eitaa logo
***شاخص***
808 دنبال‌کننده
78.1هزار عکس
33.9هزار ویدیو
153 فایل
🔴 خبر،تحلیل ✨﷽✨ ‌‌‎‌‌‌ دینی.سیاسی.اجتماعی *هر که در عشق سر از قله برآرد هنر است* *همه تا دامنه کوه تحمل دارند* ارتباط با ادمین: @shakhes_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مشاور "ریچارد هولبورک" در کابینه اوباما: 🔴 کشورهای منطقه از اعتراضات در ایران خوشحال و امیدوارند! 🔺 "ولی نصر"، عضو ارشد مؤسسه بروکینگز و مشاور ریچارد هولبرک در کابینه دولت اوباما در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: ◾️ همه ‌کشورهای منطقه می‌خواهند بال‌های ایران بسته شود و درگیر بحران داخلی شود تا بلکه کل منطقه را از دست دهد 💢کانال خبری،تحلیلیhttp://eitaa.com/shakhese
دیواره نگار ولیعصر (عج) اگرچه برخی مشکلات فقهی حقوقی داشت ولی خوب شد 🔻چون🔻 1⃣✍خط فاصله ها را نمایان کرد 2⃣✍خودی و بیخودی را نمایش داد 3⃣✍تساهل ما و صراحت آنها را ظهور بخشید 4⃣✍شبهات مربوط به جذب حداکثری را پاسخ گفت 5⃣✍تاثیر گذاری دقیق هنر در سیاست را به رخ کشید "مرتضی عبداللهی" 💢کانال خبری،تحلیلیhttp://eitaa.com/shakhese
🔺هرچند ادعای پولیتیکو (مبنی بر ارسال پیام تهدیدآمیز از سوی ایران به اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید) میتواند صرفا بمنظور دستاورد سازی برای خودشان (با اعمال چند تحریم) باشد اما اگر واقعا صحت داشته باشد یعنی اروپایی‌ها باید بفهمند که دورانِ خوردنِ همزمان از "توبره" و "آخور" گذشته و نباید امیدوار به ایجاد تغییر در محاسبات کشورمان از طریق بلوا سازی و دامن زدن به اغتشاشات داخلی باشند! 💢کانال خبری،تحلیلیhttp://eitaa.com/shakhese
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😡 تجاوز مقام مسئول به دختر ایرانی! 💢 واکنش مردم به پرونده رسوایی مقام عالی رتبه کشوری 💢کانال خبری،تحلیلیhttp://eitaa.com/shakhese
دو کلام حرف حساب 🔹 این‌که کسی تصور کند اگر سواد رسانه‌ای خود را ارتقاء داد، دیگر می‌تواند در محتواهای مختلف پیام‌های خوب را از پیام‌های بد تشخیص دهد و از آسیب‌های مخرب تولیدات رسانه‌ای در امان بماند، حاکی از فهم غلط در مورد سواد رسانه‌ای است! 🔸 سواد رسانه‌ای تنها توانایی تجزیه و تحلیل پیام‌های جاسازی شده در محتوا را در افراد ایجاد می‌کند و آن چیزی که تعیین کنندۀ خوب و سازنده بودن پیام یا مخرب و ناسالم بودن آن است [و به عبارت دیگر معیار حق و باطل بودن] ، سواد دینی و سواد علمی است. 🔺با این اوصاف اگر شخصی در راه کسب سواد رسانه‌ای تلاش کند امّا سطح مبانی دینی و سواد علمی او مطلوب نباشد، باز هم از آسیب پیام‌های خطرناک رسانه‌ای در امان نیست، چرا که قدرت تشخیص پیام خوب و بد در چنین فردی بسیار ضعیف است و معیار کارسازی در این زمینه ندارد! 💢کانال خبری،تحلیلیhttp://eitaa.com/shakhese
💢کانال خبری،تحلیلیhttp://eitaa.com/shakhese
علماي اهل سنت و تاکید بر جشن و شادی در روز ولادت پیامبر اسلام صل الله علیه و آله و سلم وهابیت این جشن و شادی را بدعت می‌دانند 💢کانال خبری،تحلیلیhttp://eitaa.com/shakhese
🔴تشدید درگیری های متجاوزان سعودی با انصار الله یمن در نزدیکی میادین نفتی 🔻انصار الله به تمامی شرکت های خارجی و داخلی که در خدمت سعودی ها در حال غارت منابع انرژی یمن هستند هشدار داد تا هر چه سریعتر از میادین انرژی دور شوند. 💢کانال خبری،تحلیلیhttp://eitaa.com/shakhese
خبر خیلی خوب یه گروه تو اصفهان تونستن پانسمان بیماران پروانه‌ای رو تولید کنن خبر خیلی بد هنوز پماد سوختگی مناسب برای غربیها و غرب‌پرست‌هایی که با این خبر سوختن تولید نشده (: 💢کانال خبری،تحلیلیhttp://eitaa.com/shakhese
💢 ! 🔻بعد از سقوط و اشغال عراق توسط آمریکا، برنامه های طاقت فرسا و پر رنجی از سوی شیعیانِ ضد اشغال انجام شد تا سرانجام ابراهیم جعفری نخست وزیر دولت موقت و انتقالی گردید؛ 1⃣در فرآیند انتخابات، چهره محبوب و پرتلاش عراقی نخست وزیری را عهده دار بود که در زمان او معترضینِ متحصن، فتنه ی را آغاز نمودند؛ 2⃣بعد از او که گفته می شد رویکردهای نسبتا مسامحه گونه داشت دوره نخست وزیری بعدی را بر عهده گرفت. 3⃣اما اوج تصمیم های خردمندانه برای پیشرفت و عزت عراق در دوران بود که آمریکایی ها یکسال بیشتر او را تاب نیاوردند و با شبکه سازی گسترده ای که تدارک دیده بودند، آتش ، توهین به مقدسات و ناامنی و و فتنه را با میدان داری ها و تشرینی ها برافروختند که منجر به استعفای نخست وزیر و مع الاسف شهادت فرماندهان مقاومت شد؛ مهره مورد پسند آمریکایی در این سه سال هر آنچه دستور داشت انجام داد!؛ ✅حالا بعد از حدود نه ماه از انتخابات عراق و حدود سه سال توطئه، علی الرغم همه خباثتهای آمریکا و جریان‌های مذبذب عراقی و خسارت‌های فراوان، با شکست یکی دیگر از طراحی های پیچیده و پرهزینه آمریکایی، در ایام میلاد رحمت للعالمین، با انتخاب رئیس جمهور نزدیک به جبهه مقاومت و دستور او به برای تشکیل کابینه، قطار از ریل خارج شده، در آستانه بازگشت به مسیر اصلی است. زین پس از عراق مقاومِ ضدِ اشغال و استکبار بیشتر خواهیم شنید. انشالله 💢کانال خبری،تحلیلیhttp://eitaa.com/shakhese
🔻آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! 🖋 مهدی جمشیدی ۱. بسیار اندک‌ بودند، امّا می‌خواستند «وانمود» کنند که فراونند. می‌خواستند «گروهک‌های مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند. بااین‌حال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند. تصوّر می‌کردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعله‌ور شود. نه‌فقط «جرقه»، بلکه «آتش‌ها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها هم‌صدا و هم‌داستان نشد. این اقلیّت محض و مطلق، نعره‌های بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی ‌رفت و اینان به راهی دیگر. «اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند. هرچه که دست‌وپا زدند و هوچی‌گری و روایت‌سازی و بازی‌پردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابان‌های ایران. و تلخ‌تر و سوزاننده‌تر از همه، روایت‌های دروغین بود. و از این جمله، متهم‌ساختن آیت‌الله خامنه‌ای به «دیکتاتوری». ۲. آیت‌الله خامنه‌ای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟! او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظاره‌گر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را «محترم» دانسته است و در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است. او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات»، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که «گزینه‌های زاویه‌دار با او» به قدرت رسیده‌اند، منطق مردم‌سالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است. او در برابر این گزینه‌ها، «کارشکنی» و «سنگ‌اندازی» نکرده و جهت‌گیری‌های شخصی‌اش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۳. آیت‌الله خامنه‌ای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بی‌عمل» و «عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی» نساخته است. او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، به‌صورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش می‌رود نه خواسته‌های شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایه‌ای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۴. آیت‌الله خامنه‌ای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار می‌ورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است. با این‌که «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است، بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانی‌های فرهنگی‌اش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»! او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامه‌های فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است. او «از مردم» بوده است نه «بر مردم». او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمان‌سازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکری‌اش. «آیت‌الله خامنه‌ایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجت‌الاسلام خامنه‌ایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حال‌وهوای او دگرگون نشده است. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۵. عدّه‌ای از یک «اعتراض جزئی»، شعار ساختارشکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردید، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد. نه‌فقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجان‌زدگانِ بازی‌خورده» را از «غرض‌ورزانِ بازی‌ساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۶. نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است. و مگر حاج‌قاسم سلیمانی در وصیّت‌نامه‌اش، آیت‌الله خامنه‌ای را «مظلوم» نخواند؟! چه خون‌دل‌ها که نخورده است در این سال‌ها، و چه دردها و رنج‌ها که پنهان نساخته است در عمق سینه‌اش ... . از چشمانِ قلمم، اشک می‌چکد و از حنجره‌اش، فریاد برمی‌آید.
آزادی ما را فیلتر نکنید 🔺منافقانه ترین استدلال بر رها شدن فضای مجازی را کسانی میگویند که دم از آزادی میزنند. نفاقی که سالها پیش دستش را رو کردیم. یکی از دستاوردهای شعور روح اللهی این بود که به اسم آزادی، دیکتاتوری و استبداد تو پاچه ملت نکنند. آقایان! خانمها! آزادی را با حاکمیتی که بالای سرش ایستاده، بسنجید، بگویید زیر نظر چه حکومتی و چه قانونی آزادید، تا بگویم اصلا آزادید یا برده. 🔺آزادیهای افراد وقتی مراقبت میشود که کانونهای انحصار که به اسم رقابت و حریت و عدالت و قداست و هر عنوان کوفتی دیگری سر بر میآورند، لجام بخورند. نشانه حفظ آزادی افراد این است که در مجموع همه چیز به جیب یک عده ختم نشود. بلکه همه با هم رشد معنوی و مادی کنند. آزادی بدون عدالت اسمش بردگی است. عدالت بدون قانون و حکومت الهی هم یعنی کشک. قانون و حکومت طاغوت خروجیش ظلم است و ظلم روی دیگرش بردگی است. 🔺آزادی زمان محمدرضای ملعون بیشتر شد یا کمتر؟ لخت بازی جشن هنر و بازیگر پرستی و فوتبالیست پرستی و حتی اظهار نظرهای آزاد علمی و مذهبی از جنس شایگان و نصر و همینطور تجارت و بازار آزاد به سبک اونور دنیایی و اینها را میگویید آزادی؟ اینها که بود. احساس بردگی پس چرا در کشور بود؟ چون آزادی اگر بن مایه اش بروز اراده است و حاکمیت مردم، باید اولا هویت سیاسی اش را دید و اینجا است که میپرسیم در مجموع به کدام حکمرانی ختم شده و آن را شکل داده و ذیل کدام حکمرانی نفس میکشد و مراقبت میشود و دوام میآورد؟ 🔺آزادی میگویی و نمیگویی ذیل کدام حکومت؟ داری پنهانکاری میکنی. داری دروغ میگویی. آزادی ذیل حکمرانی محمدرضا، کاپیتولاسیون میشود و غارت نفت و توسعه حکومت کندی، اسارت ما و آزادی آنها. همانطور که آزادی ذیل حکومت غرب هم خروجیش پامال شدن نود و نه درصد میشود. راستی جنگ ترامپ و پلتفورم ها بر سر چه بود؟ جلوی چشم همه مثل آب خوردن سانسور کردند رقیب را چرا؟ آزادی ذیل دیکتاتوری غربی خروجیش بردگی ذهن و دل مردم است و در عوض پولدارترشدن شرکتهای اصلی حاکم بر مجازی و شرکتهای پشت پرده حکمرانی. 🔺آزادی آینه حکومت است و حکومت آینه آزادی. آزادی لباس حکومت است و حکومت لباس آزادی. آزادی نتیجه حکومت است و حکومت نتیجه آزادی. وقتی سخن از آزادی در فضای مجازی میگویید و بحث از حکمرانی مجازی را پنهان میکنید یا نمیبینید، در خوشبینانه ترین حالت دوبینی دارید. 🔺زندگی در فضای مجازی یک زندگی حقیقی است. تفاوت زندگی بردگان و احرار نیز دقیقا در ماجرای حکمرانی است. حکومت را به طاغوت بسپارید همه انواع دیگر آزادی را حاضر است به پایتان بریزد. آنوقت خواهید دید تمام آن آزادیها چطور تبدیلتان میکند به یک برده تمام عیار. مراودات عادیتان و فریادهای آرمانیتان و حتی سلام و دعا و صلواتهایتان همه به جیب آنها میرود و تا بیدار نشوید میمانند و میدوشند. از شعار آزادی کوتاه بیاییم هیچ نخواهیم داشت. هیچ. 💢کانال خبری،تحلیلیhttp://eitaa.com/shakhese