eitaa logo
انتشارات شاوَلَد
172 دنبال‌کننده
497 عکس
59 ویدیو
9 فایل
"چاپ و نشر کتاب" ناشر پرکار کشور در حوزه کودک و نوجوان: اسفند 1400: مقام دوم دی 1401: مقام هفتم بهمن 1401: مقام دوم اسفند 1401: مقام نهم مرداد 1402: مقام نهم ارتباط با پشتیبانی در ایتا: @shavaladpub_admin شماره تماس: 07136287150 (داخلی 3)
مشاهده در ایتا
دانلود
https://eitaa.com/fakannn همایش کشوری اقلیم قلم در دانشگاه آزاد سپیدان
📢 | نمایشگاه تخصصی کتاب و بازی‌های فکری کودک و نوجوان 📔گلچینی از بهترین کتاب‌ها و بازی‌های فکری کودک و نوجوان 📙به همراه مشاوره برای بهترین انتخاب 📗با حضور صفا معینی، نویسنده، قصه‌گو و مروج کتاب کودک و نوجوان 📅 ۱۷ تا ۲۴ تیرماه 🕰 ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ 📌بلوار میرزای شیرازی، انتهای بوستان علوی، فرهنگسرای خانواده (علوی) •┈┈•••✾•••✾•••┈┈• 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 لینک دعوت کانال فرهنگسرای علوی ایتا 👇 https://eitaa.com/farhangsara_alavi_shz بله👇 https://ble.ir/farhangsara_alavi با ما همراه باشید ... 👇اینستاگرام https://www.instagram.com/farhangsara.khanevadeh.shiraz ... باما همراه باشید
کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا حسین باید شهید می شد! خدا اگر می خواست می توانست حسین را نیز مانند ابراهیم از مهلکه نجات دهد، اما سناریو حسین را خدا جور دیگری نوشته بود، حسین و خانواده اش باید با آن وضع شهید می شدند تا انسان آن زمان در مقام انتخاب قرار گیرد که طرف حسین باشد یا طرف یزید؟! انسان بدون امتحان شدن رها نمی‌شود ، آدم و حوا با گندم امتحان شدند که آیا تسلیم خدا هستند و یا تکبر می ورزند ؟! شیطان امتحان شد و از فرمان خدا سرپیچی کرد و تکبر کرد و گفت من از آتشم و انسان از خاک، پس آدم را سجده نکرد! ابراهیم با ذبح اسماعیل امتحان شد و قبول شد وگرنه خدا که نیازی ندارد به قربانی! داستان ظلم به علی، معرکه ی انتخاب مردم زمانش است. مردم غزه باید به سخت ترین شکل شهید شوند تا انسان به خود آید و امتحان شود، وگرنه خدا می تواند اسرائیل را در چشم بر هم زدنی محو کند و دلیل علمی هم ضمیمه کند. هر روز عاشوراست و ما هر روز در معرض انتخاب بین حق و باطل هستیم و باید انتخاب کنیم ، اسماعیل خود را ذبح کنیم هر چند دوستش داریم و از گندم آدم دوری کنیم هر چند گرسنه ایم.
دانشگاه شریف برگزار می‌کند: دوره «برنامه‌نویسی پایتون و خلاقیت الگوریتمی» ✅️ تمام محتوای این دوره شامل ویدئوی کلاس‌ها، تمرین‌های نظری و عملی «به صورت » به همه‌ی دانش‌آموزان ایران تقدیم می‌شود: ✅️ آدرس ورود: https://www.learn-python.ir/ ✅️ بیش از ۱۱۰ استاد، دانشجو و دانش‌آموخته‌ی دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های داخل و خارج ایران در تهیه‌ی محتوا و برگزاری آن مشارکت داشتند. ✅️ علاوه بر دانش‌آموزان ، این دوره مناسب همه‌ی افرادی است که می‌خواهند برای نخستین بار برنامه‌نویسی یاد بگیرند و از چالش‌های زیبا لذت ببرند. ✅️ گذراندن این دوره و انجام تمرین‌های نظری و عملی آن با تلفن همراه امکان‌پذیر است و نیازی به استفاده از لپ‌تاپ یا کامپیوتر نیست. ═════❁💠❁═════
مولانا وقتی دعا می‌کرد ۱. دعا برای مولانا خیز برداشتن به سمت خداست. کوششی از عُمق جان است برای تماس با خداوند. تپیدن و جنبش ماهیِ به خاک افتاده است برای بازگشت به دریا. دعا برای او یک جهت‌گیری وجودی است طوری که نه تنها زبان، که سراسر اقلیم جان او دعا شود و در آتش اشتیاق خدا بسوزد: ز بس دعا که بکردم دعا شده است وجودم که هر که بیند رویم دعا به خاطرش آید مولانا،،،نیایش را «تمرین دائمی ایمان» می‌دانست. ممارست و کوششی مستمر برای حفظ و پرورش پیوند با خدا. در نگاه مولانا نیز دعا کارکرد مشابهی دارد. به باور او دعا تلاش برای غلبه بر فروبستگی است. گشودن خود رو به خداست: اگر دعا نکنم لطف او همی گوید: که سرد و بسته چرایی؟ بگو! زبان داری اگر دعا نکند «سرد» و «بسته» می‌مانَد. با دعا کردن می‌کوشد تا دریچه‌های جان خود را رو به خدا بگشاید و با گذر از فروبستگی به «گشادِ اندرون» دست یابد. وقتی به جانب خدا که نور جهان است خود را می‌گشاید از «سرما» خلاصی می‌یابد. نیایش در نگاه مولانا راهی است برای کنار زدن پرده‌های غفلت و بیرون آمدن از وضعیت غیبت به مرحله‌ی حضور.  فیلسوف و عارف مسیحی اوایل قرون وسطی گفته است: «کسی که در قایقی نشسته و طنابی را که از صخره‌ای به طرفش پرت شده می‌گیرد و می‌کشد، صخره را به طرف خود نمی‌کشد بلکه خودش و قایق را به صخره نزدیک می‌کند.»(به نقل از کتاب نیایش، فریدریش هایلر) گویا دعا نزد عارفان کارکرد نربان را دارد که می‌توان به مدد آن ارتفاع گرفت. از زبان خداست که می‌گوید: اگر چه بام بلند است آسمان، مگریز چه غم خوری ز بلندی چو نردبان کردیم ما در نیایش و دعا درباره‌ی خدا حرف نمی‌زنیم، بلکه با خدا حرف می‌زنیم و او را «تو» خطاب می‌کنیم. دعا تلاشی است برای عبور از خدای غایب که درباره‌اش حرف می‌زنند به خدایی حاضر که طرف گفت‌وگو است. عبور از «او» به «تو». هر چه درباره‌ی خدا حرف می‌زنیم، درباره‌ی «او» حرف می‌زنیم، تنها در دعاست که خدا به «تو»یِ زندگی ما بَدَل می‌شود و ما امکان تماس با او را می‌یابیم. از این‌روست که در داستان موسی و شبان، خدا موسی را عتاب می‌کند که تو بنده‌ی ما را از ما جدا کردی. شبان در مقام وصل و تماس بود چرا که سرگرم گفتگو با خدا بود، اما تو با سخن گفتن درباره‌ی خدا شبان را از اقلیم وصل و تماس به وادی فصل کشاندی. به وادی حرف زدن درباره‌ی خدا. ۲. خدا انسان‌ را به دعا فراخوانده است و شیوه دعا کردن را نیز به او آموخته است. به چشم مولانا این نکته حائز اهمیت بسیار است چرا که بیانگر عشق خدا به آدمی است و به تعبیر بایزید بسطامی گواه آن است که «خود اول او مرا خواسته بود». مولانا می‌گوید: «این طلب در ما هم از ایجاد توست»، «هم ز اول تو دهی میلِ دعا»، «این دعا را هم ز تو آموختیم» و «این دعا هم بخشش و تعلیم توست». تو در ما ذوق دعا کردن انگیخته‌ای، پس به حقِ این لطف عشق‌آمیز، دعای ما را اجابت کن: «چون دعامان امر کردی ای عُجاب این دعای خویش را کن مستجاب» مولانا توجه دارد که بذر اشتیاق را خدا در سینه‌ی انسان‌ها کاشته است و این موهبت را گواه عشق او می‌داند و به آن متوسل می‌شود: «ای دعا از تو اجابت هم ز تو»؛ «حُرمت آنکه دعا آموختی در چنین ظلمت چراغ افروختی» مولانا می‌کوشید تا اجابت و «لبیک» خدا را در نفس نیایش و دعای خود دریابد. لبیکی که اگرچه شنیده نمی‌شود اما چشیدنی است: «هست لبیکی که نتوانی شنید  لیک سر تا پای، بتوانی چشید». بیدار شدن آن سوز و درد درونی که خود را در نیایش آشکار می‌کرد در نگاه مولانا «پیکی» از سوی خدا بود: «آن نیاز و درد و سوزت، پیک ماست» و در لایه‌ی زیرین نیایش‌های سوزمند ما، اجابت‌ها خدا جاری است: «زیر هر یا رب تو، لبیک‌هاست» می‌گوید خدا در من این میل و طلب را برانگیخته تا زبان به نیایش او تر کنم و اوست که چون آهن‌رُبایی پولاد دل ما را به جانب خویش می‌کشد: پولادپاره‌هاییم، آهن‌رُباست عشقت اصلِ همه طلب تو در خود طلب ندیدم اما دعایی که گواه اجابت خداست، دعای سرد و تقلیدی نیست. دعای دردمندانه است: درد آمد بهتر از مُلک جهان تا بخوانی مر خدا را در نهان خواندن بی‌درد، از افسردگی است خواندن با درد، از دلبردگی است (مثنوی، دفتر سوم) ۳. از آنجا که مهمترین یا تنها مانع پیوند ما با خدا خودِ دروغین یا نفسِ ماست، تمنای درونی مولانا نیز که در آینه‌ی دعاهای پرسوز او نمایان است غالباً معطوف به رهایی از بند نفس است: دست گیر از دست ما، ما را بخر پرده را بردار و پرده‌ی ما مَدَر باز خر ما را از این نفس پلید کاردش تا استخوان ما رسید (مثنوی، دفتر دوم) ای خدا بگمار قومی روح‌مند تا ز صندوق بدن‌مان وا خرند (مثنوی، دفتر ششم)
🟠دوره مجازی آموزش شعر کلاسیک 💠مدرس: محمدقریشی 🔸پنج جلسه 🔸به صورت مجازی 🟡سرفصل‌های آموزشی: ▪️_مقدمه‌ای بر زیباشناسی شعر ▪️_واژه گزینی ▪️_آرایه‌های ادبی ▪️_موسیقی در شعر ▪️_زیست شاعرانه 🔹لینک ثبت نام و کسب آگاهی بیشتر در واتس‌آپ: https://wa.me/989336341661 لینک ثبت نام در ایتا: @mohamadghorayshi
‍ ‍ ‍ ‍ ‍     🗓 برگی از تقویم تاریخ 🗓 ۱۲ شهریور سالروز درگذشت رئیسعلی دلواری و روز "مبارزه با استعمار" (زاده سال ۱۲۶۱ تنگستان -- درگذشته ۱۲ شهریور ۱۲۹۴ بوشهر) قهرمان مبارزه با استعمار روستای دلوار، بندر كوچكی است در پنجاه كیلومتری بوشهر كه مركز یكی از بخش‌های ساحلی شهرستان تنگستان است. واژه دلوار به معنای "دلاور" است كه گاه "دلبار" هم گفته می‌شود و شغل مردم دلوار اغلب ماهیگیری و سفر به‌شیخ نشینهاست. موقعیت دلوار به‌گونه‌ای است كه كشتی‌های بزرگ می‌توانند در ساحل آن پهلو بگیرند و به همین لحاظ در مقاطعی از تاریخ ایران نامی از آن گفته شده است. بندر دلوار كه جمعیت آن حدود ۷۰۰ نفر بوده است، بزرگترین نقش را در دفاع از خاك ایران در سال ۱۹۱۴م( ۱۳۳۳ق) در مقابل حمله دوم قوای انگلیس داشت. رئیسعلی فرزند رئیس‌محمد، در عصر مشروطیت، جوانی ۲۴ ساله، بلند همت، شجاع، در راستی و درستی كم مانند و به میهن‌دوستی معروف بود و اگرچه سواد و معلومات كافی نداشت، اما پاكی و سرشت و صفات خوب او زبانزد اطرافیان بود. او پس از این كه قوای انگلیس، بوشهر را به‌تصرف درآورد، به‌مقابله با تجاوزگران پرداخت و شكست‏‌های سنگینی بر آنان وارد كرد. پس از اشغال بوشهر در رمضان سال ۱۳۳۳ق، نیروهای انگلیسی قصد تصرف دلوار را داشتند. محلی كه پیش از آن، چند بار سربازان انگلیسی به آنجا یورش برده و هربار طعم تلخ شكست را چشیده بودند. وی همراه با یارانش علیه اشغالگران وارد نبرد شد و نیروهای متجاوز را كه قریب به پنج هزار نفر بودند، تارومار کرد. قیام مردم تنگستان بر روی هم هفت سال به‌طول انجامید و در این مدت، دلیران تنگستان، دو هدف عمده را دنبال می‏كردند: پاسداری از بوشهر، دشتستان و تنگستان به‌عنوان منطقه سكونت و جلوگیری از نفوذ قوای بیگانه به درون سرزمین ایران و دفاع از استقلال میهن. با کودتای ضد انقلابی لیاخوف روسی، علیه مشروطه‌خواهان ۱۳۲۶ق و بمباران مجلس شورای‌ملی و استقرار دیکتاتوری محمدعلی‌شاه قاجار، رئیسعلی به همراه مرتضی علم‌الهدی اهرمی به مبارزه علیه استبداد صغیر پرداخت. در سال ۱۳۲۷ق با کمک تفنگچی تنگستانی، بوشهر را از عناصر مستبد وابسته به دربار محمدعلی‌شاه پاک کرد و اداره گمرک و انتظامات و دیگر ادارات را تسخیر کرد. این کار دلیران تنگستان بر انگلیسی‌ها که اداره گمرک را در اجاره داشتند گران آمد و آنان برای تضعیف مشروطه‌خواهان و استمرار سلطه بر اقتصادی و سیاسی جنوب ایران به‌ جنگ با دلیران تنگستانی پرداختند و در این راه از دیگر خوانین جنوب ایران یاری جستند. جنگ میان رئیسعلی و دلیران تنگستان از یک سو و انگلیسی‌ها و خوانین متحد آنان از سوی دیگر به‌طور پیاپی و پراکنده تا شوال ۱۳۳۳ق ادامه یافت و انگلیسی‌ها نتوانستند بر رئیسعلی و یارانش تفوق یابند، تا این که در گیرودار حمله انگلیسی‌ها به بوشهر در هنگامی که رئیسعلی در محلی به نام «تنگک صفر» قصد شبیخون به قوای انگلیسی‌ها را داشت، از پشت مورد هدف گلوله یکی از همراهان خائن قرار گرفت و در دم به شهادت رسید. مبارزات رئیسعلی دلواری برگ زرین دیگری در تاریخ مقاومت دلیر مردان ایران در مبارزه با استعمار است به شوند دلاوری‌های این مبارز نامدار، با مصوبه شورای عالی از سال ۱۳۸۹ خورشیدی در سالنمای ملی ایران به نام «روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس» نامگذاری شده ‌است. ... 🔥 🏆
📢 سلسله نشست‌های ادبی 🍃"جلوه‌گاه ادب"🍃 🌺🌺🌺. 🍃 🌺🌺🌺 🎓 دکتر مجید اسکندری ✨ خوانش و شرح حافظ 📅 یکشنبه‌ها در( دو سانس) ⏰ ساعت ۸:۰۰ تا ۹/۳۰ ⏰ ۱۲/۳۰ـــ ۱۱/۳۰ ✅ برای عموم آزاد و رایگان 🔹شروع:یکشنبه۸ مهر ماه 🌺🌺🌺. 🍃 🌺🌺🌺 🎓 دکتر زهراسادات قریشی ✨ خوانش و شرح مثنوی معنوی 📅 دوشنبه‌ها ⏰ ساعت ۵/۳۰ ـــ۴ 💵شهریه: ۲۱۸/۰۰۰ تومان ش.تماس جهت هماهنگی: ۰۹۱۷۷۰۸۴۴۸۰ 🔹شروع:دوشنبه ۹مهرماه 🌺🌺🌺. 🍃 🌺🌺🌺 🎓 زهراسادات محمدی صادق ✨ خوانش حافظ، سعدی و اشعار شیرازی(ویژه نوجوان) 📅 پنجشنبه‌ها ⏰ ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۳:۰۰ 💵شهریه هر مورد: ۲۱۸/۰۰۰ تومان ☎️ش.تماس جهت هماهنگی. ۰۹۱۷۹۳۶۹۰۹۵ 🌺🌺🌺. 🍃 🌺🌺🌺 🎓 دکتر محمد حسن اسکندری ✨ خوانش و شرح سعدی 📅 یکشنبه‌ها ⏰ ساعت ۱۰/۳۰ـ ۹/۳۰ ✅برای عموم آزاد ورایگان 🔹شروع :یکشنبه ۸مهرماه 🌺🌺🌺. 🍃. 🌺🌺🌺 🎓 فریبا کریمی (نویسنده و دبیر انجمن ادبی زیرگنبد کبود) ✨ داستان، خاطره و سفرنامه‌نویسی و طنز نویسی 💥تا چاپ کتاب با شماییم. 📅 پنجشنبه ها ⏰ ساعت ۱۳/۳۰ــــ ۱۲ شهریه: ۲۱۸/۰۰۰ تومان ☎️ش.جهت هماهنگی: ۰۹۱۷۳۳۹۰۵۷۹ 🌺🌺🌺. 🍃. 🌺🌺🌺 🎓 بهادر امیرعضدی ✨ خوانش و شرح شاهنامه 📅 سه‌شنبه‌ها ⏰ ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ ✅برای عموم آزاد ورایـــگان 🔹در حال اجرا می باشد. 🌺🌺🌺. 🍃. 🌺🌺🌺 📌 تاچارا، انتهای بوستان علوی، فرهنگسرای خانواده (علوی) 💢 برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به شماره تماسهای مربوطه یا به فرهنگسرا مراجعه کنید. •┈┈••••✾•••✾•••┈┈• ⭕️ 🔺سروش+🔻بله🔺روبیکا 🔻اینستاگرام