eitaa logo
شخصیت محوری
1.5هزار دنبال‌کننده
21 عکس
5 ویدیو
31 فایل
ما برای درست زیستن،نیاز به الگوهایی داریم از جنس نور....✨☀ چگونه اهل بیت علیهم السلام الگو و آرزوی بچه هامون میشن؟؟🤔 براساس مباحث استاد عباسی ولدی 👌
مشاهده در ایتا
دانلود
6⃣ مربی کیست؟ ✳️ _وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَزنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا_ ✳️ برای هیچ مرد و زن مومنی، آن هنگامی که خدا به امری میکنند، هیچ انتخابی و اختیاری در این صورت برای اونها درباره امر خودشون نیست این معنای دقیق ربوبیت است. بله!! " انا هدینا " یعنی ما راه رو نشون میدیم، میتونی شکر نعمت کنی و وارد بشی و میتونی کفران نعمت کنی و از راهی که خدا نشون داده، نری. این اون بخش اختیاری هست که انسان داره ولی ما داریم درباره تربیت حرف میزنیم. وقتی وارد عرصه تربیت میشیم ، اسلام میگه اولین چیزی که میخوام ازت بگیرم اختیار است هرچی من گفتم تو بگو چشم 🙏 ‼️امروز اگر بحث شخصیت محوری رو ما میبریم تو مجمع حتی مذهبی و در برابرش واکنش منفی نشون داده میشه، یکی از دلایل اصلیش اینه که اصلا نگاه به تربیت، نگاه مبنایی نیست در نگاه غربی: 🔺 مربی کیست؟ من!! مگه کی بهتر از خودم، من رو میشناسه! تفکر غربی، تفکر انسان_خدایی است. ملاک و مبنا و معیار حق و معیار علم، انسانه کدوم انسان؟ انسان مستقل ‼️**تفکر غربی خاستگاهش انکار الهی است** میگه من مالک ندارم. نهایت میگه من خالق دارم و من مالک خودم هستم در نتیجه من مدبر خودم هستم.
8⃣ یک سوال: آیا واقعا دغدغه ما پرورش فرزندی است که در برابر خدای خودش چشم بگوید؟ 🤔🤔🤔 اصلا بر اساس دغدغه عبودیت و بندگی پرورش پیدا نکردیم. 😔 خدا تو گفتی اهل محبت باشم؟به همسرم احترام بذارم؟ غیبت نکنم؟ تهمت نزنم؟ به والدین حرمت بذارم؟ چشششم مگر این ها فرمان خدا نیست؟ واجبات نیست؟ ولی چرا من نیست و چرا در تربیت بچه ام جزء دغدغه ام نمیذارم؟ وقتی هدف تربیت بندگی شد ، درس خواندن هم جای خودش رو پیدا میکند و میشود بندگی اما اگر هدف تربیت بندگی نشد، حفظ و انس با قرآن هم در مسیر بندگیت نخواهد بود.‼️‼️‼️ ⭕️چرا بچه رو زور میکنی که قرآن رو حفظ کنه؟برای چشم و هم چشمی با بچه های فامیل؟ یا به خاطر اینکه بچه ات بندگی خدا رو بکنه؟ وقتی هدفت بندگی نباشه، قرآن هم میشه دنیا!
📣📣📣لطفا تا انتها بخونید😊 استاد عباسی ولدی در جلسه ی هفتم شخصیت محوری خییییلی فشرده و خلاصه به بیان و مقایسه ی اون با پرداختن خوب مسلما این جا یه کم بحث تئوری میشه و نسبت به مباحث کاربردی و صحبت از روش ها یه کم بحث خشکه😐 البته یه کم هاا😂 کلا فضای بحث عوض میشه و نیاز به کمی صبر و دقت داره ❤️ ولی به قول استاد عباسی یه پنجره ی جدیدی رو تو ذهنمون باز میکنه این بحث جذااااب و چالشی ادامه داره😊🤩 و به امید خدا قسمت دوم جلسه ی هفتم هم کلی از ابهامات رو رفع میکنه یاعلی❤️
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ابتدای کانال👆 با ماهمراه باشید🙂 *به امید خدا* یک شنبه ها جلسه ی جدید با افتخااار👌 تقدیمتون میشه😌 موفق باشید😊 التماس دعا🤲 یاعلی❤️
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
سلام سلااااام مامان گلی های نازنین😍 الهی که لحظه به لحظه تون منور باشه به نور حضرت زهرا سلام الله علیها ....👌 قسمت دوم جلسه هفتم با افتخار و احترام تقدیم حضورتان میشه😌😉👌 بدلیل طولانی بودن، صوت این جلسه ، دوقسمت شده ...👇👇
بسم الله الرحمن الرحيم اول بریم سراغ ❓❓❓ یک سؤال از استاد عباسی ولدی که شاید برای شما هم پیش اومده باشه😊 🔶🔸از من می‌پرسند آیا روانشناسی غربی صد درصد باطل است و باید به کنار گذاشته شود و هیچ استفاده‌ای از آن نشود؟ ✅ _ صراحتا معتقدم که اگر کسی با مبانی معرفت دینی مبتنی بر قرآن و روایات آشنا باشد و فکر سالم اسلامی و فهم عمیق دینی پیدا کند، می‌تواند پس از آن، از همه علوم انسانی استفاده کند _ ‼️یکی از بزرگترین مشکلات ما در بحث علوم انسانی از جمله روانشناسی این است که عده ای فکر می‌کنند می‌شود روانشناسی غربی را اسلامی کرد. 🔸 گاهی تصور ما از روانشناسی غربی خانه نیازمند تعمیر است، یعنی خانه ای ساخته شده و همه چیز دارد فقط جاهایی از آن اشکال دارد و باید تعمیر شود، در این نگاه، پژوهشگر حوزه تربیت دینی، باید با توجه به مبانی و اصول دین در حوزه تربیت، تعمیرات لازم را انجام دهد. 🔸اما گاهی نگاه ما به روانشناسی غربی خانه ای است که خشت اول آن کج گذاشته شده است، پس باید خراب شود و از نو ساخته شود؛ در این تصور پژوهشگر حوزه تربیت، موظف است خانه ای را از مبنا، بر اساس نگاه دینی بسازد و اگر در جایی توانست از خشت های خانه قبلی هم استفاده کند تعصب نشان نمی‌دهد دهد و از آن استفاده می‌کند. ✅ یک محقق در حوزه تربیت باید تربیت را مبتنی بر نگاه دینی بسازد و هر کجا که توانست، از محصولات، تلاش ها و کوشش های علمی انسان‌های غیر متدین هم، مبتنی بر همان مبانی، استفاده کند. ✅ اگر کسی مسلط بر مبانی معرفت و اصول تربیت دینی بشود، می‌تواند در میان روش‌هایی که در حوزه تربیت با رویکرد غربی وجود دارد، پژوهش و جستجو کند و روش هایی را بدست آورد که با مبانی و اصول ما تطبیق دارد و در مسیر تربیت دینی از آن استفاده کند. ✅ تا وقتی که ما تصورمان از، علوم تربیتی و روانشناسی غربی، تصور خانه نیازمند تعمیر است هیچگاه تربیت دینی و یا روانشناسی اسلامی تولید نخواهد شد. اما اگر اعتقاد داشته باشیم که باید تربیت را مبتنی بر دین و باید در این زمینه تلاش کرد و باید از داده‌های غربی که موافق با اصول و مبانی دینی هستند هم استفاده کرد، یک اتفاق خیلی مبارک می‌افتد.
بسم الله الرحمن الرحیم نکات قسمت دوم جلسه هفتم 1⃣ سوال چهارم: منبع تربیت چیست؟ ‼️خیلی باید اینجا دقت کرد! تربیت دینی، سه منبع اصلی دارد: عقل، قرآن، سیره و احادیث اهل بیت علیهم السلام ممکنه بعضی ها بگن یک نقطه مشترک پیدا شد غربی ها هم معتقدند که عقل یک منبع هست. سوال: آیا تجربه مساوی با عقله؟ گزاره ی عقلی، قطعی و مسلم و بلاشک و شبهه ست و همه آن را قبول دارند مثل اینکه همه می گویند دو به علاوه دو مساوی است با چهار ‼️درصورتی که اکثر روش های غربی مبتنی بر است 🔅مثلا بررسی تاثیر موسیقی بر آرامش انسان چند هزار نفر رو گزینش کرده. از سن 5 سالگی تا 15 سالگی، خوراک های متعدد موسیقی بهشون داد. قبل و بعد ارتباط با موسیقی رو در اینها سنجیده. حتی 20-30 سال!!!! ما هم میگیم این همه سال تحقیق پشت این نظریه است!! ‼️ ✅ یک، این نتیجه؛ نتیجه قطعی و یقینی است یا ظنی و گمانی؟؟ مثلا میگه در آخر نتیجه این شده که 70 درصد این موارد، با شنیدن موسیقی به آرامش رسیدند. اون 30 درصد بقیه چی میشن؟ ✅ دو، آرامش از نگاه اینها یعنی چی؟ اون آرامشی که در دین آرامش واقعی برشمرده شده، با واژه اطمینان آورده شده. ❇️_أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ_❇️ آرامشی که اینها گفتند، اطمینان قلبی قرآنی هست یا تخدیر است؟ من با افراد معتاد و این قبیل مصاحبه هم کرده ام. وقتی مواد مخدر رو مصرف میکنه، هیچ غم و غصه ای نداره! ✅ سه، این 30 هزار نفر چه کسانی بودند؟ میدونی که در انگلیس 30 درصد بچه ها طبق آمار رسمی خودشان حرام زاده اند؟ حرام خور هم که هستند اصلا اگر نتیجه این آزمایش ها حول جامعه آماری شون، صد درصد باشه، که نیست؛ مگه میتونیم جامعه آماری اونها رو تطبیق بدیم به جامعه خودمون؟ ما توی مسائل پزشکی (من تخصص پزشکی ندارم) روایت داشته باشیم که مثلا فلان چیز رو بخوری خوبه، بعضی از علمای اهل دقت میگن باید توجه کرد. آیا این روایت شخصیه یا عمومی؟ مقید است یا قید مکان نداره؟... حرف معصوم رو اینجوری میگن باید دقت کنید.