eitaa logo
شهرزاد داستان‌📚📚
2.1هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
63 ویدیو
247 فایل
پاتوق دوستداران داستان نویسی استفاده از مطالب با حفظ لینک کانال آزاد است. مدیر کانال: فرانک انصاری متولد ۱۴۰۱/۷/۱۱🎊🎊🎉🎉 برای ارتباط با من @Faran239 لینک ناشناس https://harfeto.timefriend.net/17323748323533
مشاهده در ایتا
دانلود
هفت درس نویسندگی از گابریل گارسیا مارکز قسمت دوم 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ۲- از دوران کودکی خود استفاده کنید.   «متوجه شدم هر چیزی که در دوران کودکی برایم اتفاق افتاده بود، ارزشی ادبی داشت که فقط اکنون می توانستم آن را درک کنم.» مارکز در روستایی کوچک در کلمبیا بزرگ شد، و در کتاب «صد سال تنهایی» و همچنین بسیاری از رمان ها و داستان های کوتاه دیگرش، از این محیط بهره برد. نکته ی مهم این است که نویسنده نباید هیچ یک از تجارب خود را کنار بگذارد، به خصوص تجاربی که در دوران کودکی داشته است. این تجارب می توانند منبع الهام اصلی شما به هنگام خلق آثار باشند. @shahrzade_dastan
پلاک 🌷🌷🌷 من میان لاله‌های پرپر جنگ بوده‌ام پابه‌پای یار خود سرباز و سرهنگ بوده‌ام بغض من گر بشکند احساس باران می‌شوم شاهد چشمان پر اشک با دلی تنگ بوده‌ام من زِپابوس قدم‌های شهیدان آمدم غرق خون افتاده در خاکریزی از سنگ بوده‌ام در میان جبهه‌ها گاهی اسیر دشمنان در شکنجه زخمی از زندان نیرنگ بوده‌ام بال و پر با من نبود اما دلم پرواز کرد آن زمانی که برای حق هماهنگ بوده‌ام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شاعرانه 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 چشم دل باز کن که جان بینی   آنچه نادیدنی است آن بینی  گر به اقلیم عشق روی آری   همه آفاق گلستان بینی  بر همه اهل آن زمین به مراد   گردش دور آسمان بینی  آنچه بینی دلت همان خواهد   وانچه خواهد دلت همان بینی  بی‌سر و پا گدای آن جا را   سر به ملک جهان گران بینی  هم در آن پا برهنه قومی را   پای بر فرق فرقدان بینی  هم در آن سر برهنه جمعی را   بر سر از عرش سایبان بینی  گاه وجد و سماع هر یک را   بر دو کون آستین‌فشان بینی  دل هر ذره را که بشکافی   آفتابیش در میان بینی  هرچه داری اگر به عشق دهی   کافرم گر جوی زیان بینی  جان گدازی اگر به آتش عشق   عشق را کیمیای جان بینی  از مضیق جهات درگذری   وسعت ملک لامکان بینی  آنچه نشنیده گوش آن شنوی   وانچه نادیده چشم آن بینی  تا به جایی رساندت که یکی   از جهان و جهانیان بینی  با یکی عشق ورز از دل و جان   تا به عین‌الیقین عیان بینی  که یکی هست و هیچ نیست جز او   وحده لااله الاهو  هاتف اصفهانی @shahrzade_dastan
نوشته هما ایران پور 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 کارمند شرکت نفت بود و دایی پولدارش دوست صمیمی بابا. من نبودم که پدرم نامزدیمان را اعلام کرد. اما بعد از چند تماس تلفنیش و شنیدن صحبت هایش تصمیم گرفتم جلوی بابا قد علم کنم. کیف، کفش، عطر، لباس، حلقه نشان و النگوها را پس فرستادیم اما او حلقه اش را پس نداد، به گمانم بخاطر وعده نهاری که دعوت خانه شان بودیم. چون هم محلی بودیم می ترسیدم خود یا خانواده اش پشت سرم راه بیفتند و اذیت کنند، یک بار از تاکسی پیاده شدم تا به سمت خانه بروم، حس کردم پشت سرم راه می رود و خودم را زود به کوچه مان رساندم و پا تند کردم سمت خانه. چند وقت بعد هم مادر سفید رو و تپلش را دیدم، در حمل خریدهایش کمکش کردم، به کوچه ما که رسیدیم گفت: «_بیست کیلو وزن کم کرده، هر جا براش خواستگاری می ریم قبول نمی کنه» برق گردن بند طلای گرد بزرگی که زنجیزش تا نزدیک شکمش می رسید چشمم را زد و فقط گفتم: «_کم سعادتی من بوده حاج خانم » خریدها را دستش دادم، خدا حافطی کردم، جلدی پیچیدم توی کوچه خودمان. شب که از نیمه گذشت، با برادر کوچکم رفتیم کوچه کناری و روی دیوار سفید روبروی درب کوچک خانه شان با رنگ قرمز بزرگ نوشتیم «دل بکن» دیگر هیچ خبری از او نشد اما شنیدم که هرگز ازدواج نکرد. @shahrzade_dastan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صحنه‌ها در رمان و داستان 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 صحنه واحد اصلی داستان است. ضرب نیز کوچکترین واحد صحنه است. چهار نت داستان عبارت است از عمل، عکس العمل، مقدمه چینی و عمق بخشی. نت اصلی رمان‌های عامه پسند حادثه است. و این نت همان صحنه‌ای است که در آن شخصیت اصلی هدف، درگیری و نوعی نتیجه درگیری معمولا بد دارد. * عکس العمل بیانگر پاسخ احساسی شخصیت اصلی بعد از یک اتفاق است. از آنجا که این عکس العمل همان افکار و تاملات شخصیت است، سرعت حادثه را کم میکند. رمانهای ادبی بیشتر از این نوع صحنه‌ها ( صحنه‌های عکس العمل) استفاده می‌کنند. * مقدمه چینی ممکن است صحنه کوتاه یا یک واحد در داستان باشد. نویسنده از آنها استفاده می‌کند تا اطلاعاتی اساسی را درباره صحنه‌های بعد رمان به ما بدهد. * عمق بخشی به رمان مثل چاشنی و ادویه زدن به غذاست و باید از آن به دقت و به اندازه برای مزه دادن به رمان استفاده کرد. * در صحنه‌ها از عناصر قات_ قلاب احساس قوی و ترغیب استفاده کنید. قلاب خواننده را از همان اول صحنه جذب و درگیر با روایت داستان می‌کند. در تک تک صحنه‌ها باید نوعی احساس قوی یا تنش وجود داشته باشد. صحنه داستان را نیز باید با عامل ترغیب خواننده تمام کرد تا خواننده‌ها مجبور شوند به خواندن رمان ادامه دهند. 📚طرح و ساختار رمان 🖋جیمز اسکات بل @shahrzade_dastan
کابوس بیداری۱.m4a
6.08M
داستان کابوس بیداری نوشته حسین سناپور قسمت اول اجرا فرانک انصاری @shahrzade_dastan
صدا ۰۳۱-۱.m4a
10.05M
داستان گمگشته نوشته حسن اسکندرپور قسمت ۲۰ اجرا خانم اسکندرپور @shahrzade_dastan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشته معصومه شیرازی 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 شدت باران و تاریکی شب جلوی دیدم را گرفته بود. ولی باید به مقصد میرسیدم. چند ساعتی طول کشید تا پیچ و خم جاده جنگلی را پشت سر گذاشتم و به طرف رامسر حرکت کردم. باید طلوع خورشید به دریا میرسیدم. وقت اذان رسیدم هتل. بعد نماز هنوز هوا تاریک بود. رفتم لب دریا. فقط چند نفری برای دویدن در کنار دریا آمده بودند. اولین باری بود که دریا را از نزدیک میدیدم. پا در آب گذاشتم . تمام سلولهای بدنم آب را حس کردند. راه رفتن در آب را ادامه دادم. نرمی ماسه ها در زیر پام حس خوبی بهم میداد. خورشید داشت طلوع میکرد. رو به دریا ایستادم و به انتهای دریا خیره شدم. دریا و آسمان ، نزدیک هم بودند. ولی وجود کسی بزرگتر آن همه زیبایی را احساس کردم. عظمت و بزرگی او بود که دریا و آسمان را میعادگاهم قرار داد و بی اختیار با صدای بلند فریاد زدم: خداوندا، به اندازه وسعت دریا، به پهناوری کل دنیا و به بلندای آسمان دوستش دارم. اما وقتی نمیتونم داشته باشمش؛ چرا باید وابسته‌اش بمونم. حالا که نیست،‌چرا باید عاشق بمونم؟ من نتونستم دل بکنم. تورو به عظمتت در این طلوع خورشید، خودت دلم رو بِکن و فراموشی همه خاطراتش رو جایگزین عشقم کن. @shahrzade_dastan