eitaa logo
طهور
537 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
328 ویدیو
6 فایل
پایگاه اطلاع رسانی طهور؛ نشر آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد دكتر سيدمرتضی حسينی شاهرودی نشانی: tahour.ir ایتا | سروش | بله @sharabetahour آپارات: tahourap
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طهور
14011214 ما اظنک تردنی.mp3
784.3K
🔊 💠 اتصاف و قرب به خدا؛ حاجت تمام نشدنی انسان 🔹 شرحی بر فراز: « الهِى مَا أَظُنُّكَ تَرُدُّنِى فِى حاجَةٍ قَدْ أَفْنَيْتُ عُمْرِى فِى طَلَبِها مِنْكَ» در مناجات شعبانیه 📝 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
هدایت شده از طهور
💠 اتصاف و قرب به خدا؛ حاجت تمام نشدنی انسان 🔹 شرحی بر فراز: « الهِى مَا أَظُنُّكَ تَرُدُّنِى فِى حاجَةٍ قَدْ أَفْنَيْتُ عُمْرِى فِى طَلَبِها مِنْكَ» در مناجات شعبانیه 📝 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 🔹 تمام خواسته‌های انسان که در واقع صفات، کمالات و اسماء خدای متعال و به تعبیر دیگر، تقرب به درگاه خدای متعال و اتصاف به کمالات اوست، این‌گونه است که همه انبیا و اولیا تمام عمرشان را در آن هزینه می‌کنند؛ نه‌فقط در دنیا بلکه در عوالم دیگر هم همین‌طور. 🔹 بنابراین مقصود از این‌که «الهی ما اظنک تردنی فی حاجة قد افنیت عمری فی طلبها منک»، حاجت معینی می‌تواند نباشد. تمام حاجات همین‌گونه است. تمام صفات خدای متعال چون هیچ‌گونه حد و اندازه‌ای ندارند، می‌تواند همین باشد. علم خدای متعال، قدرت خدای متعال، حیات خدای متعال و بقیه صفات و کمالات خدای متعال که شرح آن در دعای جوشن کبیر آمده است. 🔹 هر کدام از آن‌ها را اگر نبی و ولی‌ای از آغاز تا انتهای عالم هستی که نه آغاز دارد و نه انتها، اگر وقت بگذارد بازهم کم است و قطعاً و یقیناً انبیا و اولیا چنین فعالیت و زحمت و تلاشی را دارند. 🔹 بنابراین نتیجه این می‌شود که مقصود از این حاجت عبارت است از اتصاف به خدا. می‌توان به‌جای آن، تعبیر قرب مخصوصاً قرب جامع بین قربین (قرب نوافل، قرب فرائض و قرب جامع بین این دو) جداگانه بیان شود و به عنوان حاجتی که تمام عمر در طلب آن انبیا و اولیا هزینه کردند و صرف عمر کردند و امید دارند که به آن برسند. 🔹 علاوه بر این رجوع به خدای متعال آن‌هم در اعلی درجه نه‌فقط امکان بلکه در اعلی درجه کمال، این هم از مواردی است که هم در دنیا هم در آخرت هم در مراتب دیگر از عوالم هم انبیا و اولیا و هم دیگران پیوسته تلاش می‌کنند و عمر خویش را صرف می‌کنند تا این‌که به آن درجه برسند. وفقکم الله لما تحب و ترضی کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✊ رهبر انقلاب اسلامی: حضرت سیدحسن نصرالله اکنون در اوج عزت است / روح و راه نصرالله، سرافرازانه راهنمای رهروان است / مقاومت تا رسیدن به سرمنزل مقصود ادامه دارد 📣 پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت مراسم تشییع مجاهد کبیر شهید سیدحسن نصرالله و شهید سیدهاشم صفی‌الدین 🔹️ رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت برگزاری مراسم تشییع و تدفین مجاهد کبیر شهید سیدحسن نصرالله و همچنین سیدهاشم صفیّ الدّین با تجلیل از این دو شهید بزرگ مقاومت، تاکید کردند: دشمن بداند که مقاومت در برابر غصب و ظلم و استکبار، تمام‌شدنی نیست و تا رسیدن به سرمنزل مقصود ادامه خواهد یافت. ✍ متن این پیام که امروز در این مراسم توسط حجت‌الاسلام‌المسلمین سیدمجتبی حسینی نماینده معظم‌له در عراق و عضو هیأت نمایندگان رهبری اعزامی به لبنان قرائت شد، به این شرح است: ✏️بسم الله الرّحمن الرّحیم ✏️قال الله عزّ و جل: وَ لِلّٰهِ العِزَّةُ وَ لِرَسولِهِ وَ لِلمُؤمِنینَ وَ لٰکِنَّ المُنافِقینَ لا یَعلَمون. مجاهد کبیر و زعیم پیشتاز مقاومت در منطقه، حضرت سیّدحسن نصرالله (اعلی الله مقامه)، اکنون در اوج عزّت است. بدن پاک او در سرزمین جهاد فی‌سبیل‌الله به خاک سپرده میشود، ولی روح و راه او هر روز سرافرازتر از پیش جلوه خواهد کرد ان‌شاءالله، و راه را به رهروان نشان خواهد داد. ✏️دشمن بداند که مقاومت در برابر غصب و ظلم و استکبار، تمام‌شدنی نیست و تا رسیدن به سرمنزل مقصود ادامه خواهد یافت باذن‌الله. ✏️نام نیک و چهره‌ی نورانی جناب سیّدهاشم صفیّ‌الدّین (رضوان الله علیه) نیز ستاره‌ی درخشان تاریخ این منطقه است. او یاور نزدیک و جزء جدانشدنی رهبری مقاومت در لبنان بود. ✏️سلام خدا و بندگان صالحش بر این دو مجاهد سرافراز و بر دیگر مبارزان شجاع و فداکار که در برهه‌ی اخیر به شهادت رسیدند، و بر همه‌ی شهدای اسلام. و سلام ویژه‌ی من به شما فرزندان عزیزم، جوانان سلحشور لبنان. ✍سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۳/۱۲/۳ ✊ | 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از طهور
💠 اتصاف و قرب به خدا؛ حاجت تمام نشدنی انسان 🔹 شرحی بر فراز: « الهِى مَا أَظُنُّكَ تَرُدُّنِى فِى حاجَةٍ قَدْ أَفْنَيْتُ عُمْرِى فِى طَلَبِها مِنْكَ» در مناجات شعبانیه 📝 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
14011214 ما اظنک تردنی.mp3
784.3K
🔊 💠 اتصاف و قرب به خدا؛ حاجت تمام نشدنی انسان 🔹 شرحی بر فراز: « الهِى مَا أَظُنُّكَ تَرُدُّنِى فِى حاجَةٍ قَدْ أَفْنَيْتُ عُمْرِى فِى طَلَبِها مِنْكَ» در مناجات شعبانیه 📝 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
هدایت شده از طهور
💠 اتصاف و قرب به خدا؛ حاجت تمام نشدنی انسان 🔹 شرحی بر فراز: « الهِى مَا أَظُنُّكَ تَرُدُّنِى فِى حاجَةٍ قَدْ أَفْنَيْتُ عُمْرِى فِى طَلَبِها مِنْكَ» در مناجات شعبانیه 📝 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 🔹 تمام خواسته‌های انسان که در واقع صفات، کمالات و اسماء خدای متعال و به تعبیر دیگر، تقرب به درگاه خدای متعال و اتصاف به کمالات اوست، این‌گونه است که همه انبیا و اولیا تمام عمرشان را در آن هزینه می‌کنند؛ نه‌فقط در دنیا بلکه در عوالم دیگر هم همین‌طور. 🔹 بنابراین مقصود از این‌که «الهی ما اظنک تردنی فی حاجة قد افنیت عمری فی طلبها منک»، حاجت معینی می‌تواند نباشد. تمام حاجات همین‌گونه است. تمام صفات خدای متعال چون هیچ‌گونه حد و اندازه‌ای ندارند، می‌تواند همین باشد. علم خدای متعال، قدرت خدای متعال، حیات خدای متعال و بقیه صفات و کمالات خدای متعال که شرح آن در دعای جوشن کبیر آمده است. 🔹 هر کدام از آن‌ها را اگر نبی و ولی‌ای از آغاز تا انتهای عالم هستی که نه آغاز دارد و نه انتها، اگر وقت بگذارد بازهم کم است و قطعاً و یقیناً انبیا و اولیا چنین فعالیت و زحمت و تلاشی را دارند. 🔹 بنابراین نتیجه این می‌شود که مقصود از این حاجت عبارت است از اتصاف به خدا. می‌توان به‌جای آن، تعبیر قرب مخصوصاً قرب جامع بین قربین (قرب نوافل، قرب فرائض و قرب جامع بین این دو) جداگانه بیان شود و به عنوان حاجتی که تمام عمر در طلب آن انبیا و اولیا هزینه کردند و صرف عمر کردند و امید دارند که به آن برسند. 🔹 علاوه بر این رجوع به خدای متعال آن‌هم در اعلی درجه نه‌فقط امکان بلکه در اعلی درجه کمال، این هم از مواردی است که هم در دنیا هم در آخرت هم در مراتب دیگر از عوالم هم انبیا و اولیا و هم دیگران پیوسته تلاش می‌کنند و عمر خویش را صرف می‌کنند تا این‌که به آن درجه برسند. وفقکم الله لما تحب و ترضی کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
💠 ماه رمضان، تجربه بندگي بي زحمت 🗂 بازنشر شرح خطبه ـ درس 103 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
P103_85-06-30_Ramazan.mp3
10.97M
🔊 💠 ماه رمضان، تجربه بندگي بي زحمت 🗂 بازنشر شرح خطبه ـ درس 103