هدایت شده از شرح خطبهی غدیر
#حی_علی_العزاء
ایـن خـبر را برسـانـید به عشـاق نجف
بـوی سجـادهی خونـین #علی مـیآیـد
#یاعلی_جانم
غم بی کس شدن و رنج یتیمان به کنار
چاه امشب ز غم دوری یارش چه کند؟
#۱۱۰
▪️امام صادق(علیه السلام):
«إذَا تَابَ اَلْعَبْدُ تَوْبَةً نَصُوحاً أَحَبَّهُ اَللَّهُ فَسَتَرَ عَلَيْهِ فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ»
▫️هرگاه بنده خالصانه توبه كند، خداوند، او را دوست مى دارد و گناهانش را در دنيا و آخرت بر او مى پوشاند.
📚منبع: الکافي،ج۲،ص۴۳٠.
یا علی
یا علی گفتی و رفتی...
ناحلات ناحلات ناحلات
ردیف و قافیه چون تنگ آید
این گونه پای شاعر لنگ آید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤دل را
🕯ز شرار عشق سوزاند علی
🖤یک عمر
🕯غریب شهر خود ماند علی
🖤وقتی که
🕯شکافت فرق او در محراب
🖤گفتند مگر
🕯نماز میخواند علی
🏴شهادت مولای متقیان
یاور یتیمان
امیرالمومنین علی (ع) تسلیت باد🏴
☘️شاخه هاى درخت پربار نبوّت
#نهج_البلاغه
🔮نحْنُ شَجَرَةُ النُّبُوَّةِ، وَ مَحَطُّ الرِّسَالَة، وَ مُخْتَلَفُ الْمَلاَئِکَةِ، وَ مَعَادِنُ الْعِلْمِ، وَ يَنَابِيعُ الْحُکْمِ
🌖ما درخت پر بار نبوّت و جايگاه رسالت و محلّ رفت و آمد فرشتگان و معادن علم و چشمه سارهاى حکمتيم».
🖊تعبير به «شجره»، اشاره به اين است که نبوّت همچون درخت پربارى است که داراى شاخه ها و فروع مختلفى است. ريشه و ساقه آن، پيغمبر اکرم و فرزندان او، شاخ و برگ هاى آن و هدايت مردم به سوى خدا، ميوه اين درخت است.
در تعبير دوم، خاندان نبوّت را به بارانداز و فرودگاهى تشبيه مى کند که رسالت، در آن از سوى خدا نزول پيدا کرده است و در تعبير سوم، خانه پيامبر را مرکز رفت و آمد فرشتگان الهى مى شمرد و على(عليه السلام) و فرزندانش کسانى هستند که در اين خانه و خانواده، پرورش يافته اند و طبعاً آثار و برکات وحى در آنها پرتو افکن مى باشد.
📙خطبه 109
#مظلومآقا
تیغی که بین سجده شکست سر مرا
قبلا غلاف آن کمرم را شکسته بود...
#یازهرا
◀️ امام رضا (ع) : مردم نیازمند عدالت، صداقت و وفاداری حاکمان هستند، نه تظاهر آنها به زهد و ساده زیستی
✳️ شخصی خدمت امام رضا (ع) عرض کرد: چقدر مردم خوششان می آید از کسی که غذای ناگوار میخورد و لباس ساده و بیپیرایه میپوشد و اظهار افتادگی و خشوع می کند! امام رضا (ع) فرمود: آیا نمی دانی یوسف که پیامبر و فرزند پیامبر خدا بود قبای ابریشمی با دکمههای طلایی می پوشید و با چنین لباسی در سرای آل فرعون برای قضاوت می نشست، در حالی که مردم نیازی به لباس او نداشتند، بلکه محتاج عدالت او بودند؟
نیاز مردم به حاکم فقط در این است که هرگاه سخنی گفت، راست گوید و هرگاه وعده ای داد، وفا کند و هرگاه فرمانی صادر کرد، به عدالت باشد.
✳️ عنِ الْعَبَّاسِ بْنِ هِلَالٍ الشَّامِيِّ مَوْلَى أَبِي الْحَسَنِ (ع) عَنْهُ قَالَ: قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا أَعْجَبَ إِلَى النَّاسِ مَنْ يَأْكُلُ الْجَشِبَ وَ يَلْبَسُ الْخَشِنَ وَ يَتَخَشَّعُ فَقَالَ: أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ يُوسُفَ (ع) نَبِيٌّ ابْنُ نَبِيٍّ كَانَ يَلْبَسُ أَقْبِيَةَ الدِّيبَاجِ مَزْرُورَةً بِالذَّهَبِ وَ يَجْلِسُ فِي مَجَالِسِ آلِ فِرْعَوْنَ يَحْكُمُ فَلَمْ يَحْتَجِ النَّاسُ إِلَى لِبَاسِهِ وَ إِنَّمَا احْتَاجُوا إِلَى قِسْطِهِ وَ إِنَّمَا يُحْتَاجُ مِنَ الْإِمَامِ فِي أَنَّ إِذَا قَالَ صَدَقَ وَ إِذَا وَعَدَ أَنْجَزَ وَ إِذَا حَكَمَ عَدَلَ (كافی، ج6، ص 453).
@islamjomhoriat