سيّدبنطاوُس درمُهَجُالدَّعَوات روايتى از سلمان نقل فرموده كه در آخرش مذكور است چيزى كه حاصلش اين است؛ حضرت فاطمه(عليها السلام) آموخت به من كلامى كه از حضرت رسول (صلى الله عليه وآله) آموخته بود و در وقت صبح و شام آن را میخواند و فرمود اگر میخواهى در دنيا هرگز، تو را تب نگيرد مداومت كن برآن و آن دعا اين است:
بِسْمِ اللَّهِ النُّورِ، بِسْمِ اللَّهِ نُورِ النُّورِ، بِسْمِ اللَّهِ نُورٌ عَلى نُورٍ،
بِسْمِ اللَّهِ الَّذى هُوَ مُدَبِّرُ الْاُمُورِ، بِسْمِ اللَّهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ ْالنُّورِ،
اَلْحَمْدُ للَّهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ،
وَ اَنْزَلَ النُّورَ عَلىَ الطُّورِ، فى كِتابٍ مَسْطُورٍ، فى رَقٍّ مَنْشُورٍ، بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ، عَلى نَبِىٍّ مَحْبُورٍ،
اَلْحَمْدُ للَّهِِ الَّذى هُوَ بِالْعِزِّ مَذْكُورٌ، وَبِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ، وَعَلَى السَّرَّآءِ وَالضَّرَّآءِ مَشْكُورٌ،
وَصَلَّی اللَّهُ عَلى سَيِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرينَ.
*** ترجمه
به نام خدا، نور (عالم)، به نام خدا، نور نور (جهان هستى)، به نام خدا كه نورى است فوق نور،
به نام خدايىِ كه تدبيركننده كارهاست، به نام خدايى كه نور (عالم) را از نور (خود) آفريد،
ستايش خاص خدايى است كه آفريد نور را از نور،
و نازل فرمود نور را بر كوه طور، در ميان نامه نوشته شده¬اي، و ورقهاى گشوده، به اندازه معين بر پيامبرى دانشمند،
ستايش خاص خدايى است كه او به عزت و شوكت ياد شده، و به فخر مشهور است، و در هر حال در خوشى و ناخوشى سپاسگزارى شده،
و درود خدا بر آقاى ما محمد و آل پاكيزهاش باد.
سلمان گفت چون از حضرت فاطمه(عليها السلام) آموختم آنرا، به خدا قسم به بيشتر از هزار نفر از اهل مكّه و مدينه كه مبتلا به تب بودند آموختم، پس همه شفا يافتند به اذن خداى تعالى.
🍯🍯🍯
چهل حدیث از حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام.doc
76.8K
چهل حدیث گهر بار از حضرت امام رضا علیه السلام ☘👆👆
ذكر سجده آيه سجده دار چيست؟ زمان اداي سجده واجب حين آيه است يا بعد از آيه؟
پاسخ
پس از شنيدن آيه سجده بايد به سجده رفت و هر ذكري بگوئيد مانعي ندارد ولي ذكري كه بهتر است بگويد: لا اله الا الله حقاً حقاً لا اله الا الله ايمانأ و تصديقاً لا اله الا الله عبوديهً و رّقاً سجدتُ لك يا ربّ تعبدأ ورقاً لا مستنكفاً و لا مستكبراً بل انا عبدٌ ذليلٌ ضعيفٌ خائفٌ مستجيرٌ. پس از خواندن آيه سجده بايد قرائت قرآن را قطع نمود و سجده را انجام داد و سپس به قرائت ادامه داد. (توضيح المسائل دوازده مرجع، م1099)
14.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥⭕️چرارهبری وضعیت اقتصادی مردم رو درست نمیکنه!
🔻 چرا رهبری گوش مسئولین دزد رو نمیگیره ... و صدها سوال دیگر که غیرعقلانی و غیرمنطقی مطرح میشود
✍️ پیشنهاد میکنم افرادی که توقع بی جا از رهبری دارن و این سوالات در ذهنشان وجود دارد و دنبال جواب اند حتما ویدیو رو ببینند و نشردهند
🔐 5 جملهی کلیدی برای موفق شدن:
🔑 منتظر باش اما معطل نشو
🔑 تحمل کن اما متوقف نشو
🔑 قاطع باش اما لجباز نه
🔑 صریح باش اما گستاخ نه
🔑 شکست بخور اما دوباره تلاش کن
24.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┅─✵🍃🌺﷽🌺🍃✵─┅┄
🌸سلام دوست عزیزم🌸
تا حالا به این فکر کردی که چه رابطه ای بین قیام عاشورا و قیام حضرت بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه) هست؟🤔
تا حالا به این فکر کردی که چرا وقتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) ظهور میکنن خودشون رو فرزند امام حسین (علیه السلام) معرفی می کنن؟🙄
اصلا تا حالا فک کردی که چه طوری میتونی ظهور رو جلو تر بندازی؟🤨
اره خود تو 😌
میتونی اگه بخوای🙃
بیا با هم ببینیم 👀
#ظهور #امام_حسین #امام_زمان #313 #گروه_فرهنگی_شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
#دبیرستان_دخترانه_علوم_معارف_اسلامی_شهید_مطهری_یزد
🆔@d_maaref
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈
در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا
میکنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا میخواهیم.
درخواستهای انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است.
ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، هجده مقام را از خدا درخواست میکنیم که بعضی از آنها بهقدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمیتوانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد.
و اما آن مقامها:
۱- مقام خونخواهی امام حسین علیهالسلام
⬅️ ان یرزقنی طلب ثارک
اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابیعبدالله، امام زمان است.
۲- مقام وجاهت عند الله
(آبرومندی نزد خدا)
⬅️ اللهم اجعلنی عندک وجیها
۳- مقام معِیَّت(همراهی) با معصوم
⬅️ ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة
⬅️ مع امام منصور
(این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام
انبیا و اولیا آرزویش را داشتهاند).
۴- مقامی که درخواست میکنیم تمام مراحل زندگی ما، درهمتنیده با معصوم باشد.
⬅️ اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد...
۵- مقام شهادت
⬅️ و مماتی ممات محمد و آل محمد
چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهمالسلام، با شهادت بوده.
۶- رسیدن به مقام محمود
⬅️ ان یُبِلِّغنی المقام المحمود
در قرآن آیهای داریم که به پیامبر میگوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت.
خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمیرسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمیرسد).
حالا یک مقامی هست که از شفاعتشدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعتکردن است و ما در این فراز، این را از خدا میخواهیم.
۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم
⬅️ لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا
⬅️ و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم...
(یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم میدانم)
⬅️ الحمد لله علی عظیم رزِیّتی
(دقیقا در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش میداند)
این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید دربارهاش بحث کرد.
داستان زیارت عاشورا، داستانِ یکیشدن با اهلبیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم.
۸-مقام برائت
(برای دوری و تبرّیجستن از بعضی جریانها و افراد و نیز بعضی خصوصیتها)
⬅️ و بالبرائة من اعدائکم
۹- مقام لعن
این مقام، آنقدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صدتا لعن میدهیم و بعد صد سلام.
(جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب)
⬅️ اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد
نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده میشود، چون ما مردم اصلا تا قبل از ظهور نمیفهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بودهاند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کردهاند.
ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمیدانیم و درک نمیکنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق میافتد.
یعنی وقتی ظهور انجام میشود و میفهمیم چه چیزی را از ما گرفتهاند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد.
۱۰- مقام سِلم
⬅️ انی سلم لمن سالمکم
⬅️ و ولیّ لمن والاکم
این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهلبیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان.
۱۱- مقام حَرب
⬅️ حرب لمن حاربکم
این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهلبیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر.
آیا شما فکر میکنید هر کسی میتواند به مقام مجاهدت برسد؟
۱۲-مقام ایثار
ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست میکنیم و لااقل ادای آن را درمیآوریم.
ایثار یعنی بذل بهترینها، و ما زیارت عاشورا بهترین داشتههای خود را فدای امام میکنیم.
⬅️ بابی انت و امی
۱۳- مقام قربة الی الله
باید گفت: مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است.
⬅️ انی اتقرب الی الله...
⬅️ اللهم انی اتقرب الیک...
۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهلبیت
⬅️ انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ...
این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است.
۱۵_مقام معرفت اهلبیت
(چرا که در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة)
⬅️ اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم...
۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن
⬅️ ان یثبّت لی عندکم قدم صدق
⬅️ ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین...
۱۷- مقام رجعت، که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد و شخص باید خیلی کارها در این راه انجام دهد.
⬅️ و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور
۱۸- مقامی که خدا به ما درود بفرستد
⬅️ اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة
لازمان و لامکان
⬅️ فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی
(یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم)
⬅️ و لا جعله الله آخر العهد منی...
(یعنی الیالابد باشد و محدود به حال نباشد)
التماس دعا
🔍 #شبهه: 🕵♂
گرگ اگر هوس گوشت کند
پوست شکار برایش مهم نیست.
حجاب باید باطنی باشد نه ظاهری
از نسل آلودهی من گذشت؛
به فرزندان خود خوب دیدن را بیاموزید.
✅ پاسخ :
1⃣ برخی ممکن است ندانند ولی برخی با مقاصد روشن چنین میگویند.همانطور که انسان عاقل، با کت و شلوار یا دامن داخل استخر نمیرود، یک عاقل نیز با مایو وسط خیابان راه نمیرود، آنهم با این توجیه که "ظاهر مهم نیست،باطن مهم است!"
2⃣ چطور میشود که"ظاهر"در عدم رعایت شئونات برایشان مهم است اما در رعایتش مهم نیست؟اگر ظاهر مهم نیست،پس چراساعتها به آن میرسند تا به مجلسی روند و یاحتی برای خرید سبزی وسیبزمینی به ترهبار روند؟ اما وقتی بحث از رعایت شئونات میشود،"ظاهر"مهم نیست و باطن مهم است؟! یک آقاپسر شلوار فاقکوتاه میپوشد و تا دو نفر را میبیند، از پشت تا زمین خم میشود و یک دختر خانم استرچی میپوشد که یک میکرون هم با پوست بدنش فاصله ندارد، بعد میگویند: «ظاهر مهم نیست، باطن مهم است»! خب این همین باطنش است که بیرون ریخته شده. اگر واقعاً برایش مهم نیست، خب رعایتکند.
3⃣ ظاهر و باطن انسان، جدا و بیارتباط و بدون تأثیر بر یک دیگر نیستند؛ بهعنوان مثال اگر کسب علم و معرفت، امری باطنی باشند، ورودیها با همین چشم و گوش ظاهری است، و اگر خیرخواهی باطنی باشد، در همین رفتار"ظاهری" ظهور و بروز دارد؛ و اگر خواب و خوراک و استراحت بدن و... ظاهری باشد، در روح و روان تأثیر مستقیم دارد.رابطهی "ظاهر و باطن"، رابطه روح و جسم است. هیچکس نمیگوید: مهم نیست که این آقا یا خانم، استخوانهایش شکسته، یا دست و پایش ورم کرده، یا چشمش کم سو شده...، همین که هنوز روح دارد و زنده است کافیست. چنانکه کسی نمیگوید: مهم نیست که این فرد مُرده است، مهم این است که سنّش جوان است، ظاهرش زیباست و اندامش سالم است.
4⃣ کجا ظاهر مهم نیست؟
آنجایی که ظاهر را اصل و هدف و همه چیز بگیرند و باطن را رها کنند، یا ظاهر را برای ریا و فریب مردم بیارایند، یا آنجا که فقط بصورت ظاهری توجه شود و تمام همّوغمّ صورت ظاهری هرچیزی باشد. در واقع میگویند: "ظواهر نه فریبت بدهند و نه تو با ظواهر دیگران را بفریب"
«از زندگى دنيا، ظاهرى را میشناسند، حال آنكه از آخرت غافلند» (الرّوم/۷
5⃣ در اسلام، اصل روح و ساختار باطنی انسان است اما تمامی احکام اسلام با همین اعضای ظاهری عمل میشود؛ چرا که ورودی به باطن، از ظاهر است و ظهور باطن نیز در ظاهر است.
نماز، طهارت، روزه، حج، حجاب، جهاد، تعاملاتتجاری و... همه صورت ظاهری دارند، حتی رعایت ادب و حفظ فرهنگ اصیل نیز با اعمال ظاهری محقق میگردد؛ چرا که همین رفتارهای ظاهری، باطن را میسازند، و همین باطنهاست که در رفتارهای ظاهری بروز پیدا میکند. منتهی تأکید شده که "فقط ظاهر نباشد"، وگرنه جسم بیجان است، بلکه نیّت را برای خدا خالص کنید که حکم روح برای این اعمال ظاهری را دارد. و همچنین تأکید شده فقط باطن نباشد، که آن وقت گمان و وهمی بیش نیست.
«و كسانى كه ايمان آورده، و كارهاى شايسته كردهاند، آنان اهل بهشتند، و در آن جاودان خواهند ماند» (البقره/۸۲)
6⃣ در غیر اسلام نیز تمامی آداب، رسوم و فرهنگها در ظاهر پدیدار گردیده و با همین رفتارهای ظاهری شکل گرفته و نهادینه میشوند. خواه خوب باشند یا بد، مثبت باشند یا منفی، مفید باشند یا مضر.حتی ظهورِ و کنترلِ نظم در هر عرصهای، از رفتارهای اجتماعی گرفته تا اقتصادی و سیاسی، در همین "ظاهر" نمایش گذاشته میشود، و البته اثر باطنی دارد و نهادینه میشود. مردم در ممالک گوناگون، به ظاهر قوانین را رعایت میکنند، هم مالیات میدهند و هم نظم ترافیکی دارند و هم لباس فرم، هم آداب و رسوم و...، اما ممکن است در باطن قبول نداشته باشند.
7⃣ دو مثال روشن در نیت(باطن) و عمل(ظاهر):
۱)فرض کنید عدهای راوسط بیابان ببرند و به آنها در نهایت چند تا چادر و یک چاه آب بدهند، و بگویند:قصد داشتیم در اینجا شهر بزرگ و زیبایی بارعایت تمامی اصول شهرسازی بسازیم، اماچون ظاهر مهم نیست وهمان قصد باطنی ما کافیست،نساختیم و شما همینجا زندگی کنید!
۲)فرض کنید یک نفر وسط مجلس عزا، بلند شود و برقصد! بعد به معترضین گفته شود که ظاهر مهم نیست، باطن مهم است و او نیز در باطن متأثرِ از این مصیبت میباشد، پس مانع رقصیدن او وسط مجلس عزا نشوید، دموکرات باشید، هرکس دلش خواست گریه کند و هرکس دلش خواست برقصد. مهم باطن است.مردم خواهند گفت: یا دروغ میگوید و میخواهد نظم این جمع را برهم زند و اهانت کند یا دیوانه است.
• پس ظاهر نیز چون باطن، از درجه اهمیت ویژه خود برخوردار میباشد و تأثیرگذار در باطن است، چنانکه باطن نیز در ظاهر پدیدار میشود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 عضو شوید ⇩⇩⇩
🌸 eitaa.com/joinchat/3093102592Cc9d364a057