eitaa logo
شمس الشموس
144 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
4هزار ویدیو
75 فایل
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : اُعبُدِ اللّه َ كَأنَّكَ تَراهُ، فَإن لَم تَكُن تَراهُ، فَإنَّهُ يَراكَ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :  خدا را چنان عبادت كن، كه گويى او را مى بينى؛ و اگر تو او را نمى بينى؛ او تو را مى بيند. @Yasahebzamano313yar
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️ بردباری در منازعات... عَنْ سَعِيدِ بْنِ يَسَارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّه جعفر بن محمد الصادق ِ(علیه السلام) قـَالَ : إِذَا وَقَعَ بَيْنَ رَجُلَيْنِ مُنَازَعَةٌ نَزَلَ مَلَكَانِ فَيَقُولَانِ لِلسَّفِيهِ مِنْهُمَا قُلْتَ وَ قُلْتَ وَ أَنْتَ أَهْلٌ لِمَا قُلْتَ سَتُجْزَي بِمَا قُلْت وَ يَقُولَانِ لِلْحَلِيمِ مِنْهُمَا صَبَرْتَ وَ حَلُمْتَ سَيَغْفِرُ اللَّهُ لَكَ إِنْ أَتْمَمْتَ ذَلِكَ قَالَ فَإِنْ رَدَّ الْحَلِيمُ عَلَيْهِ ارْتَفَعَ الْمَلَكَانِ. امام صادق(علیه السلام) فرمود: چون ميان دو نفر نزاعی پیش آید دو ملک فرود آیند و به آن كه سفيه و بی خرد است گويند: گفتی و گفتی، و هر آنچه گفتی خودت لایق آن هستی، و جزای گفتار خود را خواهي ديد! و به آن که صبر کرده گويند: صبر كردي و تحمل نمودي، اگر صبرت را به پايان رساني، خدا تو را مي آمرزد، سپس فرمود: ولي اگر شخص بردبار هم جواب او را بدهد، آن دو ملک بالا می روند. ( و آن شخص هم بی بهره می شود ). 📚 الکافي ، ج۲ ص ۱۱۲ @shams_shomos_toos
📳 تیتر رو با عکس بچگی جوری کارکرده که مخاطب فکر میکنه یه بچه تو زندان بوده و الان آزاده شده ✅ و اما واقعیت : فرهاد نوایی با عکس جدید به جرم مسدود کردن جاده مهاباد-میاندوآب از طریق به آتش کشیدن لاستیک و قدرت نمایی با یک قبضه قمه و ... به زندان نه، به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده...   @shams_shomos_toos
🔴 چرا آدم‌ها عیب‌های خودشان را نمی‌بینند؟ چه ارتباطی با دوران بچگی دارد؟ محاسبه نفس یعنی بنشین به عیب‌هایت نگاه کن، آن‌ها را بشمار. می‌فرماید: «عاقل باید بدی‌های خودش را بشمارد، طبقه‌بندی کند، بنویسد یا در ذهن داشته باشد؛ ...يُحْصِيَ عَلَى نَفْسِهِ مَسَاوِيَهَا‏»(غرر/۴۵۳) ➖ اما چرا فرمود: «بدی‌هایت را بشمار و ببین؟» آدم‌ها دوست ندارند به بدی‌های خودشان نگاه کنند، آدم‌ها دوست ندارند کسی مدام به بدی‌هایشان گیر بدهد، چیز بدی هم نیست. مثلاً در خانواده‌ها پدر مادرها خیلی عادت دارند بدی‌های بچه‌هایشان را می‌شمارند این خیلی بد است. ➖ یکی از ریشه‌های اینکه آدم عیب خودش را نمی‌گیرد این است که در خانه‌ای بزرگ‌شده که خیلی عیبش را گرفتند، دیگر حاضر نیست عیب خودش را بگیرد همه‌جا می‌خواهد از خودش دفاع کند. ➖ هرچقدر که عیب‌جویی از دیگران بد است و انسان را تاریک می‌کند، عیب‌جویی از خودتان خوب است و انسان را نورانی و لطیف و معطر می‌کند. ➖ برخی فکر می‌کنند اگر از خودشان عیب بگیرند، افسرده می‌شوند. بله اگر تنها هستی، افسرده می‌شوی، ولی اگر پیش خدا بروی و عیب‌هایت را بازگو کنی، خدا تحویلت می‌گیرد؛ برو بنشین بغل خدا بگو خدایا ببین خدایا من چه بلایی سر خودم آوردم، مثل بچه‌ای که در بغل پدرش می‌نشیند و می‌گوید ببین بابا دستم اوخ شده مفصل آنجا گریه می‌کند. 📚 @shams_shomos_toos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋بسم‌الله النور الهادي الباقي 🔥زنهايى كه در جهنم همیشه خواهند ماند. 🔸 در آخرالزمان و نزدیک شدن زمان موعود (قیامت یا حضرت مهدی علیه‌السّلام) که بدترین زمانهاست (چون جهان از ظلم و ستم پر شود) زنانی ظاهر می‌شوند بی‌حجاب و عریان بیرون آمده خودنمائی می‌کنند، از دین خارج می‌شوند (به احکام دین توجهی ندارند) در فتنه‌ها داخل می‌شوند و شهوترانی روی می‌آورند و به لذات جوئیها شتابانند، حرامهای الهی را حلال می‌کنند و در جهنم همیشه خواهند ماند. 🔸 یظهر فی آخرالزمان و اقتراب الساعة و هو شرّ الازمنة نسوة کاشفات عاریات متبرّجات خارجات من الدین، داخلات فی الفتن، مائلات الی الشهوات، مسرعات الی اللذات، مستحلات للمحرمات فی جهنم خالدات. 🔹 زنان آخرالزمان فتنه‌انگیزند. پی نوشت ها: (1) من لا یحضره الفقیه. ومفاتيح الجنان نام کتاب : دانشنامه امام علی علیه السلام نویسنده : جمعی از نویسندگان جلد : 1 صفحه : 915 @shams_shomos_toos
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: حق را بگو و گرچه تلخ باشد. الإمام علیّ علیه السلام: برترین مردم نزد خدا كسی است كه عمل به حقّ را از عمل به باطل بیشتر دوست داشته باشد ـ اگر چه برای او زیانمند و غمبار باشد ـ و باطل برایش سودمند و فزاینده. رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله: با تقواترین مردم كسی است كه حقّ را بگوید، چه به سودش باشد چه به زیانش. @shams_shomos_toos
⭕️اینا که مرگ نمیگفتن حالا ریختن تو اینستا برای مرگ برآمریکا و بایدن بی شرف😁 احتمالا آمریکا این بساط فحشهای هشتگی راهم جمع کنه:)))😉 👌 👍 @shams_shomos_toos
🛑چه چیزهایی عرش خدا را می لرزاند ⬅️ گریه یتیم ⬅️ طلاق ⬅️ مدح فاجر ⬅️ خواندن خداوند به اسامی مقدس او(عرش خداوند به جهت تعظيم اسماي الهي به لرزه مي آيد ) ⬅️ گفتن اين كه خداوند مي‌داند آنچه را كه او نمي‌داند: از امام صادق ـ عليه السلام ـ روايت شده كه آن حضرت فرمود : « من قال : الله يعلم ما لم يعلم اهتز لذلك عرشه إعظاما له, كسي كه بگويد خداوند مي‌داند آنچه را كه او نمي‌داند, به خاطر اين, عرش خداوند به جهت او به لرزه مي‌افتد» و مرحوم حر عاملي صاحب وسائل الشيعه نيز اين حديث را چنين نقل كرده است «عن وهب بن عبد ربه قال : سمعت أبا عبد الله ـ عليه السلام ـ يقول : من قال : يعلم الله ، لما لا يعلم الله اهتز العرش اعظاما لله عزوجل» 🔺چه چيزهايي عرش خدا را مي‌لرزاند؟ https://pasokh.org/fa/Question/View/10300/%DA%86%D9%87-%DA%86%D9%8A%D8%B2%D9%87%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D8%B9%D8%B1%D8%B4-%D8%AE%D8%AF%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D9%8A%E2%80%8C%D9%84%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%AF @shams_shomos_toos
🛑حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: آقایی می‎گفت: محضر حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف مشرّف شدم، ولی نمی‎دانستم اصلاً محضر چه کسی هستم! کمی صحبت کردیم و با هم حرف زدیم. بعد از این‎که دیدارمان تمام شد، یک‎دفعه به خود آمدم که ای وای کجا بودم؟! محضر چه کسی بودم؟! این آقا چه کسی بودند؟! اما دیدم دیگر گذشته است. ⬅️ این آقا می‎گفت که من ضمن صحبت‎هایم به ایشان عرض کردم: خیلی میل دارم یک کاری انجام دهم؛ یک عملی را انجام دهم که بدانم مورد توجه حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است و بدانم اگر من آن کار را انجام دهم، مورد توجه حضرت می‎شوم. کار خوبی باشد و مورد پسند حضرت باشد. مدام این‎ها را تکرار کردم. ⬅️ حضرت فرمود: یکی از آن کارهایی که خیلی مورد واقع می‎شود، این است که به محض این‎که بلند شد،👈 دعای «اللَّهُمَّ کُن لِوَلِیَّكَ...» را بخوانی! 👈👈[این نقل] خیلی موافق اعتبار است! 📚برگرفته از کتاب «حضرت حجت علیه‌السلام »؛ مجموعه بیانات آیت‌الله‌ بهجت قدس‌سره درباره حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف @shams_shomos_toos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا خدا بخاطر ۴ تا تار مو مجازات میکنه⁉️ صحبتهای جالب و قابل تامل ....⬆️ بی حجابی و آثار آن..... البته استاد از دیدگاه حفظ حریم خانوده به موضوع پرداختند . @shams_shomos_toos
recording-20230811-101606.mp3
8.76M
📳 توضیحات کارشناس احکام یار (جناب استاد فقیهی) درباره ربا بودن یا نبودن وام ❓حکم شرعی وام بانکی زیارت اربعین ❓حلاله یا حرام؟ ❓قرضه یا تسهیلات؟ ❓حکم ودیعه دریافتی و سودی که بانک دریافت می‌کنه چیه؟ ✅ خلاصه‌ پاسخ اینه که این وام قرض‌الحسنه نیست که شرط گذاشتن براش حرام و ربا باشه. ☑️ این تسهیلات در قالب قرارداد مرابحه پرداخت می‌شه که از قراردادهای اسلامیه. ☑️ البته شرطش اینه که واقعا این پول خرج هزینه های اربعین شه وگرنه استفاده ازش حرامه. ❓مرابحه چیه ؟ ربح یعنی سود، مرابحه یعنی جنسی رو من به شما بفروشم با قیمت بیشتر از مبلغی که خودم خریدم. 👌در این وامی که الآن داره پرداخت می‌شه، بانک ما رو وکیل می‌کنه که بریم براش ده میلیون تومان بلیط سفر به اربعین و وسایل سفر و غیره بخریم، بعد اون چیزهایی که خریدیم رو با قیمت گرون تر و مثلاً دوازده میلیون به ما می فروشه و سود می کنه. 👈این جور معامله ای نه از طرف بانک و نه از طرف هر شخص دیگه‌ای اشکال نداره ☑️ از طرفی مطابق فتوای مقام معظم رهبری: 📚 «عملیات بانکی که بانکها بر اساس قوانین مصوّب مجلس شورای اسلامی و مورد تأیید شورای محترم نگهبان، انجام می‌دهند، بی‌اشکال است.» 👈 پس مقلدین ایشون خیال شون راحت تر باشه.
539.7K
📳 یک پاسخ دیگر توسط حجت الاسلام کریمی از اعضای استفتائات دفتر رهبری درباره وام ✅نکته‌ای که در مورد ماهیت وام اربعین مطرح شده و از لحاظ عقود اسلامی و حکم شرعی این روز‌ها خبرساز شده؛ قرض ربوی تحت عنوان مرابحه ارائه محسوب می‌شود.  ☑️ ماهیت این نوع قرض بدین شکل است که بانک پولی را به امانت به شما ارائه کرده و شما را وکیل می‌کند تا برای بانک ارز و دینار نقدی خریداری کنید ☑️به عبارت دیگر این این دینار‌ها برای بانک محسوب می‌شود و با وکالت که از بانک دارید دینار خریداری شده نقدی را با سود مشخص به خودتان می‌فروشید در واقع فروشنده بانک است و شما خریدار هستید بنابراین، شما از طرف خود «بالاصاله» و از طرف بانک «بالوکاله» محسوب می‌شوید بدین ترتیب اشکال شرعی وجود ندارد. 👈همانند زمانی که فردی که می‌رود و کالایی را می‌خرد و آن کالا را مدت‌دار با قیمتی بالاتر می‌فروشد. ☑️در خصوص مبلغ 2/5 میلیون نیز باید گفت این مبلغ باید بماند تا اقساط آن تمام شود این امر با شرط در ضمن قرارداد که «مرابحه» محسوب انجام شده؛ همانند خانه‌ای که به اجاره داده می‌شود و در کنار آن قرض الحسنه شرط می‌شود با در مثالی دیگر بیعی می‌کند و در ضمن آن قرض الحسنه شرط می‌شود در این شرایط عقد لازم مرابحه در ضمن آن شرط می‌شود که این دینار‌ها را من به شما مدت‌دار می‌فروشم به شرطی که دینار شما دو و نیم میلیون به من قرض دهید تا انتهای پرداخت اقساطتان. ☑️در این شرایط طبق نظر مشهور امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری این معامله ایرادی ندارد.