eitaa logo
طهور
537 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
328 ویدیو
6 فایل
پایگاه اطلاع رسانی طهور؛ نشر آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد دكتر سيدمرتضی حسينی شاهرودی نشانی: tahour.ir ایتا | سروش | بله @sharabetahour آپارات: tahourap
مشاهده در ایتا
دانلود
09-01.mp3
1.65M
🔊 💠 اگر گریه از عمل صالح بودن خارج و تبدیل به یک هدف مقدس شود، زمینه جواز اباحه‌گری فراهم می‌شود 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا
10.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 💠 اگر گریه از عمل صالح بودن خارج و تبدیل به یک هدف مقدس شود، زمینه جواز اباحه‌گری فراهم می‌شود 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا
طهور
💠 اگر گریه از عمل صالح بودن خارج و تبدیل به یک هدف مقدس شود، زمینه جواز اباحه‌گری فراهم می‌شود 🗂 گزی
💠 اگر گریه از عمل صالح بودن خارج و تبدیل به یک هدف مقدس شود، زمینه جواز اباحه‌گری فراهم می‌شود 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا 🔹 اگر گریه یک هدف مقدس باشد و نه یک عمل صالح؛ اگر گریه تبدیل به هدف شد، نه این‌که ما نماز می‌خوانیم، جهاد می‌کنیم، امر به معروف می‌کنیم، این عمل صالح است و گریه کردن هم یکی از اعمال صالح و صالحات است. اگر گریه کردن از عمل صالح بودن خارج و تبدیل به هدف مقدس بشود، آن‌قدر اهمیت پیدا کند که جعل اکاذیب هم برای چنین گریه‌ای مجاز باشد، دیگر نباید انتظار داشته باشیم که تعالیم الهی که به‌وسیله پیامبر به خلق رسید، باقی بماند. 🔹 به این علت که وقتی با یک قطره اشک می‌توان همه گناهان را از بین برد ـ در روایات داریم و درست هم است ـ لکن در این‌که اگر کسی اشک بریزد، گناهش آمرزیده می‌شود، حتی اگر نماز نخوانده باشد و روزه نگرفته باشد! آیا بدون قید و شرط است یا قید و شرط دارد؟ اگر بدون قید و شرط است، این را چگونه می‌شود جمع کرد؟ 🔹 اگر گریه کردن یک هدف مقدس شود، زمینه برای جواز اباحه‌گری فراهم می‌شود. به‌گونه‌ای که هر کسی هر کاری کرد، عیبی ندارد. در سال یک بار محرم است، ان شاء الله تا محرم سال دیگر باز زنده هستیم. تا محرم سال دیگر که ده تا مجلس عزاداری و روضه و مانند این هست. بالاخره یک جوری یک اشکی در می‌آوریم. 🔹 این که خیال کنیم به‌وسیله اشک می‌خواهیم نمازها، روزه‌ها، حج، جهاد، خمس، زکات، امر به معروف و نهی از منکر همه این‌ها را جبران کنیم، این خیال باطل است. اگر کسی می‌خواهد در این حوزه نظر بدهد، باید توانایی نظر دادن داشته باشد، یعنی باید در فقه اکبر صاحب نظر باشد، نه در فقه اصغر. فقه اصغر یعنی همین فقهی که درباره فروع دین گفته می‌شود. اما این‌ها مربوط به اصول دین است. کسی که می‌خواهد در این حوزه‌ها نظر بدهد، باید در فقه اکبر یعنی در اصول دین مجتهد باشد، فقیه و صاحب نظر باشد، لکن نه فقه اعمال و فروعات، بلکه فقهِ اصول. 🔹 اعتقاد به شفاعت سیدالشهداء علیه الصلات و السلام، همچنین ثواب‌های فراوانی که برای اشک ریختن بر آن حضرت آمده است، همچنین نتایج محبّت و ولایت اهل بیت علیهم الصلات و السلام بدون استثناء همه صحیح است، امّا طرح آن به‌گونه‌ای که تعارض میان گریه برای امام و گناه کردن نباشد، بگویند می‌شود هم گناه کنی، هم گریه کنی؛ هم می‌شود گریه کنی، هم حق مردم را زیر پا بگذاری؛ هم می‌توانی گریه کنی و هم وظایفت را ترک کنی، این قطعاً قابل پذیرش نیست. کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
💠 ويژه نامه آخر ماه صفر در پایگاه اطلاع‌رسانی طهور B2n.ir/p00077 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
💠 شفاعت همه شافعان، مستند به شفاعت تامه کبرائیه حضرت ختمی مرتبت است 🗂 گزیده درس‌های «بیان یکی از وجوه مظلومیت خاندان پیامبر» 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
Moharram95-02-01.mp3
1.91M
🔊 💠 شفاعت همه شافعان، مستند به شفاعت تامه کبرائیه حضرت ختمی مرتبت است
هدایت شده از طهور
📝 حسینیه طهور 💠 تمام قرآن، وصف پيامبر است 📝 گفتاري به مناسبت سالروز ارتحال نبي مكرم؛ حضرت ختمي مرتبت (صلي الله عليه و آله) 📅 21- 10- 1391 ـ شب 28 صفر 1434 📹 فیلم در لینک زیر 🔽🔽 B2n.ir/q71273 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
13911021-Payambar.mp3
9.07M
🔊 💠 تمام قرآن، وصف پيامبر است 📝 گفتاري به مناسبت سالروز ارتحال نبي مكرم؛ حضرت ختمي مرتبت (صلي الله عليه و آله)
هدایت شده از طهور
💠 تمام قرآن، وصف پيامبر است 📝 گفتاري به مناسبت سالروز ارتحال نبي مكرم؛ حضرت ختمي مرتبت (صلي الله عليه و آله) 📅 21- 10- 1391 ـ شب 28 صفر 1434 🔹 فضايلي كه در روايات و زيارت‌نامه‌ها نقل شده، مربوط به خاندان پيامبر است؛ نه خود پيامبر (سلام الله عليهم) 🔹 خاندان پيامبر، ظل وجود پيامبر (سلام الله عليهم) هستند؛ همچون نسبت وجود پيامبر به وجود خداي متعال. 🔹 مراتب عالم يا تعينات هستي نامتناهي است؛ بلكه وجود تك تك موجودات همين‌گونه است. 🔹 اشاره: اتزعم انك جرم صغير/ و فيك انطوي العالم الاكبر 🔹 همه مراتب هستي مطلقند ولي نسبت به مرتبه بالاتر مقيد 🔹 ذات اقدس اله، هيچ حد و قيدي ندارد. 🔹 درباره ذات خدا چيزي نمي‌توان گفت؛ در عين حال جامع تشبيه و تنزيه است. 🔹 ذات غيبي خداي متعال اجل، اقدس و اجلي از معروفيت براي عارف يا معبوديت براي عابد است. 🔹 اولين مرتبه پس از ذات غيبي، مرتبه احديت است؛ كه فقط مقيد به قيد اطلاق است و قابل توصيف و تشبيه نيست و فقط تنزيه و تقديس مي‌شود. 🔹 مرتبه احديت، مرتبه تعين حضرت ختمي مرتبت است. 🔹 سر توصيف نداشتن وجود شريف پيامبر 🔹 تمام قرآن، بدون استثنا، توصيف مقام احديت يا وجود اقدس حضرت ختمي مرتبت است. 🔹 تمام قرآن براي توحيد و توحيد بيان احديت و اولين تعين خداي متعال است. 🔹 اشاره: اجسادكم في الاجساد و ارواحكم في الارواح (زيارت جامعه كبيره) 🔹 دنبال زيارت‌نامه براي پيامبر (صلي الله عليه و آله) نباشيد. 🔹 دنبال وصف ديگري غير از قرآن براي پيامبر نگرديد، مگر آن‌كه آن وصف شرح و وصف اوصاف قرآني آن حضرت باشد
هدایت شده از طهور
📝 کریم اهل بیت، غریب در میان یاران 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه الصلات و السلام 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
13970813-EmamHasan.mp3
8.02M
📝 کریم اهل بیت، غریب در میان یاران
هدایت شده از طهور
📝 کریم اهل بیت، غریب در میان یاران 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه الصلات و السلام 💠 معنای لغوی، عرفی و اصطلاحی کریم و کریمه (وجود عزیز و دردانه) 💠 در میان دختران حضرت باب الحوائج، موسی ابن جعفر علیه الصلات و السلام، حضرت معصومه سلام الله علیها می‌درخشد 💠 امام حسن علیه الصلات و السلام در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله جایگاه ویژه‌ای دارد 💠 او یگانه و عزیز شخصیتی است که همه سخت به او دلبسته‌اند 💠 بخشندگی و عفو با تقاضا و بدون تقاضا از مصادیق کرم است که البته اولویت در بدون تقاضا است که در امام حسن علیه السلام بیشتر آشکار شده 💠 دورانی که مردم می‌توانستند امام حسین علیه السلام را به عنوان امام بشناسند، دوران کوتاهی بود. بیشتر او را در ده سال آخر عمر می‌شناسند 💠 دوره‌ای که مردم امام حسن علیه الصلات و السلام را می‌شناسند، بیشتر از دوره‌ای است که امام حسین علیه الصلات و السلام را می‌شناسند. امام حسین علیه السلام را از سال صد هجری به بعد می‌شناسند 💠 امام حسن علیه السلام در میان امامان دیگر، کاری را انجام داده که به مراتب بزرگ‌تر از کار امام رضا علیه الصلات و السلام و بسیار اذیت‌کننده‌تر و مظلومانه‌تر از کار هر امام دیگری است؛ آن کار این است که حضرت در شرایطی قرار گرفته که میان حفظ تعداد اندک یارانش و گفته‌هایی که پشت سر آن حضرت می‌گویند، مجبور است یکی را انتخاب کند 💠 مظلومیت امام حسن بعد از امیرالمؤمنین علیهما السلام مشابه دیگری ندارد 💠 امام حسن علیه الصلات و السلام در میان یاران خود غریب است 💠 امیرالمؤمنین و امام حسن علیهما السلام از یاران خود آن کشیده‌اند که هیچ کس از دشمنش نکشیده است 💠 بنابراین امام حسن علیه السلام یک بزرگواری ویژه‌ای دارد که به مصلحت یاران اندک خود تمام سختی‌ها و بدنامی‌ها را خود پذیرفته است، ثانیاً در این دوره ده ساله سر سوزنی دلگیری خود را از اصحاب اظهار نکرده کانال طهور