❤️ هرکس به اندازه ذرهای خوبی و بدی...
انجام داده باشد
در قیامت نتیجهاش را میبیند....
📖 سوره زلزال آیات ۷-۸
@shahidan96
9.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فاطمی امین: قیمت خودرو کاملا هماهنگ با قیمت ارز است / ان شاءالله بازار خودرو همانند بازار فولاد و لوازم خانگی از آشفتگیهای ارزی جدا خواهد شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس:
🔹من گفتم در سال 1401 قرعه کشی خودرو حذف می شود بعضی ها گفتند از ابتدای 1401.
🔹دو ماه قبل قرعه کشی خودروهای سایپا حذف شده و برای برخی خودروهای ایران خودرو نیز قرعه کشی حذف شده است.
🔹ما توانستیم بازار فولاد و لوازم خانگی را از آشفتگی های ارزی جدا کردیم ان شاءالله این کار را در حوزه بازار خودرو نیز انجام خواهیم داد.
🔹اثرات آشفتگی در قیمت ارز به بازار خودرو نیز منتقل شده و تاثیرگذار است.
پینوشت:
خودت گفتی سال ۱۴۰۱ خودرو ۱۵ درصد ارزان تر میشود آقای وزیر پس چرا هرروز داد مردم از گرانی خودرو بالاست؟
🔻آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🖋 مهدی جمشیدی
🔹بسیار اندک بودند، امّا میخواستند «وانمود» کنند که فراونند. میخواستند «گروهکهای مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند. بااینحال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند. تصوّر میکردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعلهور شود. نهفقط «جرقه»، بلکه «آتشها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها همصدا و همداستان نشد. این اقلیّت محض و مطلق، نعرههای بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی رفت و اینان به راهی دیگر. «اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند. هرچه که دستوپا زدند و هوچیگری و روایتسازی و بازیپردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابانهای ایران. و تلختر و سوزانندهتر از همه، روایتهای دروغین بود. و از این جمله، متهمساختن آیتالله خامنهای به «دیکتاتوری».
🔹آیتالله خامنهای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟! او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظارهگر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را «محترم» دانسته است و در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است. او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات»، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که «گزینههای زاویهدار با او» به قدرت رسیدهاند، منطق مردمسالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است. او در برابر این گزینهها، «کارشکنی» و «سنگاندازی» نکرده و جهتگیریهای شخصیاش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹آیتالله خامنهای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بیعمل» و «عروسکهای خیمهشببازی» نساخته است. او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، بهصورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش میرود نه خواستههای شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایهای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹آیتالله خامنهای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار میورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است. با اینکه «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است، بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانیهای فرهنگیاش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»! او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامههای فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است. او «از مردم» بوده است نه «بر مردم». او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمانسازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکریاش. «آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹عدّهای از یک «اعتراض جزئی»، شعار ساختارشکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردید، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد. نهفقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجانزدگانِ بازیخورده» را از «غرضورزانِ بازیساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است. و مگر حاجقاسم سلیمانی در وصیّتنامهاش، آیتالله خامنهای را «مظلوم» نخواند؟! چه خوندلها که نخورده است در این سالها، و چه دردها و رنجها که پنهان نساخته است در عمق سینهاش... . از چشمانِ قلمم، اشک میچکد و از حنجرهاش، فریاد برمیآید.
@shahidan96
#داستانک
📜 حکایت مرحوم دُرّی و تفسیر بیت خواجه حافظ رضوان الله علیه🍁
▪️در آخرين سالى كه مرحوم دُرّى در قيد حيات بود، يک شب از دهه محرّم جوانى از ايشان قبل از منبر سوال ميكند كه مراد از اين شعر چيست:
🔹مريد پير مغانم ز من مرنج اى شيخ
🔹چرا كه وعده تو كردى و او بجا آورد
▪️مرحوم درّى ميگويد: جواب اين سوال را در بالاى منبر ميدهم تا براى همه قابل استفاده باشد.🍂
▪️ايشان در فراز منبر از قضيّه نهى آدم أبو البشر از خوردن گندم، و داستان نان جوين خوردن أمير المؤمنين عليه السّلام را در تمام مدّت درازاى عمر بيان مى نمايد، و حتّى اينكه آن حضرت در تمام مدّت عمر ابداً نان گندم نخورد و از نان جوين سير نشد.🍂
▪️و سپس ميگويد: مراد از شيخ در اين بيت، حضرت آدم علىٰ نبيّنا و آله و عليه السّلام است، كه وعده نخوردن از شجره گندم را در بهشت داد ولى به آن وفا نكرد.🍂
▪️و مراد از پير مغان حضرت أمير المؤمنين عليه السّلام است كه در تمام مدّت عمر نان گندم نخورد، و وعده عدم تناول از شجره گندم را او ادا كرده و به اتمام رسانيد.🍂
▪️اين مجموع تفسير اين بيت بود كه وى بر سر منبر شرح داد و منبرش را خاتمه داد. قبل از پايان سال، مرحوم درّى فوت ميكند؛🍂
▪️درست در سال بعد در دهه محرّم در همان شبى كه اين جوان سوال را از مرحوم درّى ميكند، وى را در خواب مى بيند كه مرحوم درّى به نزد او آمد و گفت:
▪️اى جوان! تو در سال قبل در چنين شبى از من معنى اين بيت را پرسيدى و من آنطور پاسخ گفتم. امّا چون بدين عالم آمده ام، معنى آن، طور ديگرى براى من منكشف شده است:
▪️مراد از شيخ حضرت إبراهيم عليه السّلام است، و مراد از پير مغان حضرت سيّد الشّهداء عليه السّلام؛ و مراد از وعده، ذبح فرزند است؛🍁
▪️كه حضرت إبراهيم بدان امر خداوند وعده وفا داد، امّا حقيقت وفا را حضرت أبا عبد الله الحسين عليه السّلام در كربلا به ذبح فرزندش حضرت علىّ أكبر عليه السّلام انجام داد.😭
▪️فرداى آن شب، اين جوان در آن مجلس معمولى همه ساله مرحوم درّى مى آيد و اين خواب خود را بيان ميكند.
و معلوم است كه با بيان اين خواب چه انقلابى در مجلس روى داده است.🍁🍂
📚 "روح مجرد" ص ۴۸۳
@shahidan96
🔴 #تجربه_نزدیک_به_مرگ
داخل کشور عراق دچار مشکل
و تجربه نزدیک به مرگ شدم.
من در کنار قبرستان متوجه ارواح افراد
مختلفی شدم که در آنجا مدفون بودند.
یک خانم جوان آنجا دفن شده بود که
با یک نگاه مشاهده کردم که روح او
در برزخ میهمان امام خمینی است!
این خانم در زمان حیات دنیایی خود، بسیار از امام خمینی تعریف می کرد و به آرمان های حضرت امام بسیار اعتقاد داشت. او به دست عوامل حکومت صدام به شهادت رسید اما به خاطر علاقه اش، در برزخ، با ایشان محشور بود.
آنجا بود که معنای این حدیث را فهمیدم که به هرچه علاقه داشته باشیم با همان محشور خواهیم شد...
📚 کتاب نسیمی از ملکوت
➥ @ansuiemarg_ir
سلام علیکم
✅✅❤️❤️✳️✳️
محفل قرانی حضرت امام رضا علیه السلام
👇👇👇👇. .👇👇👇👇👇
✅ از #امشب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت سه شب
✅ منزل حاج محمدعلی جاری
✅ اصغرآباد، ابتدای خیابان مطهری
✅ تلاوت نیم جزء قران کریم، ۲۰ دقیقه سخنرانی، ۱۵ دقیقه دعا و نوحه سرایی، مجموعا یک ساعت
✅ از عموم همشهریان محترم و عاشقان کلام الله مجید جهت صفای دل و نورانیت وجود برای تشریف فرمایی دعوت به عمل می آوریم
قران و اهل البیت یار و یاورتان باد
@shahidan96
برای چیزی شاکره که شما ندارید؛ انسانیت و لقمه ی حلال، و دلی بزرگ و شاکر
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
سلام علیکم
✅✅❤️❤️✳️✳️
محفل قرانی حضرت امام رضا علیه السلام
👇👇👇👇. .👇👇👇👇👇
✅ #امشب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت سه شب دیگر
✅ منزل حاج محمدعلی جاری
✅ اصغرآباد، ابتدای خیابان مطهری
✅ تلاوت نیم جزء قران کریم، ۲۰ دقیقه سخنرانی، ۱۵ دقیقه دعا و نوحه سرایی، مجموعا یک ساعت
✅ از عموم همشهریان محترم و عاشقان کلام الله مجید جهت صفای دل و نورانیت وجود برای تشریف فرمایی دعوت به عمل می آوریم
قران و اهل البیت یار و یاورتان باد
@shahidan96
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️بلاهایی که #نماز نخوندن سر آدم میاره!!
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #مومنی
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره حجر ( آیات 63 تا 70 )
🌺🍃✨🌸✨🌺🍃
🕋قالُوا بَلْ جِئْناكَ بِما كانُوا فِيهِ يَمْتَرُونَ «63»
🦋🦋(فرشتگان) گفتند: در واقع ما آنچه را (از نزول عذاب كه) دربارهاش ترديد داشتند، براى تو آوردهايم
🕋وَ أَتَيْناكَ بِالْحَقِّ وَ إِنَّا لَصادِقُونَ «64»
🦋🦋و ما به حقّ نزد تو آمدهايم و قطعاً ما راستگويانيم.
🕋فَأَسْرِ بِأَهْلِكَ بِقِطْعٍ مِنَ اللَّيْلِ وَ اتَّبِعْ أَدْبارَهُمْ وَ لا يَلْتَفِتْ مِنْكُمْ أَحَدٌ وَ امْضُوا حَيْثُ تُؤْمَرُونَ «65»
🦋🦋پس خاندانت را پاسى از شب (گذشته) حركت بده و خودت از پشت سرشان برو و هيچيك از شما (به پشت سرش) توجّه نكند به آنجا كه مأمور شدهايد برويد.
🕋وَ قَضَيْنا إِلَيْهِ ذلِكَ الْأَمْرَ أَنَّ دابِرَ هؤُلاءِ مَقْطُوعٌ مُصْبِحِينَ «66»
🦋🦋وبه لوط اين امر حتمى را رسانديم كه ريشه و بن اين گروهِ (تبهكار)، صبحگاهان قطع شده است.
📝نکته ها👇
🔷قرآن بارها مطرح كرده كه كفّار، تعجيل قهر و عذاب الهى را از انبيا درخواست مىكردند و مىگفتند: «فَأْتِنا بِما تَعِدُنا إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ» «1» و تمام هشدارها را شوخى گرفته و در مورد قهر خداوند چه در دنيا و چه در آخرت ترديد داشتند، خداوند در اين آيات بيان مىكند كه قهر مورد ترديد كفّار قطعاً خواهد آمد.
📚جلد 4 - صفحه 470
🔷«قطع» جمع «قطعه» به قسمت عمدهى شب كه گذشته باشد، گفته مىشود.
📝پیام ها🔰
🔶1- هشدارها وتهديدهاى الهى را شوخى نگيريد. «جِئْناكَ»
🔶2- كيفرهاى الهى بر اساس عدل و حقّ و استحقاق مجرمان است. «بِالْحَقِّ»
🔶3- از غفلت كفّار براى نجات مؤمنان استفاده كنيد. «فَأَسْرِ بِأَهْلِكَ بِقِطْعٍ مِنَ اللَّيْلِ»
🔶4- حركت انبيا، زير نظر وفرمان خداوند است. «تُؤْمَرُونَ»
🔶5- در حوادث مهم لطف خدا لحظه به لحظه امداد مىكند. (هجرت در چه زمانى: «بِقِطْعٍ مِنَ اللَّيْلِ» با چه افرادى: «بِأَهْلِكَ» با چه روشى: «لا يَلْتَفِتْ مِنْكُمْ أَحَدٌ» وبه چه مقصدى: «حَيْثُ تُؤْمَرُونَ»
🔶6- خداوند انبيا را قبل از هلاكت كفّار آگاه مىكند. «وَ قَضَيْنا إِلَيْهِ»
🔶7- خداوند قادر است در لحظهاى نسل و گروهى را نابود سازد. «دابِرَ»
📖«1».اعراف، 70
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
🕋وَ جاءَ أَهْلُ الْمَدِينَةِ يَسْتَبْشِرُونَ «67»
🦋🦋واهل شهر شادىكنان (براى تعرض به مهمانان به سراغ خانه لوط) آمدند.
🕋قالَ إِنَّ هؤُلاءِ ضَيْفِي فَلا تَفْضَحُونِ «68»
🦋🦋لوط گفت: همانا اين گروه مهمان من هستند پس مرا (در برابر آنان) رسوانكنيد.
🕋وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ لا تُخْزُونِ «69»
🦋🦋و از خدا پروا كنيد و مرا خوار و شرمنده نسازيد.
🕋قالُوا أَ وَ لَمْ نَنْهَكَ عَنِ الْعالَمِينَ «70»
🦋🦋(تبهكاران شهر) گفتند: آيا ما تو را از (مهمان كردن) مردم منع نكرديم.
📚جلد 4 - صفحه 471
📝نکته ها👇
🔷در روايات آمده كه زن لوط به گنهكاران خبر داد كه مهمانانى زيباروى براى حضرت لوط آمده است و آنان به دنبال مقصد شوم خود رو به سوى خانهى لوط هجوم آوردند. امّا خداوند قبل از هر اقدامى آنان را نابود نمود. «1»
از آيه به دست مىآيد كه گناهكار هم مىتواند فرشته را ببيند.
📝پیام ها🔰
🔶1- در نهى از منكر از كلمات عاطفى و انسانى استفاده كنيد. «ضَيْفِي»
🔶2- آبرو بسيار ارزش دارد. «فَلا تَفْضَحُونِ، وَ لا تُخْزُونِ»
🔶3- اهانت به ميهمان، اهانت به ميزبان است. «فَلا تَفْضَحُونِ»
🔶4- در جامعهى فاسد، مجرم وگنهكار، طلبكار مىشود. «أَ وَ لَمْ نَنْهَكَ»
🔶5- در جامعهى فاسد، مردان خدا حقّ تصرّف در اموال خود را ندارند. «أَ وَ لَمْ نَنْهَكَ ...»
📚«1».تفسير مراغى
-------------------------------------------------
📚 برگرفته از تفسیرنور
#تفسیر
#سوره_حجر
❤️🍃
🆔 @QURAN_SOUND114
📎 با ما همراه باشید👆