eitaa logo
شجرطوبی
114 دنبال‌کننده
298 عکس
72 ویدیو
6 فایل
بال بگشا و صفیر از شجرطوبی زَن حیف باشد چو تو مرغی که اسیر قفسی(حافظ) سنگری برای دفاع از شجر طوبیِ انقلاب اسلامی ادمین: @Ahmad_hashemi
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام آقا محسن سومین سال آسمانی شدنت مبارک... خوشا به سعادتت قهرمان از سه سال پیش تا به امروز ما از تو بسیار درس گرفتیم اینکه می توان در چنگال شمر صفتان داعشی بود ولی صلابت خود را از دست نداد و حسرت ترس از مرگ را به دل قاتل خود گذاشت. اینکه می توان به عنوان یک پاسدار گمنام با رسته زرهی در لشگر نجف اشرف بود ولی طوری مخلصانه عمل کرد، که شهادتت، کل ایران را متحول گرداند و رهبرت تو را حجت خدا بخواند. اینکه می توان در هر حال انقلابی بود و از مسامحه و مجامله پرهیز داشت حتی اگر در اطراف خود برخی کسانی باشند که مخالف این نظر را داشته باشند و در وصیت نامه خود قاطعانه نوشت: من به یقین رسیدم که امام خامنه ای نائب بر حق امام زمان است. آقا محسن تا قبل از شهادتت نجف آبادمان به نام دیگری معروف بود ولی خون تو آن را تغییر داد و نشان داد که انقلاب اگر ریزش دارد رویش هم خواهد داشت. آقا محسن شهادت تو به خوبی ثابت کرد که ملاک رستگاری سابقه و جایگاه نیست، چرا که می توان آیت الله بود و برای انقلاب کتک هم خورد و سال ها درس ولایت فقیه داد ولی در آخر رهبرت با دلی پر خون برایت نامه بنویسد، و می توان همچون تو طوری زیست و شهید شد، که رهبرت با بوسه بر تابوت، بدرقه ات نماید. البته همه شهدا در محضر پرودگار عزیزند و نگاه ما و گمنامی یا شهرت در بین زمینیان، برای آنها تعیین جایگاه الهی نخواهد کرد ولی تو برای ما مردم ایران بسیار خاص بودی پس «ای شهید، ای آن‌که بر کرانه‌ ازلی و ابدی وجود بر نشسته‌ای، دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز، از این منجلاب بیرون کش» ۱۸ مرداد ۹۹ @shajare_tooba 🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج فیروز خدانگهدار چقدر با این شعرت گریه کردیم..... هرکه هستم م هرکه بودم بر کسی مربوط نیست ور امام مهربانی چون رضا آورده ام @shajare_tooba 🌿
و اینک بازگشت به عصر .... 🔹۵۷ هزار لبنانی از درخواست بدست گرفتن کنترل را میکنند. (یعنی بازگشت به مفاد قرارداد بعد از و فروپاشی عثمانی و اعطای قیومیت لبنان به فرانسه) 🔸کشتی جنگی انگلیسی برای کمک به مردم لبنان!؟ در پهلو می گیرد. پ ن: حالا می توان معنای مورد نظر را فهمید... الهی أَیْنَ فَرَجُکَ الْقَرِیبُ... @shajare_tooba 🌿
کاریکاتوری که هرگز نخواهد کشید.. اقتباسی از کاریکاتور @shajare_tooba 🌿
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 لوح | حقه بازی 🔻رهبر انقلاب اسلامی: «بهانه‌ی آزادی بیان برای محکوم نکردن جرم بزرگ اهانت به چهر‌ه‌ی قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است.» ۹۹/۶/۱۸ 💻 @khamenei_ir
همین مونده بود که سینه چاکان بشن، که خدا رو شکر اونها هم شدند. @shajare_tooba 🌿
⁉️چند نکته ای درباره پیام امام خامنه ای برای مرحوم صانعی: 🔹اولا سیره حضرت آقا این بوده است که برای هر شخصیتی بالاخص اگر روحانی باشند و در انقلاب سابقه داشته باشند؛ پیام بدهند و جایگاه رهبری اقتضای این را دارد که برای چنین شخصیت هایی پیام صادر کنند و برای آنها طلب مغفرت کنند. 🔸ثانیا کمی دقت در عبارات حضرت آقا برای آقای صانعی این را روشن می سازد که این پیام اصلا عجیب نمی باشد نیمه اول پیام فقط تسلیت به بازماندگان و شاگردان است و در نیمه دوم صرف بیان سوابق و مسئولیت های ایشان در دهه 60 است در پایان هم عبارت ((امید است این همه مقبول درگاه احدیّت و موجب اعتلای مقامات اخروی ایشان باشد)) آمده است؛ بیان سوابق ایشان کاملا خنثی و بدون بار ارزشی است و عبارت آخر هم تشکیکی بیان شده است؛ حتی در قالب دعا هم بیان نشده است و حتی عبارت (این همه) به خوبی روشن می سازد که حضرت آقا درباره سوابق ایشان در زمانی که حتی در خط انقلاب بوده اند از لفظ خدمات استفاده نکرده اند؛ عبارتی(خدمت) که حضرت آقا حداقل برای سوابق قبل از انقلاب آقای منتظری در پیام تسلیت خود بکار برده اند. البته آقا در پیام برای آقای منتظری در آخر به بیان اشتباهات وی پرداخته اند که با عبارت: ((در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد که از خداوند متعال میخواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را کفاره‌ی آن قرار دهد.)) آمده است. 🔹حال کافی است که پیام امام خامنه ای برای آقای صانعی و منتظری را با پیام برای دیگر شخصیت ها و شاگردان حضرت امام و انقلابیون مقایسه کنید، بطور مثال آیت الله آقا مجتبی تهرانی و آیت الله خوشوقت و آقای منتظری و صانعی؛ هر چهار نفر شاگرد امام خمینی بودند؛ با این تفاوت که دو نفر آخر هردو در کسوت مرجع تقلید(در بیان عامه) و صاحب رساله بودن از دنیا رفتند و از لحاظ مبارزاتی دارای سابقه سنگین تری بودند ولی پیام حضرت آقا برای آنها بطور واضح و علنی با پیام برای آقای خوشوقت و آقا مجتبی تهرانی تفاوت دارد. پ ن: مرور چند مورد از پیام های سابق آقا برای شخصیت های مختلف خالی از لطف نیست: حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد تقی بهجت https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=6915 آیت‌الله محمد مؤمن https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41753 حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حائری شیرازی https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=38503 آیت‌الله حاج شیخ عزیزالله خوشوقت https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=22070 حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سیدمجتبی موسوی لاری https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=22155 حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=46270 آیت‌الله ابراهیم امینی https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=45408 آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=21848 آیت‌الله حسین راستی کاشانی https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=37733 آیت‌الله منتظری https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=8534 آیت‌الله طاهری اصفهانی https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=22756 آیت‌الله حاج شیخ یوسف صانعی https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=46459 نکته: تعابیر و القاب هرکدام از شخصیت های فوق برگرفته از سایت khamenei.ir می باشد. @shajare_tooba 🌿
هدایت شده از روزنه
کروناز و ! گذری بر یک بام و دو هوای مدعیان ! احمد هاشمی [صفحه 1 از 2] 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸از ابتدای شیوع کرونا در کشور رعایت کردن پروتکل های بهداشتی به یکی از چالشی ترین مباحث در بین حوزویان و مجامع دینی تبدیل شد، که علی رغم آنکه بنوعی همه گروه ها بر رعایت پروتکل ها تاکید داشتند، ولی در حدود و ثغور آن دچار اختلافات جدی بودند که نمونه بارز در بحث هایی که درباره برگزاری هیئت ها و عزاداری های محرم انجام گرفت، قابل مشاهده بود. ▪️بدون شک یکی از گروه های حوزوی که از ابتدای کرونا و در هر مناسبتی بطور موکد و تا حدودی افراطی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داشتند، مرحوم صانعی، شاگردان و همفکران وی بودند که در کوچکترین تعارض ها بین مناسک دینی و مذهبی رعایت پروتکل ها را قاطعانه ترجیح می دادند، که مرور برخی از این مواضع، خالی از لطف نیست: -اولین اقدام آقای صانعی در نیمه بهمن ماه 98 و قبل از ورود کرونا به کشور بود که در تذکری قبل از درس خود اینطور بیان می کند: اضرار و تلف خود و غیر معصیت است و احتمال مریض کردن دیگران منجز است و عدم رعایت آن معصیت می باشد، پس لهذا کسانی که علائمی همچون سرماخودگی ویا تب و... دارند باید به دکتر مراجعه کنند و از حضور در مجامع خودداری نمایند. در ادامه در تاریخ 5 اسفند هم ضمن اطلاعیه ای تاکید کردند که: «بر همگان لازم شرعی و عقلی است که از حضور در اماکن و مجامع عمومی و مذهبی خودداری نمایند» همچنین او در تاریخ 15 فروردین 99 هم ضمن استفتائی درباره روزه گرفتن در شرایط کرونایی این طور جواب داده اند که: «چنانچه مکلف احتمال عقلایی بدهد روزه گرفتن موجب تشدید بیماری و یا احتمال بیمار شدن می گردد، روزه بر او واجب نمی باشد.» در تاریخ 19 مرداد هم در استفتائی درباره عزاداری محرم با بیانی انکاری چنین می گوید که: «آیا چنانچه شرکت در عزاداری ابی عبدالله و ائمه معصومین موجبات گسترش بیماری یا خطرات جانی برای خود شخص یا سایر افراد و یا ایجاد ضرر و مشقت برای کادر درمان گردد، آیا این گونه مراسمات تعظیم شعائر حسینی حسینی است و مرضی امام حسین می باشد، به نظر اینجانب رعایت هرچه که موجب پیشگیری از بیماری مذکور گردد واجب و لازم است.» ◽️علاوه بر مرحوم صانعی، مریدان و پیروان حوزوی ایشان هم در این ماجرا بسیار فعال بودند، و تندترین واکنش را سردبیر روزنامه جمهوری انجام داد که در واکنش به صحبت های حسن روحانی درباره لزوم برگزاری مراسمات عزاداری در سرمقاله روزنامه جمهوری در تاریخ 5 مردادماه چنین نوشت: «اگر جمع کردن میان عزاداری‌های محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر باشد، این تصمیم را باید ستود، ولی متأسفانه چنین چیزی امکان‌پذیر نیست....در چنین وضعیتی معلوم نیست چرا آقای رئیس‌جمهور توصیه اکید می‌کند عزاداری‌های محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. پروتکل‌ها طبق توصیه وزارت بهداشت عبارتند از: زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و عدم حضور در اجتماعات. اگر بخواهیم بدون مجامله سخن بگوئیم باید اعتراف کنیم امکان رعایت هیچیک از این چهار مورد در عزاداری‌ها وجود ندارد.» 🔸در همین راستا محمدتقی هم در 11 مرداد در توئیتی خطاب به روحانی چنین نوشت: «از رئیس جمهور محترم تقاضا می شود، اینقدر بر برگزاری مراسم محرم اصرار نورزند، حرف خود را دست آویز متعصبان نکنند، پروتکل ها رعایت نمی شود...» ▫️محمد سروش محلاتی هم از دیگر مروجان مرحوم صانعی در سخنرانی شب اول محرم با موضوع «خطرپذیری و خطرگریزی در انجام مناسک مذهبی» به شدت با برگزاری مراسمات عزاداری به شکل سابق مخالفت کرد. ◽️حال با توجه به این مواضع صریح و علیرغم اعلام اولیه مبنی بر وصیت مرحوم صانعی مبنی بر عدم برگزاری هرنوع مراسم ختم و اجتماع مرتبط با فوت وی، سوال اینجاست که چرا مراسم خاکسپاری ایشان آن گونه برگزار شد؟ آیا حضور این حجم از جمعیت، در شرایط بحرانی کرونا، و در وضعیت قرمز قم، و آنهم بدون مراعات اولیات بهداشتی، باعث شیوع بیماری نمی شد؟ نکند کرونا در مواجهه با این حضرات، به تبدیل می شود و یا اینکه این جماعت، به واسطه برخورداری از کرامت خاص، در مقابل این قبیل بیماری های مرگبار مصونیت دارند!؟! @rozaneebefarda ادامه👇
هدایت شده از روزنه
کروناز و ! گذری بر یک بام و دو هوای مدعیان ! [صفحه 2 از 2] ◾️وقتی طبق فتوای مرحوم صانعی وجوب روزه بخاطر احتمال عقلایی تشدید کرونا از میان می رود، یا مریدان ایشان برای تعطیلی مجالس حسینی بنهایت تلاش خویش را به کار می گیرند، چرا خود عامل نیستند و به برگزاری مراسم تشییع آنچنانی با وجود احتمال قاطع شیوع بیماری،اقدام می کنند؟ مریدان وی که بخاطر عزاداری محرم آنچنان نسبت به رعایت شدن پروتکل ها حساس بودند؛ چرا در روز تشییع استادشان این دغدغه را نداشتند؟ جناب مهاجری که در مردادماه آن سر مقاله را نوشتند چرا ادعاهای ماه گذشته خود را فراموش کرده و برخلاف آنچه که قبلا ادعا کرده بود در مراسم تشییع شرکت کردند؟ ▫️البته در روز فوت مرحوم صانعی پسر ایشان رسما اعلام کرده بود هیچ گونه مراسمی برگزار نخواهد شد اما همزمان دفتر مرحوم صانعی محل آمد و شد و متراکم همفکران آنان شده بود. مجلس ترحیم مرحوم صانعی در دفتر ایشان در فضای مسقف و محدود، در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید و حتی از حضار مختصر پذیرایی هم صورت می گرفت؛ با این حال اگر پروتکل های ستاد ملی کرونا را برای مراسمات عزاداری محرم را ملاک قرار دهیم؛ مسقف بودن مجلس ترحیم و پذیرایی در مجلس ترحیم و عدم مراعات فاصله گذاری و... بر خلاف این پروتکل ها بوده است. از سوی دیگر اگر واقعا قصد بر عدم برگزاری هر گونه مراسمی داشتند، نبایست خاکسپاری ایشان به این شکل برگزار می گردید، چرا که برگزاری نماز ایشان در مسجد امام حسن عسگری با اعلام قبلی زمان و مکان آن در فضای مجازی و همچنین بدون هیچ محدودیتی در ورود به مسجد نشان از قصد دیگری دارد و آوردن آیت الله شبیری زنجانی(حفظه الله) در آن ازدحام خطر ابتلای ایشان به بیماری را برای دوستداران ایشان بشدت تقویت می کرد. 🔹طبق ادعای پسر ایشان که در روز فوت مطرح شد، احتمال داده می شد که مراسم اقامه نماز نهایتا در بیت ایشان بصورت محدود برگزار شود و پیکر مستقیما به قبرستان شیخان منتقل گردد؛ نه اینکه پیکر را قبل از اقامه نماز به حرم حضرت معصومه منتقل کرده و توسط جمع کثیری در حرم تشییع نمایند و تا کنار ضریح که چندین ماه است که نزدیک شدن به آن برای زائران ممنوع است، برده و پس از آن مراسم اقامه نماز و تدفین با آن تراکم انجام دهند. ◾️جالب اینجاست که برخی رسانه های همسو مانند روزنامه آرمان ملی برای توجیه ازدحام شرکت کنندگان در تشییع، تیتر زده: «با وجود تاکید بر عدم برگزاری مراسم بدلیل کرونا؛ سیل مردمی برای تشییع فقیه نواندیش» روزی نامه آرمان در حالی چنین تیتر زده و ازدحام جمعیت را به گردن مردم انداخته، که اسامی چهره های مشهور اصلاحاتی و اعتدالی به طور گسترده در رسانه ها منتشر شده که نسبت نزدیک با متوفی نداشتند، و حضور گسترده و متراکم آنان در مراسم نشان از نوعی تصمیم جمعی برای برگزاری اجتماعی شلوغ در تشییع دارد. به نظر می رسد این قبیل اقدامات و استفاده ابزاری از مجالس ختم و...، ریشه در ریزش پایگاه مردمی این جریان به دلیل ناکارآمدی شدید دولت روحانی دارد و لذا آنان با این قبیل صف آرائی ها، به دنبال القای برخورداری از محبوبیت اجتماعی هستند. امری که با ذات این قبیل مراسمات همخوانی ندارد و استفاده ابزاری محسوب می شود. با این وجود آنان نباید ازدحام غیرقابل دفاع روز تشییع، آنهم بدون مراعات پروتکل ها را به گردن مردم بیاندازند و این اقدامات با تاکید اولیه بر وصیت مرحوم صانعی مبنی بر عدم برگزاری مراسم نیز همخوانی ندارد. ▪️آقایان حسن خمینی، یاسر خمینی، احمد منتظری، مسیح مهاجری، قدرت الله علیخانی، سید ضیا مرتضوی، محمد سروش محلاتی، محمدتقی فاضل میبدی، سید سراج الدین موسوی، سید حسین موسوی تبریزی، هادی قابل، حسین عرب، مصطفی کواکبیان و محمد اسماعیل صلاحی(سرکرده فرقه دارویش که به دلیل نزاع داخلی هنوز نتوانسته خود را تثبیت کند) وو تعداد زیادی از حلقه مریدان آقایان منتظری و صانعی در مراسم تشییع حاضر بودند. ◽️روز بیست و سوم شهریورماه برای حامیان و پیروان مرحوم صانعی آزمونی سرنوشت ساز بود که تا صداقت خود را به اثبات رسانند، که البته عملکرد آنان در این روز خط بطلانی بر ادعا های پر طمطراق سابق بود؛ افرادی که با شعار نواندیشی دینی دور مرحوم صانعی گرد آمده بودند و در این راستا تلاش داشتند که در موضوعات مختلف خود را به روز نشان داده و همگام با یافته های علمی معرفی نمایند، اینبار نتوانستند انگاره های واقعی خویش را مخفی سازند و با پشت پا زدن به پروتکل ها، ازدحام کردند. این اتفاق نشان داد که وقتی چیزی بر طبق میل حضرات باشد دیگر ادعاهای سابق رنگ می بازد و چندان اهمیتی نخواهد داشت. @rozaneebefarda
جناب هستند هفته های گذشته دغدغه عدالتخواهی شون حکم می کرد که به آقای هجمه کنند امروز هم احساس تکلیف کردند نسبت به اعدام و هجمه به قوه قضائیه قدیما میگفتند: اگر راست میگی پس چرا فقط طرف زن ها غش میکنی؛ حالا شده حکایت ما و این آخوند عدالتخواه که همه دغدغه هاش شده در راستای بی بی سی و امثال آن.... @shajare_tooba 🌿
هدایت شده از روزنه
💥 ؛ از ۴ تا ! 🔹 شبکه ۴ به مدیریت از مسئولان پیشین و عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، رویکرد انتقادبرانگیزی را پیرامون برخی مسائل فکری و سیاسی و مذهبی درپیش گرفته است. 🔹 این شبکه خیرا با طرح مجدد موضوع چالش برانگیز که کلیدواژه ابداعی بیگانه است، موجبات هجمه ضدانقلاب به حجاب را فراهم آورده است. معلوم نیست بعد از نهی صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون پرهیز از طرح این موضوع، متولیان شبکه با چه هدفی به طرح مجدد بحث پرداخته اند. 🔸پیشتر در دوران سردبیری معینی پور در نشریه نیز طرح مناقشه برانگیز موضوع حجاب انتقاداتی را به دنبال داشت. 🔹گذشته از اصل طرح بحث، انتخاب میهمانان برنامه های شبکه۴ نیز قابل نقد و بررسی جدی است. جناب آقای که اخیرا به واسطه کتاب در محافل مخالفان داخلی(از تاجزاده تا فیرحی) مورد اقبال قرار گرفته، حتما گزینه مناسبی برای طرح بحث پیرامون موضوع حساس حجاب نیست. @rozaneebefarda
السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ ، السَّلامُ عَلَیٰ أَسِیرِ الْکُرُباتِ وَقَتِیلِ الْعَبَرَاتِ
سپاهیان عمر بن سعد در روز عاشورا، همزمان با شهدای کربلا به درک واصل شدند. قطعا همزمانی مرگ با ایام پر شرافت مذهبی و دینی، بنفسه برای کسی شرافتی ندارد. در ثانی برای کسی که در مصاحبه های مختلف به عنوان یک موسیقیدان به تقابل و دشمنی مذهب با موسیقی اشاره کرده است و به مذهب تاخته است، قطعا مردن در اربعین شرافتی نخواهد داشت.... @shajare_tooba 🌿
گفته بود:   اگر زنده بود را غرق در بوسه می‌کرد. بله درست می گن استاد حافظ اگر سال ۹۶ هم زنده بود به رای می داد. @shajare_tooba 🌿
وقتی اسراییلی ها هم داغدار شجریان باشند.... پ ن: البته جای تعجب ندارد شجریان فارغ از ادعای هنرمند بودنش ملغمه ای بود از همه چیزها و طرفدارانش ملغمه ای هستند از همه جریان ها... بطور مثال از خانواده ای مذهبی سر بر آورده بود و در بین ملت ایران معروف ترین نوای او «ربنا» ی قبل افطار بود، ولی در طول سالهای پایانی عمر خود در مصاحبه های مختلف به مذهب به عنوان دشمن موسیقی در ۱۴۰۰ سال گذشته، بشدت تاخت؛ البته در سال ۹۵ در مصاحبه ای با روزنامه ایران بکلی حرف خود را پس گرفت. ادعا می کرد که هنرمند مردم است و وابسته و دلبسته به جریان سیاسیِ خاصی نیست ولی در سال ۸۸ و پس از آن، سخیف ترین رفتار سیاسی را انجام داد و البته در مصاحبه سال ۹۵ خود از این موضع هم عقب نشینی کرد. شجریان قبل از انقلاب در گروه چاووش همراه با جریان انقلاب با حکومت پهلوی به مخالفت می پردازد و حتی از همراهی با جریاناتی همچون حزب توده بشدت ابا داشت، ولی امروز طیف زیادی از سلطنت طلبان از جمله ربع پهلوی، هوادار و داغدار او شده اند. در اواسط دهه ۶۰ با آلبوم بیداد وی توسط دولت و وزارت ارشاد برخورد می شود و در ابتدای دهه ۷٠ و در دولت آلبوم قاصدک وی رسما توقیف می شود، ولی امروز تمامی هواداران او از دوستداران این سه نفر هستند. ووو به همین خاطر است که شجریان و هواداران او ملغمه ای بیش نیستند... @shajare_tooba 🌿
؛ از تا 🔹آقای روحانی چند روز پیش در واکنش به حضور رییس مجلس در بخش مراقبت های ویژه و لغو جلسه سران قوا، تلویحا اقدام را غیر عاقلانه و گوشه گیری خود را عاقلانه توصیف کرد. ولی حالا و پس از چند روز به این نتیجه رسیدم، رییس جمهور چندان حرف عجیبی نگفته است و روا نبود که این چنین به ایشان هجمه گردد، چرا که این منطق عاقلانه ایشان در طول تاریخ معاصر کشور در بین حاکمان ما جریان داشته است. 🔸بطور مثال جناب ظل السلطان پسر ارشد ناصرالدین شاه قاجار که حدود چهل سال بر ولایت اصفهان و گاها علاوه بر اصفهان بر بخش اعظمی از ولایات جنوب کشورحکومت کرد و در صفحات تاریخ کشور و در سینه قدیمی های اصفهان و حتی روستاهای آن، شرح استبدادگری اش به وضوح وجود دارد، یکی از همین عقلا بوده است. 🔹طبق گزارشات تاریخی در پی بیماری وبایی که در سال ۱۲۸۳ ه ش وارد کشور شد و همه کشور را درگیر کرد، ظل السلطان، بر طبق اصول عاقلانه در طول مدت شیوع وبا در شکارگاه قمیشلو، خود را قرنطینه کرده و حتی از ملاقات با پسر خود هم خودداری می کند(منبع: یادداشت های سیاسی ایران، ج۲، بخش اول، ص۴۱۵و۴۲۴) 🔸البته در آن شرایط بحرانی فقط ظل السلطان دست به چنین اقدام عاقلانه نزده بود، و در آن سال شعاع السلطنه حاکم شیراز هم به حکم عقل در طول مدت شیوع وبا از شهر بیرون رفت و همچنین حاکم کرمان و رشت و از همه مهمتر شاه مملکت مظفرالدین شاه که در تصمیمی عاقلانه حتی قبل از ورود وبا به تهران از شهر بیرون رفته بود.(منبع: همان،ص:۴۱۴و۴۳۸و۵۵۵) از قدیم گفتند: @shajartooba 🌿
هدایت شده از روزنه
تیغ و تحریف! روایتی از متون/مبانی دینی و نسبت آن با از نظام اسلامی 📛یادداشت سوم: این برائتی های مهربان!/حکایت رادیکالهای برائتی و تئوری پردازی برای اسلام رحمانی! 🔻نقدی بر سخنان جناب آقای پیرامون عدم برخورد با 💥اختصاصی/ احمد هاشمی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 1 از 4] ⛔️در محرم امسال جناب آقای سیدصادق شیرازی در سخنانی با موضوع «اعدام برانداز» ادعا میکند در حکومت پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) اعدام برانداز و منافق وجود نداشته است. البته او پیشتر در بهمن سال 89 و پس از فتنه88 و آشوب های خیابانی آن برهه نیز در سخنانش در روز رحلت پیامبر اکرم(ص) مدعی شده بود: 🔻«مگر منافق را باید کشت؟....پیغمبر خدا یک منافق را نکشت» ▪️البته در این سخنرانی به سیره حکومتی امیرالمومنین(ع) اشاره نمیکند و به نوعی آن را سانسور میکند. البته در همان ایام یکی از خطبای قم به این سخنرانی واکنش داد و با استناد به سیره حضرت علی(ع) در نبردهایش با کسانی که در ظاهر مسلمان بودند و جاهلانه و یا منافقانه سنگ اسلام را به سینه می زدند، به این ادعای آقای سیدصادق شیرازی پاسخ داد. ◽️در سخنرانی اخیر، جناب شیرازی تا حد زیادی ادعای سابق خود را پس گرفته است؛ او در این سخنرانی به سیره امیرالمومنین علیهالسلام اشاره می کند، البته با این توضیح که آن حضرت تا زمانی که دشمنانشان شمشیر نکشیدند، اقدامی نکرد و پس از آن فقط به دفاع پرداختند. 🔘همین عقب نشینی ایشان که لااقل قبول کردند که اگر برانداز و منافق اقدامی بکنند باید با او مقابله سخت کرد، نشان میدهد یا مطالعات تاریخی وی تکمیل شده یا اقلا حاضر شدهاند به بخشی از حقایق تاریخی برخلاف اظهارات پیشین خود اذعان کند. البته ایشان در سخنرانی اخیر برخورد حضرت امیر(ع) در جمل و صفین را دفاع می نامد، در حالی که حداقل درباره نبرد صفین چنین ادعایی، درست نیست و طبق شواهد تاریخی و نامههای حضرت به معاویه، روشن است که ایشان ابتدائا به نبرد با معاویه رفتند.(مراجعه شود به: الفتوح، ج3، ص170-مناقب آل ابی طالب، ج3، ص218-مناقب على بن ابى طالب‏، ص167-حیات فکری سیاسی امامان شیعه، ص91-95) ◽️البته جناب آقای سیدصادق شیرازی در این سخنرانی علیرغم اشاره به سیره امیرالمومنین(ع)، مانور زیادی بر سیره پیامبر اکرم(ص) دارند و به نوع برخورد آن حضرت (ص) با سخنان و اقدامات عبدالله بن ابی سلول و نیز ترور ناموفق پیامبر(ص) در عقبه اشاره می کند و ادعا میکند پیامبر حتی در مقابل کسانی که قصد ترور ایشان را داشتند هیچ اقدامی نکرد، و ماجرا را طوری جلوه می دهند که فقط این عملکرد پیامبراکرم(ص)، مطابق با اسلام است و به این دقت ندارد که اینگونه رحمانیزه کردن اسلام و این برداشت ناصواب، منجر به –معاذالله- متهم شدن حضرت امیر(ع) میشود! از این رو، اگر واقعا جناب شیرازی به این اعتقاد دارند که سیره حضرت امیر(ع) حجت است، پس نمی توانند با بسنده کردن به سیره پیامبر(به فرض اینکه پیامبر(ص) هیچ براندازی را اعدام نکرده باشند) از این واقعه، قاعدهسازی بکنند؛ از سوی دیگر جناب شیرازی باید به این سوال پاسخ دهند که اگر این نوع برداشت را از اسلام پذیرفتند که با براندازان و دشمنانان اهل بیت(ع) نباید برخورد کرد، پس اعلان دهه برائت و دامن زدن اختلاف های خونین بین مسلمانان چه توجیهی دارد؟ آیا رسول الله(ص) و امیرالمومنین(ع) چنین رفتار کردند؟ ایشان این ادعای خود را به عنوان قطعیات و مسلمات تاریخ اسلام بیان می کند و برای آن شواهدی را ذکر می کند که در این یادداشت به بررسی آن بپردازیم. ◽️گوینده مزبور در سیره پیامبر(ص) بیش از همه به نوع رفتار پیامبر(ص) با عبدالله بن ابی سلول اشاره میکند. اینکه حضرت با وجود اعلام برانداز بودن عبدالله بن ابی سلول، پیامبر(ص) هیچ اقدامی در قبال او نکرد و حتی هنگامی که وی فوت کرد، پیامبر(ص) پیراهن خود را در کفن وی گذاشت. @rozaneebefarda ادامه👇
هدایت شده از روزنه
این برائتی های مهربان!/حکایت رادیکالهای برائتی و تئوری پردازی برای اسلام رحمانی! [صفحه 2 از 4] 🔸در بررسی این ادعا باید گفت که این گزارش که پیامبر(ص) پیراهن خود را در کفن عبدالله بن ابی سلول گذاشته اند، در منابع عامه و صحاح سته به کرات ذکر شده است(مسند أحمد ج23 ص307، صحیح بخاری ج2 ص364، صحیح مسلم ج4 ص2140 و در منابع شیعه فقط در کتاب امالی شیخ طوسی آمده است. ▪️در بررسی این ادعا باید گفت که این گزارش که پیامبر(ص) پیراهن خود را در کفن عبدالله بن ابی سلول گذاشته اند، در منابع عامه و صحاح سته به کرات ذکر شده است و در منابع شیعه فقط در کتاب امالی شیخ طوسی(الامالی ص394) آمده است؛ سند این روایت بر اساس ضوابط رجالی مورد اعتماد نیست. چرا که علاوه بر وجود چندین شخصیت مجهول، شخصی مثل سفیان بن عیینه در سلسله سند این روایت وجود دارد که رجالیون او را از علمای اهل سنت نام برده اند و رجالیون شیعه همچون آیت الله مامقانی(تنقیح المقال، ج32، ص 56) و آیت الله خویی(معجم الرجال، ج3، ص85)، وثاقت او را تایید نکرده اند. 🔻ردیابی این روایت در کتب اهل سنت نشانگر این است که اشتراک سندی با روایت نقل شده در کتاب امالی شیخ طوسی، وجود دارد. سند روایت نقل شده در امالی و روایت نقل شده در صحیح بخاری از سفیان بن عیینه تا جابر بن عبدالله یکسان است و در واقع روایت شیعه و سنی، هر دو به نقل از یک شخص سنی به نام سفیان بن عیینه بوده است. پس اشتراک سندی و سنی بودن سفیان بن عیینه احتمال ورود این روایت از اهل سنت به کتاب امالی را تقویت می کند. ⭕️بر فرض صحت این روایت، جناب شیرازی علت گذاشتن پیراهن پیامبر(ص) در قبر عبدالله بن ابی سلول را نیز سانسور کرده است که در برخی کتب روایی عامه همچون صحیح بخاری به آن اشاره شده است: وقتی عباس عموی پیامبر(ص) در جنگ بدر توسط مسلمانان اسیر شد، انصار بدنبال پیراهنی برای او بودند که عبدالله بن ابی سلول پیراهن خود را به او داد و این عمل پیامبر در ازای آن کار وی بوده است.(صحیح بخاری، ج2،ص406؛ سبل الهدی، ج 11، ص93) 🔸همچنین شیخ طوسی در امالی خود بعد از روایت خاکسپاری عبدالله ماجرای بخشیدن پیراهن به عباس را بطور مجزا و با همان سلسله سند ذکر کرده است. البته طبق روایاتی که جناب شیخ طوسی در تفسیر التبیان(ج5،ص272) آورده است پیامبر(ص) قبل از خاکسپاری با نزول آیه «وَلَا تُصَلِّ عَلَى أَحَدٍ مِّنْهُم مَّاتَ أَبَدًا وَلَا تَقُمْ عَلَى قَبْرِهِ» از این کار نهی شدند. 🔷فارغ از همه شواهد پیشین، جناب شیرازی از گذاشتن پیراهن در کفن عبدالله بن ابی می کند، احترام پیامبر(ص) به خاکسپاری وی را برداشت میکند و این بر خلاف روایات مسلم شیعه است و حداقل این انتظار از ایشان می رفت که بر فرض صحت روایت به طور یک طرفه ماجرا را نقل نکند. در این رابطه کافی است به «باب الصلاه علی النواصب» در کتاب فروع کافی مراجعه شود تا روشن شود که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نسبت به مرگ منافقین چگونه عمل می کردند. در اولین روایت آن که درباره خاکسپاری عبدالله بن ابی سلول است، اینطور آمده که پیامبر(ص) در تشییع جنازه وی شرکت کردند و طلب عذاب او را از خداوند نمودند و البته در این روایت اشاره ای به گذاشتن پیراهن در کفن نکرده است، روایتی که شیخ طوسی هم در تهذیب (ج3، ص196) آن را ذکر کرده است و این نکته نشانگر این است که روایت امالی به عنوان حجت فقهی مقبول شیخ نبوده است و ایشان در کتاب تهذیب که کتاب فتوایی ایشان است، به آن اشاره نکرده است و به جای آن روایت فوق را که از نظر مضمون خلاف آن است بیان کرده‌اند. 🔹نظر به مطالب پیش گفته، این سوال مطرح است که جناب شیرازی چگونه روایت صحیحی که در دو کتاب از کتب اربعه شیعه ذکر شده است را رها کرده و به یک روایت واحد در کتاب امالی و منقول در کتب اهل سنت تمسک کرده است؟ @rozaneebefarda ادامه👇