فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این یک اشتباه خانمان سوز است:
فکرش را هم نکنید که؛ صرفاً با تکیه بر تحلیلهای سیاسی میتوانید در بحران فتنهها، جریانِ حق را مسیریابی کنید💥.
علّت ریزش خواص در فتنهها،
و تغییر موضعهای ناگهانی،
عدم تسلط به تحلیلهای سیاسی نیست❗️
#کلامِ_نابِ_ولیّ
✨امام خامنه ای✨:
📍شبهه مثل موریانه است
⚠️دشمن به این موریانهها دل بسته
🚨شبههزدایی از ذهن مخاطبین را جدّی بگیرید.
👈 شبهه مثل موریانه است؛ دشمن به این موریانهها دل بسته.
شبهه ویروس است، مثل همین ویروس کرونا؛ وقتی که وارد شد، خارج شدنش مشکل است،
جزو بیماریهای مسری هم هست، سرایت هم میکند. البتّه اینکه گفتم «بعضیها در مقابل تیر
و شمشیر ایستادند، در مقابل شبهه نتوانستند بِایستند»، در این یک مقداری هم دنیا طلبی
نقش دارد؛ این را هم نباید از نظر دور داشت.
برخورد قاطعانه.mp3
1.19M
📌چگونگی برخوردقاطعانه بافرزندان...
#تربیت_فرزند
@shahidsoleymani110
#یاصاحب_الزمان💚
بگیر دست گرفتارهای راهت را
مگیر از دلِ دلدادگان، نگاهت را...
شکستهایم در این عصر سخت وانفسا
بیا که با تو ببینیم روز راحت را...
دلم گرفته کجایی به هر کسی گفتم...
خبر نداشت نشانی خیمهگاهت را
🌤اللهم_عجل_لولیک_الفرج🌤
✨شبت بخیرای فریادرس خلق✨
4_5769217929908324510.mp3
9.13M
#آرامش ۵
انسانهای شکاک، #آرامش ندارند!
شک، شخصیت شان را متزلزل میکند،
و از آنها انسانهایی چندشخصیتی میسازد
که رنگ آرامش، به خود نمیبینند!
#خودشناسی
#شک_و_تردید
@shahidsoleymani110
💫☄سلام ای همه زندگیم.....
هدایت شده از نو+جوان
17.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #تماشایی | آرشام
💔 الان دیگه خیالم راحته...
🎬 کاری از دانشآموزان حاضر در دیدار با رهبر انقلاب
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سه نیاز مهم جامعه....
@shahidsoleymani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران بر علیه گروهک های تروریستی مستقر در مرزهای غربی...
کوی سنجق محل لانه تروریست های تجزیه طلب گروهگ حزب دموکرات کردستان هم زیر آتش پهپادی قرار دارد
♦️مقری که مورد حمله قرار گرفت حزب دموکرات کردستان ایران (kdp) است که کارش آموزش مزدور برای عملیات تروریستی در ایران است
✅ مقر اینترنشنال در اربیل عراق بمباران شد
#تلنگر
⚠️شمع به کبریت گفت:
از تو می ترسم تو قاتل من هستی
کبریت گفت:
از من نترس
از ریسمانی بترس که در دل خود جای دادی....
عامل نابودی انسانها #تفکرات_منفی خودشان است✅
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📽 مستند غیررسمی۵
🏷 روایتی از دیدار برخی فعالان جهادی و گروههای خدمترسانی به مناطق محروم با رهبر انقلاب اسلامی
📺 پخش از
شبکه۳: جمعه ۲۷آبان، ساعت ۱۵
شبکه۱: جمعه ۲۷آبان، ساعت ۲۰
شبکه افق: شنبه ۲۸آبان، ساعت ۲۱
شبکه مستند: یکشنبه۲۹آبان، ساعت ۲۰
📲 پخش همزمان از رسانه KHAMENEI.IR👇
Farsi.Khamenei.ir/Live
✨حَسْبِـــيَ اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِـــــيمِ✨
هر صبح ﺯﻧـﺪﮔــﯽ ﺭﺍ ﺑـﻪ خدایی ﺑﺴﭙﺎﺭ که یگانه و بیهمتا و مهربانترین است...
ﭘﺸﺘﺖ که ﺑــﻪ این خدا ﮔــﺮﻡ باشد،
هیـــــچ چیزی در ﺩﻧﯿﺎ نگران کننده نیست...
سلام✋صبحتون بخیر
الهی به امیدتو😍
آرامش_6.mp3
10.42M
#آرامش ۶
یقین، نقطهی مقابل شک ،
و نقطهی اَمنِ #آرامش شماست!
قبل از شروعِ هر کارِ عبادی و معنوی
ابتدا شک و تردیدهایت را برطرف کن!
@shahidsoleymani110
AUD-20211103-WA0062.mp3
3.39M
✍ جای کتاب را هیچچیز نمیگیرد.
🔻رهبرانقلاب:
«ابزارهای نوظهور مهمترین هنرشان این است که مضمون کتابها و محتوای کتابها و خود کتابها را راحت و آسان منتقل کنند. جای کتاب را هیچ چیزی نمیگیرد.» ۱۳۹۰/۴/۲۹
#هفته_کتاب_و_کتابخوانی
🔻آنچه از «کشف حجاب» دیدم
دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسهزنیِ جامعهشناختی در ایستگاههای متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایقهای رسانهای» و «حائلهای روایی» مشاهده کنم. مشاهدهای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیشداوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهدههای قبلی بود و آنها را تأیید میکرد. و اماّ نتایج:
۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاههای مترو رفتوآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُلحجاب ارائه نمیکنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود میکنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! بهعبارتدیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایتهای انبوه/ متراکم/ غلیظ» دارند؟!
۲- بیحجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ بهطوریکه پوشش سایر قسمتهای بدنشان، «طبیعی/ عادی/ عرفی» بود. اینگونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخشهای دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمتها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراینمیان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمتهای دیگر بدنشان نیز زننده بود، از جمله اینکه شلوارشان تا نزدیکهای زانویشان بالا آمده بود، یا تیشرت تنگ پوشیده بودند و حجم سینهشان آشکار بود، یا یقیۀ تیشرتشان باز بود و ... .
۳- بهجز دو مورد، همۀ کسانیکه کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالیکه چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراینباره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال میدهند که «واکنشی/ برخوردی/ تقابلی» صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشدهاند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک میشوند، ترجیح میدهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب اینکه بخش دیگر، گاهی موهای خود را میپوشانند و گاهی هم نمیپوشانند و هنوز به «جمعبندی» نرسیدهاند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکردهاند.
۴- دیگر اینکه پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادیها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسلها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادیها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست/ شکاف/ تعارضِ نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادیهایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادیها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند.
۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاهها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلیام نشان میدهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محلهها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاینرو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بیاعتنا به «مطالبههای اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال میکرد.
۶- «مواجهۀ دیداری/ بصری/ چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان مینگرند؛ چنانکه حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاههای طولانی/ ممّتد/ خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاهها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاههای مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّتطلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب بهعنوان یک «کنش نابهنجار/ غیرعادی/ خلاف عرف» تلقّی میشود و ما با موقعیّت «تثبیتشدگی/ جاافتادگی/ طبیعیوارگیِ» این کنش، فاصله داریم
«دکترمهدی جمشیدی»
#پندانه
📍دفتر زندگیات را تمیز نگه دار
📝پدری فرزند خود را خواند.
دفتر مشق او را كه بسيار تميز و مرتب بود، نگاه كرد و گفت:
فرزندم! چرا در اين دفتر كلمات زشت و ناپسند ننوشتی و آن را كثيف نكردی؟
پسر با تعجب پاسخ داد:
چون معلم هر روز آن را نگاه میكند و نمره میدهد.
پدر گفت:
درست است. پس #دفتر_زندگی خود را نيز پاک نگاه دار، چون معلمِ هستی، هر لحظه آن را مینگرد و به تو نمره میدهد.
✨ ألَم يَعلَم بأنَّ اللهَ يَري؛ علق/۱۴
آيا انسان نمیداند كه خدا او را میبيند.✨