💬پرسش
اینکه قران رو از رو گوشی میخونیم درسته؟ یا باید حتما از روی کتاب قران باشه؟ فرقی دارد؟
✅پاسخ
پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:
🔹️حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):
باید توجه داشت که نگاه به صفحات قرآن، داراى ثواب است، چنانچه نگاه به رایانه نیز عرفاً نگاه به صفحات قرآن شمرده شود تفاوتى ندارد و گرنه صورت اول فضیلت بیشترى دارد.
🔹️حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):
مستقیما از خود قرآن فضیلت بیشتری دارد.
🔹️حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):
فرقی بین این دو نیست.
🔹️حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):
در روایت شریف آمده است: (اقرئه و انظر فی المصحف) لذا به صفحه قرآن کریم نگاه کردن و خواندن از روی آن بهتر است.
#احکام
📚کانال
#اصغرابادشهرشهیدان
@shahidan96
💠 هدایای دریافتیِ مسئول خرید
💬 سوال:
اموالی که بعضی از فروشندگان به مأموران خرید ادارات یا شرکت ها بدون آن که آن ها را به قیمت تثبیت شده اضافه کنند، به خاطر برقرارکردن ارتباط می پردازند، نسبت به فروشنده و نسبت به مأمور خرید چه حکمی دارند؟
✅ پاسخ:
پرداخت این اموال توسط فروشنده به مأمور خرید جایز نیست و برای مأمور هم دریافت آن ها جایز نیست و آن چه را که دریافت می کند باید به اداره یا شرکتی که مأمور خریدِ آن است، تسلیم کند.
📚پینوشت:
بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
#احکام
📚کانال
#اصغرابادشهرشهیدان
@shahidan96
💎هرگاه خواستید کلمه ای ناخوشایند به زبان آورید
به کسانی فکر کنید که قادر به تکلّم نیستند.
قبل از اینکه بخواهید از مزّه ی غذای تان شکایت کنید،
به کسی فکر کنید که اصلاً چیزی برای خوردن ندارد.
امروز پیش از آنکه از زندگی تان شکایت کنید،
به کسی فکر کنید که خیلی زود هنگام، از دنیا رفته
قبل از آنکه از فرزندان تان شکایت کنی،
به کسی فکر کنید که آرزوی بچّه دار شدن دارد
پیش از نالیدن از مسافتی که مجبورید رانندگی کنید،
به کسی فکر کنید که مجبور است همان مسیر را پیاده طی کند.
و پیش از آنکه از شغل تان خسته شوید
و از آن شکایت کنید
به افراد بیکار و ناتوان
و کسانی که در آرزوی داشتن شغل شما هستند
فکر کنید.
زندگی،یک نعمت است با غر زدن و نالیدن به کام خودتان و اطرافیان تلخش نکنید...!
#دکتر_الهی_قمشهای
کانال
#اصغرابادشهرشهیدان
@shahidan96
🌹تولدت مبارک رئیسجمهور شهید....
روحت شاد و یادت گرامی😔🖤
#شهید_مظلوم
#خون_بهایت_محو_اسرائیل_است
🗳کانال
#اصغرابادشهرشهیدان
@shahidan96
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بسیار_مهم
🚨موضع انقلابی
دکتر کامران غضنفری نماینده انقلابی تهران:
آیت الله رئیسی توسط اسرائیل و همکاری رژیم علی اف در آذربایجان و پشتیبانی آمریکا ترور شده است ولی برخی آقایان صلاح نمی دانند به مردم بگویند!!
و برای خودشان چرتکه می اندازند که نباید این را اعلام کرد...
و شهادت رئیس جمهور کشور را نسبت می دهند به یک توده ی ابر!!
عجب توده ی ابر هوشمندی!!😒
#انتقام_سخت
#شهیدالقدس
#محو_اسرائیل
کانال
#اصغرابادشهرشهیدان
@shahidan96
🔻براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی -۱
🖊 دکتر مهدی جمشیدی
[یکم]. میخواهند بهصورت تدریجی و تکهتکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرحهایی بهظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعهقطعه اجرا میکنند تا حسّاسیّتها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برایشان وجود داشته باشد. این پیشرویها، کار را به مرحلهای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحتاندیشی میشود. به زبان فقهی باید گفت میخواهند ولیّفقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّتهایی میآفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پارهای ارزشها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی بهصورت کلّی و راهبردی نگاه میکنیم، درمییابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکستهشدن هستند و ما همچنان در حال عقبنشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل میشوند و آنگاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسألهوار» و «مناقشهبرانگیز» مییابند و باید بهناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیمودهایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعهای و تکهای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمینشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمیافکنیم.
[دوم]. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادیسازی» است و برای عادیسازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزشها را به بحث عمومی میکشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح میکنند و در همین راستا، «مفهومسازیِ منفی» میکنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربههای کاری و ناگهانی وارد میآورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنهآرایی است. از سالهای آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرتها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر میرسید، اما برای زمینهسازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادیهای یواشکی»، «چهارشنبههای سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورتبندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نهفقط این موج تصنّعی و سازماندهیشده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاستجمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکراتها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زینپس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است.
[سوم]. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظارهگر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالیکه گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخشهایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که میتوانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگنمایی میشد؛ چنانکه گویا نظام، به قلعوقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بیپروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرجومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگتر و منقبضتر میشد. توقع میرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالشها را پیشبینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورتهای آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقیمانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند.
کانال
#اصغرابادشهرشهیدان
@shahidan96
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی دلار حدود ۷۵ تومن شده، وزیر اقتصاد باید در خصوص چی صحبت کنه؟
احسنت ، فیلترینگ! 😂😁
#دولت_فریب
#دلم_برای_رئیسی_سوخت
🗳کانال
#اصغرابادشهرشهیدان
@shahidan96
🔻 پروژه تبلیغاتی پایان مازوت سوزی سوخت/ دولت در اجرای کار نمایشی هم ناتوان است
🔹۱۶ آبان سخنگوی دولت و دستیار اجتماعی پزشکیان خبر دادند با دستور پزشکیان مازوت سوزی در ۳ نیروگاه به خاطر سلامت مردم متوقف شده و دولت خاموشی را ترجیح داده.
🔹موضوعی که تبلیغات گسترده حامیان دولت درباره تدبیر پزشکیان برای حفظ سلامتی مردم را به دنبال داشت.
🔹 ۲۴ آذر اما شرکت برق حرارتی اعلام کرده هر ۳ نیروگاه مجددا مازوت سوزی را شروع کرده اند 👈 با این تفاوت که قطع برق هم ادامه دارد.
در روایات بدترین گناه دروغ معرفی شده
🗳کانال
#اصغرابادشهرشهیدان
@shahidan96
🔻تأملی بر مداخله شورای عالی امنیت ملی در ماجرای قانون حجاب/ دستاوردتراشی دولت از بیکفایتی و امنیتیسازی!
🔹خبر درخواست دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از مجلس شورای اسلامی مبنی بر توقف ابلاغ قانون عفاف و حجاب به دولت، یکی از موضوعات بحثبرانگیز روزهای اخیر بوده است. به گفته کارشناسان، به نظر میرسد دلیل این درخواست «شرایط کشور» و «جلوگیری از ایجاد تنش» عنوان شده باشد. اما این اقدام، به جای اینکه نشاندهنده تدبیر یا مصلحتاندیشی باشد، حامل پیامها و پالسهایی است که نهتنها به حل مشکلات کمکی نمیکند، بلکه بهوضوح نشاندهنده ضعف مدیریتی و ناکارآمدی دولت است.
🔹هنگامی که قانونی که پس از بررسیهای طولانی و تصویب در مجلس به مرحله اجرا رسیده است، ناگهان به دلیل شرایط بهاصطلاح «امنیتی» معلق میشود، این پرسش پیش میآید که چرا کشور به چنین نقطهای رسیده است؟ بحرانهایی نظیر خاموشیهای پیاپی برق، آلودگیهای زیستمحیطی و قطعی گاز در روزهای سرد که مستقیماً زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دادهاند، جز نتیجه سوءمدیریت و ناکارآمدی چه دلیل دیگری میتوانند داشته باشند؟ آیا این ناتوانی در مدیریت کشور همان چیزی نیست که به عنوان «شرایط بحرانی» معرفی میشود؟
🔹اینکه قانونی با تأکید مقام معظم رهبری و تصویب مجلس، به درخواست شورای عالی امنیت ملی متوقف شود، به نوعی پیام مشخصی به جامعه منتقل میکند: دولت بهجای اجرای مصوبات قانونی، تلاش میکند با دستاویز قرار دادن بهانههایی مانند «مصلحت» از مسئولیتهای خود فرار کند. بدتر از آن، این رفتار در حالی صورت میگیرد که توقف اجرای قانون بهعنوان دستاورد و لطف به جامعه جلوه داده میشود.
🔹سؤال اساسی اینجاست: آیا متوقف کردن قانون مصوب مجلس، به بهبود وضعیت کشور کمک میکند؟ یا تنها راهی برای فرار از فشار اجتماعی و پنهان کردن مشکلات است؟ تردیدی نیست که توقف قوانین و ناکامی در اجرا، ضربهای جدی به اعتماد عمومی به دولت و ساختارهای حکمرانی وارد میکند.
🔹یکی دیگر از پیامدهای این اقدام، تضعیف جایگاه مجلس شورای اسلامی بهعنوان نهاد قانونگذار است. اگر بنا باشد هر قانونی که در مجلس تصویب میشود، به بهانه شرایط امنیتی متوقف شود، آیا نقش مجلس و فرآیند قانونگذاری معنایی خواهد داشت؟ این نوع رویکرد، عملاً استقلال قوا و مشروعیت نظام قانونگذاری را زیر سؤال میبرد.
🔹دولت اگر بهراستی دغدغه حل مشکلات کشور را دارد، باید مسئولیت تصمیمات خود را بپذیرد و از پشت شعارها و توجیههای غیرواقعی بیرون بیاید. جامعه دیگر تابوتوان تحمل این نمایشهای تبلیغاتی و ناکارآمدیهای پیدرپی را ندارد. امروز، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند اقداماتی شفاف و صادقانه هستیم.️
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گودرز جوادی هستن رییس هیئت مدیره پالایشگاه اصفهان و گل پسرشون در حال خرید توله گربه!
🔹نیروهای انقلابی رو با ژست وفاق اخراج میکنن، بعد همچین آدمایی رو میارن سرکار!
کانال
#اصغرابادشهرشهیدان
@shahidan96