت داشت، تاریخ خمسی مشخص داشت ؛ وقتی به کسی قرض میداد سعی میکرد کسی متوجه نشود، حتی من.
زندگی نامه شهدا را میخواند و دوست داشت خودش و زندگیش را شبیه شهدا بکند، هر وقت شهیدی می آوردند، دوست داشت باهم و همراه محمد رسول در مراسمات شرکت کنیم، و به شوخی میگفتند: دفعه بعدی دیگه نوبت من هست که بروم.
#شهید_روحالله_صحرایی🌷
#سالروز_شهادت
ว໐iภ ↬ @sangarshohada🕊🕊
🔸️ دوباره برایمان خواب دیده اند!
👈 جماعت غربگرا دوباره برایمان خواب دیده اند اما این بار خوابشان را آشفته میکنیم💪
🔹️ از تکنیکهای اقناع رسانه ای #تکنیک_تکرار و #تکنیک_نماد است بدین معنا که نمادی را مشخص و بصورت مکرر در رسانه ها به نمایش در می آورند؛ نمونه های بسیاری هم در این حوزه وجود دارد مانند رنگ سبز، بنفش، کلید، ✌ و... این بار نیز با میخواهند در قدم اول با #شال_سفید شروع به نماد سازی کنند تا بتوانند در انتخابات ۹۸ به پیروزی برسند.
🔸️ البته این تنها تکنیک اقناع رسانه ای جریان غربگرا برای انتخابات نیست و هنوز مانده تا پلنهای رسانه ایشان را برای اقناع افکار عمومی رونمایی کنند
#سواد_رسانهای
#انتخابات98
#انتخاب_اصلح
#سیداحمدرضوی
iD ➠ @sangarshohada🕊
6.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️سردار سلیمانی: وقت افشا کردن خیلی حرفها نیست... میگویند داعش بکلّی از بین نرفت، خیلی خب دوباره هم بیاید دوباره همان است... دوباره میزنیم!/توییتر سردار سلیمانی
@syed213
جادهی زندگیام...
بدجور به پیچوخم افتاده...!
دلم محتاج #نیمنگاهی از شماست؛
ای #شهید...
اجابت کن دل خستهام را...
#شبتون_شهدایی
@syed213
✨﷽✨
🌻 معنای اذکار و حرکات نماز 🌻
✍امیر المؤمنین امام علی علیه السلام درباره تفسیر و تأویل حرکات و اذکار نماز فرمودند:
تکبیر [الله اکبر] یعنی: خداوند را بزرگتر از آن بدانی که قابل وصف باشد. کشیدن گردنت در رکوع نیز یعنی می گویی: اگر گردنم را بزنند باز به خداوند ایمان دارم. سر برداشتنت از رکوع و گفتن جمله «سمع اللّه لمن حمده» یعنی: خدایی که مرا از نیستی به صحنه هستی آورد. تأویل سجده اول این است که در حال سجده از دلت بگذرانی که: مرا از این خاک آفریدی
سر برداشتنت از سجده اول، تأویلش این است: مرا از خاک بیرون آوردی و سجده دوم به معنای این است که: مرا به خاک برمی گردانی. و در سر برداشتنت از سجده دوم از قلبت بگذرانی: بار دیگر مرا از خاک بیرون میآوری. نشستن در تشهّد ، تأویلش این است که در دلت بگذرانی: خدایا! من حق را بر پای داشتم و باطل را میراندم
تأویل تشهّد، عبارت است از: تجدید ایمان و اقرار به برانگیخته شدنِ پس از مرگ. تأویل سلام دادنها عبارت است از: تمجید پروردگار سبحان و برتر دانستن او از آنچه ستمگران در حقّش گفته اند. تأویل جمله «السلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته» : طلب رحمت و مِهر خدای سبحان است
👌کسی که تأویل نماز خود را به این صورت نداند، نمازش ناقص است
📚بحار الأنوار ، جلد ۸۴ ، صفحه ۲۵۴. روز و شبتون علوی و زهرایی
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
💠 امام علی (علیه السلام) در پاسخ طلحه و زبیر آنجا که به امام پیشنهاد خلافت شورایى کردند و گفتند "با تو بیعت مىکنیم به این شرط که در حکومت شریک باشیم" ،
فرمودند: نمىشود...(زیرا شرکت در خلافت معنا ندارد)
شما شریک در تقویت و کمک و یار و یاور به هنگام ناتوانى و سختى و مشکلات باشید.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت202
@syed213
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
✅ شرح و تفسیر حکمت ۲۰۲ نهجالبلاغه...👇🏻👇🏻👇🏻
❓ آیا منظور #طلحه و #زبیر این بود که واقعاً خلافت، #شورایی باشد و آنها با علی (علیه السلام) شریک در #تصمیمگیری شوند...؟!!!
❓ یا مقصود این بود که بخشی از #قلمرو_حکومت_اسلامی را امام به آنها بسپارد آن گونه که از بعضی روایات استفاده میشود؟!!!
✨ در بعضی از منابع معروف آمده است آن روز که #زبیر با امام (علیه السلام) بیعت کرد امام به او فرمود: "من از این میترسم که تو پیمان خود را بشکنی" عرض کرد: "هرگز بیم نداشته باش تا ابد چنین کاری را نخواهم کرد..."
امام فرمودند: آیا خداوند شاهد و گواه بر این موضوع باشد، عرض کرد: آری.
🔺 چیزی نگذشت که آن دو به امیرمومنان (علیه السلام) عرض کردند: "میدانی در زمان #عثمان چه اندازه به ما #جفا شد و او همواره طرفدار بنیامیه بود، اما اکنون که خداوند خلافت را به تو سپرده بعضی از این #فرمانداریها را در اختیار ما بگذار"
✅ امام فرمود: "به #قسمت_الهی راضی باشید تا در اینباره فکر کنم."
سپس افزود: "آگاه باشید من کسی را در این امانت شریک میکنم که از دین و امانت او #راضی و #مطمئن باشم.
از سویی دیگر هنگامی که امیرمومنان علی (علیه السلام) به #معاویه نامه نوشت که مردم با من #بیعت کردند، تو هم از اهل #شام برای من بیعت بگیر و بزرگان اهل شام را نزد من بفرست؛ معاویه (سخت دستپاچه شد) و نامهای برای زبیر نوشت و او را به عنوان امیرالمومنین خطاب کرد و گفت:" از تمام مردم شام برای تو بیعت گرفتم با سرعت به سوی کوفه و بصره برو و این دو شهر را تسخیر کن، که اگر آن دو را تسخیر کنی دیگر هیچ مشکلی نخواهی نداشت."
🔺 از اینجا روشن میشود این که طلحه و زبیر به هنگام بیعت و طبق بعضی از روایات مدتی بعد از بیعت خدمت امام (علیه السلام) آمدند و گفتند که: "ما بیعت کردهایم که با تو شریک باشیم؛ منظورشان این بود که حکومت بصره و کوفه را امام به آنها بسپارد و به این ترتیب بر تمام عراق مسلط شوند و دست به دست معاویه بدهند شام را هم در اختیار بگیرند تا قسمت عمده کشور اسلام تحت سیطره آنها واقع شود."
👆🏻 با این توضیح میفهمیم چرا امام (علیه السلام) دستِ رد بر سینه آنها گذاشت و این جواب حکیمانه پرمعنا را به آنها داد.
هنگامی که برای آنها روشن شد که علی (علیه السلام) حکومتی را به آنها نمیسپارد، شکایت خود را از آن حضرت آشکار ساختند.
«زبیر» در میان جمعیتی از قریش گفت: «این پاداش ماست از سوی علی! ما در کار عثمان به نفع او قیام کردیم و گناهکاری او را ثابت نمودیم و عوامل قتل او را فراهم ساختیم در حالی که علی در خانه خود نشسته بود و ما مشکل را حل کردیم، اما هنگامی که به وسیله ما به مقصودش رسید (و حکومت را در اختیار گرفت) دیگران را بر ما مقدم داشت.»
🔸 از این عبارت به خوبی روشن میشود که آنها واقعاً اهل #توطئه و #سیاستهای_مکارانه و دور از تقوا و پرهیزگاری بودند و این که بعضی گمان میکنند خوب بود علی (علیه السلام) مقامی به آنها میداد تا ساکت شوند #اشتباه بزرگی است، آنها نه صلاحیت و شایستگی و تقوا برای فرمانداری و استانداری کشور اسلام داشتند و نه به آن قانع بودند. دست در دست معاویه داشتند و میخواستند حکومت بر مسلمانان را به زور و از طریق دغلکاری به چنگ آورند و تقوای امیرمومنان علی (علیه السلام) هرگز پذیرای چنین مطلبی نبود.
❇️ در ذیل روایت بالا نیز آمده است که علی (علیه السلام) هنگامی که از سمپاشیهای طلحه و زبیر آگاه شد به ابن عباس فرمود: "تو چه پیشنهاد میکنی؟"
🔺 ابن عباس گفت: "من چنین فکر میکنم که آنها عاشق حکومتاند، بصره را به زبیر بسپار و کوفه را به طلحه."
🔹 امام علیهالسلام خندید، فرمود: "وای بر تو! در کوفه و بصره مردان باشخصیت و اموال فراوانی وجود دارد که اگر آن دو به حکومت آن برسند، بر گردن مردم سوار میشوند، سفیهان را از طریق طمع و ضعیفان را با فشار و قدرتمندان را با زور تحت سیطره خود میگیرند (و مردم را بدبخت میکنند و چهره حکومت اسلامی را به کلی تغییر میدهند).
@syed213
✍کلامی زیبا از امام علی ( علیه السلام ) :
💠"ای مالک ! بدان اگر مهربان باشی
"تو را به داشتن انگیزه های پنهان متهم میکنند
ولی #مهربان_باش.
💠"اگر شریف و درستکار باشی فریبت میدهند
ولی #شریف و #درستکار باش.
💠"نیکی های امروز تو را فراموش میکنند
ولی #نیکوکار باش.
💠"بهترینهای خودت را به دیگران ببخش
حتی اگر #اندک باشد.
💠"درانتها خواهی دید آنچه می ماند
میان تو و #خدای توست
نه میان تو و مردم .