eitaa logo
شجرطوبی
114 دنبال‌کننده
298 عکس
72 ویدیو
6 فایل
بال بگشا و صفیر از شجرطوبی زَن حیف باشد چو تو مرغی که اسیر قفسی(حافظ) سنگری برای دفاع از شجر طوبیِ انقلاب اسلامی ادمین: @Ahmad_hashemi
مشاهده در ایتا
دانلود
السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ ، السَّلامُ عَلَیٰ أَسِیرِ الْکُرُباتِ وَقَتِیلِ الْعَبَرَاتِ
سپاهیان عمر بن سعد در روز عاشورا، همزمان با شهدای کربلا به درک واصل شدند. قطعا همزمانی مرگ با ایام پر شرافت مذهبی و دینی، بنفسه برای کسی شرافتی ندارد. در ثانی برای کسی که در مصاحبه های مختلف به عنوان یک موسیقیدان به تقابل و دشمنی مذهب با موسیقی اشاره کرده است و به مذهب تاخته است، قطعا مردن در اربعین شرافتی نخواهد داشت.... @shajare_tooba 🌿
گفته بود:   اگر زنده بود را غرق در بوسه می‌کرد. بله درست می گن استاد حافظ اگر سال ۹۶ هم زنده بود به رای می داد. @shajare_tooba 🌿
وقتی اسراییلی ها هم داغدار شجریان باشند.... پ ن: البته جای تعجب ندارد شجریان فارغ از ادعای هنرمند بودنش ملغمه ای بود از همه چیزها و طرفدارانش ملغمه ای هستند از همه جریان ها... بطور مثال از خانواده ای مذهبی سر بر آورده بود و در بین ملت ایران معروف ترین نوای او «ربنا» ی قبل افطار بود، ولی در طول سالهای پایانی عمر خود در مصاحبه های مختلف به مذهب به عنوان دشمن موسیقی در ۱۴۰۰ سال گذشته، بشدت تاخت؛ البته در سال ۹۵ در مصاحبه ای با روزنامه ایران بکلی حرف خود را پس گرفت. ادعا می کرد که هنرمند مردم است و وابسته و دلبسته به جریان سیاسیِ خاصی نیست ولی در سال ۸۸ و پس از آن، سخیف ترین رفتار سیاسی را انجام داد و البته در مصاحبه سال ۹۵ خود از این موضع هم عقب نشینی کرد. شجریان قبل از انقلاب در گروه چاووش همراه با جریان انقلاب با حکومت پهلوی به مخالفت می پردازد و حتی از همراهی با جریاناتی همچون حزب توده بشدت ابا داشت، ولی امروز طیف زیادی از سلطنت طلبان از جمله ربع پهلوی، هوادار و داغدار او شده اند. در اواسط دهه ۶۰ با آلبوم بیداد وی توسط دولت و وزارت ارشاد برخورد می شود و در ابتدای دهه ۷٠ و در دولت آلبوم قاصدک وی رسما توقیف می شود، ولی امروز تمامی هواداران او از دوستداران این سه نفر هستند. ووو به همین خاطر است که شجریان و هواداران او ملغمه ای بیش نیستند... @shajare_tooba 🌿
؛ از تا 🔹آقای روحانی چند روز پیش در واکنش به حضور رییس مجلس در بخش مراقبت های ویژه و لغو جلسه سران قوا، تلویحا اقدام را غیر عاقلانه و گوشه گیری خود را عاقلانه توصیف کرد. ولی حالا و پس از چند روز به این نتیجه رسیدم، رییس جمهور چندان حرف عجیبی نگفته است و روا نبود که این چنین به ایشان هجمه گردد، چرا که این منطق عاقلانه ایشان در طول تاریخ معاصر کشور در بین حاکمان ما جریان داشته است. 🔸بطور مثال جناب ظل السلطان پسر ارشد ناصرالدین شاه قاجار که حدود چهل سال بر ولایت اصفهان و گاها علاوه بر اصفهان بر بخش اعظمی از ولایات جنوب کشورحکومت کرد و در صفحات تاریخ کشور و در سینه قدیمی های اصفهان و حتی روستاهای آن، شرح استبدادگری اش به وضوح وجود دارد، یکی از همین عقلا بوده است. 🔹طبق گزارشات تاریخی در پی بیماری وبایی که در سال ۱۲۸۳ ه ش وارد کشور شد و همه کشور را درگیر کرد، ظل السلطان، بر طبق اصول عاقلانه در طول مدت شیوع وبا در شکارگاه قمیشلو، خود را قرنطینه کرده و حتی از ملاقات با پسر خود هم خودداری می کند(منبع: یادداشت های سیاسی ایران، ج۲، بخش اول، ص۴۱۵و۴۲۴) 🔸البته در آن شرایط بحرانی فقط ظل السلطان دست به چنین اقدام عاقلانه نزده بود، و در آن سال شعاع السلطنه حاکم شیراز هم به حکم عقل در طول مدت شیوع وبا از شهر بیرون رفت و همچنین حاکم کرمان و رشت و از همه مهمتر شاه مملکت مظفرالدین شاه که در تصمیمی عاقلانه حتی قبل از ورود وبا به تهران از شهر بیرون رفته بود.(منبع: همان،ص:۴۱۴و۴۳۸و۵۵۵) از قدیم گفتند: @shajartooba 🌿
هدایت شده از روزنه
تیغ و تحریف! روایتی از متون/مبانی دینی و نسبت آن با از نظام اسلامی 📛یادداشت سوم: این برائتی های مهربان!/حکایت رادیکالهای برائتی و تئوری پردازی برای اسلام رحمانی! 🔻نقدی بر سخنان جناب آقای پیرامون عدم برخورد با 💥اختصاصی/ احمد هاشمی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 1 از 4] ⛔️در محرم امسال جناب آقای سیدصادق شیرازی در سخنانی با موضوع «اعدام برانداز» ادعا میکند در حکومت پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) اعدام برانداز و منافق وجود نداشته است. البته او پیشتر در بهمن سال 89 و پس از فتنه88 و آشوب های خیابانی آن برهه نیز در سخنانش در روز رحلت پیامبر اکرم(ص) مدعی شده بود: 🔻«مگر منافق را باید کشت؟....پیغمبر خدا یک منافق را نکشت» ▪️البته در این سخنرانی به سیره حکومتی امیرالمومنین(ع) اشاره نمیکند و به نوعی آن را سانسور میکند. البته در همان ایام یکی از خطبای قم به این سخنرانی واکنش داد و با استناد به سیره حضرت علی(ع) در نبردهایش با کسانی که در ظاهر مسلمان بودند و جاهلانه و یا منافقانه سنگ اسلام را به سینه می زدند، به این ادعای آقای سیدصادق شیرازی پاسخ داد. ◽️در سخنرانی اخیر، جناب شیرازی تا حد زیادی ادعای سابق خود را پس گرفته است؛ او در این سخنرانی به سیره امیرالمومنین علیهالسلام اشاره می کند، البته با این توضیح که آن حضرت تا زمانی که دشمنانشان شمشیر نکشیدند، اقدامی نکرد و پس از آن فقط به دفاع پرداختند. 🔘همین عقب نشینی ایشان که لااقل قبول کردند که اگر برانداز و منافق اقدامی بکنند باید با او مقابله سخت کرد، نشان میدهد یا مطالعات تاریخی وی تکمیل شده یا اقلا حاضر شدهاند به بخشی از حقایق تاریخی برخلاف اظهارات پیشین خود اذعان کند. البته ایشان در سخنرانی اخیر برخورد حضرت امیر(ع) در جمل و صفین را دفاع می نامد، در حالی که حداقل درباره نبرد صفین چنین ادعایی، درست نیست و طبق شواهد تاریخی و نامههای حضرت به معاویه، روشن است که ایشان ابتدائا به نبرد با معاویه رفتند.(مراجعه شود به: الفتوح، ج3، ص170-مناقب آل ابی طالب، ج3، ص218-مناقب على بن ابى طالب‏، ص167-حیات فکری سیاسی امامان شیعه، ص91-95) ◽️البته جناب آقای سیدصادق شیرازی در این سخنرانی علیرغم اشاره به سیره امیرالمومنین(ع)، مانور زیادی بر سیره پیامبر اکرم(ص) دارند و به نوع برخورد آن حضرت (ص) با سخنان و اقدامات عبدالله بن ابی سلول و نیز ترور ناموفق پیامبر(ص) در عقبه اشاره می کند و ادعا میکند پیامبر حتی در مقابل کسانی که قصد ترور ایشان را داشتند هیچ اقدامی نکرد، و ماجرا را طوری جلوه می دهند که فقط این عملکرد پیامبراکرم(ص)، مطابق با اسلام است و به این دقت ندارد که اینگونه رحمانیزه کردن اسلام و این برداشت ناصواب، منجر به –معاذالله- متهم شدن حضرت امیر(ع) میشود! از این رو، اگر واقعا جناب شیرازی به این اعتقاد دارند که سیره حضرت امیر(ع) حجت است، پس نمی توانند با بسنده کردن به سیره پیامبر(به فرض اینکه پیامبر(ص) هیچ براندازی را اعدام نکرده باشند) از این واقعه، قاعدهسازی بکنند؛ از سوی دیگر جناب شیرازی باید به این سوال پاسخ دهند که اگر این نوع برداشت را از اسلام پذیرفتند که با براندازان و دشمنانان اهل بیت(ع) نباید برخورد کرد، پس اعلان دهه برائت و دامن زدن اختلاف های خونین بین مسلمانان چه توجیهی دارد؟ آیا رسول الله(ص) و امیرالمومنین(ع) چنین رفتار کردند؟ ایشان این ادعای خود را به عنوان قطعیات و مسلمات تاریخ اسلام بیان می کند و برای آن شواهدی را ذکر می کند که در این یادداشت به بررسی آن بپردازیم. ◽️گوینده مزبور در سیره پیامبر(ص) بیش از همه به نوع رفتار پیامبر(ص) با عبدالله بن ابی سلول اشاره میکند. اینکه حضرت با وجود اعلام برانداز بودن عبدالله بن ابی سلول، پیامبر(ص) هیچ اقدامی در قبال او نکرد و حتی هنگامی که وی فوت کرد، پیامبر(ص) پیراهن خود را در کفن وی گذاشت. @rozaneebefarda ادامه👇
هدایت شده از روزنه
این برائتی های مهربان!/حکایت رادیکالهای برائتی و تئوری پردازی برای اسلام رحمانی! [صفحه 2 از 4] 🔸در بررسی این ادعا باید گفت که این گزارش که پیامبر(ص) پیراهن خود را در کفن عبدالله بن ابی سلول گذاشته اند، در منابع عامه و صحاح سته به کرات ذکر شده است(مسند أحمد ج23 ص307، صحیح بخاری ج2 ص364، صحیح مسلم ج4 ص2140 و در منابع شیعه فقط در کتاب امالی شیخ طوسی آمده است. ▪️در بررسی این ادعا باید گفت که این گزارش که پیامبر(ص) پیراهن خود را در کفن عبدالله بن ابی سلول گذاشته اند، در منابع عامه و صحاح سته به کرات ذکر شده است و در منابع شیعه فقط در کتاب امالی شیخ طوسی(الامالی ص394) آمده است؛ سند این روایت بر اساس ضوابط رجالی مورد اعتماد نیست. چرا که علاوه بر وجود چندین شخصیت مجهول، شخصی مثل سفیان بن عیینه در سلسله سند این روایت وجود دارد که رجالیون او را از علمای اهل سنت نام برده اند و رجالیون شیعه همچون آیت الله مامقانی(تنقیح المقال، ج32، ص 56) و آیت الله خویی(معجم الرجال، ج3، ص85)، وثاقت او را تایید نکرده اند. 🔻ردیابی این روایت در کتب اهل سنت نشانگر این است که اشتراک سندی با روایت نقل شده در کتاب امالی شیخ طوسی، وجود دارد. سند روایت نقل شده در امالی و روایت نقل شده در صحیح بخاری از سفیان بن عیینه تا جابر بن عبدالله یکسان است و در واقع روایت شیعه و سنی، هر دو به نقل از یک شخص سنی به نام سفیان بن عیینه بوده است. پس اشتراک سندی و سنی بودن سفیان بن عیینه احتمال ورود این روایت از اهل سنت به کتاب امالی را تقویت می کند. ⭕️بر فرض صحت این روایت، جناب شیرازی علت گذاشتن پیراهن پیامبر(ص) در قبر عبدالله بن ابی سلول را نیز سانسور کرده است که در برخی کتب روایی عامه همچون صحیح بخاری به آن اشاره شده است: وقتی عباس عموی پیامبر(ص) در جنگ بدر توسط مسلمانان اسیر شد، انصار بدنبال پیراهنی برای او بودند که عبدالله بن ابی سلول پیراهن خود را به او داد و این عمل پیامبر در ازای آن کار وی بوده است.(صحیح بخاری، ج2،ص406؛ سبل الهدی، ج 11، ص93) 🔸همچنین شیخ طوسی در امالی خود بعد از روایت خاکسپاری عبدالله ماجرای بخشیدن پیراهن به عباس را بطور مجزا و با همان سلسله سند ذکر کرده است. البته طبق روایاتی که جناب شیخ طوسی در تفسیر التبیان(ج5،ص272) آورده است پیامبر(ص) قبل از خاکسپاری با نزول آیه «وَلَا تُصَلِّ عَلَى أَحَدٍ مِّنْهُم مَّاتَ أَبَدًا وَلَا تَقُمْ عَلَى قَبْرِهِ» از این کار نهی شدند. 🔷فارغ از همه شواهد پیشین، جناب شیرازی از گذاشتن پیراهن در کفن عبدالله بن ابی می کند، احترام پیامبر(ص) به خاکسپاری وی را برداشت میکند و این بر خلاف روایات مسلم شیعه است و حداقل این انتظار از ایشان می رفت که بر فرض صحت روایت به طور یک طرفه ماجرا را نقل نکند. در این رابطه کافی است به «باب الصلاه علی النواصب» در کتاب فروع کافی مراجعه شود تا روشن شود که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نسبت به مرگ منافقین چگونه عمل می کردند. در اولین روایت آن که درباره خاکسپاری عبدالله بن ابی سلول است، اینطور آمده که پیامبر(ص) در تشییع جنازه وی شرکت کردند و طلب عذاب او را از خداوند نمودند و البته در این روایت اشاره ای به گذاشتن پیراهن در کفن نکرده است، روایتی که شیخ طوسی هم در تهذیب (ج3، ص196) آن را ذکر کرده است و این نکته نشانگر این است که روایت امالی به عنوان حجت فقهی مقبول شیخ نبوده است و ایشان در کتاب تهذیب که کتاب فتوایی ایشان است، به آن اشاره نکرده است و به جای آن روایت فوق را که از نظر مضمون خلاف آن است بیان کرده‌اند. 🔹نظر به مطالب پیش گفته، این سوال مطرح است که جناب شیرازی چگونه روایت صحیحی که در دو کتاب از کتب اربعه شیعه ذکر شده است را رها کرده و به یک روایت واحد در کتاب امالی و منقول در کتب اهل سنت تمسک کرده است؟ @rozaneebefarda ادامه👇
هدایت شده از روزنه
این برائتی های مهربان!/حکایت رادیکالهای برائتی و تئوری پردازی برای اسلام رحمانی! [صفحه 3 از 4] 🔸معلوم نیست چگونه فردی که در سالهای اخیر از سوی حامیان خود با عنوان تصدی برخی مناصب دینی معرفی می شود، در این سخنرانی ادعا می کند که پیامبر(ص) در مقابل ، خاصه ، هیچ اقدامی نکردند و این ادعای خود را از می شمارد؟! آیا رواست بدون اتکا به منابع متقن تاریخی، چنین نسبت های نادرستی به وجود نازنین پیاکبر اکرم(ص) داده شود؟ مراجعه به کتب تاریخی متقدم و معتبر، بطلان ادعای مزبور را اثبات می کند؛ به طور مثال باید از ایشان پرسید، علت شروع غزوه بنی نضیر چه بوده است؟ نکته مهم اینجاست که ایشان فرقی بین برانداز مسلم و غیرمسلم نمیگذارد و ادعا میکند پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) برخوردی با مخالفین سیاسی و براندازها نداشتند! 🔷در بین کتب تاریخی شیعه و سنی وجود دارد که علت غزوه پیامبر(ص) با بنی نضیر (یکی از سه تیره یهود ساکن مدینه که پیامبر(ص) در ابتدای هجرت با آنان پیمان بست)، این بود که پیامبر(ص) بخاطر پرداخت دیه ای که به عهده داشت و بخاطر پیمانی که با بنی نضیر داشت با عده ای از اصحاب به سمت قلعه آنان رفت تا از آنها کمک گیرد و آنان جواب مثبت داده و پیامبر(ص) را به داخل حصار و قلعه خود دعوت کردند و در زمانی که پیامبر در کنار دیواری نشسته بودند، توطئه کردند تا سنگی را از بالا بر سر پیامبر(ص) اندازند و ایشان را ترور نمایند، در این حین جبرئیل بر پیامبر نازل شد و ایشان را از توطئه ترور مطلع کرد و ایشان هم بدون درنگ قلعه آنان را ترک کرد و به سمت مدینه رفت و برای بنی نضیر پیغام فرستادند که به خاطر این توطئه ترور، پیمانتان را نقض کردید و باید از مدینه بیرون روید، البته آنان در وهله اول این دستور پیامبر(ص) را نپذیرفته و در داخل قلعه های خود موضع گرفتند و پیامبر(ص) در مقابل، آنان را محاصره کرد و درختان آنان را قطع نمود تا اینکه آنان به حکم پیامبر(ص) گردن نهاده و از مدینه رانده شدند و البته در بین محاصره عدهای از آنان به دست حضرت امیر کشته شدند که آیات ابتدایی سوره حشر هم بر این ماجرا دلالت دارد.(مراجعه شود به: السیره النبویه ج2، ص190-المغازی ج1، ص364-365-الطبقات الکبری ج2، ص44-تاریخ طبری ج2، ص551-الکامل فی التاریخ ج2 ص173-البدایه و النهایه ج4، ص75-انساب الاشراف ج1، ص339-الدرر ص174-دلائل النبوه ج2، ص489-490-تفسیر قمی ج2، ص359-اعلام الوری باعلام الهدی ص89-حیاه القلوب ج3، ص617-618-اعیان الشیعه ج1، ص260-منتهی الامال ج 1، ص173-موسوعه التاریخ الاسلامی ج2، ص403-سیره رسول خدا ص541-542) 🔷حائز اهمیت است که بنی نضیر همپیمان حضرت بودند و پیامبراکرم(ص) به صرف این توطئه که البته تحقق عملی نیافت و فقط از قصد آنان مبنی بر ترور از طریق وحی با خبر شدند، بر علیه آنان اقدام کرد؛ جناب شیرازی که صرف بیان قصد اخراج پیامبر(ص) از مدینه توسط عبدالله بن ابی سلول را براندازی تلقی میکند، به طریق اولی قصد بنینضیر را که به لطف اخبار غیب بر ملا گردید، باید برندازی بداند. حال چگونه است که ایشان عدم برخورد پیامبر(ص) در قبال براندازی را از قطعیات تاریخی تلقی می کند؟ در خوشبینانه ترین حالت باید گفت که این ادعای ناصحیح و بی پشتوانه، ریشه در بی اطلاعی تاریخی و ناآشنایی با منابع دارد. والله العالم! 🔻شاهد دیگر بر رد این ادعا در سیره پیامبر(ص) سریه قتل کعب بن اشرف است، کعب بن اشرف کسی است که پس از جنگ بدر و برای تسلیت کشته شدگان بدر به میان قریش رفت و آنان را برای قتال با پیامبر تشویق نمود، وی همچنین با اشعار خود به هجو پیامبر(ص) و مسلمانان پرداخته بود، حضرت هم به خاطر این دو اقدام، از اصحاب خود برای قتل وی یاری خواستند و گروهی از اصحاب داوطلب این کار شده و کعب را به قتل رساندند.(ن.ک: السیره النبویه، ج2، ص51-57-المغازی واقدی، ج1، ص184-190-الطبقات‏ الكبرى، ج‏2، ص24-25-تاريخ‏ طبري، ج‏2، ص488-491-دلائل النبوه، ج3، ص187-191-الکامل فی التاریخ، ج2، 143-144-تاريخ‏ الاسلام، ج‏2، ص157-161-البدايه و النهايه، ج‏4، ص5-انساب‏ الاشراف، ج‏1، ص374-المنتظم، ج‏3، ص158-159-الدرر، ص150-151-عیون الاثر، ج1، ص348-351-سبل‏ الهدى، ج‏6، ص25-29-حياه القلوب، ج‏4، ص929-931-اعیان الشیعه، ج1، ص284-سيره رسول خدا، ص498-500-تاريخ تحقيقى اسلام، ج‏3، ص22-25-سيره معصومان، ج‏1، ص245-246-فروغ ابدیت، ص521-523) ⭕️با توجه به این گزارشات تاریخی، وقتی که پیامبر اکرم(ص) در سیره خود با این جدیت و شدت با مخالفان سیاسی و دشمنان اسلام عمل کرده اند، جناب شیرازی با استناد به کدام یک از کتب تاریخی، چنین ادعایی را مطرح می کند؟ @rozaneebefarda ادامه👇
هدایت شده از روزنه
این برائتی های مهربان!/حکایت رادیکالهای برائتی و تئوری پردازی برای اسلام رحمانی! [صفحه 4 از 4] 🔳جناب آقای شیرازی در سخنرانی اخیر خود، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرده که در آن حضرت فرموده اند: این اخلاق پیامبر(ص) باعث شد که هزار نفر از منافقین برگشتند. ▫️طبق فحص نگارنده این سطور، نزدیکترین روایت به مضمون مورد اشاره گوینده محترم، روایتی روایتی از امام صادق(ع) در تفسیر مجمع البیان در ذیل آیه«جاهد الکفار والمنافقین» است: «روي عن أبي عبد الله (ع) أنه قرأ جاهد الكفار بالمنافقين و قال أن رسول الله ص لم يقاتل منافقا قط إنما كان يتألفهم» ◽️اگر منظور جناب آقای شیرازی این روایت است، اولاً این روایت است و ثانیا لازمه پذیرش صحت آن، این است که آیه(جاهد الکفار و المنافقین) که در سوره های توبه و تحریم آمده است، به صورت (جاهد الکفار بالمنافقین) خوانده شود و الا روایت با صریح آیه قرآن در تخالف است! ثالثا این روایت و این قرائت با روایتی که از امام صادق(ع) در ذیل سوره تحریم در تفسیر قمی نقل شده(ج2، ص377)، در تضاد است: «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي قَوْلِهِ يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقِينَ قَالَ هَكَذَا نَزَلَتْ فَجَاهَدَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْكُفَّارَ وَ جَاهَدَ عَلِيٌّ ع الْمُنَافِقِينَ- فَجَاهَدَ عَلِيٌّ ع جِهَادَ رَسُولِ اللَّهِ ص‏» ▪️ هم با استناد به این روایت، چنین می فرماید: «قوله عليه السلام: هكذا نزلت يدلّ على عدم صحّة القراءة الشاذّة»(بحارالانوار،ج29، ص427) طبعا گوینده محترم هم اذعان دارد که فهم مرحوم مجلسی از اخبار اهل بیت(ع) قابل مقایسه با جناب ایشان نیست. ▫️از سوی دیگر، بر فرض صحت تمام ادعاهای تاریخی جناب شیرازی، مبنی بر اینکه پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) در حکومتشان یک برانداز را هم اعدام نکرده باشند، و طبق این سیره ادعایی، نظام اسلامی را به تخلف از سیره پیامبر(ص) متهم کرده و مورد هجمه قرار می دهند، چگونه است که در مسأله لعن علنی به سیره حضرات معصومین(ع)، در تعامل گسترده با سران عامه، استناد نمی کنند؟ و مصرانه و برخلاف فتاوا و سیره علما سلف در تعامل با اهل سنت و حفظ احترام آنان، به لعن و طعن علنی روی آورده اند، جای بسی تعجب دارد که پیروان که در جای جای عالم اسلامی و در شبکه های زنجیره ای ماهواره ای، در عین حال که با به مقدسات اهل سنت، بر طبل می کوبند، و در این راستا جمهوری اسلامی را بخاطر وحدت اسلامی بشدت مورد هجمه قرار میدهند، چرا و چگونه در مقابل نظام اسلامی و در حمایت از مخالفین نظام، به مبدل می شوند؟ این چه ترفندی و رویه ای است که با استناد به سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، نظام اسلامی را همزمان به بهانه ترک و ترویج وحدت با عامه، مورد هجمه قرار داده و در عین حال به دلیل اجرای قوانین و مجازات های اسلامی بر مخالفان نظام اسلامی (که حفظ آن به اتفاق شیعه، واجب و تضعیفش حرام است) مورد ملامت قرار می دهند! به راستی اگر داعیه احیای شعائر شیعی وجود دارد، ایجاد منطقةالفراغ و حاشیه من برای دشمنان تنها نظام سیاسی شیعی، و تئوری سازی دینی برای تطهیر و نجات آنان، چه مفهومی دارد؟ آیا همزمان می توان ادعای عدم مخالفت با نظام و علاقه به احیای اندیشه شیعی داشت و همزمان برای نجات مخالفان و براندازان، تئوری تولید کرد؟! والسلام علی من اتبع الهدی ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️☝️☝️ یادداشت فوق بنده در نقد این ادعای سید صادق شیرازی است که در محرم امسال در بیت خود ایراد کرد. نکته جالب این سخنرانی علی رغم تمام خلافگویی های آن، تئوری پردازی توسط کسی است که مرجع تقلید اصلی است. و در یادداشت فوق علاوه بر نقد علمی ادعاهای جناب شیرازی به بیان این دوگانگی رفتاری ایشان اشاره شده است. @shajartooba 🌿
رطب خورده ای که منع رطب می کند... 💥💥💥یادداشتی درباره جدی گرفتن کرونا توسط سید صادق شیرازی ادامه مطلب در پست بعدی👇👇👇 @shajartooba 🌿
شجرطوبی
رطب خورده ای که منع رطب می کند... 💥💥💥یادداشتی درباره جدی گرفتن کرونا توسط سید صادق شیرازی ادامه مط
رطب خورده ای که منع رطب می کند... 💥💥💥یادداشتی درباره جدی گرفتن کرونا توسط سید صادق شیرازی 🔻🔻🔻 🔹دو تصویر فوق مربوط مربوط به سخنرانی جناب است در شام عاشورا و هردو عکس در یک مکان و از یک زاویه گرفته شده است؛ اما یکی مربوط به محرم سال ۹۸ است و دیگری مربوط به محرم امسال. 🔸از ابتدای شیوع کرونا و بالاخص در محرم امسال همین مرجع خودخوانده در سخنرانی های مختلف به لزوم برگزاری حضرت سیدالشهدا حتی با خطر جانی پرداخته است و حتی تا آنجا پیش رفته که این خطر جانی را با قاعده «استثنا بودن امام حسین در تشریع الهی» حل می کند، و در این بین طرفداران وی با اتکا به این دست ادعاها و بخاطر رعایت مسائل بهداشتی در عزاداری ها، نظام اسلامی را به شدت مورد هجمه قرار داده اند و در مساله پیاده روی اربعین عملکرد نظام را موضع حکومت بنی العباس یک کاسه کردند. 🔹همچنین مسئول روابط عمومی دفتر سید صادق شیرازی (سید عارف نصرالله) در آستانه محرم امسال در سخنانی که در فضای مجازی پخش گردید، چنین ادعا می کند که: «کرونا باشد یا نباشد، ما مراسمات عزاداری را برگزار می کنیم و امسال بیشتر از هر سال دیگر می شود؛ مراجع تصمیم گیری خوششان بیاید یا نیاید، این دو ماه محرم و صفر برای ما ماه های همزیستی با کرونا خواهد بود» 🔸اما نکته جالب توجه در اینجا تفاوت رفتاری سید صادق شیرازی، در برگزاری مراسمات عزاداری محرم امسال بیت خود نسبت به سالهای گذشته است؛ که نمونه آن در تصویر فوق به خوبی قابل رویت است، به این صورت که مستمعین ایشان در سخنرانی ها با فاصله چندین متری از وی نشسته اند و البته این فاصله این طور که از ظاهر امر برداشت می شود، برای رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده، نمی باشد، چرا که مستمعین ایشان در کنار هم و به هم تنیده نشسته اند و این فاصله بیشتر برای محافظت از شخص ایشان است. 🔹با این توضیح بسیار باعث تعجب است که مرجعی که خود را می خواند و آن گونه ادعاها را درباره عزاداری و زیارت امام حسین دارد، چرا این طور کرونا را جدی گرفته و با چنین فاصله ای از مستعمین خود در مجلس عزاداری نشسته است؟؟؟ @shajartooba 🌿
حاشیه ای بر هنجارشکنی اخیر در میدان امام خمینی نجف آباد و تجمع محکومیت آن برای هر نجف آبادی میدان امام خمینی این شهر یا همان باغملی، جایگاه خاصی دارد و یادآور خاطرات زیادی است. روزگاری در این میدان مبارزات و تظاهرات مردمی در مبارزه با رژیم شاه شکل گرفت و کمی بعد از آن و در دوران دفاع مقدس این میدان یاد آور روزهای تاریخی مردمان این شهر بود، روزهایی که شهدای نجف آباد در این میدان تشییع می شد که سرآمد آن در عملیات خیبر با تقدیم 330 شهید از این شهرستان شکل گرفت، که روز تشییع این شهدا در این میدان یکی از حزن آور ترین و البته غرور آور ترین این روز هاست. اما این روزها نام این میدان با یک فیلم هنجارشکنی علیه حجاب و عفاف بر سر زبان ها آمده است که زنی دوچرخه سوار به کشف حجاب در این میدان دست زده است. این اقدام واکنش های زیادی را درپی داشت که از جمله ایده یک تجمع خودجوش توسط بانوان دغدغه مند در ظهر امروز 29 مهرماه در این باره لازم است نکاتی بیان شود: اولا برگزاری چنین تجمعی در این شرایط کرونایی همانند عزاداری سالار شهیدان در ماه محرم امسال همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود، و ضرورت برگزاری چنین تجمعی در حمایت از عفاف و حجاب هم غیر قابل انکار است، چرا که انسان مسلمان همانگونه که نسبت به بهداشت جامعه متعهد است، نسبت به هنجار های اجتماعی و دینی هم متعهد است. با این همه پس از برگزاری این تجمع قطعا به این بهانه هجمه های زیادی خواهد شد و البته طیف گسترده ای از این افراد کسانی هستند که در تشییع جنازه خواننده ای در هفته های اخیر سکوت اختیار کردند، و به این دلیل صلاحیت اظهار نظر برای سلامت مردم را ندارند و امتحان خود را در دغدغه مندی برای سلامت جامعه پس داده اند. همچنین در این شرایط خطیر اقتصادی که وضعیت معاش و زندگی مردم بخاطر مدیریت برجامی مدیران غربگرا به سختی می گذرد، قطعا عده ای برای منحرف کردن اذهان، دغدغه مندی نسبت به حجاب و عفاف را بلا وجه دانسته و بیان وضعیت اقتصادی مردم را مهم تلقی می کنند. البته به این عده باید یادآور شده طیف مومنان دغدغه مند به حجاب بطور معمول از طبقات کم برخوردار جامعه هستند و بیش از همه طعم این فشارهای اقتصادی را چشیده اند و وضعیت اقتصادی برای آنان طبیعتا نیاز به یادآوری ندارد. از سوی دیگر دولت فعلی به عنوان فلاکت آور ترین دولت برای مردم ایران با همین شعار ها روی کار آمد، و مردم فراموش نخواهد کرد،کسانی مثل تاجزاده به عنوان یکی از مبلغین اصلی این دولت در اردیبهشت 96 و در ستاد حسن روحانی چگونه از حجاب اختیاری دفاع کرد؛ به همین دلیل باید اذعان کرد که شعار آزادی حجاب همیشه ابزاری برای به قدرت رسیدن این طیف بوده است و مقابله با این جریانات هنجارشکن در اصل مقابله با جریانات فاسد اقتصادی و مدیریتی کشور می باشد. جالب اینکه طیف حامیان دولت در سطح شهرستان، پس از این ماجرا دست به توجیهات سخیفی زده اند که از این ماجرا نهایت سواستفاده را کرده باشند، از جمله یکی از افراد معمم این جریان که از شاگردان آقای منتظری است و همچنین در گذشته به دفاع از دوچرخه سواری بانوان برخلاف نظر اکثریت قریب به اتفاق مراجع تقلید پرداخته است؛ مدعی شده است که اقدام این زن کشف از توطئه ای عمیق برای نا امن کردن جامعه برای زنان می کند ؟!! و آن را منتسب به حاکمیت کرده است و از این جالب تر اینکه ادعا می کند این اقدام برای سرپوش گذاشتن بر بی عدالتی و فقر در جامعه است و در آخر اینطور می نویسد که: «از روحانیت محترم انتظار است که در اعتراض به فقر و بی کاری و نبود دارو نیز حامی مردم باشند نه اینکه در موارد دیگر سکوت اختیار کنند و تمامی توان خود و مردم را منحصر در مبارزه با بد حجابی کنند» در پاسخ به این اظهارات باید گفت که همین فردی که امروز دم از فقر و بیکاری در جامعه می زند در انتخابات سال 96 بهمراه 144 نفر از شاگردان آقای منتظری در حمایت از دولت روحانی بیانیه صادر کردند، و اتفاقا نام این فرد از افراد ردیف اول آن بیانیه بود، و تا به امروز در قبال حمایت هایی که از دولت روحانی کردند نه از مردم معذرت خواهی کرده و نه پاسخگو هستند و اتفاقا همچون ماجرای کنونی بجای پاسخگویی مدعی هم می شوند؛ پس بهتر است برای حفظ آبروی نداشته شان دم از دغدغمندی برای وضعیت اقتصادی مردم نزنند. @shajartooba 🌿
شجرطوبی
بیانیه حمایت ۱۴۵ نفر از شاگردان منتظری از حسن روحانی در سال ۱۳۹۶ مورد اشاره در یادداشت قبلی
شجرطوبی
حاشیه ای بر هنجارشکنی اخیر در میدان امام خمینی نجف آباد و تجمع محکومیت آن برای هر نجف آبادی میدان ا
💥💥💥بیانیه طلاب و روحانیون گروه جهادی تبلیغی علمدار در محکومیت هنجار شکنی حجاب اسلامی در نجف آباد ۲۸ مهرماه ۱۳۹۹ @shajartooba 🌿
تجمع امروز مردم انقلابی و شهید پرور نجف آباد در محکومیت هنجار شکنی حجاب اسلامی ۲۹ مهر ۹۹ @shajartooba 🌿